Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taitaa ollakin useampi piinapäivillä 🤞🤞

Itse odottelen jälleen ovista. Nyt kp15, vähän tummempaa viivaa testiin tänään mutta ei positiivista. Katsotaanpa mitä lähipäivät tuo tullessaan..

Joltain foorumilta lueskelin muiden ajatuksia raskautumisesta ja siitä, suunnitteleeko raskautumista ja muun elämän yhteensovittamista/ajoitusta miten tarkkaan. Oli mielenkiintoista lukea muiden ajatuksia. Toki tuolla varmasti oli henkilöitä isolla ikähaarukalla kirjoittelemassa jne. Haluaisiko joku jakaa täällä +35v foorumilla omia ajatuksiaan?

Omalla kohdalla emme ole asiaa suunnitelleet sen enempää ja se vähäinenkin suunnittelu on karissut yrityskuukausien vieriessä 😅 Nyt tosin haaveilen matkasta jonnekin lämpimään. Hetken on käynyt mielessä, että mitäs jos tärppääkin ja olen jo pitkällä raskaana ensi syksyllä mahdollisen matkan aikana. Mutta ehkäpä siihenkin sitten löytyy ratkaisu

Mulla ois toiveissa että tulisin raskaaksi niin että lapsi syntyisi maalis-joulukuussa 2026, koska silloin pystyttäis järkkää niin että vanhempien lasten (jotka siis nyt 9kk&2,5v) ei tarttis mennä välissä päiväkotiin vaan voisivat olla varhaiskasvatuksen järjestämässä kerhossa arkisin 3h/pv. Se siis vaatii tietenkin sen että toinen vanhempi on kokonaan kotona. Tiedän että tuo on aika tiukka aikaväli ja että elämä ei välttämättä niin mene kuin toivoo. Joka tapauksessa ajattelen että ihan viimestään 2027 aikana saisi kolmas lapsi tulla ja jos ei tule niin sit ollaan onnellisia kahden lapsen vanhempia, koska täytän 2027 joulukuussa 43 ja sen vanhempana en enää halua äidiksi. Jos menee 2027 puolelle ni sit varmaan pakko laittaa isommat päiväkotiin välissä.

Omien menojen ja töiden suhteen en stressaa lainkaan sitä milloin raskaudun. Ajattelen että kyllä asiat järkkääntyy ja oon ennenki matkustanut suht pitkällä raskaudessa ja tyyliin teatterissa käyny vielä pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Se ois niin ihana asia vielä raskautua että koen saavani kyllä muut asiat siihen sopeutettua.

Nyt tosin tullut uusi näkökulma seuraavan raskauden yritykseen mitä en vielä kuukausi sitten osannut edes kuvitella eli näyttää pahasti siltä et mun kroppa ei nyt ookaan palautunut kahdesta suht lähekkäisestä raskaudesta vaan nyt 5 viikkoa ollu koko ajan paheneva alaselkäkipu. Tulossa fyssari- ja kiropraktikkokäynti vielä tällä viikolla kun kipulääkkeet ei oo ollu riittäviä yksinään joten toivon niistä apua. Mut must ois hirveetä joutua toteamaan ettei kroppa kestäis nyt kolmatta raskautta samalla lasten ikäerolla ja sen takia joutuisin unelmasta luopumaan 😩 Kun mieli niin hyvä kuitenkin ja oon niin nauttinut tästä kotona olosta kahden pienen kanssa. ❤️

Tulipas pitkä tarina! 😅 Kiva kuulla vielä muidenkin kokemuksia! 😊

Paljon onnea @Luciana! :smiling face with heart-eyes:

Aikaisempien raskauksien kanssa kyllä mietittiin ajankohtaa, erityisesti toisen kanssa, kun halusin samat äitiyspäivärahat kuin esikoisesta. :No Evil Monkey: Mutta toki silloin oltiin onnekkaita, että raskaudet alkoi tosi nopeasti. Nyt ollaankin sitten jo selkeästi vanhempia niin sen tietää, että tässä hommassa voi kyllä kestää. Tässä kohtaa ei auta muu kuin toivoa, että jossain kohtaa tärppää. Mutta kun esimerkiksi kesälomasuunnitelmia tekee niin eipä niissä nyt todennäköisesti sellaista olisi muutenkaan mitä ei voisi raskaanakin tehdä. Kun ei kuitenkaan kesällä kovin pitkällä vielä olisi vaikka pian tärppäisikin.

Minä en enää jaksa miettiä.. mietin sitte jos raskaus menee yli 12 viikon... Tässä kuitenkin aktiivista yritystä takana jo öö.. 4 vuotta... Ja yksityiselle oli tarkoitus lähteä tammikuussa käymään, mutta keskenmeno jouluna sotki suunnitelmat.. et niin... Pitää ajatella taas uusiksi että lähdetäänkö jos tää metforem ei riitä... 🤔 Kummasti on toiveikkaampi olo kun heti ekassa kierrossa metforemin aloituksesta tärppäsi.. sattumalta aloitin kp1 silloin... 🤔

Kuukausitasolla ei olla mietitty, meni esikoisen kanssa 8kk ennen ku tärppäs nii ei siinä suunnittelu ois onnistunut. Mutta vuositasolla kyllä, halusin opinnot pois alta ja muutaman vuoden töitä, ja mahdollisesti vakkarityön. Ja sit nyt seuraavaa varten yli 3v väliin, et saa parempaa rahaa eikä joudu samoilla päivärahoilla kuin esikoisen kanssa.

@Pilkki24 tsempit sinne kierron alkuun :/ mulla on kans viimeaikoina ollut kovemmat pms oireet, mut itsellä olen ne yhdistänyt pettymykseen negatestistä.

