Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja kiva kun kaverit kyselee festareille ja kaikkee, että sit bailataan ja voi ottaa alkoholia! Ite mietin, että meenkö autolla ja mitä mä sit sanon ja voinko mä ees mennä johki keikoille… 😅

Toi Oura kiinnostaa muakin.

Mua turvottaa kokoajan. Luin just mun vihkoo mihin olin kirjannu raskauden alun oireita 🤪, niin siellä oli just tästä että oli semmonen tosi turvonnu pallo-olo ja saunassa oli ollu tukalaa olla (keskenmenohan niistä tuli mut…). Mä ajattelin kyllä tänään mennä saunaan ja ”avantoon”. Varmaan hyvin jäät jo sulaneet…

Vv:a tulee edelleen aika paljon ja väsyttää. Mun rinnat on musta vähän turvonneet. Mutta taas kerran, nää voi olla pms-oireita. 😖 Toki ei ehkä toi vv… Yleensä alkaa oleen kuivempaa…
Kp19/27-28. Dpo 5. Olin viimeks tehnyt dpo10 r-testin ja siinä ei ollu viivaa, lopulta sit olin vähän raskaana… En tiiä miten maltan olla testaamatta. Jos testais dpo12… 😀

Mulla muuten kans noiden km:jen jälkeen tullu toi rintojen arkuus ennen menkkoja! Mikä homma…
Onpa jännä toi km jälkeen rintojen arkuus! Mistähän toi johtuu jos sullakin samaa sen jälkeen 🤔 Mulla nyt jo 23/27 eikä vieläkään rinnat arat, muissa kierroissa ollut 6-8pv ennen menkkoja. Et olisko nyt menossa ohi, jos kroppa vaan meni jotenkin ihan sekaisin keskenmenosta? Mulla kans alkaa usein ovulaatiosta turvotus eikä mee ohi ennen kuin menkat ollut pari päivää, välillä niin ärsyttävää olla nainen 😅🙈

Joo, siis tuntuu, että kaks viikkoo oon ihan pallo 😀 mutta nii en tiiä, jos se keho vaan sit oli jo niin valmistautunut siihen vauvan kasvuun, mitä ei sit tapahtunu… äkkiseltää luettuna muillakin on ollu samanlaisia oireita. 🤷🏼‍♀️ ottaa välillä päähän. Nyt on taas sellanen fiilis, että oon raskaana. Viime kierrosta ei ollu. 🥴

Täällä mennään aika samoissa kuin @Sandra84 ja @Kumipuu, menossa taitaa olla nyt dpo6. Torstaina oli ovis+ ja inseminaatio. Mulla oli kans eilen vihlovaa kipua alavatsalla ja munasarjoissa ja lisäksi tuntui sellaista jomotusta nivusissa ja oikeastaan peräsuolen alueellaki. Mietin että onkohan nämä nyt sitten endoa vai kiinnittymiskipuja. 🫣 Vv on mullakin nyt selkeästi runsaampaa kuin koskaan ennen, mutta mietin että voiko johtua letroista ja irroituspiikistä jotka tähän kiertoon sain. 🤔

Täällä taustalla jännään ja tsemppaan 🤩
Mulla on kans muuttunut kesken menon jälkeen PMS oireet... Vahvistuivat mokomat, rinnat turpoaa vähän ja aristaa.. jne oviksesta menkkoihin sen 10-12 päivää.. nyt samat oireet, vaikkei pienintäkään mahdollisuutta stressata raskautta, kun ei oo jaksettu edes touhuilla tässä kierrossa 😂🙈

Täällä mennään aika samoissa kuin @Sandra84 ja @Kumipuu, menossa taitaa olla nyt dpo6. Torstaina oli ovis+ ja inseminaatio. Mulla oli kans eilen vihlovaa kipua alavatsalla ja munasarjoissa ja lisäksi tuntui sellaista jomotusta nivusissa ja oikeastaan peräsuolen alueellaki. Mietin että onkohan nämä nyt sitten endoa vai kiinnittymiskipuja. 🫣 Vv on mullakin nyt selkeästi runsaampaa kuin koskaan ennen, mutta mietin että voiko johtua letroista ja irroituspiikistä jotka tähän kiertoon sain. 🤔
Mulla myös endo. Välillä mietin että se varmaan huijaa noiden oireiden suhteen tosi kovin 😏 Onko sulla paha endo? Mulla onneksi hyvin lievä...

Mulla myös endo. Välillä mietin että se varmaan huijaa noiden oireiden suhteen tosi kovin 😏 Onko sulla paha endo? Mulla onneksi hyvin lievä...
Ei se varmaan pahimmasta päästä ole, mutta on tympeästi sellaisessa paikassa että kipuilee paljon ja esim. vessakäynnit on menkkojen aikaan aika kivuliaita. Munasarjoissa ei onneksi ole pesäkkeitä.

