Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä
Moikka! Tulen mukaan kuumeilemaan 😍 Juuri tuli täyteen juhannuksena 40v. Mies täyttää just 44v. Esikoinen syntyi 11/18 (kun oltiin yritetty 14 kk) ja nyt kuumeilen kuopusta. Jospa vielä onnistuisi vaikka ikää jo alkaa ollakin aika paljon 🤔 Esikoisen syntymön jälkeen ovikset muuttui todella kipeiksi. Tunnistan ne siis joka kerta 🤭 Tulevat lähes joka kuukausi. Menkkavuoto samanlaista kuin ennenkin. Vaihdevuosioireita ei ole toistaiseksi. Kaksi varhaista keskenmenoa taustalla esikoisen jälkeen. Toistaiseksi tjottaillaan keskeytetyllä. Nyt menossa dpo4. Ovispäivään osui kolme sessiota. Tiedättekö sen tunteen, kun jo näin varhain on tuntevinaan ja tunnistavinaan ihan selkeitä raskausoireita? Sellainen meno täällä nyt 🤭😁🥳 Noh, maltetaan nyt ja kuulostellaan lisää ja odotellaan rauhassa, että pääsee joskus viikon päästä testailemaan. Tsemppiä kaikille kuumeilijoille! Mites teillä kesä sujuu? ❤️
Tervetuloa!

Itse olen ollut hetken pois, kun ei ole vielä tärpännyt. Sit on sit ottanu vähä etäisyyttä palstaan. Ikää on myös se 40, niin ottaahan se enemmän aikaa. Tammikuussa meni kolmas kesken (kaksi lasta on). Kolmas oli tärpännyt vuoden yrittämisellä.

Kuulun myös niihin, jotka tuntee lupaavat oireet ja sitten kuitenkin on alkanut menkat. Siinä sit hetken kasailee ajatuksia ennen lähtöä uuteen kiertoon ja toivoon siitä, josko vielä tärppää. Loma alkaa pian, joten ihan hyvällä kesäfiiliksellä. Esikoinenkin aloittaa pian koulun. Jännää. 🙂

Oletko jo ehtinyt testailla? Plussatuulia! 😘
 
Hedelmällisyys on niin yksilöllistä. Mulla tulee elokuussa 39 mittariin ja viime marraskuussa alkoi yritys. Heti tärppäsi mut positiivisen testin jälkeen viisi päivää ja vuoto alkoi. Sitten oli yhdet menkat välissä ja seuraavasta kierrosta onnisti. Tosin luulin että menee taas kesken kun vuodin viisi viikkoa putkeen ja vuotelut jatkuivat silloin tällöin viikkoon 17 asti. Syy vuodoille oli ilmeisesti kohdunsuun päällä ollut istukka, mikä luojan kiitos on nyt takaseinässä. Lisäksi jäin seulassa kiinni korkean hcg:n, matalan pappa-arvon ja ikäni takia. Down riskisuhdeluku oli 1:102. Tehtiin NIPT ja tulos normaali niiltä osin mitä tutkittiin. Alun vuotelu johtui myös keskenmenneestä kaksosesta. Niitä oli alussa kaksi, mutta toisesta jaksoi kehittyä vauva. Nyt mulla viikkoja 27+3 ja alun paniikki on tasoittunut. Supistuksia on tosi paljon, ja kävinkin tarkistamassa kohdunsuun tilanteen ja sormelle auki mut kohdunkaulaa jäljellä kuitenkin.
Toivottavasti teillä onnistaa pian :red-heart: . Mulla on monta yli nelikymppistä tuttua jotka on saanut lapsia ilman hoitoja. Meilläkään ei ollut mitään muita vippaskonsteja kun geleeroyalit onnistuneessa kierrossa.
Kannustavaa kuulla, että on niitä yli nelikymppisiä tuttuja, jotka saanu lapsia ilman hoitoja. 😊

