Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä
Vähän sama ku meillä 🤣 Poistatin kierukan ja sovittiin et jossain kohtaa vauva, mut jännästi ehkäisy jäi sit kuitenkin. Juuri edellisten menkkojen aikaan sit kysyin että onko se hetki niinkun nyt kun ei meillä ole ehkäisyä ja latasin tiskiin iän tuomat haasteet niin sovittiin että tulee jos on tullakseen. Ei yrittämällä yritetä. Ovista en tikuttanut, seurailin vain flota ja omaa kroppaa kertomatta miehelle mistään ettei tuu ressiä. Ja pam. Heti raskaana 😅 Yllätin kyllä itseni ja varmaan miehenkin aika täysillä 😄
Meillä mies ei siis kuulemma edes haluaisi kolmatta 🙈 Ei tosin ole tätä täysin suoraan sanonut, vaan "pelkää" raskautta tms. Mä olen sanonut, että toivoisin vielä lasta (tai vaikka montaakin, mutta se ei liene enää mahdollista) ja etten ehkäisyä syö tai kierukkaa tms. Asenna. Kuitenkin, kun ehkäisy on jäänyt miehen vastuulle, niin ensin mentiin kondomilla, sitten keskeytetyllä, sitten varmoilla päivillä ja nyt... Ei millään 🤣 En nyt hirveästi oo tätä puheeksi nostanut, sanonut vain ettei minua haittaisi raskaaksi tulo tai se, että tulee sisälle. Ajattelen, että kyllä yli 40v. kahden lapsen isä jo tietää, miten lapsia voi tulla 🤣🤣

Meillä ensimmäistä vauvaa tehtiin pari vuotta, toinen tuli kerrasta. Tässä kierrossa raskauteen sinällään on hyvät mahdollisuudet, mutta en tiedä, vieläkö voisi niin hyvä tuuri käydä. Olen kuitenkin melkein 37v ja reilusti ylipainoinen. Kierto on pitkä, enkä tiedä, ovuloinko edes. Kai se mahdollista silti on ❤️
 
Se piikitys pitää alottaa kp2-3 ja ma se on sit myöhäistä. Toki ei se ollu varmaan olisko ne saanu mua mahtuun aikatauluihinsa. Oon siis kunnallisella vielä. Kyse siis IVF-hoidosta.
Aa voi hitto miten harmi et kävi nyt noin 😔😢 En tajunnut et siinä alkaa hoito jo heti eikä vasta ovulaation aikaan.
 
Voisiko joku nyt vielä sanoa että kemiallinen ei vahvistu näin? Niin voisin huokaista helpotuksesta 🥹 Tänään kp 27/27
 

Liitteet

  • IMG20240419082040.jpg
    IMG20240419082040.jpg
    2.7 MB · Katsottu: 40
Voisiko joku nyt vielä sanoa että kemiallinen ei vahvistu näin? Niin voisin huokaista helpotuksesta 🥹 Tänään kp 27/27
Mulla jäi kemiallinen tosi haaleaksi. Tein silloin rfsu 10 ja pregcheck 25, Molemmissa oli haalea viiva. Tällä kertaa molemmissa vahva viiva heti. Km kierto sama juttu, tosi haaleita viivoja monta pv. Et hyvältä näyttää sun testit 😍 Mulla on digi kaapissa, en oo uskaltanut vielä tehdä 🙈
 
Soittelin tällä viikolla labroista ja ainakin AMH ja jotain hormoneita mitataan. Olettaisin, että estrogeeni, testosteroni ja prostaglandiini, ehkä LH. Syy miksi miehelle ei tehdä mitään tutkimuksia tässä kohtaa, on koska lähete on mun nimellä, ei hänen. 🙄 Jotenkin niin turhauttavaa, et ensin pitää odottaa kesäkuulle ja sit vasta mies saa lähetteen tutkimuksiin.

