Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä
Moi!

Ryhdyttiin yrittämään esikoista kun olin 39 ja mies 40. Mulla on vain toinen munanjohdin tallella. 8 kuukauden jälkeen viime marraskuussa tulin raskaaksi, heti kun olin saanut tyroksiinilääkityksen.

Olivat kaksoset, joista toinen lakkasi kehittymistä noin viikolla 5 ja toinen viikolla 8. Vuosin verta keskenmenon takia tasan kaksi kuukautta.

Käytiin tutkituttamassa hedelmällisyys ja se on ikään nähden miehelläni erinomainen. Niin kai minullakin. AMH 2,82.

Kuinkahan tässä käy? Olen aina pelännyt, että alamme yrittää liian vanhana. Sopivaa hetkeä ei vain aiemmin ole ollut. Eikä lapsihaave ole ollut kovin keskeinen asia elämässä. Onko kohtalotovereita?
 
Muokattu viimeksi:
Moi!

Ryhdyttiin yrittämään esikoista kun olin 39 ja mies 40. Mulla on vain toinen munanjohdin tallella. 8 kuukauden jälkeen viime marraskuussa tulin raskaaksi, heti kun olin saanut tyroksiinilääkityksen.

Olivat kaksoset, joista toinen lakkasi kehittymistä noin viikolla 5 ja toinen viikolla 8. Vuosin verta keskenmenon takia tasan kaksi kuukautta.

Käytiin tutkituttamassa hedelmällisyys ja se on ikään nähden miehelläni erinomainen. Niin kai minullakin. AMH 2,82.

Kuinkahan tässä käy? Olen aina pelännyt, että alamme yrittää liian vanhana. Sopivaa hetkeä ei vain aiemmin ole ollut. Eikä lapsihaave ole ollut kovin keskeinen asia elämässä. Onko kohtalotovereita?


Osanottoni kaksinkertaisesta menetyksestä. :disappointed-face::red-heart: En ees voi tietää, miltä tuntuu. Sain tammikuussa keskenmenon, mutta on kuitenkin kaksi lasta ennestään. Toivottavasti saatte vielä syliin asti lapsen. :folded:

Mulla on välillä fiilis, josko ei tuu enää näin nelikymppisenä, mutta onhan se vielä mahollista. Se vaan ottaa aikansa.

Nyt toiseen kertaan menkat alkamassa km:n jälkeen, joten tästä kierrosta ei tärpännyt. Koitan siis käyttää ajan hyödyksi ja nostaa vähän kuntoa hölkkäämällä, kun tietkin alkaa olla sulat ja päivät on ollu mukavan aurinkoisia.
 
Hei Marsku!

Kiva kuulla sinusta. Samalla todella ikävää kuulla keskenmenosta. Otan osaa. ❤ Toivottavasti vauva vielä tulee.

Muistan sinut siis elokuiset-ryhmästä. Vaihdoin uuden yrityksen kunniaksi nimimerkkiä, koska ikä on minulla se päällimmäinen huoli. Tuleepahan jo nimestä kaikille selväksi, että seniori täällä.

Toivuin keskenmenosta nopeasti. Melkein rankempaa oli olla raskaana, mutta pelätä sitä (tässä iässä prosentit on isot). Toki ne keskenmenot tapahtuivat armollisen varhain, ensimmäinen kuudennella ja toinen yhdeksännellä viikolla. Mutta kauan se kesti. Kaksi kuukautta vuotoa. Sen jälkeen kuukausi uuden kierron odottelua.

Nyt ensimmäisten kuukautisten jälkeen dpo1. Ovulaatio tuli aika normaalisti kp 15.

Jos tulen raskaaksi, yritän ottaa rennommin, pelätä vähemmän, pitää itsestäni huolta.

Kiva kuulla, että lenkkeilet. Aurinkoiset päivät on ihania. Iltaan asti riittää valoa. Niin kirkasta. Kadut sulavat ja niitä pestään.
 
Hei Marsku!

Kiva kuulla sinusta. Samalla todella ikävää kuulla keskenmenosta. Otan osaa. ❤ Toivottavasti vauva vielä tulee.

