Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en enää ehdi saada lasta ennen ku täytän 40. Mutta haluaisin lapsen 40-vuotiaana. Tarkistin vielä AMH tietoni, se on 0.38 ku mietin oliko 0.37. Sama se, mutta piirunkin verran parempi käy. Elokuussa täytän pyöreitä (kamalaa! Ikäkriisiä puskee mitä lähemmäs menee!)
Mä oon noudattanut ravitsemusterapeutin uusia ohjeita ja sain humauttamalla 1,4kg pois kahdessa viikossa (osa varmasti nesteitä), mutta helkkarin hieno fiilis kun vihdoin paino menee alas! Ehkä ne olis kivempia mulle polilla ku saan painoo alas. 🙄 Nyt bmi 37,7 kun viimeksi oli vähän päälle 38. Jes! Otin berberiiniä käyttöön, kun jossakin sitä suositeltiin kun on painoa ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Pitää se vaan lopettaa varmaan, kun piinailee. Sitä ei saa käyttää raskaana.
Tässä nyt sitten yritän nopeesti parantua… 🫠

@Kaakkuri Ihan hemmetin hienoa, että plussasit! Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin! ❤️ Aivan mahtavaa kyllä! ❤️❤️ Onnea!

@Kesäheinä85 Varasitko aikaa gynelle? Jos sulla oli myöhäinen ovis? Jos kierto alkaa sit 2 viikon sisällä? Onhan sitä hyvä kattoo vaikka ultralla? Hyvä, että miehes ajattelee posin kautta!❤️

Me aina suunnitellaan uusia lähestymistapoja joka kiertoon miehen kans 😀 Välillä hauskoja juttuja. Välillä meni liian suorittamiseksi (toki siitä saatiin alku)…

@Beanen Pidän peukkuja!❤️ Pääasia, että yritystä on, sit vaan piinaileen… Se kahden viikon odottelu on yhtä helv3ttiä… :sad001 Mä ainakin viimeks olin havaitsevinani vaikka mitä oireita ja sit ei… Kierto alkoi. 😒

Kaikille tsemppiä! Nautitaan joulun ajasta kuitenkin, eikö?🎄😘
 
Muokattu viimeksi:
Katsoin netistä tutun gynen ajat... Ei vapaata silloin ku töistä ois mahdollista mennä... Olkoon...
Uudelle lääkärille (eri firmakin vielä) en jaksa kaikkea selittää alusta asti... Rauhoitun ja annan olla tän joulukuun... Katsotaan jos olis vapaita aikoja jouluviikolla.. 🤔
 
Muokattu viimeksi:
Täytyypä taas tännekin vaihteeksi kirjoitella tuntoja. Jatkuvasti pyörii lapsihaaveet mielessä. Ja ehkäpä juurikin monikossa. Mulla ja miehellä on molemmilla sisaruksia ja haluttaisiin kyllä molemmat useampi kuin yksi lapsi. Viime kuussa kun plussasin, mies innostui niin, että ensimmäisiä lausahduksia häneltä oli, että haluaa kyllä vähintään kaksi 💕.

Tässä sitten vaan laskee kuukausia ja vuosia ja omaa ikää, että mitenhän tulee käymään. Edes sen ensimmäisen kanssa, kun ensi vuonna tulee jo 39 vuotta ikää täyteen. Pakastettuihin munasoluihini kosketaan sitten vasta ihan viimeisenä oljenkortena.

Mulla on taipumuksena mennä asioiden edelle. Olen jo katsonut haaveillen senkin, minkänäköinen äitiyspakkaus uudelle vuodelle on tulossa 😪

Toinen kemiallinen tosiaan meneillään nyt. Myönteisiä puolia jos katsoo, niin tiedetään nyt, että ainakin hedelmöittyminen tapahtuu ja siittiöt näyttävät olevan hyvässä kunnossa, kun kuitenkin kolmesta varsinaisesta yrityskerrasta nyt kahtena saatu jotakin plussaviivaa raskaustestiin hetkeksi. Että sikäli toiveita herättää tuo onnistumisprosentti ja tieto siitä, että munasolu ja siittiö kohtaavat ja munanjohtimet ovat auki ym.

Jännää on ollut, että olen molemmilla kerroilla tiennyt olevani raskaana (tai hedelmöittymisen tapahtuneen), koska kohdussa on tuntunut täysinäinen tunne/paine ja kihelmöinti, joita ei koskaan muulloin elämässäni ole ollut. Myöskin valkovuodosta on raskauden huomannut, kun vetinen ja venyvä vuoto on jatkunut ovulaation jälkeen.

