Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millon sulla alko menkat esikoisen jäljiltä? Alkoko pian synnytyksen jälkeen? Sit vois hyvin nytkin jo olla alkamassa. Ite huomasin nyt tokan jälkeen kans selkeet ovislimat ja laskin siitä aika tarkkaan päivälleen oikein millon menkat alko yli vuos synnytyksen jälkeen. Oli aika ennustaja olo 😁

Jännittäviä aikoja kyl. Samaistun kyl tohon fiilikseen, et yhtäkkiä haluaakin heti vauvan vaik järkisyyt ehkä sanoo, ettei vielä. Mullakin alkuvuodesta iski kova vauvakuume ja ehotin miehelle, et repästän ja ruvetaankin hommiin jo nyt. Mut mies ei viel innostunu. Se omakin vauvakuume sit katos pian yhtä nopeesti ku tulikin. 😅 Oli sit ihan fine ootella. Nyt kesän lopulla alotettiin sit lopulta yritys vähän "parempaan" aikaan.
Esikoisen kohdalla alkoi jo 2kk kohdalla, mutta silloin en imettänyt eli nyt sikäli eri tilanne. Ja joo, siis must tuntuu ettei mulla koskaan oo ollu vauvakuumetta ennenkuin nyt
:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Esikoisen kohdalla olin ennemmin jotenkin hämmentynyt, että nytkö se tapahtuu ja toisen kohdalla vähän suunnitelmallisemmin toivotin hänet tervetulleeksi, mut nyt on kunnon tämmönen vauvan ihastelu koko ajan menossa ja miettii vaan et vielä yks tämmönen tuhisija tänne lisää kitooos! :Face With Tears Of Joy::Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
 
Ostin tänään varhaisia raskaustestejä ja oli tarkoitus ekan kerran huomenna testata, mutta enpä sit tietenkään malttanut ja oli tietty negatiivinen, kun nyt on todnäk DPO8 tai 9 (ei tarkkaa tietoa ovulaatiosta). Joku linkkasi hyvän taulukon johonkin, en muista oliko just täällä ketjussa, mutta jos olikin niin laitan uudelleen, eli kuinka todennäköisesti raskaustesti näyttää positiivista milläkin päivillä. DPO8 kaikista testeistä näyttää negatiivista 81,9% (vaikka olisikin raskaana niin ei vielä siis näy) ja DPO9 negatiivisia on 52,5%. Vasta esim. DPO14 testi näyttää positiivista 91,8% todennäköisyydellä jos nyt taulukkoa tulkitsin oikein. Eli omalla kohdalla pitää nyt vaan odotella, toki huomenna taas testaan ja koitan nyt jo etukäteen varautua pettymykseen. :D

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=9
 
Onko täällä kellään kokemusta kuulautiskierron lyhenemisestä. Olen 35 ja lasten tekeminen on venynyt sopivan puolison puutteeseen. Nyt semmoinen löytyi ja päätettiin, että yritetään. Samantien kun tämä päätös tehtiin alkoi minun kellontarkka ja säännöllinen kiertoni 28pv lyhenemään. Aluksi pari 27pv kiertoa sitten 25pv ja nyt 24pv. Näin lyhyttä kiertoa minulla ei ole ollu ikinä. Ovulaatio oli kipujen perusteella jo kp11 kohdalla, kahdessa edellisessä kierrossa, kun ennen ollut kp 14. Varsinaista yrittämistä, jolloin osuttiin ovulaatioon oli vaik viime kierrossa, koska sitä edellinen aikainen ovulointi yllätti niin totaalisesti, ettei osattu varautua. Ja nyt seksikerrat osui samalle ja pari päivää aikasemmin kuin ovulaation. Ei raskautumista kuitenkaan.

Tiedän että aika herkästi nyt paikoin, mutta lähinnä haen kokemusta muilta, onko kierrot lyhentyneet pysyvästi jo 35v ja kuinka vaikeaa raskautuminen nyt on? Tämän kierron jälkeen varmaan varaan yksityiseltä hedelmällisyystutkimuksen, se ei kovin kallis kuitenkaan ollut. Harmittaa ja surettaa nyt niin moni asia tähän liittyen.
 
