Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kuumeilee nyt 39 vuotias, kahden lapsen äiti. Kuopus sai alkunsa heti pillereiden poisjätön jälkeen (v. -21) ja nyt tämä kolmas ei millään lähde alkuun 😓 ovikset tulee ainakin testien mukaan joka kuukausi, ja menkat alkaa 14 päivää oviksen jälkeen. Kunnalliseen saa ottaa yhteyttä vasta 2/24, kun yritystä tulee vuosi täyteen. Huh. Tosi kuluttavaa tämä yrittäminen. Kaksi kemiallista raskautta myös mahtunut tähän reiluu puoleen vuoteen. En tiedä, voiko tässä enää edes lisääntyä vai pitäisikö vain lopettaa yrittäminen kun tuntuu niin vaikealle. 🙄 ikää on jo niin paljon niin noinko edes enää kehityskelpoisia munasolujakaan jäljellä yhtään.
Noh, mä olen 39 ja silti uskon vielä onnistumiseen, toki mulla ei ole vielä yhtäkään lasta. Pidä lippu korkealla! Mulla meni vuosi ekaan tärppiin… Tsemppiä! Ootko käyny verikokeissa? AMH, TSH, d-vitamiini, ferritiini?:) ❤️💪🏻 Pysy vahvana!

Kp15 - Omanapailua: Sain ovistestiin viivat! Jes! Nyt vaan mietin, että miten kannattaa tallettelut… Eilen, tänään, ylihuomenna? Riittääkö? Pitäiskö olla neljän yrityksen putki? Elämän vaikeita valintoja.
 

Liitteet

  • IMG_6014.jpeg
    IMG_6014.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 60
Eiköhän se Sandra riitä tänään ja huomenna 🤔 tai Noh paraskin sanoja täällä ku ollaan saatu vaan yks tärppi ite 😂

Mulla todennäköisesti tänään olis kp1, jos vuoto jatkuu/voimistuu... Toistaiseksi jopa vähemmän vuotoa kuin kaks viikkoa sitten.. silloin vuoti alle vuorokauden, mut vähän enemmän mitä nyt tässä vuorokauden aikana.. ja nyt on ollut kyllä valkovuodon mukana... 🧐
Eipä ole ennen mulla tällaista ollut... Painetta alavatsassa... Voiskohan sittenkin olla tulehdus... 🤔
Ei kyllä vielä ainakaan haise....
Noh.. pitää seurata.. jos vuoto loppuu, niin ostan vielä huomenna raskaustestin 🤔
 
@Rimpukka tsemppiä! Sulla todistettavasti kroppa on aiemmin toiminut 2 kertaa ja nytkin jo melkein!
Ei luovuteta ennen kuin kaikki keinot on käytetty. 🧡
Useat vannoo esim. upikinolin nimiin, pitäisi auttaa solujen boostaamiseen... itse olen melkein purkillisen syönyt tässä syksyllä... Iho on ainakin tykännyt... Joten sentään jotain hyötyä siitäkin. 🙈
 
@Rimpukka tsemppiä! Sulla todistettavasti kroppa on aiemmin toiminut 2 kertaa ja nytkin jo melkein!
Ei luovuteta ennen kuin kaikki keinot on käytetty. 🧡
Useat vannoo esim. upikinolin nimiin, pitäisi auttaa solujen boostaamiseen... itse olen melkein purkillisen syönyt tässä syksyllä... Iho on ainakin tykännyt... Joten sentään jotain hyötyä siitäkin. 🙈
Jep! Täällä kans toinen paketti menossa Ubikinon Q10:ä! 🤞
 
Mitäs tänne kuuluu? Monesko piina päivä @Sandra84 ? Jo dpo7?
Täällä kp6, uuteen nousuun. Nyt tukena letrozolit.. ubikinol ja vitamiinit sekä hivenaineet edelleen 😅
Ajattelin tänään/huomenna hakea lisää ovistestejä ja raskaustestejä varastoon... Päästään mahd. tekemään ns. joulutaukoa 🤪
Mitäs kuuluu @Rimpukka ?
 
Mitäs tänne kuuluu? Monesko piina päivä @Sandra84 ? Jo dpo7?
Täällä kp6, uuteen nousuun. Nyt tukena letrozolit.. ubikinol ja vitamiinit sekä hivenaineet edelleen 😅
Ajattelin tänään/huomenna hakea lisää ovistestejä ja raskaustestejä varastoon... Päästään mahd. tekemään ns. joulutaukoa 🤪
Mitäs kuuluu @Rimpukka ?
Kiitos kysymästä 🥰 täällä menkkoja odotellaan (dpo14) 🙄 eli ei tärppiä tässä kierrossa. Tässä ehtii yksi kierto tulla ennen sitä helmikuuta 2024 jolloin saadaan ottaa kunnalliselle yhteyttä. Saapa nähdä mihin siellä ryhdytään. Jotain kokeita yms tieten ensin..
 