@Sandra84 itse käytän alkoa kerran tai pari vuodessa. Nyt yrityksen aikana vielä harvemmin. Mies meillä ei käytä ollenkaan. Saako kysyä millainen koe tuo repro-testipala on? Hirmuisesti tsemppiä tutkimukseen.

@qukkuu ja @Lissu tosiaan, itse en ole edes tullut ajatelleeksi noita tukijuttuja. Meillä lapsi on jo pikkukoululainen, niin on jo hetki vierähtänyt kotona olosta 😅.

Omanapa näytti kovasti jo ovisplussalle eilen maanantaina illalla kp15! Jei! Kyllä tästä aikaisemmasta oviksesta olen iloinen kun vertaa parin viime kierron luokkaa kp20 ovikseen. Sunnuntaina ja maanantaina makuukamarin puolella aktiivisuutta, jospa riittäis 🤞

Liitteet

• IMG_1703.jpeg
    IMG_1703.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 71
@MrsAmyP Mä en tiedä/muista nyt siitä testistä kauheesti, mut tärkeitä juttuja mitataan. Tai en osaa selittää. Kohdusta se otetaan ja voi sattua vähän. Kerron vaikka sit perjantaina lisää, kun oon ollu siellä. Täältä foorumilta löytyy kokemuksia noista repro-asioista, jos kirjoittaa hakusanaksi Repro. :) Kiinnittymiseen liittyvää…

Täällä alkoi piinapäivät. Eilen oli voimakkaita ovisoireita ja nippauksia munasarjoissa. Pistin tässä kierrossa miehenkin syömään gelee royalia.😅🤞 Jossain luki että se auttaa eteenkin miesten hedelmällisyyteen. Muuten syön foolihappoa, d-vitamiinia, magnesiumia ja rautaa.

Katotaan miten rauhassa jaksan olla nämä piinapäivät.

@Fanni81 minun silmään näyttäisi että tummentuu kokoajan. Jospa seuraavan parin päivän aikana posi. 🤞

Itsellä oli nähtävästi tosi nopea LH nousu ja lasku tässä kierrossa. Maanantaina aamulla ei vielä posi, ma iltapäivän testin tulkitsen itse positiiviseksi. Tiistaina aamulla jo selkeä nega ja tiistaina illalla vaan ihan haamu nähtävissä testiliuskassa, myös limat hävinneet. Tänään illalla aloitan Terot. Jos en olis testannut 2*pvä, olis tämä ovis mennyt (One Step halpis) testeistä kyllä ohi niin että heilahtanut.

@Fanni81 minun silmään näyttäisi että tummentuu kokoajan. Jospa seuraavan parin päivän aikana posi. 🤞

Itsellä oli nähtävästi tosi nopea LH nousu ja lasku tässä kierrossa. Maanantaina aamulla ei vielä posi, ma iltapäivän testin tulkitsen itse positiiviseksi. Tiistaina aamulla jo selkeä nega ja tiistaina illalla vaan ihan haamu nähtävissä testiliuskassa, myös limat hävinneet. Tänään illalla aloitan Terot. Jos en olis testannut 2*pvä, olis tämä ovis mennyt (One Step halpis) testeistä kyllä ohi niin että heilahtanut.
Onko sulla kuvaa testistä?

@Fanni81 tässä on ma iltapäivän testi, joka on otettu enemmälti virtsaa pidättämättä. En mittaile lämpöjä. Muutoin limat, alavatsatuntemukset täsmäisi että ovis maanantai-tiistai yö paikkeilla.

Seuraava testi tiistaina aamusta oli jo hailakampi. Tiistaina iltapäivällä enää haamu. Tänään keskiviikkona lähes blanco.

Liitteet

• IMG_1703.jpeg
    IMG_1703.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 79
@Fanni81 piti vielä lisätä, että minun kokemukset tähän saakka näistä One Stepeistä ei ole kovinkaan hyvät. Olen näillä nyt ehkä oviksen saanut kiinni, mutta testien laatu ei vakuuta. Välillä testit ovat värjäytyneet voimakkaasti punaiseksi joka vaikeuttaa tulkintaa. Välillä punainen taustaväri on hävinnyt testin kuivuttua, välillä ei. Joskus testiviiva on ikäänkuin värjäytynyt vaan puoliksi jne.
Tilasin näitä Raskauskeijulta ison määrän ja käytän nää nyt loppuun mutta uusia en välttämättä tältä merkiltä tilaa.

Miltä sinun testi näytti?

Varovaiset onnittelut Luciana!

Täällä totaalisen uuvahtanut ja hitusen etova olo, näytin ilmeisesti sen verran pahalta että minut komennettiin pitkäkseen. Piinapäivät menossa ja toiveikkuus nostaa varovaisesti päätään mutta odotan silti menkkoja alkavaksi ensi viikon aikana.. ellei, ehkä loppuviikko olisi hyvä aika testailla.
Super-omanapailija lainaa itseään: enhän mä mitenkään malttanut odottaa loppuviikkoon vaan annoin testihulluudelle periksi ja testasin negan (/viivanpaikan/haaleista haaleimman roskishaamun) tiistaina aamuyöstä. Negatesti rauhoitti piinailuja hetkeksi mutta nyt kun sain päähäni että ihan kuin siinä jotain epämääräistä tuhrua olisi (ja arpomani dpo oli luokkaa 9 tai vähemmän) alkoi taas hillitön toivominen ja oireiden tarkkailu - onneksi niitä ei isommin ole niin en tipu ihan niin korkealta kun parin päivän päästä (tai ehkä jo huomisaamuna) testaan uudestaan.

Takaisin