Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Täällä hiipi menkat takavasemmalta…. No, olisihan se ollutkin ihmeen onnekasta, että ekasta tärppäisi.Miten @Kesäheinä85 sinulla menee? Tarrasukkia matkaan!
@Puar miten siellä?
Itse olen vaan onnellinen että joulu tulee ja sitä kautta ehkä muuta ajateltavaa kuin työt ja tää yritys. En olisi uskonut miten kovasti mieleen vaikutti kemiallinen raskaus ja menetyksestä aiheutunut suru. Menetys jostain, jota ei käytännössä edes ollutkaan..
Pidän peukkuja teidän puolesta! Kuulostaa kyllä hyvältä, kun testi on vahvistunut
Voihan olen niin pahoillani @Milppu86Kiitos @MrsAmyP ja @Kesäheinä85 kysymästä, tuntui kivalta, kun muistitte
Tosiaan tänään virallinen testipäivä, testasin tosin jo muutama päivä sitten negatiivisen, ja varhain tänä aamuna alkoi kuukautiset Ollut taas aika synkät fiilikset ja pelko lopullisesta lapsettomuudesta. Ei vielä olla päätetty edetäänkö ivf-polulle, ja vaikka sekin kortti katsottaisiin niin ei sekään takaa mitään
Ilmoittaudutaan nyt uudelle oi+iui kierrokselle (eli meidän 2. kerta), toivottavasti mahdutaan joulupyhistä huolimatta mukaan.
Onko sulla siis Ozempic-lääkitys menossa? Mä oon miettiny Metforemin pyytämistä ku lääkäriaika parin viikon päästä. Se ei oo siis varsinaisesti laihdutuslääke mutta hillitsee ruokahalua ym. Mulla vajaat 20kg ylipainoa, siitä 16kg tullut kahden raskauden myötä. Nyt kun kolmas suunnitteilla haluisin saada painos alas etten kolmannen jälkeen löydä itseäni tilanteesta, jossa esim 30kg ylimääräistäKiitos @Sandra84 ja @Milppu86 !
Voi ei @Milppu86 tsemppiä seuraavaan yritykseen!
Tänään onkin ollut kamala päivä... Edelleen tiputtelee/pyyhintävuotoa... Sekin ärsyttää.. kun minähän en voi olla miettimättä että kauanko tätä voi jatkua....
Mutta sitten aamulla oli kait älyttömän pahoja ilmavaivoja ja suolisto kramppasi, niin että vain makoilin sohvalla.. eilen käytiin päivän reissulla viemässä kummitytölle joululahja... Niin ilmeisesti tuli liikaa autossa istumista ja liian vähän liikkumista...
Kun suoli helpotti, lähdin kaverin lapsen synttäreille... VIRHE... Iskias löi täydet jumit.... No selvisin synttäreiltä kotiin, mies lämmitti kauratyynyn toisen kankun päälle ja hieroi vähän... Nukuin sitten melkein kaksi tuntia kun kipu helpotti... Huh hoijaa.. on tämä elämä välillä melkoista...
Tietysti kipujen alkaessa paniikki aina ensin, varhainen keskenmeno... No ei pitäisi varmaan tuntua tältä ja ku ei vuoto lisävy.. sitte et onko kohdun ulkoinen... Noh, ei kipu ihan siellä tuntunut.. niin vähän rauhoittui ja sit rupes tuntuun suoliston puolella ... Sit tuo issias painaa vaikka ja minne nyt... Mutta onneksi voi jo liikkua eikä koko aikaa tunnu.
@Sandra84 joskus pienikin muutos kropassa tekee ihmeitä! Mulle sanottiin ja taitaa nykyään lukea ozempicin ohjeissakin, et on se kahden kuukauden varoaika, koska ei ole luotettavia tutkimustuloksia vielä siitä, voiko lääke vaikuttaa sikiöön... Käsittääkseni maailmalla on monet tulleet ozempicin aikana raskaaksi, oletettavasti koska vaikutta suolistoon, niin hormonaaliset ehkäisyt (pillerit) imeytyy erilailla mutta en kyllä ole mistään bongannut sellaistakaan, et raskaudesta olisi ollut jotain huonosti .. englanniksi kun googlettaa, niin aiheesta löytyy huomattavasti enemmän tietoa kuin suomeksi.