Tämän vuoden puolella vielä yksi yritys edessä…. 🎄🤞🏻
 
@Ember Musta teillä on hyvä tilanne! Sun ikäisen munasoluista 25-40% on hyviä, eli ”tilastollisesti” kemiallisia voi tulla useita ennen pysyvää plussaa. Ainakin mulla, lapsettomuuslääkäri oli sitä mieltä että kemialliset oli vaan tosi lupaavia. Jos sulla tulee kolmas, pyydä keltarauhastuki gyneltä, vaikka luultavasti johtuukin vain kromosomeista ja sieltä on innokas malliyksilö pian irtoamassa ja tarttumassa pysyvästi!

Ymmärrän myös hyvin kärsimättömyyden: tän ikäisenä kun vihdoin päättää että lapsi on tervetullut, sen toivoisi tapahtuvan niin niin pian. Mut musta teidän strategia on just hyvä: ensin ykkönen luomusti/luomuhkosti tulille, ja sit jos haaveilette toisesta ja ikä alkaa kolkutella, sun pakastetut solut tarjoaa ainutlaatuisen aikahyppymahdollisuuden. 😏
 
@Ember Musta teillä on hyvä tilanne! Sun ikäisen munasoluista 25-40% on hyviä, eli ”tilastollisesti” kemiallisia voi tulla useita ennen pysyvää plussaa. Ainakin mulla, lapsettomuuslääkäri oli sitä mieltä että kemialliset oli vaan tosi lupaavia. Jos sulla tulee kolmas, pyydä keltarauhastuki gyneltä, vaikka luultavasti johtuukin vain kromosomeista ja sieltä on innokas malliyksilö pian irtoamassa ja tarttumassa pysyvästi!

Ymmärrän myös hyvin kärsimättömyyden: tän ikäisenä kun vihdoin päättää että lapsi on tervetullut, sen toivoisi tapahtuvan niin niin pian. Mut musta teidän strategia on just hyvä: ensin ykkönen luomusti/luomuhkosti tulille, ja sit jos haaveilette toisesta ja ikä alkaa kolkutella, sun pakastetut solut tarjoaa ainutlaatuisen aikahyppymahdollisuuden. 😏
Kiitos, @Kaakkuri 🥹❤️ Tämä oli niin ihana, kannustava viesti.
 
Mietin kans, että missä tilanteessa se keltaraushastuki on mahdollista saada? Jos tuun vielä luomusti raskaaksi (nyt kaksi km takana), niin kannattaako sitä kysyä heti kun plussaa? Mä oon vöhön ulalla.
 
Jäin myös miettimään, voiko sitä saada julkiselta ihan terveyskeskuslääkäriltä vai pitääkö suoraan mennä yksityiselle gynelle? Jos ei siis vielä ole hakeutunut julkiselle lapsettomuushoitoihin? Kun eikö sinne hoitoihin ole kuitenkin kuukausien jonot, vaikka aluksi hakisi vain tällaista kevyempää lääkkeellistä tukea?
 
@Ember @Sandra84
Mulle määräs yksityinen gyne sen keltarauhastuen kun kerroin kemiallisista ja liian lyhyestä luteaalista. Onks teillä normaalin pituinen luteaali?Mulla oli siis vain 7-10 päivää.

Gyne sanoi että julkisella tarjoaisivat sitä vain tiputtelun / liian lyhyen luteaalin (alle 10) hoitoon eli vuotohäiriöihin, eli ei lainkaan raskautumiseen koska "sitä hoitaa vain lapsettomuuspuoli". Silloin määräävät sitä tyyliin kp 16 alkaen oviksesta riippumatta (eli voi tulla liian aikaisin ja estää oviksen), mutta sit jos sillä hoitaa kemiallisia pitääkin aloittaa dpo 3 vasta kuten tekevät lapsettomuuspuolella.

Varsinaista hyötyä siitä ei oo tilanteissa kkm, tuulimuna tai vko 7 jälkeen km, koska silloin yleensä on ollut kyse jostain muusta. Mut kemialliset raskaudet ja ihan varhaiset km voi johtua huonosta keltarauhasen muodostumisesta. Mitään haittaa lääkkeestä ei oo paitsi että on kallis.
 
Hyvä tietää! Mulla luetaalivaihe on ollut normaali, sen noin 14 päivää. Ehdottomasti hakeudun gynelle, jos vielä kolmas kemiallinen tulisi. Ja sitten helmikuun tienoilla hakeuduttaisiin jo varmaan hoitoihinkin, kun tulee puoli vuotta yritystä täyteen.
 
