Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@StarStrike melkein sama dpo täällä🙋‍♀

Mulla on ollu viime vuodosta asti jotenki ihan hirveät hormonimyrskyt. Kaikki tuntuu moninkertaisesti suunnilleen muihin kiertoihin verrattuna. Jomotteluja ja päänsärkyä ja pahoinvointia yms. En tiiä miks mulla on semmonen olo, että tästä kierrosta varmasti tärppäs. Ja tulee suunnilleen kaksoset 😆 toisaalta pikku pessimisti nostaa myös päätään että kuukautisten alkamispäivänä tullaan sit rytinällä maan kamaralle takas.
 
Mulla ultrattiin eilen kohtu ja munasarjat ja otettiin verikokeet ja kaikki oli kunnossa eli seuraavaan kiertoon tehdään ensimmäinen inseminaatio. 😊 Lääkäri arvioi eilen että mulla olis ovulaatio tässä kierrossa jo tullut, tänään kp 12. Oon testaillut eilisestä asti kun mua oli ohjeistettu että päivästä 11 alkaen. Harmi jos nyt missasin oviksen kun olis ollut hyvä vähän nähdä missä kohtaa se tulee just seuraajaa kiertoa ajatellen. Mutta täytyy sitten seuraavassa kierrossa aloittaa ajoissa. Itsellisesti siis oon hankkimassa lasta, seuraavaksi sitten luovuttajaa valitsemaan. 😊
 
Hö, harmi @StarStrike että olo ettei nytkään tärpännyt. 😢 Mutta ihana asia että kroppakin syttynyt seksiin 😍 se on paljon 🥰

Mulla kp 26 ja ovulaatiotesti näytti tänään positiivista 😍😁 jess! Eilen talleteltiin. Pitää vielä tänään ja huomenna talletella. Voiko siittiöt olla liian tuoreita? 🤭
Pakko tulla kommentoimaan, että tästä tärppi kierrosta touhuiltiin neljänä päivänä putkeen oletetun ovulaation molemmin puolin niin ei ainakaan meillä siitä haittaa ollut 😉😄
 
Tervetuloa uudet! 🥳

@Sandra84 miten kävi, kai ne kaikki hedelmöittyi ja lähti kehittymään? Oon täältä yrittänyt lähettää sulle hirveästi tsemppiä... ❤️

Täällä kp7... Ja ensikäynti 1,5 viikon päästä... Ellei tule jotain yllättävää.
Ja nyt olen viikon syönyt taas ubikinolia ja uutena testaan Gelee royalia... 🙈
Yritän nyt vaihteeksi taas näitäkin...
Sit olen ajatellut, että kun nuo olen syönyt, niin pidän kaikista taukoa, paitsi monivitaaminista...
Muutaman päivän päästä pitänee taas tikuttaan ovista... Eli normaalit kuviot... 😔
 
@Kesäheinä85 Aaws kiitos🥹❤️ No niitä kypsiä olikin nyt sit vaan 3. Kaksi hedelmöittyi ja tänään sain tiedon, että ovat jakautuneet. 🥹 Pelottaa ja jännittää miten käy 🙏🏻

Ubikinolia kannattaa syödä kokoajan. Tai ubikinonia. Sulla alkaa lähestymään se ensikäynti, jännittävää! Kerro sit miten siellä meni kun pääset sinne!

Mulla on viimeinen antibioottikuuripäivä tänään jee! (Poskarit) Ja nyt en pääse urheileen, mutta meen katsomaan joukkueeni harjoituksia… 🥹 En varmaan mee nyt ollenkaan ennen ku selviää pääsenkö siirtoon, onko nega vai plussa…
 
Mahtava prosentti @Sandra84 27% hedelmöittyi ja jakautuu ! Nyt vain sit toivottavasti siirtokin onnistuu! Oliko niin, että siirtäisivät ehkä molemmat kerralla? 🤩

Joo jännitystä on ilmassa täällä tuon ensikäynnin suhteen... 🤔🙈
Mies on lähinnä kauhuissaan.. sinällään ymmärrän koska eipä häntä ole koskaan normi armeija ja työterveystarkastuksia lukuunottamatta tutkittu... Toisin kuin mua tuon pcosn takia yms... 🤔
Ja mua lähinnä hirvittää miten mies jaksaa sen käynnin ku sillä on nyt muutenkin henkisesti rankkaa... Mutta en kuitenkaan epäile, että sieltä mitään sellaista uutista tulisi, että vauvahaaveet saisi unohtaa kokonaan... 🤔

Ja taas sitten olen yrittänyt viimeiset kolme vuotta säästää, että olisi sitten tarvittaessa ivf rahat... 🤔 Kun alusta asti on ollut selvää, että yksityiselle joudutaan...
 
