Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä piinailijoille!

Kiitos kysymästä @MrsAmyP 🧡 Täällä tänään menkkakipuja, otin tässä alku illasta jo buranaa, niin olo on parempi...pientä vuotoa alkoi iltapäivästä myös... Että oisko tää sitten mahdollisesti kp1... Kierto ois sitten ollut 30 päivää ja luteaali ihan ok kun kp17 oli ovisplussa vasta.. 🤔
Eilen illalla oli paskempi fiilis mitä tänään... Huomenna menen täteilemään kun talvilomalaisia on lähistöllä... Ellen ole kovin kipeä.. 😖

Ei se auta kuin uutta putkeen sitten taas... 🤔
Varmasti meillä suurimmat haasteet on tää mun PCOS, ylipaino ja ikä 🙈 mutta jospa metforem auttaisi pcos oireisiin ja jos saisin painoa alas, niin se auttaisi lisää... 🙈 Ikuisuus projekti... Kaksi ystävää kuitenkin lohdutti, että vielä kerkiää 🙈

Tsemppiä kaikille!

Mikä on paras äppi menkkojen, ovisten ja kaikkeen tähän liittyvän seuraamiseen? Flon tuolta bongasin, mutta myös kommentteja, että se näyttäis oviksen joillakin aina väärin tmv.

Kuukauden päästä lähtee kierukka ja hormonit. Jännä nähdä miten kestän endokipuja ilman hormoneja. 10 vuotta menkattomana, eikä ole ollut ikävä niitä pätkääkään. Nyt on pitänyt sit hommata testiin erilaisia menkkapikkareita ja kuukautislevy, toivottavasti sopivat ja pitävät vuodon siellä missä pitääkin.

Täällä kanss dpo6 luulisin. Clue appin mukaan olisi jo dpo8, mutta itse olin tuntevani ovulaation pari päivää myöhemmin. Epävarma olo että miten käy, joitain nippaisuja olen ollut tuntevani munasarjoissa mutta varmaan kuvittelen.🤣

Viime päivinä ollut koko ajan nälkä ja pissalla tarvinnut käydä useammin. Myös hajuille herkistymistä havaittavissa. Tänää ois pitänyt kuukautisten alkaa, muttei kuulu eikä näy. Nyt sormet ristissä pari pvää, ehkäpä tiistaina vois testailla jos näin jatkuu 😬

@Zebra jos on kiinnostusta seurailla myös aamulämpöjä, fertility friend (maksuton versio) on toiminut mulla hyvin. Sinne voi kirjata lämpöjen lisäksi muut oireet, vuodot ja raskaus-/ovistestitulokset, ja useamman kk:n käytössä se alkaa ennustaa ovikset ja vuodot aiempien kiertovaiheiden pituuksien perusteella. Yksittäisen kierron (jos on jokin syy sille miksi sen ajattelee olevan poikkeus, esim. sairastelu viivästytti ovista) voi myös jättää huomiotta ennusteita laatiessa.

@Zebra Flo on hyvä, mutta ovishan on vaan äpin arvio. Mulla ainakin vaihtelee ilmeisesti oviksen ajankohta muutoinkin. Kannattaa testeillä sitä metsästää. :) Mulla on ollu Flo 2 vuotta varmaan käytössä. Mulla on se maksullinen versio. Mä vaan ootan menkkoja ja sitä repron tulosta. Ainakin sellainen hiilarihimo, että vaikuttaa siltä, että menkat alkaa just. Kp27 tänään (kierto yleensä 27-28).

@Lucy89 ihanaa! Toivottavasti kohta vahvistuvaa viivaa 😍

@Sandra84 jännät ajat sielläkin

@Kyfi7 joko olet testaillut?

Oma napa: dpo7. Eilen sain hirveen räkäitku kohtauksen. Minä, joka en ole mikään itkijä koskaan normaalisti. Tämän siivittämänä oli tehtävä testi tänä aamuna (koska oma mieli ajatteli että tämän ON OLTAVA joku merkki 😅 ) joka tietenkin oli nega näillä päivillä 🤦‍♀️ Tuttua luteaalivaiheen alavatsan jomoa täällä muuten vaan.

Hyvin jänniä aikoja monella! Testasin eilen ja tänään pois kolme vanhentunutta rfsu testiä (ei herkkiä), kahdessa näkyi oikein tihrustamalla jotain, kolmannessa ei mitään. Dpo pitäis tosiaan olla 14 paikkeilla, joten vähän alan epäillä, mut pitää käydä ostamassa tuoreita testejä, jos noi oli vanhentuessa vikaantuneita.

@Yrttiteetä tekisi mieli Kiitos vinkistä! Latasin nyt sen ja Flon, mut en oi vielä tutustunut niihin tarkemmin. Mun uni on niin katkonaista ja heräilen pitkin aamuyötä milloin sattuu, et en harmittavaisesti usko että lämpöjen mittaus toimis mulla. Muuten varmasti hyvä keino olis.

@Sandra84 Nii onhan se vain arvio tosiaan, eikä osaa arvata miten keho just sillä kiertoa toimii. Mä en ole tohon ovisasiaan ollut ennen oikein tutustunut, niin en tajunnut miten paljon ne voi heittää. Muuten oliskin liian helppoa. 😁

Tai sitten pitää ostaa seuraavan yritykseen noita liuskoja, alkoi meinaa sellaset alavatsakrampit ja verta pyyhityäessä et taitaapi pärähtää kp1. Joko oli joku kemiallisen nysä tai muuten vaan menkat pari pvä myöhässä.

@Zebra ovis jutut oli mullekin ihan uutta esikoisen kanssa ja siitä yrityksestä eka plussakin tuli 4kk jälkeen kun alko ovista etsimään testeillä.

Kp28, edelleen tuntuu, että alkaa menkat, mut alkais sit 🤭 mulla ei oo yhtää testiä, ainoastaan tohon monitoriin, mut se kai pitää sit tehdä aamulla, jos ei ala tänää.

Jänniä aikoja monella 🙈🙏🏻❤️

Takaisin