Onko täällä kellään kokemusta kuulautiskierron lyhenemisestä. Olen 35 ja lasten tekeminen on venynyt sopivan puolison puutteeseen. Nyt semmoinen löytyi ja päätettiin, että yritetään. Samantien kun tämä päätös tehtiin alkoi minun kellontarkka ja säännöllinen kiertoni 28pv lyhenemään. Aluksi pari 27pv kiertoa sitten 25pv ja nyt 24pv. Näin lyhyttä kiertoa minulla ei ole ollu ikinä. Ovulaatio oli kipujen perusteella jo kp11 kohdalla, kahdessa edellisessä kierrossa, kun ennen ollut kp 14. Varsinaista yrittämistä, jolloin osuttiin ovulaatioon oli vaik viime kierrossa, koska sitä edellinen aikainen ovulointi yllätti niin totaalisesti, ettei osattu varautua. Ja nyt seksikerrat osui samalle ja pari päivää aikasemmin kuin ovulaation. Ei raskautumista kuitenkaan.

Tiedän että aika herkästi nyt paikoin, mutta lähinnä haen kokemusta muilta, onko kierrot lyhentyneet pysyvästi jo 35v ja kuinka vaikeaa raskautuminen nyt on? Tämän kierron jälkeen varmaan varaan yksityiseltä hedelmällisyystutkimuksen, se ei kovin kallis kuitenkaan ollut. Harmittaa ja surettaa nyt niin moni asia tähän liittyen.

En oo ihan vielä 35v, mutta jo muutamien vuosien ajan on kierto lähtenyt lyhentymään. Myös fsh-taso on ollut ikään nähden vähän koholla, joten uskon liittyvän munasarjojen hiipumiseen.. Kierto on tasaisesti lyhentynyt koko ajan, mutta vaihtelee kuitenkin. Keskimäärin kierto on 26, mutta vaihtelee 22-28 välillä, painottuen selkeästi lyhyempiin. Ennen kierrot oli 28-32.
Kierrothan alkaa lyhentyä iän myötä ennen kuin lopulta pitenevät ja koittaa kuukautisten päättyminen.

Hedelmällisyyden tutkiminen ei ole huono idea yli 30-vuotiaana.
 
Onko täällä kellään kokemusta kuulautiskierron lyhenemisestä. Olen 35 ja lasten tekeminen on venynyt sopivan puolison puutteeseen. Nyt semmoinen löytyi ja päätettiin, että yritetään. Samantien kun tämä päätös tehtiin alkoi minun kellontarkka ja säännöllinen kiertoni 28pv lyhenemään. Aluksi pari 27pv kiertoa sitten 25pv ja nyt 24pv. Näin lyhyttä kiertoa minulla ei ole ollu ikinä. Ovulaatio oli kipujen perusteella jo kp11 kohdalla, kahdessa edellisessä kierrossa, kun ennen ollut kp 14. Varsinaista yrittämistä, jolloin osuttiin ovulaatioon oli vaik viime kierrossa, koska sitä edellinen aikainen ovulointi yllätti niin totaalisesti, ettei osattu varautua. Ja nyt seksikerrat osui samalle ja pari päivää aikasemmin kuin ovulaation. Ei raskautumista kuitenkaan.