Muistan sinut siis elokuiset-ryhmästä. Vaihdoin uuden yrityksen kunniaksi nimimerkkiä, koska ikä on minulla se päällimmäinen huoli. Tuleepahan jo nimestä kaikille selväksi, että seniori täällä.

Toivuin keskenmenosta nopeasti. Melkein rankempaa oli olla raskaana, mutta pelätä sitä (tässä iässä prosentit on isot). Toki ne keskenmenot tapahtuivat armollisen varhain, ensimmäinen kuudennella ja toinen yhdeksännellä viikolla. Mutta kauan se kesti. Kaksi kuukautta vuotoa. Sen jälkeen kuukausi uuden kierron odottelua.

Nyt ensimmäisten kuukautisten jälkeen dpo1. Ovulaatio tuli aika normaalisti kp 15.

Jos tulen raskaaksi, yritän ottaa rennommin, pelätä vähemmän, pitää itsestäni huolta.

Kiva kuulla, että lenkkeilet. Aurinkoiset päivät on ihania. Iltaan asti riittää valoa. Niin kirkasta. Kadut sulavat ja niitä pestään.


Hei!

Kiva kuulla myös sinusta! :red-heart: Pyysin ihan just tuoreeltaan poistoa elokuisista, kun enpä enää kuulunut joukkoon. Muillahan tuntui potkut ja kuplinnat ja itse vaan odottaa ovista ja uutta plussaa. Toivoin jo viime kierrossa tärppi, mutta näillä vuosilla tiedostin, että tuskin tulee heti. Kesti edellinen tärppikin vuoden.

Mietin, että en tiedä, onko se helpompi vai vaikeampi, että km tulee aikaisemmilla viikoilla vai myöhemmillä ekalla kolmanneksella. Itseä lohdutti, että pikkuinen pysyi matkassa viikolle 12. Liekö sitten pieni taisteli tai kohtu taisteli, että meni "vasta" silloin kesken. Kertaakaan en ehtinyt kuulla sykkeitä tai nähä pientä ultrassa, joten ei sitä tuu miettimällä viisaammaksi.

Kuulostaa hyvältä ajatuksesi ottaa rennommin, pelätä vähemmän ja pitää itsestä huolta. :red-heart: Tulkoon sulle vielä pikkuinen. Mulla on usko, että vielä tulee itselläkin.

Tsemppiä ja valoa kevääseen! :blowing:
 
Hyvä on tuo optimistinen asenteesi!

Meillä kesti kahdeksan kuukautta tulla raskaaksi, mutta se onnistui heti kun aloitin kilpirauhaslääkityksen. Siksi olen itsekin optimistinen nyt, kun arvot ovat paremmalla tolalla.

Tänään dpo 6 vastaisena yönä heräsin vastoin tapojani aikaisin aamulla pirteänä - ja todella todentuntuisten ja intensiivisten unien jälkeen. Edellisen raskauden ensimmäiset oireet olivat juuri tällaiset. Vielä kymmenen päivää tätä kiertoa jäljellä, joten jää nähtäväksi onko vain sattumaa.

Samoin, tsemppiä! :red-heart:
 
