Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En osaa sanoa @Millu88 kysymykseen vastausta. Mutta tervetuloa tälle ryhmään kirjoittelemaan!🥰 Tosi ikävää että tuli keskenmeno 😭 Mutta nyt ovis ja ei muuta kuin peittoa heiluttelemaan 😆

Mähän tänään kauppareissuilla päädyin ostamaan sitte 2kpl raskaustestiä jotka näyttää tuloksen jo ennen kuukautisalkamispäivää. 😆 Mikä se on se virallinen testipäivä? Onko se arvellusta ovulaatiopäivästä vai positiivisesta ovulaatiotestistä 14 päivää? Vai jossai oon törmännyt että se ois 12 päivää? Epäsäännöllinen kierto niin ei voi edellisten kuukautisten alkamispäivästä laskea.

Muoks. Lisään vielä että tänään on tuntunut painetta vasemmalla puolen alavatsaa 😍
 
Kp 24 ja taitaa olla positiivinen ovulaatiotesti 😱😱 Toissapäivänä ollaan talleteltu viimeksi ja tarkoitus nyt tänään talletella ja seuraavan kerran päästään sitte vielä pe illalla.

Jännää 🤭
Siis voiko ovulaatio tulla näin myöhään? Vaikuttaako ikä tähänkin?
Mä en oo ikinä tikutellu oviksia et ihan limat ja lämmöt/ haluista huomaa, mut kyllä se vaihtelee. Ikää jo 36 et voihan se olla että ovulaatio on tullut välillä just myöhemmin kun oon luullu ettei sitä oo tullu ollenkaan
 
Liitympä vielä tännekin keskustelemaan. 🙂Olen jo vähän sinne ja tänne kerennyt kirjoittelemaan, mm. Tammikuiset 2025 -ryhmään ja valitettavasti keskenmenon kokeneet -ryhmäänkin. Nyt yk2 menossa ja 36-vuotiaita ollaan miehen kans molemmat. 🙂 Ja esikoinen olisi haaveissa.
Tänään kp25 ja aamulla tein positiivisen ovistestin, ainakin näin uskoisin ku viivat oli yhtä tummat tikussa. 🤩 Eilen oli jo lähes yhtä tummat joten peittoa heiluteltiin illalla, tänään sitten vielä täytyy varmuuden vuoksi toinen rundi vetää.

Onko muilla kokemusta että voiko myoomalla olla vaikutusta raskauteen ja kuinka paljon? Mulla todettiin alkuvuodesta kohdun ulkoinen myooma, ja on jäänyt hieman mieltä kaivertamaan että onko sillä ollut mahdollisesti jotain vaikutusta toukokuiseen keskenmenoon.
Täällä kans 36v kuumeilija ja mulla oli keväällä toukokuussa keskenmeno. Myooma löytyy myös kohdusta, kohtuu
iso. Gynekologi sanoi kyllä että se ei oo vaikuttanut keskenmenoon.
Keskenmenon jälkeen oon yrittänyt raskautua, mutta en oo onnistunut
 
Täällä kans 36v kuumeilija ja mulla oli keväällä toukokuussa keskenmeno. Myooma löytyy myös kohdusta, kohtuu
iso. Gynekologi sanoi kyllä että se ei oo vaikuttanut keskenmenoon.
Keskenmenon jälkeen oon yrittänyt raskautua, mutta en oo onnistunut
Mulla lupatulla-vaiheessa löytyi jo kohdusta joku pahkura. Oliko se myomaa vai joku muu vaaraton, en muista. Luottogyne totesi sen voivan hidastaa/ estää raskautumista ja suositteli poistoa, joka myös tehtiin.
 