Mulla kans luteaali normaali. Hyvä tietää. Nyt mietin, että voinkohan ottaa duactia, ettei se sössi ovista? Voiko se vaikuttaa? Flunssa vaan ei mee pois…
 
Hyvä että luteaalit on ok 👍🏻
Mullakin kait ainakin nyt on tarpeeksi pitkä... kp47 ja ovisplussan sain kp 14 😂 anteeksi huono huumori... 🙈
Mutta joo vuosi sitten luteaalit oli ehkä 10-11 päivää...
Sain letrozolit reilu vuosi sitten, jotta varmemmin ovis tapahtuisi ja olisi kunnon luteaali..
Kun vain alkaisi menkat, että pääsisin syömään kaapista viimeiset letrot... Sitten jos se kierto ei tuota tulosta, varaan ajan yksityiselle lapsettomuushoitoihin.
Pitänee kohta ruveta kirjoittelen 24 vuoden ryhmään... 🙈
 
Heippa kaikille😊
Mä voisin tulla enemmän tänne puolelle kirjoittelee, kun ikää 37v ja tuntuu tää raskautuminen olevan vähän liiankin haastavaa meille.
Jotkut varmaan muistaa mut tuolta raskaaksi -22 ja -23 ketjuista että hetki on tullut täällä roikuttua🙄 En oo ollut nyt kovin aktiivinen näillä foorumeilla kun on vähän jo luovuttanut olo.
Meillä siis yritys alkanut jo 04/21, loppuvuodesta -21 km, jonka jälkeen ei siis ole tullut yhtään plussaa muihin kun ovistesteihin. En voi kyllä sanoa että oltais joka kk edes yritetty, kun mies reissaa paljon työkseen ja mulla 3vuorotyö. Kierto mulla säännöllinen, joskin vähän lyhentynyt sitten nuoruusvuosien. Ovikset saan tikutettua ja luteaali 12vrk, jonka pitäisi olla ihan riittävä.
Mehän oltais päästy hoitoihin toki jo aikoja sitten, mutta ollaan nyt veivattu ees taas sen ajatuksen kanssa että halutaanko mitään tutkimuksia ylipäätään. Mulla siis 2 lasta edellisestä liitosta, toki nää tyypit jo lähempänä täysikäisyyttä😅 niiden kanssa ei tarvinnut paljoa ovista tikutella tai kalenteria tuijotella, tuli ihan ehkäisystä huolimatta molemmat.
Miehellä ei lapsia entuudestaan. Kerran olen tosiaan raskaaksi tullut, joten ei kai sen mahdottomuus pitäis olla. Meillä elämäntapa remontti käynnissä, työstressi vaan puskenut päälle viimeiset vuodet.

Lueskelin koko tän ketjun nyt läpi, josko tänne nyt vielä mukaan mahtuisi😊
Tällä hetkellä mulla dpo 1, eli eilen oli ovis mojovine kipuineen. Ois niin ihanaa ettei tarvis liittyä enää tohon raskaaksi -24 ketjuun, mut todennäköistä kyllä on että sinnekin vielä liitytään.
Tsemppiä kaikille täällä jotka plussaa kovasti toivoo ❤️
 
Eiköhän väkeä aina mahdu lisää 😊
Onhan teillä jo yritystä takana, mutta ei kannata vielä heittää hanskoja tiskiin.
Minä en ainakaan aio vielä luovuttaa, vaikka taas on niin erikoinen kierto menossa että huhhuh...yli 10 vuoden jälkeen eka kerran kolkutellaan kp60 lukuja.. ja viime vkl tein viimeisimmän raskaustestin, joka oli negatiivinen... Noh... 19 päivä sain ajan tutulle gynelle.. eiköhän silloin viimeistään asiat selviä... 🤔
 
Nyt ehkä alkaa vuoto.. saapa huomata.. 🤔 ei kyllä yhtään "normaali" aloitus vuoto.. mutta eipä tässä muutakaan mulle normaalia ole ollut lokakuun 21 päivänä alkaneiden edellisten menkkojen jälkeen... 🤷‍♀️ Onneksi gynelle on aika viikon päästä jos ei ala vuotaan kunnolla.. pari kaveria on pelotellut kohtu tulehduksella... Mutta ku en kyllä ole ollut kipeä, eikä kuumetta, eikä vuotoakaan..

Mitäs @Sandra84 on tilanne edennyt? Oliko duactissa itsessään varoituksia? Sehän kuivattaa/ohentaa limakalvoja... Mutta en ole asiantuntija, että vaikuttaako miten laajasti.. 🤷‍♀️

Entä @Ember mitäs kuuluu?

Ja @Lilja35 ?

Ja muut ketjussa mukana myös olevat?
 