Muokattu viimeksi:
Minäpä tulen tännekkin kertomaan kuulumisia! Tämä on hieman hiljainen ryhmä, mutta taidan nyt kuumeilijoista siirtyä odottajien puolelle.
Tästä kierrosta saatiin siis tärppi, vaikka mulla alkuun tälle kierrolle olikin kovat odotukset, niin ne odotukset karis nopeasti matkan varrella. oltiin miehen kanssa mun ovisplussa aikaan kipeitä molemmat, no talleteltiin sillon plussapäivänä kuitenkin, mutta tallettelut oviksen ympärillä jäi siihen yhteen kertaan ja mulla ei sitten ollut kierrolle mitään odotuksia. Juuri mitään luteaalivaiheen oireitakaan ei ollut, ja ne mitä oli, ajattelin normaaleiksi pms oireiksi. Koska mulla on niin valtavat testihimot joka kierrossa kuitenkin, niin aloitin taas varhain testailut! dpo8 sain hailakan haamun apteekin omaan testiin, kuulin siitä sitten, että saattaa antaa viivanpaikkoja turhaan joten ei ollut siitä mitään odotuksia.. No sitten dpo9 aamuna testasin pc:n testillä ja siinä näkyi hailakka viiva, mutta ei tiennyt oliko vain viivanpaikka, tosiaan melkein näkymätön. Tämähän jäi vaivaamaan ja hain apteekin ultran, siihen sain ihan selkeän toisen viivan, mutta en tahtonut uskoa todeksi. Seuraavana aamuna dpo 10, tein saman testin ja kuinka ollakkaan, viiva oli vahvistunut paljon edellispäivästä! dpo11-13 olen nyt sitten testaillut viivan vahvistumista pc:llä ja rfsu:n puikolla sekä liuskoilla ja kyllä se toinen viiva on vahvistunut. :folded:
Loppuviikosta teen vielä digin niin näkee mitkä viikot siihen päräyttää! Nyt dpo14 ja kuukautisten olis eilen pitänyt alkaa. Melkein kellon tarkka kierto ei jätä kyllä arvailujen varaan :tears:

Meillä on niin pitkä yritys takana, vaikka toki kunnolla vasta puolisen vuotta, mutta on uskomaton tunne kun näkee oikeasti ne kaksi viivaa, ettei tarvitse suurennuslasin kanssa tihrustaa ja miettiä onko viivanpaikka vai ei. Lisäksi kun tätä on niin pitkään odottanut ja toivonut, niin ei meinaa oikeen vieläkään ymmärtää että tässä ollaan raskaana. Lisäksi on aivan valtava pelko ja huoli siitä, että tämäkin menee kesken niinkuin edellinenkin :loudlycrying:
Se on vaan yritettävä päivä kerrallaan mennä ja jos varhaisultran jälkeen, mikäli kaikki on niinku pitää, niin uskaltaisi alkaa nauttimaan.:red-heart:
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille, toivottavasti pikapuoliin tärppää kaikilla! :Two-hearts:
 
Muokattu viimeksi:
Minäpä tulen tännekkin kertomaan kuulumisia! Tämä on hieman hiljainen ryhmä, mutta taidan nyt kuumeilijoista siirtyä odottajien puolelle.
Tästä kierrosta saatiin siis tärppi, vaikka mulla alkuun tälle kierrolle olikin kovat odotukset, niin ne odotukset karis nopeasti matkan varrella. oltiin miehen kanssa mun ovisplussa aikaan kipeitä molemmat, no talleteltiin sillon plussapäivänä kuitenkin, mutta tallettelut oviksen ympärillä jäi siihen yhteen kertaan ja mulla ei sitten ollut kierrolle mitään odotuksia. Juuri mitään luteaalivaiheen oireitakaan ei ollut, ja ne mitä oli, ajattelin normaaleiksi pms oireiksi. Koska mulla on niin valtavat testihimot joka kierrossa kuitenkin, niin aloitin taas varhain testailut! dpo8 sain hailakan haamun apteekin omaan testiin, kuulin siitä sitten, että saattaa antaa viivanpaikkoja turhaan joten ei ollut siitä mitään odotuksia.. No sitten dpo9 aamuna testasin pc:n testillä ja siinä näkyi hailakka viiva, mutta ei tiennyt oliko vain viivanpaikka, tosiaan melkein näkymätön. Tämähän jäi vaivaamaan ja hain apteekin ultran, siihen sain ihan selkeän toisen viivan, mutta en tahtonut uskoa todeksi. Seuraavana aamuna dpo 10, tein saman testin ja kuinka ollakkaan, viiva oli vahvistunut paljon edellispäivästä! dpo11-13 olen nyt sitten testaillut viivan vahvistumista pc:llä ja rfsu:n puikolla sekä liuskoilla ja kyllä se toinen viiva on vahvistunut. :folded:
Loppuviikosta teen vielä digin niin näkee mitkä viikot siihen päräyttää! Nyt dpo14 ja kuukautisten olis eilen pitänyt alkaa. Melkein kellon tarkka kierto ei jätä kyllä arvailujen varaan :tears:

Meillä on niin pitkä yritys takana, vaikka toki kunnolla vasta puolisen vuotta, mutta on uskomaton tunne kun näkee oikeasti ne kaksi viivaa, ettei tarvitse suurennuslasin kanssa tihrustaa ja miettiä onko viivanpaikka vai ei. Lisäksi kun tätä on niin pitkään odottanut ja toivonut, niin ei meinaa oikeen vieläkään ymmärtää että tässä ollaan raskaana. Lisäksi on aivan valtava pelko ja huoli siitä, että tämäkin menee kesken niinkuin edellinenkin :loudlycrying:
Se on vaan yritettävä päivä kerrallaan mennä ja jos varhaisultran jälkeen, mikäli kaikki on niinku pitää, niin uskaltaisi alkaa nauttimaan.:red-heart:
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille, toivottavasti pikapuoliin tärppää kaikilla! :Two-hearts:


Onnea! Ihania uutisia! Paljon tarrasukkia matkaan! :smiling face with heart-eyes:
 
Uskallan ehken tunnustautua 37v kuumeilijaksi. Kirjoittelin juuri pitkän pätkän tuonne päiväkirjojen puolelle, josta selviää tarkemmin :)
Sekä kuumeilu että "ei" ovat vaihdelleet kovasti ihan kk-kierron kulun mukaan, joten sinänsä on haastavaa ottaa itsestä ylipäätään selvää että mikä on se lopullinen mielipide asiaan...
 
Uskallan ehken tunnustautua 37v kuumeilijaksi. Kirjoittelin juuri pitkän pätkän tuonne päiväkirjojen puolelle, josta selviää tarkemmin :)
Sekä kuumeilu että "ei" ovat vaihdelleet kovasti ihan kk-kierron kulun mukaan, joten sinänsä on haastavaa ottaa itsestä ylipäätään selvää että mikä on se lopullinen mielipide asiaan...

Itsekin olen ollut aina epävarma. Täällä foorumilla ei vaikuta kovin tavallisilta ajatuksilta. Useimmat tuntuvat olevan aika varmoja.
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille! :Waving Hand Sign:
Täällä ei kummempia kuulu, keskenmenojen jälkeen en oo uusia plussia saanut, viime kuussa tein taas ovistestejä ja nekin oli negatiivisia. Onneks kotikoronatestikin näytti negaa :Smirking Face:

Samalla pelkään joko mun hedelmällisyys on laskenut liiaksi raskautuakseni luomusti. Vaikka miten tekee kaikkensa syömisten ja vitamiinien ynnä muiden poppakonstien, ni ei onnistu :disappointed-face:

Pitää miettiä et hakeutuisimmeko sitten kuitenkin lapsettomuushoitoihin ennen kesäsulkuja. Syö kyllä henkisiä voimavaroja joten josko hoidoista sais pientä toivonkipinää..
 
Moi kaikki!
Ketjussa uusi kuumeilija. Kummallista tämä naisen elämä, kun se vauvakuume vaan tulee, vaikka lapsia on jo neljä plus ihana bonuslapsi viidentenä. Täytän tänä vuonna 38v. Nuorin lapsista on 1v. Ja vanhin 16v. Ihanaa kun talossa on elämää!

Nyt kuumeilu on jatkunut puoli vuotta. Mies haluaisi yhden lapsen vielä myös. Viimeksi, edellistä lasta toivoessa pelkäsin etten enää raskautuisi niin helpolla, mutta raskauduin heti ensimmäisestä kierrosta ilman kierukkaa. Nyt ei ole samanlaista pelkoa, että olisi kiire ottaa kierukka pois, mutta harkitaan... Eniten jännittää itse raskausaika, koska se ei viimeksi todellakaan ollut helppo, vaan oli monenlaista oiretta ja vaivaa. Nyt koitan nostaa kuntoa, saada kehoa hyvään tasapainoon ja erityisesti syviä lihaksia ja selkää vahvistettua. Joitain lisäravinteita popsin myös jo ennalta. Mm. rautavaraston pitää olla kunnossa.
 