Siis voiko ovulaatio tulla näin myöhään? Vaikuttaako ikä tähänkin?
Mä en oo ikinä tikutellu oviksia et ihan limat ja lämmöt/ haluista huomaa, mut kyllä se vaihtelee. Ikää jo 36 et voihan se olla että ovulaatio on tullut välillä just myöhemmin kun oon luullu ettei sitä oo tullu ollenkaan
Mulla on aina ollu pitkä ja epäsäännöllinen kierto. Kierron pituus jotain 30-40 päivää. Ymmärtääkseni vanhemmitem kierto yleensä lyhenee, mutta mulla ei oo vielä lyhentynyt vaikka ikää 35v. Gyne oli sanonut kaverilleni jolla kans epäsäännöllinen kierto, että jos kierto on pitkä (lähenee 40 päivää tai yli 40 päivää) niin yleensä silloin ovulaatiota ei tule. Muhun ei nyt päde tää.
 
@Millu88 tervetuloa tänne mukaan 😊 Pahoittelut keskenmenosta ☹️

Se ois kp7. Vuoto kesti nyt sen 5 päivää eli lyhenty päivällä, ihan hyvä. Oli tosiaan aika paljon vähäisempää nyt tuo vuoto.
Flo näköjään ennustaa ovista perjantaille. Toivottavasti tosiaan osuis viikonlopulle, kun mieskin ois silloin kotona. Tää on taas tätä oottelua. Tän kierron otan ainakin vielä rennommin ja sen jälkeen ehkä rupeen sitten sitä ovista tikuttelemaan.
Ollaan nyt miehen kanssa reissussa ja huomenna palataan kotiin. On kyllä kiva, kun on saatu pitkästä aikaa viettää vähän laatuaikaa kahdestaankin ❤️
 
Täällä menossa kp33/28-29! Turhauttaa aivan sikana kun vuoto ei ala 😫 Eilen romahti aamulämmöt ja oli tutut kuukautiskipukrampit aamulla, mutta ei pisaraakaan vuotoa koko päivänä. Lueskelin keskustelupalstoilta, että joillain Terolutit tekee tätä ja voi mennä viikkokin viimeisestä tabletista ennen ku vuoto alkaa :dead: Huomenaamulla testaan vielä ennen ku soitan klinikalle, mut usko raskauteen 0% kun nuo aamulämmötkin tippui, ja luulis virallisena testipvnä edes haamu näkyneen jos raskaudesta kyse.

Mites muilla menee? Tsemppiä piinapäiviin @Kaaho sekä oviksen hyödyntämiseen @Nanesa, ja tervetuloa mukaan @Millu88 ! :greet025 Olen pahoillani keskenmenoista Millu88 & @Nasso88 :sorry: Plussatuulia tulevaan 🌈✨, meille kaikille 🙏🏻
 
Mua turhauttaa kun tm-raskauden ja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen testit negatiivisia eikä vuoto vaan voi alkaa 😑 Haluisin jo seuraavaan kiertoon, niin tietäisin että kehossa tapahtuu edes jotakin.

Nyt on 53. päivä tyhjennyksen jälkeen, josta ensimmäiset 26 päivää oli jälkivuotoa ja tiputtelu jatkui vielä seuraavallakin viikolla, eli ehkä tämä on vielä normaalin rajoissa... Olen luvannut itselleni että reilun viikon päästä (jos tilanne ei liikahda mihinkään ennen sitä) soitan jonnekin ja kysyn miten pitkään vuotoa pitää tässä tilanteessa odottaa / olisiko mahdollista saada lääkkeellistä käynnistysapua.
 
En osaa sanoa @Millu88 kysymykseen vastausta. Mutta tervetuloa tälle ryhmään kirjoittelemaan!🥰 Tosi ikävää että tuli keskenmeno 😭 Mutta nyt ovis ja ei muuta kuin peittoa heiluttelemaan 😆

Mähän tänään kauppareissuilla päädyin ostamaan sitte 2kpl raskaustestiä jotka näyttää tuloksen jo ennen kuukautisalkamispäivää. 😆 Mikä se on se virallinen testipäivä? Onko se arvellusta ovulaatiopäivästä vai positiivisesta ovulaatiotestistä 14 päivää? Vai jossai oon törmännyt että se ois 12 päivää? Epäsäännöllinen kierto niin ei voi edellisten kuukautisten alkamispäivästä laskea.

