Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos vinkistä! Pitää perehtyä tohon ubikinoniin, ihan uus tuttavuus :smiling-eyes: Foolihappo ja mamavitskut otin heti käyttöön kun jätin pillerit pois. Albetoliajouduin syömään kahdessa aiemmassa raskaudessa synnytykseen asti ja siitä ei juurikaan apua ollut verenpaineeseen. Pitää varmaan varata aika lääkärille ja kunnolla käydä keskustelemassa lääkityksestä.
Joo, tuo albetol voi tosiaan olla ettei se välttämättä ihan pieninä annoksina potki jos on kovasti laskemisen varaa. Ja isoina annoksina se kuluu nopsaan, jos meneekin kuukausia yrittäessä. Albetol on minullekin tuttu juuri loppuraskauden verenpaineen hoidosta jo entuudestaan.

Ah, ja sitten aloin hetken mielijohteesta tutkimaan et ku muistelin et Albetolin kans käytettiin laitoksella Adalattia, et mikäs ihme se on... Niin se sitten olisikin nifedipineä, ja *julkaisun mukaan raskausturvallista. Ehkei se sittenkään olisi huono lääke. Hmm. Olet tosiaan pohdinnan edessä että mikä olisi paras lääke. Parashan tietty olisi olla ilman, mutta pitää mennä tietysti oma terveys edellä.

* https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8134077/
 
Muokattu viimeksi:
Joo, tuo albetol voi tosiaan olla ettei se välttämättä ihan pieninä annoksina potki jos on kovasti laskemisen varaa. Ja isoina annoksina se kuluu nopsaan, jos meneekin kuukausia yrittäessä. Albetol on minullekin tuttu juuri loppuraskauden verenpaineen hoidosta jo entuudestaan.

Ah, ja sitten aloin hetken mielijohteesta tutkimaan et ku muistelin et Albetolin kans käytettiin laitoksella Adalattia, et mikäs ihme se on... Niin se sitten olisikin nifedipineä, ja *julkaisun mukaan raskausturvallista. Ehkei se sittenkään olisi huono lääke. Hmm. Olet tosiaan pohdinnan edessä että mikä olisi paras lääke. Parashan tietty olisi olla ilman, mutta pitää mennä tietysti oma terveys edellä.

* https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8134077/

Hei niinpäs onkin, oon Adalattia syöny molemmissa raskauksissa ihan loppuvaiheessa! Mutta joo, pitää jutella lääkrin kanssa ja pohdiskella.
 
Kp6. Tänään oli aika lapsettomuuspolilla. Sain ajan 2kk:n päähän IVF-hoitojen suunnitteluun. Vähän pitäis saada kiloja karisemaan tässä, mutta olen jo yrittänyt aika kauan. Varasin jo uuden ravitsemusterapeutin ajankin, jos hänellä olis uutta vinkkiä. Mulle vaan tää paino on ollu aika herkkä asia ja tietty itkin siellä sitten lääkärille. Mun mielestä hän ei ollut kauhean mukava tai olis voinut ehkä ilmaista erilailla asioita. Kertoi minulle tarkan ikäni. Ihan kun en sitä tiedostaisi! Kyllä otti päähän! Mä tunsin itseni tosi vanhaksi, vaikka mieleltäni olen nuori. Itkettää. Ei ollut kiva käynti, vaikka saatiin asiaa eteenpäin. 🥹😭
 
Muokattu viimeksi:
Oi voi, hali täältä @Sandra84 ❤️
Minunkin pitäisi ravitsemusterapeutille mennä... Tiedän vain valmiiksi, että silloin romahdan.. koska ei mulla oo mitään muuta syytä siihen, miksi en noudata mulle sopivaa ruokavaliota kuin väsy... En oo toipunut burn outista kunnolla.. mutta enpä uskalla jäädä töistä pois kokonaan.. ja tuntien vähentäminen ei onnistu.. Ellen saisi työterveydestä käskyä siihen... Mutta joo painon takia lähdetään tammikuussa yksityiselle, jos ei sitä ennen tärppää ja siihen asti koitan kans ite saada painoa ja jaksamista hallintaan.
Tsemppiä! ❤️
 
Oi voi, hali täältä @Sandra84 ❤️
Minunkin pitäisi ravitsemusterapeutille mennä... Tiedän vain valmiiksi, että silloin romahdan.. koska ei mulla oo mitään muuta syytä siihen, miksi en noudata mulle sopivaa ruokavaliota kuin väsy... En oo toipunut burn outista kunnolla.. mutta enpä uskalla jäädä töistä pois kokonaan.. ja tuntien vähentäminen ei onnistu.. Ellen saisi työterveydestä käskyä siihen... Mutta joo painon takia lähdetään tammikuussa yksityiselle, jos ei sitä ennen tärppää ja siihen asti koitan kans ite saada painoa ja jaksamista hallintaan.
Tsemppiä! ❤️
Miks et uskalla? Saisit saikkua varmasti kuukauden ja sen jälkeen 60% työaikaa kuukauden, mulla oli joskus näin. Suosittelen ottamaan puheeksi työterveydessä. ❤️ Oma terveys tärkein.
Tsemppiä sinullekin! Me pystytään tähän! Mulle saa laittaa privaakin!❤️
 