@Kesäheinä85 Me vissiin ymmärrettiin väärin se alkioiden siirron asia, lääkäri puhui silloin niin montaa asiaa, että unohdettiin mitä hän oli tarkoittanut. Kysyttiin myöhemmin niin sanoi, että yksi siirretään, koska siinä on riski että ne molemmat jakautuisi 😅 olis aika hurjaa!

Mutta nyt vaan pitää uskoa ja toivoa 🤞💓

Sano sille miehellesi, että sieltähän voi selvitä hyviä asioita! ❤️ Ei tarvi pelätä. ❤️ Asioiden eteen voidaan yleensä tehdä enemmän, kun niitä tutkitaan. 🙏🏻
 
Vau @Sandra84 , mahtavaa, että asiat etenee positiivisesti. 🤗👌

ON: Mikähän hetki kierrosta olisi paras hetki käydä siinä ultrassa yms.?

Mulla oli yöllä vähän vuotoa siteessä.. ja tänään aamulla tipahteli vessassa käydessä vähän lisää, rusehtavaa vähäistä. Varsinainen kunnon vuoto ei ole kyllä alkanut. Taas pähkään, että minkä päivän laita kp1. Kun kyllä nyt selvää on että menkat.. ne on täällä taas ihan näillä näppäimillä. Mutta.. siitä eka kunnon vuoto päivästä olen sitten lopulta aina laittanut, vaikka se tuntuu joskus hassulle. 🤷‍♀️ Hirveän lyhyeltä tuntuu tuo oma luteaali. Jos esim huomenna vuoto alkaa kunnolla on vasta jotain dpo9 ja kp21. 😔

Tänään sattui sieluun jotenkin extra-paljon, kun pihalta kuului lasten ääniä. 😔
 
Muokattu viimeksi:
Liityn joukkoon, mukava löytää tällainen yhteisö ja paikka näille pohdinnoille.
Pitkällisen vatvomisen jälkeen on annettu mahdollisuus yhteiselle lapselle, mulla ennestään esikoinen joka on kohta jo 10-v. Esikoisen kohdalla tärppäsi heti mutta tuosta on tosiaan aikaa…

Viime kierrossa poistatin kuparikierukan kp8, mutta eipä tullut tulosta vielä ensimmäisellä yk:lla. Nyt kp4 ja aivan hämmentävän niukat ekat menkat kierukan jälkeen, mietin onkohan limakalvo ollut aivan onneton. Kuparikierukan kanssa menkat oli todella runsaat.

Kierto on säännöllinen ja ovuloinkin ainakin suurimmassa osassa kiertoja, joten lähtökohdat toivon mukaan hyvät. Eilen kuitenkin tein jossain mielenhäiriössä FSH-kotitestin, johon piirtyi heti 2 viivaa :( Ei ne onneksi aivan tasavahvat olleet, mutta säikähdin kyllä kunnolla. Toki olin ollut juhlimassa ja lyhyt yö takana, käsittääkseni tuollainen voi vaikuttaa FSH:n määrään. Toista kertaa en tuota testiä tee ainakaan lähiaikoina, tulee vain lisästressiä.

Koko ajan tämä yrittäminen pyörii päässä, miten ihmeessä sitä pystyisi keskittymään normaaleihin asioihin. Kamalan pitkältä tuntuu aika seuraavaan ovikseen ja sitten taas odotellaan tuliko tulosta vai ei. Luulen että katsotaan nyt muutaman kierron ajan mitä tapahtuu, ja jos ei tapahdu niin jo ensi vuoden alussa voisi edistää asiaa yksityisellä puolella.

Kovasti plussatuulia tähän ketjuun, ihana että saa jännätä muiden testailuja kun omassa kierrossa on ns. turhat päivät meneillään.
 