Aikoinaan kun oli toiveissa, että ozempicia saisin syödä pitempään, niin miehen kanssa "järkeiltiin" että niin montaa muutakin asiaa pitäisi välttää.. alkoholista ja särkylääkkeistä lähtien... Ja niistä on tutkitusti haittaa... Silti ihmiset aika usein on päissään kun tulevat raskaaksi... Ja taas särkylääkettä voidaan käyttää flunssaan yms tietämättä että on raskaana... Jne... Ja siltikään kovin usein siitä ei ole alkiolle haittaa.. varsinkin jos lopettaa käytön plussaan onhan se totta, että ozempicin haihtuminen elimistöstä kestää jonkun aikaa... Mut ehkä ei tätäkään asiaa kannata liikaa etukäteen pelätä ja murehtia nii me todettiin, että otetaan riski.. kun voi muutenkin tässä iässä olla vaikka ja mitä poikkeavuuksia yms...
Hei, viime tammikuussa sain lopulta apteekista kuukauden satsin.Onko sulla siis Ozempic-lääkitys menossa? Mä oon miettiny Metforemin pyytämistä ku lääkäriaika parin viikon päästä. Se ei oo siis varsinaisesti laihdutuslääke mutta hillitsee ruokahalua ym. Mulla vajaat 20kg ylipainoa, siitä 16kg tullut kahden raskauden myötä. Nyt kun kolmas suunnitteilla haluisin saada painos alas etten kolmannen jälkeen löydä itseäni tilanteesta, jossa esim 30kg ylimääräistä
Aahh siis on niin raastavaa tuo alkuvaiheen hidas ajankulku ja epävarmuus.. Voin vain yrittää kuvitella millaista sulla @Kesäheinä85 on juuri nyt, kun täällä itsekin kovasti jännitän ja odotan sun puolesta vaikka ei tunnetakaanOn tää odottaminen kyllä hidasta... Varsinkin kun ei uskalla luottaa kahteen viivaan, vaikka näki suoraan ilman mitään tihrustamista...
Pyyhintä vuoto / tiputtelu jatkuu edelleen... Ei ole muuttunut suuntaan tai toiseen... Tänään niistäessä tuli toisesta sieraimestakin vähän verta.. sinällään voi johtua aivan hyvin kuivista limakalvoistakin... Kai?
Mulla kun nenän limakalvot kuivaa heti näin pakkasella ja atooppinen iho kans... Ja suuta on kuvannut myös jo viikon.. joten juon normaalia enemmän vettä vaihteeksi...
Huomenna käyn taas työpaikalla, niin ajattelin hakea vielä pari raskaustestiä apteekista samalla reissulla.. et saisi seurata tummuuko viivat...
Huomenna alkaa vissiin seitsemäs viikko 6+0
Tänään on nännit olleet aremmat mitä eilen.. oiskohan tämä muutakin kuin tuulimuna... Ja pysyiköhän vielä matkassakin.. oireita on kyllä enemmän kuin viimeksi... Mutta kun eihän sekään mitään kerro suuntaan tai toiseen...
Kyllä sitä @SyysSumu kummasti aina se toivo herää... Vaikka meilläkin yrityskiertoja on jo riittävästi kertynyt... Jos en olis luonteeltani niin positiivinen, niin varmaan olisi jo monta kertaa heitetty pyyhe kehään... Ihme ja kumma mies tituleeraa itseään pessimistiksi ja niin vain hän jaksaa uskoa ja toivoa tässä asiassa...
Minä myös täällä jännityksellä seuraan ja toivon parasta!Aahh siis on niin raastavaa tuo alkuvaiheen hidas ajankulku ja epävarmuus.. Voin vain yrittää kuvitella millaista sulla @Kesäheinä85 on juuri nyt, kun täällä itsekin kovasti jännitän ja odotan sun puolesta vaikka ei tunnetakaan