En tiedä.. 🤔 ehkä pelottaa ajatus siitä, että kuukausi tai kaksi ei riitä.. ja tulee pitempi poissaolo.. tai sitte nämä tuntemukset johtuu vain väsymyksestä, ettei jaksa sitä tunnemyrskyä sitten. 🤔
Tai sitten hormonit pyörittää päätä taas 🤷‍♀️
Tänään on taas parempi fiilis mitä eilen... 🤷‍♀️
 
Kävinpä sitten gynellä, kun luteaalivaihe on synnytyksen jälkeen ollut aiempaa paljon lyhyempi, 9-11 päivää, kun aiemmin ~14. Selvisipä sitten että mulla on pcos tai ainakin kystia. Ihan hyvä siis, että tilasin inositolin ja NACin ubikinonin lisäksi! Paino on myös pikkuhiljaa pudonnut lähtöpainoon, mikä varmasti on hyvä mahdollisen pcos aiheuttaman insuliiniresistenssin kanssa, jos sellaista edes on ollut.

Seuraavaksi meen labraan selvittämään, että onko progesteroni riittävän korkealla ovulaation jälkeen. Mahdollisesti otetaan progesteroni tukemaan luteaalivaihetta tai jos pcos:n takia en ovuloi, niin myöhemmin letrotsoli.

Ollaan vasta elokuusta yritetty ja edelleen imetän, mutta en halua hukata aikaa, kun tuli 37 mittariin ja halutaan ehkä kolme lasta. 😅 Jännä silti, että olin asian suhteen hätäisempi elo-syyskuussa, kuin nyt.
 
En tiedä.. 🤔 ehkä pelottaa ajatus siitä, että kuukausi tai kaksi ei riitä.. ja tulee pitempi poissaolo.. tai sitte nämä tuntemukset johtuu vain väsymyksestä, ettei jaksa sitä tunnemyrskyä sitten. 🤔
Tai sitten hormonit pyörittää päätä taas 🤷‍♀️
Tänään on taas parempi fiilis mitä eilen... 🤷‍♀️
Se on ensimmäinen askel, että myöntää olevansa uupunut. Suosittelen ottamaan askeleen. Toki kunnioitan päätöstäsi, mutta olen pari työkaveriakin ohjannut työterveyteen ja helpotti heidän oloaan. ❤️ Been there. Done that.
 
En tiedä.. 🤔 ehkä pelottaa ajatus siitä, että kuukausi tai kaksi ei riitä.. ja tulee pitempi poissaolo.. tai sitte nämä tuntemukset johtuu vain väsymyksestä, ettei jaksa sitä tunnemyrskyä sitten. 🤔
Tai sitten hormonit pyörittää päätä taas 🤷‍♀️
Tänään on taas parempi fiilis mitä eilen... 🤷‍♀️
Tsemppiä sinne❤️
Miulla oli tosi vakava burnout out keväällä. Pitkitin lääkäriin menoa monta vuotta ja sitten viimesellä tuli se romahdus joka pakotti hakeutumaan lääkäriin. Sain heti saikkua 3kk ja sen jälkeen palasin töihin 60% työajalla. Saikun aikana tajusin että työpaikka vie aivan liikaa energiaa ja mielenterveyttä. En jaksanut sitä ees lyhyemmällä työajalla. Sain tarpeekseni ja vaihdoin työpaikkaa😄 Nyt teen täyttä työaikaa aivan toisenlaisessa yksikössä ja en vois olla tyytyväisempi!
Suosittelen hakeutumaan lääkäriin jos yhtään siltä tuntuu. Oma terveys, myös mielenterveys, on niin tärkeä asia että ilman sitä ei meinaa mistään muustakaan tulla mitään. Kovasti voimia sinne.
 
