Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Amadeus Onnea ja tarrasukkia! đŸ˜â€ïž

@Maana Mannila Juu, mulla on ollut aika lyhyt luteaali, pyöriny ilman tukea 9-10 pĂ€ivĂ€ssĂ€ ja se taitaa olla yleisen tiedon mukaan vĂ€hĂ€n liian lyhyt aika kiinnittymiseen. Cyclogen kanssa luteaali on noin 15 pĂ€ivÀÀ, joten selkeĂ€sti pitempi. Olis vaan pitĂ€nyt melkein heti hakea se progetuki hormonien jĂ€tön jĂ€lkeen, eikĂ€ odottaa niin kauanđŸ«  Miettin joskus vĂ€kisinkin sitĂ€, et olisko alussa sit ees ollut ollenkaan mahdollisuuksia raskautua, kun luteaali oli niin lyhyt. Noh, eipĂ€ jossittelu tĂ€ssĂ€ auta. TĂ€llĂ€ mennÀÀn nyt!

Kun raskautta toivoo, niin aika herkĂ€llĂ€ korvalla sitĂ€ huomaa kaikki poikkeavat oireet tai sellaiset, jotka saattais kertoa, et tĂ€rppĂ€si. Esim. just joku tavallista kovempi kipu, et olisko se voinut olla kiinnittyminen. TsemppiĂ€ piinailuun! Ne on kyllĂ€ todelliset piinapĂ€ivĂ€t, tuntuu, et aika tosiaan menis silloin hitaammin. Toi on kyllĂ€ ihailtava ja hyvĂ€ taktiikka, et testaisi vasta kun menkat ois myöhĂ€ssĂ€. En oo viel kertaakaan malttanu sinne asti 🙈

@Zebra joo nÀÀ on tylsiÀ juttuja, kun on niin paljon, mitÀ ei vaan voi tietÀÀ enneku tietÀÀ. Oletan, ettÀ Cycloge on kans progesteronituki. MitÀ oon teidÀn tarinaa seurannut, niin ei oo helpoin tie ollut.

Just viime kierros, ku ite kuulostelin kaikkee ja toivoin kovasti, ettĂ€ josko tĂ€llĂ€ kertaa, niin sit jossain vaihees vaan tuli intuitio, ettĂ€ ei se. Ja ei se. Nyt en jaksa syynĂ€tĂ€ joka nipsaisua ja nykeerystö, kun voi olla yhtĂ€ lailla pms kuin alkuraskaus. Oon ite kahdesti testannu ennen menkkojen poisjÀÀmistĂ€, mut nyt en enÀÀ haluais lĂ€hteĂ€ sille tielle. Ajattelen siis ennen kaikkea sitĂ€, ettĂ€ jos kyseessĂ€ onkin kemiallinen raskaus, niin mieluummin olen tietĂ€mĂ€ttĂ€ sitĂ€. Mutta saa nĂ€hdĂ€, miten nÀÀ tunteet heittelee. 🙈

@Amadeus Hurjasti onnea plussasta! :red-heart:

@Zebra Kiitos tsempeistÀ, jÀnnÀÀ miten kÀy! EihÀn kaikkea siinÀ yrityksen alussa osaa ottaa huomioon niin kuin nyt tuota sun lyhyttÀ luteaalia. HyvÀ kuitenkin, ettÀ oot saanut siihen toimivan avun, toivottavasti se toisi teille plussankin pian! :Sparkles:

@Mamiii MitÀs sinne kuuluu, joko olet pÀÀssyt testaamaan?

KyllÀ sitÀ tosiaan nÀitÀ luteaalioireita tarkkailee nyt tosi tarkkaan. MÀ en esimerkiksi muista ettÀ ennen yritysaikaa olisi ikinÀ luteaalivaiheessa olleet rinnat kipeinÀ, jos en ole ollut raskaana. Ja nyt sitten joka ikisessÀ kierrossa rinnat on olleet kipeinÀ ja aina se jotenkin saa toiveet herÀÀmÀÀn vaikka mulla ilmeisesti nykyÀÀn kuuluu ihan tavalliseen luteaaliin. TÀÀllÀ mennÀÀn nyt siis dpo 11 ja tÀssÀ muutaman pÀivÀn on ollut sellaista lievien menkkakipujen tyyppistÀ juilintaa alavatsalla sekÀ runsasta valkovuotoa. Ne on saaneet hieman toiveikkaan olon mutta sitten toisaalta mietin, ettÀ voiko johtua vaan siitÀ aloitetusta DonafertystÀ. Tai sitten muuten vaan kroppa ja mieli tekee kepposiaan. Tuolla aikaisemmin uhosin, ettÀ testaan aikaisintaan dpo 13 mutta katsotaan nyt maltanko olla huomisen vielÀ testaamatta jos ei menkat ala sitÀ ennen.

MÀ pÀÀtin, ettÀ tÀssÀ kierrossa en mieti yhtÀÀn onko joku oire vai ei enkÀ kuulostele tai mitÀÀn...

..ja joo, tÀssÀpÀ sitÀ taas ollaan miettimÀssÀ, ettÀ hetkinen, oliko tÀÀ oikea nÀnni eilen nÀin kipeÀ? Oliko toi vaan pieru suolenmutkassa vai jotain muuta?

SiitÀ olen saanut vielÀ pidÀttÀydyttyÀ, ettÀ en oikeasti testaa elleivÀt menkat ole vÀhintÀÀn pÀivÀllÀ myöhÀssÀ. Rintojen kipeytyminen tai enemmÀnkin sen hellittÀminen pÀivÀÀ ennen menkkoja on ollut itselle jo viesti siitÀ, ettÀ taaskaan ei tapahtunut mitÀÀn. Mutta onhan se aina silti ikÀvÀ hetki, toissa menkat taisi alkaa töissÀ vessassa, nieleskelin siellÀ hetken, ja heti kun tulin vessasta ulos, vastaan tuli oven ulkopuolella työkontakti, joka halusi esitellÀ minut yhdelle toiselle ihmiselle. Laita siinÀ sitten verkostoitumisvaihde pÀÀlle, kun vielÀ vÀhÀn nieleskelet itkua.

Takaisin