@Kesäheinä85 Täällä vähän alakuloinen olo. Monenlaista kuormittavaa tekijää ollut nyt elämän eri rintamilla sekä töissä että omassa elämässä. Toivottavasti olisi myös pms:ää osittain tämä fiilis, koska nyt mennään dpo 19, eikä vuoto vieläkään ole alkanut tästä kemiallisesta. Miltä siellä vaikuttaa nyt ihan aamun jälkeen, saapuiko sulle kp1? 🤞🏻
 
Nyt ehkä alkaa vuoto.. saapa huomata.. 🤔 ei kyllä yhtään "normaali" aloitus vuoto.. mutta eipä tässä muutakaan mulle normaalia ole ollut lokakuun 21 päivänä alkaneiden edellisten menkkojen jälkeen... 🤷‍♀️ Onneksi gynelle on aika viikon päästä jos ei ala vuotaan kunnolla.. pari kaveria on pelotellut kohtu tulehduksella... Mutta ku en kyllä ole ollut kipeä, eikä kuumetta, eikä vuotoakaan..

Mitäs @Sandra84 on tilanne edennyt? Oliko duactissa itsessään varoituksia? Sehän kuivattaa/ohentaa limakalvoja... Mutta en ole asiantuntija, että vaikuttaako miten laajasti.. 🤷‍♀️

Entä @Ember mitäs kuuluu?

Ja @Lilja35 ?

Ja muut ketjussa mukana myös olevat?
Alkoiko kunnon vuoto? Onneks aika gynelle kuitenkin tulossa😊
Mulla ollu kuopuksen syntymän jälkeen kohtutulehdus, ainoana oireena oli oikeastaan alavatsan paine, ja jälkivuoto muuttui pahan hajuiseksi. CRP 400, mut ei kuumetta tai muutakaan. Kyllä mä silti sanoisin että sen huomaa jos tulehdus on, joten toivottavasti ei nyt sitä oo.

Kiitos kysymästä, täällä elellään dpo3, flunssa iski päälle joten saikkua pukkaa tästä päivästä eteenpäin, meillä kyllä moni töissä kipeänä.
Muutoin ei juurikaan mitään oireita. Rinnat pamahti taas oviksen jälkeen kipeeksi, mikä on nykyään mulle aika yleistä. Nuorempana en muista että olisi ihan heti oviksen jälkeen kipeytyneet. Onko hormonituotanto tälleen vanhempana sitten jotenkin voimakkaampi🤔
 
Nyt ehkä alkaa vuoto.. saapa huomata.. 🤔 ei kyllä yhtään "normaali" aloitus vuoto.. mutta eipä tässä muutakaan mulle normaalia ole ollut lokakuun 21 päivänä alkaneiden edellisten menkkojen jälkeen... 🤷‍♀️ Onneksi gynelle on aika viikon päästä jos ei ala vuotaan kunnolla.. pari kaveria on pelotellut kohtu tulehduksella... Mutta ku en kyllä ole ollut kipeä, eikä kuumetta, eikä vuotoakaan..

Mitäs @Sandra84 on tilanne edennyt? Oliko duactissa itsessään varoituksia? Sehän kuivattaa/ohentaa limakalvoja... Mutta en ole asiantuntija, että vaikuttaako miten laajasti.. 🤷‍♀️

Entä @Ember mitäs kuuluu?

Ja @Lilja35 ?

Ja muut ketjussa mukana myös olevat?
Mietin kans, mutta lääkärissä kun kävi niin sanoi, että ei vaikuta hedelmällisyyteen, mutta raskaana ei saa käyttää. Lääkäri oli itse raskaana… Ainakin jonkunlaisia limoja havaittavissa. Mietin, että ovis saattaa olla huomennakin, koska menkat loppui tavallaan kp6, joka voi vaikuttaa. Kun kp1 alkoi vasta ihan illalla, yleensä alkaa päivällä (on aikataulussaan aina mikä on hassua). Jos viimeks oli ovistestin viivat kp14 niin luulen että tänään vois tulla tai sit ei, aika näyttää. Ollaan nyt lähestytty projektia joka toisen päivän tallettelun tekniikalla. Saa nähdä, että otetaanko tähän oviksen tienoille kolmen suora. 😅 Nyt siis kp15.
 
Täällä kuumeilee nyt 39 vuotias, kahden lapsen äiti. Kuopus sai alkunsa heti pillereiden poisjätön jälkeen (v. -21) ja nyt tämä kolmas ei millään lähde alkuun 😓 ovikset tulee ainakin testien mukaan joka kuukausi, ja menkat alkaa 14 päivää oviksen jälkeen. Kunnalliseen saa ottaa yhteyttä vasta 2/24, kun yritystä tulee vuosi täyteen. Huh. Tosi kuluttavaa tämä yrittäminen. Kaksi kemiallista raskautta myös mahtunut tähän reiluu puoleen vuoteen. En tiedä, voiko tässä enää edes lisääntyä vai pitäisikö vain lopettaa yrittäminen kun tuntuu niin vaikealle. 🙄 ikää on jo niin paljon niin noinko edes enää kehityskelpoisia munasolujakaan jäljellä yhtään.
 
Takaisin
Top