Liityn joukkoon, mukava löytää tällainen yhteisö ja paikka näille pohdinnoille.
Pitkällisen vatvomisen jälkeen on annettu mahdollisuus yhteiselle lapselle, mulla ennestään esikoinen joka on kohta jo 10-v. Esikoisen kohdalla tärppäsi heti mutta tuosta on tosiaan aikaa…

Viime kierrossa poistatin kuparikierukan kp8, mutta eipä tullut tulosta vielä ensimmäisellä yk:lla. Nyt kp4 ja aivan hämmentävän niukat ekat menkat kierukan jälkeen, mietin onkohan limakalvo ollut aivan onneton. Kuparikierukan kanssa menkat oli todella runsaat.

Kierto on säännöllinen ja ovuloinkin ainakin suurimmassa osassa kiertoja, joten lähtökohdat toivon mukaan hyvät. Eilen kuitenkin tein jossain mielenhäiriössä FSH-kotitestin, johon piirtyi heti 2 viivaa :( Ei ne onneksi aivan tasavahvat olleet, mutta säikähdin kyllä kunnolla. Toki olin ollut juhlimassa ja lyhyt yö takana, käsittääkseni tuollainen voi vaikuttaa FSH:n määrään. Toista kertaa en tuota testiä tee ainakaan lähiaikoina, tulee vain lisästressiä.

Koko ajan tämä yrittäminen pyörii päässä, miten ihmeessä sitä pystyisi keskittymään normaaleihin asioihin. Kamalan pitkältä tuntuu aika seuraavaan ovikseen ja sitten taas odotellaan tuliko tulosta vai ei. Luulen että katsotaan nyt muutaman kierron ajan mitä tapahtuu, ja jos ei tapahdu niin jo ensi vuoden alussa voisi edistää asiaa yksityisellä puolella.

Kovasti plussatuulia tähän ketjuun, ihana että saa jännätä muiden testailuja kun omassa kierrossa on ns. turhat päivät meneillään.
Tervetuloa mukaan. :smiling-eyes: Itse en ole uskaltanut muihin kotitesteihin sortua kuin ovis- ja raskaustestit.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Olisin aivan hermoraunio, jos tulosta analysoisin yksikseni. En siis ole tutustunut miten nuo toimii ja kuinka luotettavia ne on. Mutta ehkäpä juuri siksi en niihin ole uskaltautunutkaan. Voin samaistua tuohon ajatukseen, että on aina pitkä aika seuraavaan ovikseen ja taas jännäämiseen, vaikka itsellä onkin nyt kierto typistynyt tosi lyhyeksi.
 
Mä tein tollasen testin muistaakseni viime vuonna. Siihen tuli kans vähän haaleempi viiva. Mutta en vetäis johtopäätöksiä. Jos mietityttää, niin kannattaa käydä vaikka gynellä vielä juttelemassa ja ultraamassa vaikka munasarjoja?

39h ja sit mulla on alkion siirto jos on. Tää vaan pyörii päässä. En oikeen jaksa tehdä mitään. Lepään ainakin vaan hyvin… Kirjaa jos lukis…
 
Oon käynyt monesti ultrassa, juoksen aina heti ultrattavaksi jos on jotain mikä epäilyttää (kierukan asento, kysta jne). Kierukan poiston yhteydessä kaikki ainakin näytti hyvältä ja silloin kp8 oli 14mm folli näkyvissä. Nyt vaan jäitä hattuun ja pysyttelen erossa noista FSH-testeistä… Mahdollisia tutkimuksia sitten ihan ammattilaisten voimin jos vaikuttaa siltä että homma ei onnistu. Yk2 nyt alkamassa ja voisin tikutella ovista vaikka yleensä sen oireiden perusteella oon ihan hyvin bongannut. Haluaisin kuitenkin nähdä tikkujen avulla oonko tulkinnut kroppaani oikein :)

Kaaholle tsemppiä piinailuun, kohta pääset jo testailemaan! Ja Sandra84 hirmuisesti vauvapölyä siirtoon! :)
 
Tervetuloa mukaan @Toinenkierros
Mietin itse eilen tuota FSH testiä kun tein netti apteekkiin tilausta... Jätin ostamatta vielä..