Tiedän että aika herkästi nyt paikoin, mutta lähinnä haen kokemusta muilta, onko kierrot lyhentyneet pysyvästi jo 35v ja kuinka vaikeaa raskautuminen nyt on? Tämän kierron jälkeen varmaan varaan yksityiseltä hedelmällisyystutkimuksen, se ei kovin kallis kuitenkaan ollut. Harmittaa ja surettaa nyt niin moni asia tähän liittyen.
Mä en tiedä koska mun kierto lyheni, mutta nuorena kierto oli 35 päivää ja pillereiden lopettamisen jälkeen 28 päivää (36v.) ja sitten 27 päivää. Sit mulla oli kaks keskenmenoo viime vuonna (38-39v) ja nyt 3. Ivf-hoito niin jossakin välissä mun kierto oli jopa 23 päivää. Kannattaa tutkia asiaa tosiaan.
Nyt olen 40 ja odotan, että saisin tehdä raskaustestin jo. 17.9. saa vasta tehdä 😬 toivottavasti tän päiväinen työstressivatsakipu ei vaikuttanut asiaan 🤞🏻
Sitä ei voi oikein ehkä verrata että kuinka vaikeeta on, jokaisella on se oma munasolureservinsä. Toki se alkaa laskea 35-vuotiaana… Laatu korvaa määrän, se kannattaa muistaa, kun puhutaan munasoluista. Se vaatii vaan sen yhden hyvän:) ja miehen kannattaa muuten kans käydä tutkimuksissa…
 
Ostin tänään varhaisia raskaustestejä ja oli tarkoitus ekan kerran huomenna testata, mutta enpä sit tietenkään malttanut ja oli tietty negatiivinen, kun nyt on todnäk DPO8 tai 9 (ei tarkkaa tietoa ovulaatiosta). Joku linkkasi hyvän taulukon johonkin, en muista oliko just täällä ketjussa, mutta jos olikin niin laitan uudelleen, eli kuinka todennäköisesti raskaustesti näyttää positiivista milläkin päivillä. DPO8 kaikista testeistä näyttää negatiivista 81,9% (vaikka olisikin raskaana niin ei vielä siis näy) ja DPO9 negatiivisia on 52,5%. Vasta esim. DPO14 testi näyttää positiivista 91,8% todennäköisyydellä jos nyt taulukkoa tulkitsin oikein. Eli omalla kohdalla pitää nyt vaan odotella, toki huomenna taas testaan ja koitan nyt jo etukäteen varautua pettymykseen. :D

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=9
Säästä ylihuomiseen testi niin hCG ehtii kasvaan. Tiedän, että helppo sanoa. Mut dpo9 on tosi aikainen testata.
 
Onko täällä kellään kokemusta kuulautiskierron lyhenemisestä. Olen 35 ja lasten tekeminen on venynyt sopivan puolison puutteeseen. Nyt semmoinen löytyi ja päätettiin, että yritetään. Samantien kun tämä päätös tehtiin alkoi minun kellontarkka ja säännöllinen kiertoni 28pv lyhenemään. Aluksi pari 27pv kiertoa sitten 25pv ja nyt 24pv. Näin lyhyttä kiertoa minulla ei ole ollu ikinä. Ovulaatio oli kipujen perusteella jo kp11 kohdalla, kahdessa edellisessä kierrossa, kun ennen ollut kp 14. Varsinaista yrittämistä, jolloin osuttiin ovulaatioon oli vaik viime kierrossa, koska sitä edellinen aikainen ovulointi yllätti niin totaalisesti, ettei osattu varautua. Ja nyt seksikerrat osui samalle ja pari päivää aikasemmin kuin ovulaation. Ei raskautumista kuitenkaan.

Tiedän että aika herkästi nyt paikoin, mutta lähinnä haen kokemusta muilta, onko kierrot lyhentyneet pysyvästi jo 35v ja kuinka vaikeaa raskautuminen nyt on? Tämän kierron jälkeen varmaan varaan yksityiseltä hedelmällisyystutkimuksen, se ei kovin kallis kuitenkaan ollut. Harmittaa ja surettaa nyt niin moni asia tähän liittyen.
Oon merkkaillut kuukautisia Flo:hun jostain v. 2019 saakka ja kierto on joo lyhenemään päin. Ei mitenkään radikaalisti, mut kun kattoo moniko kierto oli 30 pv. tai yli vaikka vuonna 2020 (4 kpl) ja vertaa tähän vuoteen (2 kpl, joista toinen Terolutien venyttämä) niin eron huomaa. Hedelmällisyyden tutkituttaminen on tosi hyvä idea. Jos jotain on niin saatte apua heti eikä aikaa kulu turhaan. Muistan itse samat huolet murehtineeni kun esikoisen yritys alkoi tälleen "iäkkäämpänä", mutta nyt on seesteisempi olo. Paljon voidaan apuja antaa ja toivoa on. Tsemppiä 🩷