Mitäs tänne kuuluu? Monesko piina päivä @Sandra84 ? Jo dpo7?
Täällä kp6, uuteen nousuun. Nyt tukena letrozolit.. ubikinol ja vitamiinit sekä hivenaineet edelleen 😅
Ajattelin tänään/huomenna hakea lisää ovistestejä ja raskaustestejä varastoon... Päästään mahd. tekemään ns. joulutaukoa 🤪
Mitäs kuuluu @Rimpukka ?
Ainakin dpo6! 😀 Ainakin mun laskujen mukaan. Mulla on ollu se flunssa kaks viikkoo, nyt jos sillee terve, ei koronaa, mutta ihmeellinen kolotus päällänsä. En ymmärrä. Kuumetta ei oo, lämpö eilen 36.5c, mulla normaalisti kyl 36.3 tms… ainakin joskus…
Mun pitää varmaa kans täydentää varastoa. Yks raskaustesti jäljellä. 😀 Ovistestit sain kulutettua.
 
Voi niitä esiteinejä, hormonit alkaa jylläämään ja käytös on välillä mitä sattuu, ei välttämättä itsekään tiedä mistä olo johtuu, tai osaa siis sanoittaa sitä... 🙈🤔
Mitenkähän tuota osaisi joskus äitinä sitten suhtautua.. 🤔
Nyt on kokemusta vain esiteinien ja teinien tätinsä... 🙈
Toivottavasti käytös taas muuttuu siellä paremmaksi 🧡
Muistan vielä hämärästi sen ajan kun pikkusisko oli esiteini ja äidillä alkoi vaihdevuodet..itse olin jo 18-19... 🙈
Oli siinä itkua, huutoa, naurua aika paljon 🤔

Tsemppiä piinapäiviin ja esiteinin oikkuihin! 🧡
 
Voi niitä esiteinejä, hormonit alkaa jylläämään ja käytös on välillä mitä sattuu, ei välttämättä itsekään tiedä mistä olo johtuu, tai osaa siis sanoittaa sitä... 🙈🤔
Mitenkähän tuota osaisi joskus äitinä sitten suhtautua.. 🤔
Nyt on kokemusta vain esiteinien ja teinien tätinsä... 🙈
Toivottavasti käytös taas muuttuu siellä paremmaksi 🧡
Muistan vielä hämärästi sen ajan kun pikkusisko oli esiteini ja äidillä alkoi vaihdevuodet..itse olin jo 18-19... 🙈
Oli siinä itkua, huutoa, naurua aika paljon 🤔

Tsemppiä piinapäiviin ja esiteinin oikkuihin! 🧡
Hah, suhtautuminen menee oman tempperamentin mukaan varmaan. Argh :D Elämä on 🤣 Kyl se tästä.
Mitäköhän sitä tänään keksis. Nyt alkaa ahistaan tää piinailu! Tuntuu sellasta juilintaa taas tuolla värkissä ja eilen oli kauhee hiilarihimo, yleensä kun menkkoihin on viikko… niinku nyt… plääh. Painokin nousi kun mussutin torttuja… äh! Varmaan pitää mennä kävelylle ainakin… jos kuuntelis kirjaa (en yleensä kuuntele) kun sain mieheltä kuunteluaikaa… 😀
 
mulla masentaa ja ärsyttää kyllä tämä elämän epäreiluus 😣 miksi raskaaksi tulokin voi olla niin vaikeaa. Tuntuu että kaikki muut vaan plussaa ja iloitsee ensi-ultrista ja muuta 😥

varmaan johtuu mieliala kohta alkavista menkoista, mutta on kyllä masentavaa tämä tulokseton yrittäminen. huoh. että tämmöstä tänne nyt..

Ihanaa Joulunaikaa kaikille! 🎅
 
täällä jo ärsyttää kun menkat ei vieläkään alkaneet, mutta kai tuo Terolut jota olen syönyt oviksen jälkeen 10 pv niin saattaa myöhästyttää niitä. eli menkat kai sitten vaan alkavat vasta useamman päivän viimeisen terolutin jälkeen. 🤨
 
Muokattu viimeksi:
Joo muistaakseni ei heti terolutin lopetuksen jälkeen ala.. menee toisilla kauemmin kuin toisilla 🤷‍♀️
Ja dpo8.. aika harvalla taitaa silloin vielä näkyä mitään.. kiinnittyminen kun voi tapahtua käsittääkseni 5-10 päivän sisällä hedelmöittymisestä... Mikä taas on oviksesta 24h sisällä yleensä...
Itellä ainakin näkyi se yks ja ainut positiivinen vasta kun menkat oli viikon myöhässä.. haamuja ehkä sitä ennen...
Eli dpo oli jotain yli 15 kait 🤔
Siksi oonkin päättänyt että testaan vasta kun menkat on 2 päivää myöhässä.. ellei ole vahvoja oireita... Jos on niin voin testata menkkojen oletettuna alku päivänä.. 🙈
toki useammasta paikasta luin, että kiinnittyminen tapahtuisi vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä... Noh.. ehkä ei jos luteaali on 14vrk.. ja kiinnittymisen pitäis tapahtua n. viikossa 🤷‍♀️
mistä näistä tietää.. tapahtuu silloin ku tapahtuu ja näkyy sitten joskus jos on näkyäkseen 🤪
 
