Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä
Täällä on jännittäviä tilanteita monella, mutta törkeästi omanapailen heti kärkeen.. 🙈

Kävin lukemassa tarkemmin mun helmikuun lääkärikäynnin sepustukset. Lääkäri oli kirjannut AFC-lukemaksi noin 10+10. Onkohan tuo vielä ok tässä 40-v ikäisenä? 🤔 Mitään verikokeita ei otettu tuon tiedon tueksi, vain kilpparit. Aikahan on tietty rajallista, niin nyt oon jotenkin ihan murheellinen. Kp6, joten on varmaan ihan kierron vaiheeseen liittyvää vielä. Menkat oli lyhyet ja ytimekkäät, mutta yks päivä ihan kauheeta teurastusta 🤯
 
Täällä on jännittäviä tilanteita monella, mutta törkeästi omanapailen heti kärkeen.. 🙈

Kävin lukemassa tarkemmin mun helmikuun lääkärikäynnin sepustukset. Lääkäri oli kirjannut AFC-lukemaksi noin 10+10. Onkohan tuo vielä ok tässä 40-v ikäisenä? 🤔 Mitään verikokeita ei otettu tuon tiedon tueksi, vain kilpparit. Aikahan on tietty rajallista, niin nyt oon jotenkin ihan murheellinen. Kp6, joten on varmaan ihan kierron vaiheeseen liittyvää vielä. Menkat oli lyhyet ja ytimekkäät, mutta yks päivä ihan kauheeta teurastusta 🤯
Mun mielestä kuulostaa erinomaiselta AFC määrältä ikään nähden 😊
 
Täällä on jännittäviä tilanteita monella, mutta törkeästi omanapailen heti kärkeen.. 🙈

Kävin lukemassa tarkemmin mun helmikuun lääkärikäynnin sepustukset. Lääkäri oli kirjannut AFC-lukemaksi noin 10+10. Onkohan tuo vielä ok tässä 40-v ikäisenä? 🤔 Mitään verikokeita ei otettu tuon tiedon tueksi, vain kilpparit. Aikahan on tietty rajallista, niin nyt oon jotenkin ihan murheellinen. Kp6, joten on varmaan ihan kierron vaiheeseen liittyvää vielä. Menkat oli lyhyet ja ytimekkäät, mutta yks päivä ihan kauheeta teurastusta 🤯
meillä oli lapsettomuuslääkärikn käynti tuossa vajaa kk sitten ja mulla myös oikealla se kymmenkunta ja vasenta ei siis saatu edes näkyviin 🙊 lääkärin mielestä hyvä määrä tuo tässä iässä, mutta tosiaan määrä ei valiettavasti korvaa laatua. 😓 nyt on perjantaina Letrozolin kontrolliultra ja toivon, että kummatkin munasarjat saataisiin näkyviin 🙏
 
Multa saatiin eilen kerättyä 24 munasolua ja nyt tuli tieto, että niistä on 19 hedelmöittynyt normaalisti ❤️
Nyt yritän valaa uskoa itseeni, et pakkohan tuosta määrästä olis edes yks olla niin hyvä, että saadaan jotain pakkaseen. Mut taas mua siis jännittää, et jos ei mikään ookkaan tarpeeksi hyvä 🙈 Yhtä jännittämistä ja odottamista koko matka 🤣
 
@Piisku Tuo on kyllä hyvä määrä! Toivotaan parasta!

AFC…”20-24 years: 15-30 follicles. 25-34 years: 13-25 follicles. 35-40 years: 10-15 follicles. 41-45 years: 3-10 follicles.”
Piti ihan googlettaa termi. Mulla on hiljainen reservi ja siihen on vaikuttanut varmasti nuoruuden tupakointi. En sellaisestakaan tiennyt ennen kuin lääkäri kertoi…

Nyt se saa kyllä ovista kiinni. Yleensä tänään vahvistunut. Kp13. Ehkä teen illalla uuden. Sit loppuu testit enkä osta uusia. Kp10 toi oli 0.25…
 

Liitteet

  • IMG_8762.jpeg
    IMG_8762.jpeg
    170.1 KB · Katsottu: 27
Mua turhauttaa tää koko prosessi niin paljon, että järki lähtee. Mua ärsyttää se, että oon tottunut normaalisti ottamaan härkää sarvista, kun jotain haluan. Tän asian suhteen tuntuu ettei oo mitään mihin tarttua. Syödään vitamiineja, syödään terveellisesti ja liikutaan. Ja odotetaan, odotetaan ja odotetaan. 🙄

Miten te pidätte mielen positiivisena?
 