ON: Ovulaatio-testi pamahti positiiviseksi lauantai-aamuna ja ihmeekseni pääsimme inseminaatioon niin lyhyellä varoitusajalla! Munarakkula oli kasvanut kohisten keskiviikon 13 mm:stä lauantain päälle 21 mm:n 😵 Gonal-F teki taikojaan. Rakkula ei ollut vielä puhjennut, joten Ovitrelle tuli irrotuspiikiksi. Sitä vaan mietin, kun vasta tänään maanantaina on ollut kunnon ovis-tuntemukset ja pitkästä aikaa ovislimatkin, että noinkohan ovulaatio on ollut vasta viime yönä (muistan jostain lukeneeni, että ovulaatio tapahtuu 36 h Ovitrellen pistämisestä?) 🤔 Liekkö lauantaina iltapäivällä tehdystä inseminaatiosta ykskään siittiö enää elossa 1½ vuorokauden kuluttua.. Tietääkö kukaan kauan ne elää? Vähemmän aikaa kuin luomut, mutten hoksannut lääkäriltä tarkemmin kysyä. No, talleteltiin eilen ja suunnitelmissa tänäänkin ni jospa siellä on edes jonkinlainen vastaanottokomitea ollut paikalla ja joku vahvistuskin ehtis paikalle vielä 😏 Sittenpä piinailemaan :excited001 IVF-hommat käytiin myös varalta läpi, aloitus heti jos uusi kierto alkaa.
 
Mulla kierto edelleen pitkä, viimeksi oli 40 päivää. Mut mulla varmaan vaikuttaa se et tuli syötyä pillereitä noin 18 vuotta putkeen. Ensin yhdistelmäpillereitä ja sit minipillereitä. Minit lopetin 2,5 vuotta sit vasta.

Nyt menossa kp29 ja vaikka ei tullut nyt tikutettua ovista, meinaan silti elää piinapäiviä. Piti niin ottaa tää kierto rennommin. 🙃
 
Kiitos ajatusten vaihdosta ❤ sain tästä rohkaisua käydä tutkimuksissa, jos ei tästä kierrosta tärppejä. Ei tässä pitkään ole yritetty, mutta vähän pelottaa kun tuntee oman kropan ja se yhtäkkiä tekeekin tämmösiä temppuja. Tämä on kiva palsta 💛 vertaistuki on tärkeää.
 
Mulla kierto lyheni selkeästi silloin, kun ehkäisy jäi pois (kuparikierukka ja sen jälkeen kondomi). Tuntuu, kuin hedelmöittymisyritykset olisivat lyhentäneet kiertoa, eikä niinkään ikä. Mulla nyt 36v. Hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut n. 15 vuoteen.
 
Mulla ei ole ollut mitään ehkäisyä nyt muistaakseni viiteen vuoteen. Aloitin yhdistelmäpillerit 18v. Ja välillä pidin niistä parin vuoden taukoa. N23-26vuotiaana ja lopetin tosiaan joskus 32 v.
 
Hei onko kokemusta roskishaamuista? Clearblue käytössä tänään aamulla ja heti ei näkynyt mitään mutta kun myöhemmin katsoin noin tunnin päästä niin oli tullut haamulainen näkyviin. Ohjeissa kuitenkin lukee, että tulosta ei pidä lukea enää 10minuutin jälkeen.
 