Voimia loppuraskauteen! ♥️
 
Päivitellääs kuulumisia pitkästä aikaa. Ei vieläkään raskautta, ja kesäkuussahan tuli siis jo vuosi yritystä. 😔 Keväällä kuukautiskierto vaikutti jo normalisoituvan, mutta nyt kesällä on taas sekoillut enemmän, jopa enemmän mitä heti silloin koronarokotteen jälkeen. Keväällä oli vain pari päivää tiputteluvuotoa ennen menkkoja, mutta nyt on ollut 6-8 päivää. Ja mitä nyt olen seuraillut niin ovulaatio vaikuttaisi olevan n. kierron kolmastoista päivä, ja menkat on alkaneet vasta n. 18 päivää ovulaatiosta, vaikka aiemmin tuo väli on ollut n. 14 päivää. 🤔
 
Uskomatonta!! 😳 Meillä miehen flunssa paljastui just koronaksi. Ajattelin, että olisko mullakin lähes oireettomana ja vaikka se sekottanut kiertoa entisestään. Päätin sitten testata, ja kerta testaamaan ryhdytään, niin testataan sitten oikein urakalla. 🤣 Nyt siis kp 34 ja voisi sanoa, että menkat 1-2 päivää "myöhässä" (ei ole päiväntarkka kierto). Viime kesästä siis yritetty, joten negatiivista odotin, ja koronatestiin pos.

RASKAUSTESTIIN positiivinen!!! 🤩 Sitten vaan kun pysyis matkassa mukana, takana kun on jo 3km.
 

Liitteet

  • 20220731_184217.jpg
    20220731_184217.jpg
    4.1 MB · Katsottu: 129
Uskomatonta!! 😳 Meillä miehen flunssa paljastui just koronaksi. Ajattelin, että olisko mullakin lähes oireettomana ja vaikka se sekottanut kiertoa entisestään. Päätin sitten testata, ja kerta testaamaan ryhdytään, niin testataan sitten oikein urakalla. 🤣 Nyt siis kp 34 ja voisi sanoa, että menkat 1-2 päivää "myöhässä" (ei ole päiväntarkka kierto). Viime kesästä siis yritetty, joten negatiivista odotin, ja koronatestiin pos.

RASKAUSTESTIIN positiivinen!!! 🤩 Sitten vaan kun pysyis matkassa mukana, takana kun on jo 3km.
Lukeminen, ei kun veikkaaminen, ei kun? Siis eipäs kun testaaminen kannattaa aina! 😉
Pari sangollista vauvaliimaa ja hyvin pitävät jarrusukat saat testipalkkioksi!
Onnitteluni!! 🍀
 
Oletko jo ehtinyt testailla? Plussatuulia! 😘
Jep, testailinhan minä. Sain testiin selvän haamulaisen, eli olin lukenut oireeni oikein raskauden aluksi, mutta meni sit taas kuitenkin saman tien kesken 😨 Höh 👍 No nyt uusi kierto menossa ja dpo5. Tällä kertaa saattais olla taas mahikset raskaudelle ja pieniä oireita tuntuu jälleen, mutta katellaan. Viikon päästä about voi testailla. Plussatuulia kaikille!
 
Uskomatonta!! 😳 Meillä miehen flunssa paljastui just koronaksi. Ajattelin, että olisko mullakin lähes oireettomana ja vaikka se sekottanut kiertoa entisestään. Päätin sitten testata, ja kerta testaamaan ryhdytään, niin testataan sitten oikein urakalla. 🤣 Nyt siis kp 34 ja voisi sanoa, että menkat 1-2 päivää "myöhässä" (ei ole päiväntarkka kierto). Viime kesästä siis yritetty, joten negatiivista odotin, ja koronatestiin pos.

RASKAUSTESTIIN positiivinen!!! 🤩 Sitten vaan kun pysyis matkassa mukana, takana kun on jo 3km.
Oi, isosti onnea ja tarrasukkia sinne! Toivottavasti pysyy mini matkassa ❤️ Mites on mennyt viikko? Kaikki hyvin?
 