2021 mulla oli ferritiini 131 tms ja 1/2023 103 ja 11/23 79… Pitääkö olla huolissaan? Mistäköhän johtuu, että tippuu? Hb 137… Aloin tutkiin näitä kun tänään oli aikaa… // lisäys: kysyin näistä ja ei kai ollut mitää vakavaa. Sit seuraavassa hoidon ultrassa voi vaikka kysellä lisää…
 
Muokattu viimeksi:
Mua turhauttaa tää koko prosessi niin paljon, että järki lähtee. Mua ärsyttää se, että oon tottunut normaalisti ottamaan härkää sarvista, kun jotain haluan. Tän asian suhteen tuntuu ettei oo mitään mihin tarttua. Syödään vitamiineja, syödään terveellisesti ja liikutaan. Ja odotetaan, odotetaan ja odotetaan. 🙄

Miten te pidätte mielen positiivisena?
Mä olen yleensä oikee optimisti, mut oon tämän pitkähkön projektin aikana muuttunut oikeen inhorealistiksi. Oon jotenkin niin tottunut pettymyksiin ja siihen, et kaikki menee pieleen, et yritän jo valmiiks varautua.
Mut kuitenkin aina ennen kuukautisia huomaan, et olen jossain pään sisällä kehitellyt toiveen josko kuitenkin ja aina menkkojen alkaminen harmittaa.

Mun kyllä myös kaverit vähän naureskelee mulle, kun alotan aina jonkun uuden vitskun tai jutun, kun oon kuullut, että SAATTAA helpottaa raskautumista. Mulle voi tolla lauseella tällä hetkellä myydä mitä vaan 🤣🤣

Mua kyllä on nyt auttanut se, että meillä on tosi kivoja yhteisiä matkoja ollut ja suunnitteilla ja paljon hauskaa tekemistä. Ja liikunta on mulle ihan ykkös pään nollauskeino. Ja itse kyl sorrun tasaiseen tahtiin kunnon itkupotkuraivareihin välillä, sen jälkeen on aina taas paljon helpompaa!
 
Kp15 (kierto yleensä 27-28pv) ovisplussa. Tää on mulle myöhempään kun normaalisti. Mutta on vahva! Eilen oli tallettelua ja tänään suunnitteilla, vaikka oonkin vähän kipee. Eilen iski flunssa ja pieni kuume 37.2… Keuhkoihin sattui. Varmaan allergiaa osittain. Nyt kaikki dropit vedetty… Panadolia otin kyl kans. 😔
 

Liitteet

  • IMG_8860.jpeg
    IMG_8860.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 34
  • IMG_8859.jpeg
    IMG_8859.jpeg
    230.1 KB · Katsottu: 35
Mua turhauttaa tää koko prosessi niin paljon, että järki lähtee. Mua ärsyttää se, että oon tottunut normaalisti ottamaan härkää sarvista, kun jotain haluan. Tän asian suhteen tuntuu ettei oo mitään mihin tarttua. Syödään vitamiineja, syödään terveellisesti ja liikutaan. Ja odotetaan, odotetaan ja odotetaan. 🙄

Miten te pidätte mielen positiivisena?
Yritän tehdä kaikkee kivaa. Mä palaan mun luisteluharrastuksen pariin. Sit yritän lukee kirjoja huonolla menestyksellä. Mut se on ihan kivaa. Meillä on ollut hoitokoiria. Luen myös lapsettomuuteen liittyviä onnistumistarinoita ja haaveilen, että kyllä tää tästä. Yritän olla vähän positiivinen, vaikka harmittaa. Voimia!❤️
 
Yritän tehdä kaikkee kivaa. Mä palaan mun luisteluharrastuksen pariin. Sit yritän lukee kirjoja huonolla menestyksellä. Mut se on ihan kivaa. Meillä on ollut hoitokoiria. Luen myös lapsettomuuteen liittyviä onnistumistarinoita ja haaveilen, että kyllä tää tästä. Yritän olla vähän positiivinen, vaikka harmittaa. Voimia!❤️
Aiemmin tavoitteellinen treenaaminen oli se, mikä toi ilon elämään. Nyt kun elämä menee enemmän esikoisen tahdissa (ja sairastelujen mukaan), ei treeni tuo enää samoja onnistumisen fiiliksiä.
Kun rahatilanne on huono, ei ole varaa matkustella tai tehdä muutenkaan mitään kovin ihmeellistä, joten hyvät fiilikset tulee pääasiassa neidin kanssa hengailusta.

Se ei silti vie ajatuksia turhautumisesta pois.

Mä olen yleensä oikee optimisti, mut oon tämän pitkähkön projektin aikana muuttunut oikeen inhorealistiksi. Oon jotenkin niin tottunut pettymyksiin ja siihen, et kaikki menee pieleen, et yritän jo valmiiks varautua.
Mut kuitenkin aina ennen kuukautisia huomaan, et olen jossain pään sisällä kehitellyt toiveen josko kuitenkin ja aina menkkojen alkaminen harmittaa.