No nyt vielä jännätään tän kierron loppua ja varsinainen jännitysnäytelmä se onkin. Dpo11 tuli tiputteluvuotoa, aamulämpö 36,90C°. Dpo12 lämmöt tippui 36,60C° ja tiputteluvuotoa. Tänään dpo13, ei juurikaan tiputteluvuota, mutta lämmöt nousi 36,74C°. Jätin tällä kertaa progesteronin pois, sillä halusin nähdä miltä luteaalivaihe näyttää "luomuna". Juuri mitään tuntemuksia ei oo vatsassa ollut, nyt vaan odotellaan että alkaako menkat viikonloppuna vai teenkö raskaustestin.
 
Täällä dpo14, enkä ole testannut keskiviikon jälkeen. Silloin sekä RFSU että One step näyttivät molemmat aika selkeää plussaa, mutta nyt sitten jännittää että mitä jos digi näyttääkin huomenna (huomenna virallinen testipäivä inssin jälkeen) että ei raskaana. 🥺
Mitään isompia olojakaan ei ole enää pariin päivään ollut, paitsi että väsymystä on ollut normaalia enemmän.
 
Täältä taustalta kirjoittelen...
Oma tilanteeni on sellainen, että ollaan jo useampi vuosi toivottu iltatähteä, mutta onnistumatta.
Milloin on aika lopettaa haaveilu? Miten yrittämisen voi vaan lopettaa?
Järki sanoo, että nyt alkaa olla aika. Täytän 37 ja elämä on nyt aika helppoa jo isompien lasten kanssa. Miksi tehdä asiasta enää vaikeaa... Nyt ehtisi elää vapaamman aikuisuuden vaihetta näin. Mutta jos pieni tulisi, niin kaikki alkaisi alusta. Jaksanko enää, haluanko sitä vaippashowta enää, vai nautinko elämästä näin. Olen haaveillut isosta perhestä, mutta samalla pelkään riskien kasvamista. Mutta silti toiveesta on vaikea luopua. 😰
Saisiko täältä ajatuksia ja vertaistukea näille pohdinnoille 💕
 
Täältä taustalta kirjoittelen...
Oma tilanteeni on sellainen, että ollaan jo useampi vuosi toivottu iltatähteä, mutta onnistumatta.
Milloin on aika lopettaa haaveilu? Miten yrittämisen voi vaan lopettaa?
Järki sanoo, että nyt alkaa olla aika. Täytän 37 ja elämä on nyt aika helppoa jo isompien lasten kanssa. Miksi tehdä asiasta enää vaikeaa... Nyt ehtisi elää vapaamman aikuisuuden vaihetta näin. Mutta jos pieni tulisi, niin kaikki alkaisi alusta. Jaksanko enää, haluanko sitä vaippashowta enää, vai nautinko elämästä näin. Olen haaveillut isosta perhestä, mutta samalla pelkään riskien kasvamista. Mutta silti toiveesta on vaikea luopua. 😰
Saisiko täältä ajatuksia ja vertaistukea näille pohdinnoille 💕
Miks lopettaa haaveilu? Antaa palaa vaan! ❤️
 
Täältä taustalta kirjoittelen...
Oma tilanteeni on sellainen, että ollaan jo useampi vuosi toivottu iltatähteä, mutta onnistumatta.
Milloin on aika lopettaa haaveilu? Miten yrittämisen voi vaan lopettaa?
Järki sanoo, että nyt alkaa olla aika. Täytän 37 ja elämä on nyt aika helppoa jo isompien lasten kanssa. Miksi tehdä asiasta enää vaikeaa... Nyt ehtisi elää vapaamman aikuisuuden vaihetta näin. Mutta jos pieni tulisi, niin kaikki alkaisi alusta. Jaksanko enää, haluanko sitä vaippashowta enää, vai nautinko elämästä näin. Olen haaveillut isosta perhestä, mutta samalla pelkään riskien kasvamista. Mutta silti toiveesta on vaikea luopua. 😰
Saisiko täältä ajatuksia ja vertaistukea näille pohdinnoille 💕
Jokainen joutuu itse puntaroimaan koska on aika lopettaa ja mikä on itselle paras vaihtoehto. Kukaan muu ei voi tietää mitä olette asian tiimoilta käyneet läpi.
 