Itse olen miettinyt myös että osa näistä ”kiinnittymiskivuista” on varmasti vain endoa ja ihan turhaa niitä seurailen. Mutta jospa ne nyt kuitenkin olis sitä kiinnittymiskipua meillä molemmilla. 😊🤞🤞

Täällä taustalla jännään ja tsemppaan 🤩
Mulla on kans muuttunut kesken menon jälkeen PMS oireet... Vahvistuivat mokomat, rinnat turpoaa vähän ja aristaa.. jne oviksesta menkkoihin sen 10-12 päivää.. nyt samat oireet, vaikkei pienintäkään mahdollisuutta stressata raskautta, kun ei oo jaksettu edes touhuilla tässä kierrossa 😂🙈
Mulla ei ollut minkäänlaista pms oireita vatsan turvotusta lukuunottamatta ennen keskenmenoa, kroppani meni ilmeisesti täysin rikki sen jälkeen 😂

Me käytiin viellä Ovumialla sillon pari ki sitten hakemassa toista mielipidettä. Sillon lääkäri sanoi miehelle että pitäs pussit tyhjentää parin-kolmen päivän välein ja se estää, että ei tuu kivessyöpää/eturauhassyöpää. Ja siis tää toiminnan pitäs olla jatkuvaa. Mä joudun muistuttaan miestä tästä (en siis vaadi seksiä aina vaan…😅) niin hän ajatteli, että tämä koski vaan sitä aikaa kun on hedelmälliset ajat. Meillä joskus on semmonen kuivakausi kun ollaan yritetty niin kauan (siis viikko voi mennä ilman sitä itteensä tai kaks jos en muistuta)… Mies mietti, että ehkä hänellä ei ole tarpeeksi jotain hormoonia kun ei hänellä ole sellaisia himoja tai tarpeita niin usein…. Tää on ollu kyllä meidän suhteessa aina vähän ”ongelma”, että mä oon se joka haluaa enemmän ja oon joutunu kärsiin välillä ja sit musta tuntuu, että oon ruma ja läski ja kukaan ei halua mua (mut en oo!)… Nyt siis ei oo ollu pitkään aikaan tällaista, mutta välillä. Onks muilla mitää ongelmia? Onks se ikä? Mies 39v…. Musta tuntuu, että mä en enää kohta halua kunon vaan sellanen ei-seksikäs olo…
Pakko johki avautua kun en kavereille viitti 😝

Kp 24 ja vasta tänään alkoi rintojen arkuus, viimeksi alkoi jo monta päivää aiemmin. Positiivista on et tiputteluvuoto ei ole vielä alkanut, on usein ollut jo 6-7pv ennen menkkoja 👍🏻 Viime kuussa se jäi puuttumaan kun oli se kemiallinen ja tiputtelu alkoi vasta kun menkkojen piti alunperin alkaa. Huomenna 25/27 ja hetken mietin et testaanko varmuuden vuoksi kun ollaan lähdössä viihteelle la mut totesin et ei oo testejä eikä järkeä kun menkkojen ei pitäisi alkaa vielä ja viime kuun plussakin oli vaan kemiallinen.

Tänään kohdun nipistelyt loppuneet... Uskon kiinnittymisen tapahtuneen jos se oli sitä 😅 Alkaa olee aika kostee olo ja närästys sekä nälkä tullut ja oon ollut niin väsynyt tänään. Otin pikaiset päikkärit töitten jälkeen. Ja oon 3 yötä nukkunut tuskaisen huonosti. En saa unta, heräilen ja valvon. Vielä muutama päivä pitää oottaa 😆🫣

@Sandra meillä täysin sama... Nyt meni tää kierto ohi.. oisko jo 3 viikkoon ilman mitään... 🙈 Just isännälle sanoin, et muistaako tuota kolmen päivän välein tehtävää tyhjennystäkään.. sano että kai hän joskus kauan sitten on sen tiennyt / muistanut.. 🙈
Noh me on oltu yksissä 3kk vaille 20 vuotta... Kuivia kausia on ollut paaaaaljon.. ja todella pitkiäkin miehen työttömyyden ja masennuksen aikoihin... Mut nyt yrityksen ollessa menossa olen ollut ihan tyytyväinen 😉
Mies ei itse epäile hormoneja puuttuvan.. minä kylläkin epäilen... 🙈 Mutta työstressi aiheuttaa varmaankin ainakin sen että kortisolia on liikaa.. ja sais tuo mussukkakin vähän hoikistua... Sekin auttaisi... Joten voi olla testosteroni vajettakin 🤔

Nyt iski flunssainen ja paleleva olo. Lämmöt yli asteen koholla, oon yleensä tosi alilämpöinen. Ja tänään aamulla tunsin tissit ihan eri tavalla! Ne on sivuilta hellät tai turvonneet. Hienoista menkkajuilintaa alavatsalla. Väsykin meinaa iskeä päälle mut iltavuoroon se on raahauduttava 🫣 Nyt mulla on oikeesti aika vahva fiilis mutta katotaan 😅

Heippa kaikki kuumeilijat!
Uusi yli 35 liittyy joukkoon, tai siis olen jo hyvän tovi keskusteluja seuraillut mutta en ole uskaltanut itse osallistua 🙈

Esikoinen haaveissa, ikää kesällä 36, ehkäisyn jätimme syyskuussa pois, ovulaatioon tähdätty tarkemmin tämä vuosi. Lämpöjä mittaillut syksystä asti, käytössä natural cycles ja nyt tutustun myös FF.