Joo muistaakseni ei heti terolutin lopetuksen jälkeen ala.. menee toisilla kauemmin kuin toisilla 🤷‍♀️
Ja dpo8.. aika harvalla taitaa silloin vielä näkyä mitään.. kiinnittyminen kun voi tapahtua käsittääkseni 5-10 päivän sisällä hedelmöittymisestä... Mikä taas on oviksesta 24h sisällä yleensä...
Itellä ainakin näkyi se yks ja ainut positiivinen vasta kun menkat oli viikon myöhässä.. haamuja ehkä sitä ennen...
Eli dpo oli jotain yli 15 kait 🤔
Siksi oonkin päättänyt että testaan vasta kun menkat on 2 päivää myöhässä.. ellei ole vahvoja oireita... Jos on niin voin testata menkkojen oletettuna alku päivänä.. 🙈
toki useammasta paikasta luin, että kiinnittyminen tapahtuisi vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä... Noh.. ehkä ei jos luteaali on 14vrk.. ja kiinnittymisen pitäis tapahtua n. viikossa 🤷‍♀️
mistä näistä tietää.. tapahtuu silloin ku tapahtuu ja näkyy sitten joskus jos on näkyäkseen 🤪
Joo mullaki näkyny kierron vikana päivänä viiva testissä, tai tokavikana tais näkyy viimeks. Että periaatteessa la vois näkyä, mutta en nyt ota stressiä. Jotenkin oon vaan valmis pettyyn. Mietin, että onkohan siinä mitää mahkuja tai järkee mennä Ovumialle ja koittaa ens kierrosta inseminaatioo ja sit siitä seuraava se IVF… varmaan vaan turhaa rahanmenoa….
 
Niin no.. en tiiä lähtisikö itsekkään kokeilemaan inseminaatiota.. jos vain suostuvat niin ajattelisin ainakin meidän kohdalla, että lähdettäis ns. kovempiin hoitoihin heti...🤔
Toki ekahan nyt pitää tehdä tarkemmat tutkimukset, tai siis ylipäätään tutkia tuota toistakin osapuolta... Jos vikaa onkin siittiöissä niin sit inseminaatio vois ollakin ihan hyvä aloitus... Meillä kun mies ei ole vielä tutkimuksiin suostunut... 🤦‍♀️
Mut mut... Joo..

Älä ota stressiä... (Helpommin sanottu...) Stressi vaan haittaa asioita... 🥴
 
Hetken tätä seuranneena päätin kirjoitella. Yritystä nyt hieman yli vuosi eikä plussan plussaa.. En kyllä ole testannutkaan vaan odottanut aina alkavatko menkat ja kellontarkasti ovat alkaneet. Olen jo 40-vuotias keväällä ja yksityisellä tutkimuksissa löytyikin miehestä vikaa, mikä tuli hieman yllärinä. Olin ajatellut että olisi tämä oma ikä tässä se ainoa este 😞 Meillä ensimmäinen lapsi sai alkunsa ehkäisyn kerran pettäessä, joten tästä syystäkin ajattelin, että miehellä olisi priimaa. Varsinkin kun ajankohtakaan ei ollut silloin mitenkään otollinen. Meille tehty nyt yksityisellä tosiaan 3 inseminaatiota ja viimeisestä vielä ns piinapäivillä mutta toiveet aika olemattomat, koska nyt oli aamulla kehon lämpötilat romahtaneet alun nousujen jälkeen, eli eiköhän se ollut siinä. Terolutin syömisen takia täytyy kuitenkin myöhemmin vielä tehdä testi varalta ja siihen asti syön. Minulla ei menkat ala ennen kuin lopetan ne. Sinänsä en lääkärinkään mukaan niitä teroja tarvitsisi, mutta kun ei niistä kuulemma ole haittaa ainakaan. Ovulaatio tapahtuu joka kuukausi ja kaikki verikoetulokset olleet hyvät, mutta eihän se munien laadusta silti oikein mitään kerro. Vähän tuntuu itsestä että inseminaatiot on siis tässä iässä olleet rahanhukkaa (vaikka lääkärin sanojen mukaan selkeää syytä löytyy miehestä ja sitä voidaan inseminaation kautta korjata). Meillä kuitenkin vaikuttanut se, että en ole varma haluanko kovempiin hoitoihin lähteä ollenkaan, vaan pitäisikö sitten vain antaa olla, jolloin voi myös sitten jonkinlaisen surutyönkin tehdä, kun tämä on muuten tällaista jatkuvaa odotusta ja epävarmuutta. Osa minusta myös on (onneksi) koko ajan kokenut, että meidän perhe on todella täydellinen ja kokonainen juuri tällaisena.
Huh, tulipa pitkä avautuminen. Iloista ja rentouttavaa joulun aikaa kaikille kuitenkin ☺️
 
Takaisin
Top