Tänään on ollut hermot kireällä... Kaikki ärsyttää ja rintojakin aristaa tai jomottaa tai turvottaa tai mitä lue... Ja kp8 🙄 liekö ovis tuloillaan vai mikä lie... Noh oli sitten taas tiputteluvuotoa kun kävin äsken vessassa... Mulla oli kyllä tosi niukat menkat... Ja hirveä väsykin on ollut.. toki sen nyt laitan tän flunssan piikkiin... Ja voi kait tää flunssa sotkea kierronkin... 🤯
Ja isännän kans molemmilla venyi työpäiväkin 😡
ja sit kunnon riita ihan tyhjästä ku kumpaakin ärsyttää... 🤯 Paiskasin ostoskassinkin maahan... Noh itse sitte sain siivota maidot lattialta... 😖
Meinasin aloittaa tänään oviksen metsästyksen mutta hämäännyin vaalean punaisesta pikkuhousunsuojasta niin paljon, että jäi tekemättä...
Josko huomenna sitten.... 🙄

Sellainen päivä että voihan 🤬 🙈
 
Hei kaikille! 😊
Laittelen viestiä tähänkin ryhmään, sillä tämä tuntui sopivalta vaikka vielä en 35vuotta edes ole, ensi vuonna vasta 🤭

Meillä on perheessämme -19 syntynyt esikoinen ja nyt hänen ollessa jo isompi on alkanut meillä puolison kanssa vauvakuume nostamaan päätään 😅 Itse olen tietyllä tavalla kuumeillutkin tässä jo jonkun vuoden ajan, mutta siitä huolimatta kerkesin jo ajatella että esikoinen jää ainoaksi lapseksi. Mutta tässä sitä ollaan kahden vaiheilla 😅

Olisinkin kiinnostunut kuulemaan teiltä erityisesti kokemuksia liittyen lasten isompaan ikäeroon (n. 5-8vuotta), etenkin perheissä joissa on kaksi lasta. Miten vaikuttaa arjessa (jos vaikuttaa), miten on isompi ottanut vaivan vastaan jne.

Meidän esikoinen aloittaa ekaluokan parin vuoden päästä, ja olen itse mielessäni miettinyt että olisi ehkä ”kätevää” olla tuolloin vanhempainvapaalla (vaikka tietenkään näitä asioita ei voi ennalta suunnitella). Mutta löytyisikö kokemuksia että lapsi on aloittanut koulun ja toinen vanhemmista ollut tuolloin vanhempainvapaalla vauvan kanssa?
 
Tervetuloa salainensydän :) Kysymykseesi en osaa vastata mutta samoja pohdintoja täälläkin, tosin vielä huomattvasti isomman ikäeron kanssa.

Miten te muut toimitte oviksen jälkeen, ennen mahdollista plussaa tai uutta kiertoa, alkoholin suhteen? Jätättekö heti pois? Mulle ei ois mikään ongelma olla ilman, mutta tuntuu että tässä syksyllä on kaikkia kissanristiäisiä ja työmatkojen dinnereitä, joissa en haluaisi herättää ”epäilyksiä” juomattomuudella. Ostin jo kotiin alkoholittoman viinipullon, jonka sisällön voin tarvittaessa kaataa tavalliseen viinipulloon, sillä voi hämätä aika hyvin :D Mutta tosiaan nuo muualla kuin kotona olevat tilaisuudet mietityttää.
 
Mä join ehkä yhden tai kaks sillon alkuaikoina kun ovis ehkä oli, kun en vielä tikuttanut, mutta sit myöhemmin en enää kun oli ns. tosi kyseessä. Nyt en oo juonu kun viimeks alkuvuodesta…

Mutta sitten omanapailua: alkiot (2kpl, pitkän kaavan ivf) kehittyvät ja huomenna saan tietää aamulla pääsenkö huomenna alkion siirtoon! 🥹 Soitin ja varmistin, että kai meillä on mahkut saada EmbryoGlue ja sehän saatiin. Kaikki peliin! 🥹

@Kesäheinä85 Se on tää syksy ja kisaväsymys ja jännitys… Sullakin se ensikäynti tulossa… 🤞🏻 Mä kans jotain itkupotku-ragesin miehelle sunnuntaina kun se ei tajunnut tulla vaan halaamaan mua… Ja sanoi jotakin väärin… 🙈 Siitä selvittiin. 😂 Ai saakeli… On tää välillä…

Offtopic katsoin Masked singerin, olipa hauska. Oon ihan varma, että se joka lauloi Phantom Of the Operan on Katri Helena 😀
 
Hienoa @Sandra84 että punktio meni hyvin, soluja saatiin ja hedelmöittyivät! Toivottavasti pääsette tuoresiirtoon, pidän peukkuja 😍👍👍 IVF-polku odottaa meitäkin tän viimeisen inssin jälkeen jos jäädään tärpittä.