Muoks. Lisään vielä että tänään on tuntunut painetta vasemmalla puolen alavatsaa 😍
Mulla kesti tyhjennysvuoto sen 4 viikkoa ainakin jonka jälkeen oli tavallista lyhyempi kierto ja sit alkoi menkat
Tsemppiä❤️
 
Mulla on aina ollu pitkä ja epäsäännöllinen kierto. Kierron pituus jotain 30-40 päivää. Ymmärtääkseni vanhemmitem kierto yleensä lyhenee, mutta mulla ei oo vielä lyhentynyt vaikka ikää 35v. Gyne oli sanonut kaverilleni jolla kans epäsäännöllinen kierto, että jos kierto on pitkä (lähenee 40 päivää tai yli 40 päivää) niin yleensä silloin ovulaatiota ei tule. Muhun ei nyt päde tää.
Aaa okei! 🙂 Kaikki on niin erilaisisa.
Mielenkiintoista lueskells tällä palstalla, ei oo yhtäkään samanlaista tarinaa 😅
 
Muokattu viimeksi:
Mua turhauttaa kun tm-raskauden ja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen testit negatiivisia eikä vuoto vaan voi alkaa 😑 Haluisin jo seuraavaan kiertoon, niin tietäisin että kehossa tapahtuu edes jotakin.

Nyt on 53. päivä tyhjennyksen jälkeen, josta ensimmäiset 26 päivää oli jälkivuotoa ja tiputtelu jatkui vielä seuraavallakin viikolla, eli ehkä tämä on vielä normaalin rajoissa... Olen luvannut itselleni että reilun viikon päästä (jos tilanne ei liikahda mihinkään ennen sitä) soitan jonnekin ja kysyn miten pitkään vuotoa pitää tässä tilanteessa odottaa / olisiko mahdollista saada lääkkeellistä käynnistysapua.
No huh, oma turhautuminen kalpeni kyllä tämän rinnalla täysin :pale Niin kuin ei tuulimuna-pettymyksessä olisi tarpeeksi niin sitten vielä epätietoisuus siitä missä kroppa menee ja pitkä odotus uuteen yritykseen. Tsemppiä kovasti!
Ei pitäisi miunkaan narista, ihmisillä kun on niin paljon pidempiäkin kiertoja. Sitä on vain niin tottunut tähän ennustettavuuteen, että heti tulee hepuli kun vähän poikkeaa :smiley-ashamed004
 
Täällä kans 36v kuumeilija ja mulla oli keväällä toukokuussa keskenmeno. Myooma löytyy myös kohdusta, kohtuu
iso. Gynekologi sanoi kyllä että se ei oo vaikuttanut keskenmenoon.
Keskenmenon jälkeen oon yrittänyt raskautua, mutta en oo onnistunut
Voimia! Mulla oli viime vuonna keskenmeno 4/23 ja sit 8/23… Mutta kuitenkin tärppäs, niin voihan se olla, että teillä tärppääkin uudelleen! Mulle ainakin sanottiin, että raskaus ruokkii raskautta 👌🏻 Tsemppiä! Mulla vaan alkaa jo ikä painaan, että ei ole niin helppoa (kohta 40).

Mä alotin tänään sen synarelan suihkuttamisen, liittyy siis mun ivf-hoitoon. 🙏🏻
 
Me nyt kerrottiinkin talletteleen vaan sen yhden kerran. Tosin toivoa on ku viimeksikin se yksi kerta riitti, että raskaaksi tultiin. 🙂 Meillä ei olla muutenkaan oikein koskaan oltu mitäön pupuja sängyssä. 🤭 Nyt vaa sit odotellaan. Nyt varmaan dp1 siis menossa.

Mulla kierrot ollu pillereiden lopettamisen jälkeen ihan super pitkiä, epäilin tietenki sitä et mitään ovulaatiota edes tapahtuu. Huhtikuussa ovis tuli kuitenki mut vasta joskus siin kp28-kp32 välissä. Nyt osu kp24 tai kp25.
 