Nyt odotan uutta kiertoa alkavaksi, jotenkin sellainen olo että menkat alkaa. Tänään kun niitä ei kuulunut, tein testin jossa nyt ehkä näen haamun, tai viivanpaikan 😅 jäämme odottamaan 😱

@Kumipuu sun olotilat kuulostaa itseasiassa ihan mun tältä viikolta 😅 tissit aristaa (tosin tätä myös ennen menkkoja) iltaisin palellut, ihan jäätävä väsymys ja hassu vähän kipeä olo, mutta ei merkkejäkään flunssasta 🤷‍♀️

Yrittikö tuohon lähtee piirtyy punaista 😆 ylhäällä pieni punainen täky. Ihan liian aikaisessa oon mut en malttanut.
IMG20240413115627.jpg

Täällä dpo3 ja iski aivan järkyttävä flunssa heti oviksen jälkeen 🤧 toivottavasti tällä ei oo vaikutusta, kun kerrankin saatiin hyvin oviksen lähettyvillä tähdättyä peiton heiluttelut ja plussankin vielä sain niin hyvin kiinni nyt. Aivan karsea olo 😩

Haluan testata! En halua testata! Ihan kamalaa tämä päättämättömyys :tears:

Mutta tänä aamuna olen käynyt jo kahdesti vessassa joten joka tapauksessa pitäisi odotella useampi tunti. Ja tarkalleen ottaen menkat ei vielä myöhässä kun viime kierto oli 36 päivää ja nyt mennään 34:ssä. Lämmöt nousi 14 päivää sitten ja edelleen ylhäällä, tosin voi olla että olen epätoivon vimmalla puristanut mittaria kainalossa kun en halua että ne laskee.

Haluan testata! En halua testata! Ihan kamalaa tämä päättämättömyys :tears:

Mutta tänä aamuna olen käynyt jo kahdesti vessassa joten joka tapauksessa pitäisi odotella useampi tunti. Ja tarkalleen ottaen menkat ei vielä myöhässä kun viime kierto oli 36 päivää ja nyt mennään 34:ssä. Lämmöt nousi 14 päivää sitten ja edelleen ylhäällä, tosin voi olla että olen epätoivon vimmalla puristanut mittaria kainalossa kun en halua että ne laskee.

Täällä alkaa testit kans poltteleen vaikka dpo9 vasta menossa. 🙈 Miten nämä ovulaation jälkeiset päivät tuntuukin niin piiiiitkiltä kun testaamaan ei vielä pääse ja kroppaa tuntuu koko ajan kuuntelevan ekstra tarkasti. Vaikka ei kai tässä vaiheessa mitään tuntemuksia voi kai ollakaan? 🤔 Lauantaina virallinen testipäivä mutta voi olla, että keskiviikkona jo yhden testin teen niin ei sitten niin korkealta tipahda lauantaina. 😅

Mulla kp 26/27 ja rinnat oli arat pe ja sen jälkeen ei enää mitään. Tiputteluvuotoa ei näy ja palelen etenkin iltaisin ja öisin. Olin varma et raskaus olis hyvin epätodennäköinen tässä kuussa mut nyt mietin et huomenna on pakko tehdä testi jos ei menkat tai tiputteluvuoto ala. Tai sit mun kierto jostain syystä tosi pitkä nyt vaikka ovulaatio oli jo 1.4 🤔

@Kesäheinä85 mies on joskus saanu testopiikkejä, onneks ei oo vaikuttanu siittiöihin, koska ne voi vaikuttaa… Hän onneks laihtui kun astuin kuvioihin ja opetin häntä lopettaan suklaan mussuttamisen… 🫢 Itellä sit paino ei laskenu ja vaan nousi, kunnes tää kilpirauhasen vajaatoiminta todettiin sit 😔

Kp22/27, dpo8 vissiin menossa… Mulla on vaan kaks digitestiä, niin ootan varmaan kyllä nyt suosiolla ens viikon pe tai la asti (la pitäs alkaa kierto)… Katotaan oonko samaa mieltä vielä ens viikolla…

Palelen iltaisin ja nivuset jumissa (jos en oo raskaana kysyn lääkäriltä)… Alkaa vaikuttaan jo sukkien laittamiseen aamulla 🙄

Takaisin