Oi, isosti onnea ja tarrasukkia sinne! Toivottavasti pysyy mini matkassa ❤️ Mites on mennyt viikko? Kaikki hyvin?
Kiitos! 😊 Kaikki vielä hyvin. Tai no, kyllähän se korona muhunkin iski, mutta melko vähällä pääsi. Ainoa vaan, että heti positiivisesta testituloksesta tuli piikitettävä verenohennus lääkitys, todennäköisesti olisin saanut sen ilman koronaakin, mutta sitten olisin sentään päässyt eka käymään äitiyspolilla. Nyt vain puhelimitse saatesanoilla "katso ohjevideo youtubesta", oikein kiva tällain lievän piikkikammon omaavana. 😬😱 Ultra olis sitten ens viikon loppupuolella, pelolla odotan kun viimesimmässä raskaudessa samoilla viikoilla sikiö ei vastannut viikkoja sekä oli vähän muitakin ongelmia. 😱
 
Kiitos! 😊 Kaikki vielä hyvin. Tai no, kyllähän se korona muhunkin iski, mutta melko vähällä pääsi. Ainoa vaan, että heti positiivisesta testituloksesta tuli piikitettävä verenohennus lääkitys, todennäköisesti olisin saanut sen ilman koronaakin, mutta sitten olisin sentään päässyt eka käymään äitiyspolilla. Nyt vain puhelimitse saatesanoilla "katso ohjevideo youtubesta", oikein kiva tällain lievän piikkikammon omaavana. 😬😱 Ultra olis sitten ens viikon loppupuolella, pelolla odotan kun viimesimmässä raskaudessa samoilla viikoilla sikiö ei vastannut viikkoja sekä oli vähän muitakin ongelmia. 😱
Ohoh, olipa tympeä homma toi videojuttu. Toivottavasti lähti kuitenkin sujumaan lääkkeen pistäminen. Toivotaan, että ultrassa kaikki hyvin sitten, kun on sen aika ❤️ Itse tässä odottelen kiinnittymistä tänään tai lähipäivinä. Saa nähdä tunnenko mitään kipua sit. Huomenna taas kesäloman jälkeen paluu työarkeen. Olishan sitä lomaa voinut vielä hyvin jatkaakin 🙊
 
Ohoh, olipa tympeä homma toi videojuttu. Toivottavasti lähti kuitenkin sujumaan lääkkeen pistäminen. Toivotaan, että ultrassa kaikki hyvin sitten, kun on sen aika ❤️ Itse tässä odottelen kiinnittymistä tänään tai lähipäivinä. Saa nähdä tunnenko mitään kipua sit. Huomenna taas kesäloman jälkeen paluu työarkeen. Olishan sitä lomaa voinut vielä hyvin jatkaakin 🙊
On se pistäminen jo alkanut sujua alkupaniikin jälkeen. Ja kyllä mä sen ymmärrän varsin hyvin, ettei oireisena koronapositiivisena haluttu ottaa minnekään oppitunnille. 😅

Ultrassa käyty, sydän sykkii ja koko vastaa viikkoja. 😍
 
On se pistäminen jo alkanut sujua alkupaniikin jälkeen. Ja kyllä mä sen ymmärrän varsin hyvin, ettei oireisena koronapositiivisena haluttu ottaa minnekään oppitunnille. 😅

Ultrassa käyty, sydän sykkii ja koko vastaa viikkoja. 😍
Ok, no siellähän menee siis kaiken kaikkiaan hienosti. Niin ihanaa.
Onnea ❤️

Itsellä taas menossa dpo10 ja piinailut. Jospa sunnuntaina testais sit, jos ei ole sitä ennen alkanu menkat. Vähän epäuskoinen, surullinenkin olo 😥 Tuskin tää nytkään onnistuu, kun niin monta kertaa on jo mennyt saman tien kesken ennenkin 😨 Noh, pian sen sitten taas tietää 🙄
 
Ok, no siellähän menee siis kaiken kaikkiaan hienosti. Niin ihanaa.
Onnea ❤️

Itsellä taas menossa dpo10 ja piinailut. Jospa sunnuntaina testais sit, jos ei ole sitä ennen alkanu menkat. Vähän epäuskoinen, surullinenkin olo 😥 Tuskin tää nytkään onnistuu, kun niin monta kertaa on jo mennyt saman tien kesken ennenkin 😨 Noh, pian sen sitten taas tietää 🙄
Pidetään peukkuja meille molemmille. 😊 Ymmärrän hyvin tuon tunteen, kun itselläkin on takana 3 keskemenoa viikoilla 6-10, niin ei tässä vielä pariin kuukauteen uskalla luottaa raskauden jatkumiseen. Mutta päätin keskittyä iloitsemaan ylipäätään sitä, että lopulta olen raskaana reilun vuoden yrityksen jälkeen eli raskaus ja lapsi on mahdollisia. 😍
 
Yritin ettiä oikeeta palstaa tälle kysymykselle.. Eli: kuinkahan nopeasti voi tulla raskaaksi synnytyksen jälkeen? Eli jos on vähän "kiire" iän takia, kuinka pian synnytyksen jälkeen voi /kannattaa tulla raskaaksi? Miten keho kestää?