Moikka! Tulen mukaan kuumeilemaan 😍 Juuri tuli täyteen juhannuksena 40v. Mies täyttää just 44v. Esikoinen syntyi 11/18 (kun oltiin yritetty 14 kk) ja nyt kuumeilen kuopusta. Jospa vielä onnistuisi vaikka ikää jo alkaa ollakin aika paljon 🤔 Esikoisen syntymön jälkeen ovikset muuttui todella kipeiksi. Tunnistan ne siis joka kerta 🤭 Tulevat lähes joka kuukausi. Menkkavuoto samanlaista kuin ennenkin. Vaihdevuosioireita ei ole toistaiseksi. Kaksi varhaista keskenmenoa taustalla esikoisen jälkeen. Toistaiseksi tjottaillaan keskeytetyllä. Nyt menossa dpo4. Ovispäivään osui kolme sessiota. Tiedättekö sen tunteen, kun jo näin varhain on tuntevinaan ja tunnistavinaan ihan selkeitä raskausoireita? Sellainen meno täällä nyt 🤭😁🥳 Noh, maltetaan nyt ja kuulostellaan lisää ja odotellaan rauhassa, että pääsee joskus viikon päästä testailemaan. Tsemppiä kaikille kuumeilijoille! Mites teillä kesä sujuu? ❤️
 
Moikka! Tulen mukaan kuumeilemaan 😍 Juuri tuli täyteen juhannuksena 40v. Mies täyttää just 44v. Esikoinen syntyi 11/18 (kun oltiin yritetty 14 kk) ja nyt kuumeilen kuopusta. Jospa vielä onnistuisi vaikka ikää jo alkaa ollakin aika paljon 🤔 Esikoisen syntymön jälkeen ovikset muuttui todella kipeiksi. Tunnistan ne siis joka kerta 🤭 Tulevat lähes joka kuukausi. Menkkavuoto samanlaista kuin ennenkin. Vaihdevuosioireita ei ole toistaiseksi. Kaksi varhaista keskenmenoa taustalla esikoisen jälkeen. Toistaiseksi tjottaillaan keskeytetyllä. Nyt menossa dpo4. Ovispäivään osui kolme sessiota. Tiedättekö sen tunteen, kun jo näin varhain on tuntevinaan ja tunnistavinaan ihan selkeitä raskausoireita? Sellainen meno täällä nyt 🤭😁🥳 Noh, maltetaan nyt ja kuulostellaan lisää ja odotellaan rauhassa, että pääsee joskus viikon päästä testailemaan. Tsemppiä kaikille kuumeilijoille! Mites teillä kesä sujuu? ❤️
Hedelmällisyys on niin yksilöllistä. Mulla tulee elokuussa 39 mittariin ja viime marraskuussa alkoi yritys. Heti tärppäsi mut positiivisen testin jälkeen viisi päivää ja vuoto alkoi. Sitten oli yhdet menkat välissä ja seuraavasta kierrosta onnisti. Tosin luulin että menee taas kesken kun vuodin viisi viikkoa putkeen ja vuotelut jatkuivat silloin tällöin viikkoon 17 asti. Syy vuodoille oli ilmeisesti kohdunsuun päällä ollut istukka, mikä luojan kiitos on nyt takaseinässä. Lisäksi jäin seulassa kiinni korkean hcg:n, matalan pappa-arvon ja ikäni takia. Down riskisuhdeluku oli 1:102. Tehtiin NIPT ja tulos normaali niiltä osin mitä tutkittiin. Alun vuotelu johtui myös keskenmenneestä kaksosesta. Niitä oli alussa kaksi, mutta toisesta jaksoi kehittyä vauva. Nyt mulla viikkoja 27+3 ja alun paniikki on tasoittunut. Supistuksia on tosi paljon, ja kävinkin tarkistamassa kohdunsuun tilanteen ja sormelle auki mut kohdunkaulaa jäljellä kuitenkin.
Toivottavasti teillä onnistaa pian :red-heart: . Mulla on monta yli nelikymppistä tuttua jotka on saanut lapsia ilman hoitoja. Meilläkään ei ollut mitään muita vippaskonsteja kun geleeroyalit onnistuneessa kierrossa.
 
Takaisin
Top