Liitteet

  • IMG_0946.jpeg
    IMG_0946.jpeg
    2 MB · Katsottu: 57
Hei onko kokemusta roskishaamuista? Clearblue käytössä tänään aamulla ja heti ei näkynyt mitään mutta kun myöhemmin katsoin noin tunnin päästä niin oli tullut haamulainen näkyviin. Ohjeissa kuitenkin lukee, että tulosta ei pidä lukea enää 10minuutin jälkeen.
Itellä tuli päivää ennen menkkoja clear bluella roskishaamu. Toisilla seuraavana aamuna näkyy testiajan puitteissa haamu. Eli seuraavana päivän testi ehkä kertoo. Itellä se seuraavan aamun testi oli nega ja parin tunnin päästä alkoikin menkat.
 
Oon pitänyt foorumilta taukoa, kun ollaan odoteltu IVF-hoitosuunnitteluun pääsyä. Nyt se häämöttää jo niin lähellä, tän viikon torstaina, et alkaa jänskättää. 😬 Yritystä on ollut joka kuukausi, mut mitään ei ole tapahtunut.
Oi ihanaa! Hyvä että pääsette sinne! Toivottavasti on kiva lääkäri. Kerro sit miten meni?

Mä olin kehonhuoltotunnilla tänään ja vähän makasin mahallani ja totesin, että ei tunnu kivalta. Tein sit istuen mitä pystyi. Alko pelottaa, että toivottavasti ei haitannu mitää… 🥹 Ehkä en oo vielä valmis tekeen muuta kun käveleen. Ainakin sai vähän selkää auki…
 
Onpas tullut uusia mukaan, tervetuloa kaikille!

Edellinen kierto päättyi karvaaseen pettymykseen, menkat tuli. Nyt on ollut jotenkin luovuttanut olo. Miehenkin ahdistin jo selkä seinää vasten, että haluaako oikeasti vielä yhden. Kuulemma on jo tovin ollut pettynyt, kun ei tärppää. Eli kaikki hyvin siltä osin. Dpo 6 ehkä noin. En tikuttele kun en saa siitä mitään lisäarvoa, limat ja kivut on sen verran selkeät. Toki voihan siellä olla vaikka putket tukossa. Mä olen yrittänyt sopeutua ajatukseen, että ehkä meidän lapsiluku on tässä ja nautitaan siitä mitä on saatu. Ahneena haluaisin vielä sen yhden.

Kierto on minulla lyhentynyt selvästi edellisen lapsen jälkeen. Ennen oli noin 28-30, nyt 24-26. Eli parhaina kuukausina saa kahdet menkat, jee, not. Vaihdevuosia odotellessa.
 
Oi ihanaa! Hyvä että pääsette sinne! Toivottavasti on kiva lääkäri. Kerro sit miten meni?

Mä olin kehonhuoltotunnilla tänään ja vähän makasin mahallani ja totesin, että ei tunnu kivalta. Tein sit istuen mitä pystyi. Alko pelottaa, että toivottavasti ei haitannu mitää… 🥹 Ehkä en oo vielä valmis tekeen muuta kun käveleen. Ainakin sai vähän selkää auki…
Oltiin siis ekalla käynnillä jo toukokuussa, nyt tulee hoidon suunnittelu. Lääkäri ekalla käynnillä oli aika nuiva, ei kovin empaattisia/lämpimiä ihmistaitoja sanoisin.

Jotain asioita myös selitti niin, etten ollut asioista samaa mieltä, mutten viitsinyt alkaa kyseenalaistamaan kun vaikutti ihmistyypiltä joka ei tykkää jos kyseenalaistetaan. 😒 Mua on aina ihmetyttänyt, että miten lääkäriksi päätyy niin paljon sosiaalisesti lahjattomia ihmisiä, joilla ei oo minkään sortin empatiaa.

Toisaalta, eipä mun tarvitse henkilöstä pitää, kunhan osaa asiansa.
 
@Sarsabutt toi on kyllä paha jos kemiat ei kohtaa. On jotenkin luottavaisempi olo jos tuntuu, että tuo toinen oikeasti välittää ja haluaa minulle hyvää. Ei ole kivaa jos on vain tilasto, kimpale lihaa tai koekaniini. Tsemppiä!
 
Takaisin
Top