Mulle ainakin sanottiin, että raskaus ruokkii raskautta
Itsekin jossain määrin tähän uskon. Ystäväni kärsi pitkään lapsettomuudesta. He saivat kuitenkin hoitojen kautta lapsen ja hänen ollessa pieni, saapui ilman hoitoja lyhyen ajan sisällä pikku sisaruskin. Kuullut muutenkin tähän samaan liittyvää. Olisi kiva, jos tästä jostain löytyisi jotain artikkeleita ja tutkimustulosta, millaiset asiat tuohon vaikuttaa.


Täällä jännittää ihan hirveästi. Verikoe-aika lähestyy. Kauanko muilla on kestänyt tulosten saanti? Tiedän, että olen aivan tulisilla hiilillä, kun kokeet on otettu. En huomannut gyneltä kysyä moista asiaa. Tuntui, että olin niiiiin jännittynyt puhelimessa. :No Evil Monkey:
 
Ainakin minun on helppo uskoa tuo
Raskaus ruokkii raskautta.
Tokaa sai odotella saapuvaksi pidemmän aikaa, 1,5v. Ja ennen oikeaa tärppiä taisi olla varhainen keskenmeno; sain hyvin hailukan viivan testiin, joka sitten katosi. Ja kuukautiset alkoivat alakerran halvaannuttavilla krampeilla. Mutta seuraava plussa (olisko ollut 2kk tästä?) pysyi ja siitä sain vauvan. Ja sen jälkeen olen raskautunut 2-4kk yritysajoilla.

Ehkäpä tässäkin taika on siinä ettei raskauksien väli saa venyä liian pitkäksi ja hailuratkin lasketaan. Ekan ja tokan väliin ehti melkein 8v, ja raskauden kannalta se oli kai liikaa. Mutta n. 1v raskauksien välillä vaikuttaa aika ideaalilta, on tärpännyt aika helposti molemmin puolin tuota.
 
Muokattu viimeksi:
Minulle myös aikoinaan keskenmenojen aikaan lääkäri sanoi samaa. Hän selitti asian jotenkin niin, että nyt keho tietää miten toimia, joka voi lisätä todennäköisyyttä seuraavalle raskaudelle. Mitään tieteellistä faktaa ei mulla oo antaa mutta tosiaan näin meni myös meillä 😊
 
Täällä jännittää ihan hirveästi. Verikoe-aika lähestyy. Kauanko muilla on kestänyt tulosten saanti? Tiedän, että olen aivan tulisilla hiilillä, kun kokeet on otettu. En huomannut gyneltä kysyä moista asiaa. Tuntui, että olin niiiiin jännittynyt puhelimessa. :No Evil Monkey:

Riippuu mitä verikokeita otetaan että kauan menee. Esim. Mulla kilppariarvot tullut usein samana päivänä mutta vitamiini- ja rauta-arvoissa saattanut mennä reilu viikko. En osaa sanoa että kauan sun kokeissa menee mutta toivottavasti mahdollisimman pian 🙏

Dpo 4 ja alavatsalla tuntunut koko ajan ovulaation jälkeen paineen tunnetta. Toivottavasti ois hyvä merkki. Vkloppuna vois ehkä jo uskaltautua testailee herkillä testeillä 🤩 Menkkakipuja mulla ei oo yleensä ollut kuin samana päivänä milloin menkat alkaa.
 
Riippuu mitä verikokeita otetaan että kauan menee. Esim. Mulla kilppariarvot tullut usein samana päivänä mutta vitamiini- ja rauta-arvoissa saattanut mennä reilu viikko. En osaa sanoa että kauan sun kokeissa menee mutta toivottavasti mahdollisimman pian 🙏
Mikäli ymmärsin oikein, niin otetaan TSH ja AMH. Mutta, tosiaan.. olin niin jännittynyt jostain syystä, että päähän jäi vain "otetaan verikokeita ja nähdään niistä jo asiaa eteenpäin". :No Evil Monkey: Ihan en kaikkea siis saanut puhelusta irti, mitä olisin voinut. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ja niiiiin peukut pystyssä, että tuntemukset viittaisivat juurikin plussaan siellä! :folded:
 
Takaisin
Top