Mun kyllä myös kaverit vähän naureskelee mulle, kun alotan aina jonkun uuden vitskun tai jutun, kun oon kuullut, että SAATTAA helpottaa raskautumista. Mulle voi tolla lauseella tällä hetkellä myydä mitä vaan 🤣🤣

Mua kyllä on nyt auttanut se, että meillä on tosi kivoja yhteisiä matkoja ollut ja suunnitteilla ja paljon hauskaa tekemistä. Ja liikunta on mulle ihan ykkös pään nollauskeino. Ja itse kyl sorrun tasaiseen tahtiin kunnon itkupotkuraivareihin välillä, sen jälkeen on aina taas paljon helpompaa!
Sama juttu vitamiinien kanssa... Tarvitsen tunnetta, että voin vaikuttaa asioihin! 😅
 
Minä olen "onneksi" luonnostani positiivinen ihminen.. ihmeellisesti menkkojen aikaan kirves on kaivossa ja sitten se sieltä aina jotenkin häipyy... Ja rupian maalaileen pilvilinnoja ja toivoon.. toki mun mies jaksaa kans vielä toivoa, joten sekin auttaa... Mutta kyllähän tää lapsettomuus syö ja vie voimia.. 😖
Mutta työt ja muu perhe ja ystävät vie ajatuksen muualle. Itse en oikeastaan puhu yrityksestä kuin täällä ja miehen kanssa ja sit parin kaverin.. joten on paljon niitä, jotka eivät asiasta tiedä ja heidän kanssaan puhutaankin kaikesta muusta.
 
Täällä letrojen kontrolliultrassa käyty. Tänään siis kp12 ja yksi 16mm johtofollikkeli oikealla kasvamassa. Limakalvo nätti ja noin 11mm. 🙏 että näillä sitten eteenpäin. En tiedä onko letroista ollu mitään hyötyä 🤷‍♀️
Jos ei muuta niin se hyöty että pääsi näkemään tilanteen tässä vaiheessa? :No Evil Monkey:
Vieläkö kontrolloidaan sitä, onko ovis ollut vai miten sulla jatkot?
 
Jos ei muuta niin se hyöty että pääsi näkemään tilanteen tässä vaiheessa? :No Evil Monkey:
Vieläkö kontrolloidaan sitä, onko ovis ollut vai miten sulla jatkot?
no se 😅🙏 enää ei kontrolloida. Mulla on Letrot vielä viiteen kiertoon. Päätimme miehen kanssa, että kokeillaan tämän Letrozolen kanssa vielä muutama kierto, mutta jos ei nappaa niin sitten saa olla 🙏 ikää kuiten se 40 v kohta eikä mulla pää kestä tätä yrittämistä enää kauaa. 😥 enkä ole semmoinen tyyppi , joka voi olla asenteella "tulee jos on tullakseen" ja tavallaan "unohtaisin" asian. joo ei.
 
Ovistestissä aivan selkeä plussa 🤩 sentään sen verran kroppa toimii...kp14 👌🏻 huomenna siis dpo0 eikös se näin mene?
Pitänee tänään jaksaa muutakin kuin halkojen pinoamista... 😅 Ja ehkä vielä isännän kiusaksi huomennakin.. 🤪 eilenkin olisin voinut.. mutta testi oli niin hailakka, että ajattelin tässä menevän vielä pari päivää .. 🙈 joten ajattelin että tänään ehtii hyvin.. Noh nyt on sit pakko ehtiä... 😂
Sitte taas jännitetään... Jos tää kevät aurinko auttaisi asiaa... 😉
 
Samalla kun kävin lääkärissä niin kävin verikokeessa. Kilpirauhasarvot heittäneet häränpyllyä! Kamala paniikki! TSH 0.07! 0,5 olis vielä hyvä, mutta tuo menee yli.

Mulla lisättiin 25mikrogrammaa lääkettä 2kk sitten. En sit ota sitä lisää kyllä enää huomenna. Nyt pelottaa, että onko nun kierto taas sit 25 päivää tämän vuoksi! 😬 nyt kp20. Normaali 27-28. Hoito alkaa kun kierto alkaa (tai siis kp2 alkaa piikitys). Soitan varmaan aamulla taas sinne polille… 🥵
 
Samalla kun kävin lääkärissä niin kävin verikokeessa. Kilpirauhasarvot heittäneet häränpyllyä! Kamala paniikki! TSH 0.07! 0,5 olis vielä hyvä, mutta tuo menee yli.

Mulla lisättiin 25mikrogrammaa lääkettä 2kk sitten. En sit ota sitä lisää kyllä enää huomenna. Nyt pelottaa, että onko nun kierto taas sit 25 päivää tämän vuoksi! 😬 nyt kp20. Normaali 27-28. Hoito alkaa kun kierto alkaa (tai siis kp2 alkaa piikitys). Soitan varmaan aamulla taas sinne polille… 🥵
Mikä sinulla on TSH tavoitearvo? 0,5-2?
 
Takaisin
Top