Onko joku täällä tullut uudestaan raskaaksi super nopeaan, millainen kokemus oli keholle?

Kestääkö lähes 40 v tulla nopeasti synnytyksen jälkeen uudestaan raskaaksi, vai onkohan siinä riskejä, onko joku kokenut näitä riskejä?

Kiitos tuhannesti jos vastailette❤️
 
Yritin ettiä oikeeta palstaa tälle kysymykselle.. Eli: kuinkahan nopeasti voi tulla raskaaksi synnytyksen jälkeen? Eli jos on vähän "kiire" iän takia, kuinka pian synnytyksen jälkeen voi /kannattaa tulla raskaaksi? Miten keho kestää?

Onko joku täällä tullut uudestaan raskaaksi super nopeaan, millainen kokemus oli keholle?

Kestääkö lähes 40 v tulla nopeasti synnytyksen jälkeen uudestaan raskaaksi, vai onkohan siinä riskejä, onko joku kokenut näitä riskejä?

Kiitos tuhannesti jos vastailette❤️
Imetys vaikuttaa monella raskautumiseen. Mulla kierto käynnistyi kun aloin antamaan soseita imetyksen ohella. Alkuun oli luteaalivaihe ihan liian lyhyt raskautumiseen, mutta se piteni kierto kierrolta. Vauvan ollessa 9kk, tulin raskaaksi, mutta se oli tuulimuna. Keskenmenon jälkeen kolmas kierto onnisti ja lapsille tuli ikäeroa 1v9kk. Mulla tosin ikää oli silloin 32-33. En kokenut että toinen raskaus olisi ollut mitenkään rankempi kun väliä oli se noin vuosi. Toki jotkut raskautuu esim. kolmen kuukauden päästä synnytyksestä. Tämä mun kokemus :smiling-eyes:.
 
Omakohtaista kokemusta mulla ei ole, mutta mun lapsettomuuslääkäri sanoi, että 6kk synnytyksestä olisi hyvä vähintään kulua ennen kuin alkaa yrittää tulla uudestaan raskaaksi, koska muuten raskauteen saattaa liittyä normaalia enemmän komplikaatioita. Ainakin ennenaikaisuus on kuulemma yksi riskeistä. Muihin kysymyksiisi en valitettavasti osaa vastata.
 
Hellou, täällä pian 36-vuotias kuumeilija, joka toivottavasti saa kohta virallisesti sanoa yrittävänsä esikoista.
Äitiyttä olen toivonut jo varmaan 10 vuotta, mutta vakaa parisuhde löytyi vasta 3 vuotta sitten. Mies on minua 5 vuotta vanhempi ja kummallakaan ei siis ole vielä lapsia, mutta alusta asti on ollut tieto, että niitä halutaan. Mues vain on etenemisessä minua varovaisempi. Itse olisin halunnut yrittää jo aiemmin, mutta hän on halunnut ensin varmistua, että esimerkiksi yhdessä asuminen (vähän yli vuoden nyt) lähtee sujumaan normaalisti. Itseä oma ikä huolettaa ja tämä aihe ja hidastelu on aiheuttanut ahdistusta ja itkuisiakin keskusteluja, mutta olen tiedostanut sen, että sekään ei ole oikein, että mies kokee painostusta, kun ei ole ollut vielä valmis.
Mutta NYT. Aiemmin mies itse sanoi, että jos loppuvuodesta olisi se hetki ja nyt on ollut vakavasti puhetta siitä, että kun meneillään oleva minipillerilaatta (Desogestrel) loppuu, niin uusia ei enää haeta. Vielä alle pari viikkoa olisi pillereitä jäljellä ja voin kertoa, että jännittää.

Löytyykö täältä kokemuksia siitä, miten pian minipillereuden jälkeen on tämän ikäisenä kierto tasoittunut tai jopa tärpännyt? Toki yksilöllistähän se on, mutta jonkinlaista hajontaa olisi kiinnostavaa verrata.
 
Takaisin
Top