@StarStrike Miten se onkin joskus mieli niin musta oviksen jälkeen ja varmuus siitä, ettei tärpännyt. Mielenkiinnolla odotan sitä toivottavasti tulevaisuudessa siintävää tärppi-kiertoa, että tuleeko "tärppi-fiilis" vai perus post ovulaatio -masistelut 🤣 Voisko "ihmeellinen valkea lima" olla lisääntynyttä valkovuotoa ja tärpin merkki? Ja tuo sunnuntain rusehtava tiputtelu kiinnittymisvuotoa? Viikonloppuna pääset jo testailemaan, jännää! Ja @Karmi myös! :excited001

@Kesäheinä85 täälläkin ovulaation tikutukset aluillaan. Jännä tämä projekti: samaan aikaan toivoo ja uskoo plussaamisen olevan mahdollista, mutta myös ajattelee, että otan nyt nää lääkkeet, tikutan oviksen, käydään inssissä ja 2 vkon päästä teen negatiivisen raskaustestin 😂 Ikäänkuin tää ois joku "paketti", mikä menee aina näin.
Anteeksi kun en muista jos oot kertonut, mutta miksi on ollut alusta asti selvää, että joudutte yksityiselle..? Julkisella kai saa apua kunnes täyttää 40 v., vai onko jonot siellä päin julkiselle niin pitkät? Me ollaan julkisen kautta maksusitoumuksella yksityisellä ja maksetaan käynneistä (ultrat, inssit) poliklinikka-käyntimaksu. Niin kiitollinen tästä mahdollisuudesta, mutta samalla surettaa eriarvoisuus, miten esim. itselliset naiset tai muut lahjasoluja tarvitsevat ei saa apua julkisen kautta ☹️

@Kaaho Yli 35 vuotiaana voi hyvin hakeutua tutkimuksiin jo 6 kk yrittämisen jälkeen, niin mekin tehtiin. Siittiöiden tuoreudesta: insseissä 1 vrk pidättäytymisaikakin riittää, joten eiköhän ne ehdi vuorokaudessa jo uusiutua 🤭 Hienoa että ovis+ tuli, tsemppiä piinailuun!

Tervetuloa @Mustikkamarja , @Toinenkierros ja @salainensydän !

@Toinenkierros Muistan tuon tunteen yrityksen alkuajoilta - kaikki kierron vaiheet tuntui ikuisuudelta. Nyt vuoden verran yrittäneenä kierrot vilistää jo paljon vauhdikkaammin 😁 Alkoa en oo ottanut oviksen jälkeen piinapäivinä. Menkat kun alkaneet tai nega r.testi niin sitten kyllä kohtuu määriä 😏 Hoidot kun alkoi ni vähentynyt entisestään. Tuntuu, että nyt kun asian eteen nähään hitosti vaivaa (esim. ajoaika inssipaikkakunnalle ja takas n. 5h 🥴) niin ei halua huonontaa mahdollisuuksia yhtään. Alko ei oo miullekaan välttämättömyys, mutta ärsyttää just tuo tunne, että kaikki epäilee jotain jos ei ota. Voispa kaikki vain käyttää tai olla käyttämättä alkoholia ilman että se olis mikään juttu 🙄

ON: Kp9, Letrot syöty ja eka Gonal-F pistetty eilen. Huomenna ultra, lääkäri halus sen jo kp10. Luulen kyllä, ettei siellä oo vielä mitään nähtävää 🙈 Nimimerkillä pessimisti ei pety 😏 Pieni hedari ollut taas seurana, muttei niin paha kuin viime kierrossa. Nuo Letrot varmaan tekee.
 
Takaisin
Top