Täällä mennään dpo15, clearblue viikkonäytöllinen näytti aamulla negatiivista, mutta toistaiseksi ei myöskään mitään oireita menkoista. Dpo11-13 tuli hyvin niukkaa tiputteluvuotoa ja luulinkin ensin että menkat alkamassa, mut vielä ei ole alkanut ja tänään ei mitään tiputteluvuotoa.

Tässä kierrossa vielä jätin progesteronin pois, ettei tarttis loppukierrosta vatvoa et vieläkö tekee testin vai lopettaa progesteronin. 🙄 Mulla ei yleensä ikinä mee luteaali yli 14 päivän, paitsi progesteronin kanssa. Tosin ei oo ikinä ollut tiputteluvuotoakaan, paitsi sinä päivänä kun kuukautiset on alkanut.

Miksi tää on niin piinallista joka kerta? 😥
 
Tänään ivf-suunnitteluun päivällä. Mua pelottaa että siellä on taas se yks lääkäri joka valitti mun painosta…
Tsemppiä suunnitteluun, toivotaan tosiaan ettei satu sama ja voiko pyytää vaihtoa jos sattuu, en tiiä miten näissä menee? Jos vaan sanoo ettei lääkärin kanssa kemiat kohtaa tai ettei ole miellyttävä olla hänen hoidettavanaan, herkkiä juttuja niin luulisi että tällaiseenkin toiveeseen voitaisiin suhtautua ihan hyvin.
 
Tänään ivf-suunnitteluun päivällä. Mua pelottaa että siellä on taas se yks lääkäri joka valitti mun painosta…
Toivotaan että pelkkä paino ei ole se ensimmäinen asia johon kiinnittävät tänään huomiota. Todistettuhan on lihaksen olevan läskiä painavampaa. Minkäs sinä sille voit että sulla on vahvat piilolihakset 👀
Tsemppiä päivään!!
 
Mä kävin tänään ekassa ivf-seuranta ultrassa! Oli vielä follikkelit pieniä, mut mulle ei kerrottu määrää. Sanottiin vain, että useita tasakokoisia. Lääkäri myös sanoi, että tilanne näyttää siltä, että tuoresiirtoa ei kannata tehdä. Sitäkään en tajunnut kysyä, että miks 🤣 voiskohan johtua niiden follikkeleiden määrästä? 🤔 No torstaina on seuraava ultra ja ens maanantaina todennäköisesti punktio. JAIKS!
 
Mä kävin tänään ekassa ivf-seuranta ultrassa! Oli vielä follikkelit pieniä, mut mulle ei kerrottu määrää. Sanottiin vain, että useita tasakokoisia. Lääkäri myös sanoi, että tilanne näyttää siltä, että tuoresiirtoa ei kannata tehdä. Sitäkään en tajunnut kysyä, että miks 🤣 voiskohan johtua niiden follikkeleiden määrästä? 🤔 No torstaina on seuraava ultra ja ens maanantaina todennäköisesti punktio. JAIKS!
Johtuu varmaankin follikkelien määrästä. Lääkäri ei tahdo ottaa hyperstimulaation ja komplikaatioiden riskiä. Mullakin oli paljon. Amh oli korkea ja pienellä lääkeannostuksella ultrassa näkyi vahva stimulaatio. Sain jo ennen punktiota lääkityksen hyperstimulaation varalta ja lääkäri sanoi, ettei tuoresiirtoa lähdetä tekemään.
 
Tsemppiä @Sandra84 ja @Sarsabutt ja muut 🧡
Täällä kp3 taas vaihteeksi... Noh.. paino on sentään vähän tippunut.. saapa huomata saanko puhuttua toista puoliskoa tutkimuksiin.. voi olla että en.. yritän vielä vuoden... Sit ku tulee 40 täyteen, niin parempi ruveta hyväksytyn, että me keskitytään olemaan tätinä ja setänä... Kuten on kyllä oltu tähänkin asti... Mut joo... Taas kirves on kaivossa..mutta kiertoni tietäen kaivan sen kohta sieltä ylös ja sit taas mennään... 🙈
 
Takaisin
Top