Kiitos @Sandra84 ja @Minkki88 ❤️ täälläkin tän purkaminen auttaa, vielä ei onneksi oo läheskään niin paha mitä 15/16 vuonna... En nyt ehkä vielä oo liian uupunut, etteikö huomion kiinnittäminen lepoon ja liikuntaan ja ruokavalioon vielä riittäisi.. 🤔 minä olin burn outin jälkeen vielä n. 3 vuotta samoissa hommissa, kunnes keväällä 19 tuli parempi paikka auki, hain ja pääsin.. toki sit eka vuosi uusissa hommissa oli rankka, mutta mieskin totesi, että oon parempaa seuraa ja enemmän oma itseni tässä työssä.
Nyt vaan taas eilen tuntui että kaikki rytisee kerralla.. oon huomannut että burn outin jälkeen väsyn paljon helpommin ja sitte tuntuu "heti" että kaikki on liikaa.. ehkä kroppa vielä muistaa sen voimattomuuden niin hyvin...
Toisaalta hyvä, että kroppa ja pää varoittaa nyt kunnolla ja nopeasti 🤔

Tänään tsekattiin pomon kans loppuvuoden töitä ja sain useamman asian järjestykseen, joten taas helpotti. Ja osa hommista menee työkavereille, Jess. 👍🏻
Nyt taas sit lepoa riittävästi ja ruokavalio kuntoon. 👍🏻 Oon nyt illan tehnyt vain mukavia asioita.. nyt iltapesulle ja nukkumaan. Huomenna on taas parempi päivä 😉
 
Muokattu viimeksi:
Päivitys tähänkin ketjuun omasta tilanteesta, eli valitettavasti tämä raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin vajaa pari viikkoa sitten. Tuolloin olisi pitänyt olla viikkoja 18+2 mutta vauva oli ollut kuollut jo pitkään, veikkaan että ainakin jostain 17+ jotain viikoilta.

Fyysisesti voin jo hyvin, henkisessä puolessa riittää tekemistä vielä pitkään. Uutta yritystä harkitaan kun on akuutein suruaika ohi.

Päivitystä taas tähänkin ketjuun. 😁 Keskenmenolle ei löytynyt mitään syytä. Akuutein suru on jo laantunut, tietenkin mielessä on edelleen se, että mitä menetettiinkään + esikoinen puhuu aika ajoin pikkusisaruksesta surumielisesti. 💔

Eihän se toive toisesta lapsesta + tietoisuus omasta iästä tietenkään minnekään kadonnut. Yritystä siis jatkettin heti ekojen kkm jälkeisten menkkojen jälkeen ja nyt näyttää siltä että plussa tuli heti siitä kierrosta. 🌈❤️‍🩹 Yhtään en uskalla vielä luottaa siihen että tästä saataisiin vauva syliin asti, mutta päivä kerrallaan mennään ja toivotaan parasta. 🤞

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille! 🤞
 
Täällä kp7 ja laitettiin kuitenkin siimahäntiä matkaan. Ovikseen on kyllä aikaa mutta ollaan nyt sit kuitenkin ilman ehkäisyä. Keskenmenon jälkeen annettiin tulla yhdet menkat ja nyt sitten ajateltiin että katsotaan. Keskenmeno oli 8+3. Sikiöpussi oli alusta asti liian pieni vaikka alkio kehittyi normaalisti viikkoihin nähden.
 
Täällä kp27… Huomenna tai ylihuomenna pitäis alkaa kierto. Kaikenlaisia tuntemuksia on ollut ja etoo (viikon!), mutta silti luulen, että nää on jotai pms-oireita, koska oon jo menettäny toivon näiden oireiden kans… 🥹
 
Keskenmeno on muutenkin niin kamala asia ja sitten se vielä varjostaa seuraavaakin raskautta😭 Itellä ainakin oli tosi hankalaa kuopuksen raskauden aikaan kahden keskenmenon jälkeen. Mut uskon ja toivon että @Magnoliae teillä menee kaikki hyvin❤️
Täällä kierto palautu tosi nopsaan pillereiden lopettamisen jälkeen, nyt menossa kp12 ja eka kunnollinen yk🥰 En malta oottaa että pääsee testailemaan!
 
Mites täällä menee? Täällä kp5 menkat loppuu varmaan tässä just. Mulla sitte iski flunssa päälle ja ääni ihan lähteny. Pitää kyllä nyt jotakin taikoja tehdä. Olis kaikkee kivaa menoo just ens viikolla ja tää bebe-projekti.
Mä kokeilen nyt myös syödä 1-2pv (on ruoka-ohjeet) viikossa (ei peräkkäiset päivät) 1000kcal, jos saisin painoa alas. Ei oo laskenu noiden keskenmenojen ja kilpparilääkkeiden jälkeen(toukokuus sain, 1kk sit muutos lääkkeeseen). Ravitsemusterapeutti ehdotti tätä. Kuulostaa hurjalta, mut ei se ollu. Mä haluun tän flunssan nyt pois!😒 Kaks yrityskiertoo vielä ennen mahdollista hoitoo! Suunnitteluaika lähestyy, reilu kuukausi… (IVF)
Jännittävää. Saas nähdä miten käy.
 
Täällä kp12 ja talleteltu on kyllä. Toiveet ei oo kyllä korkeella. En vaan usko nyt tällä kertaa plussaan vaikka niitä on tässä ollut mutta huonolla menestyksellä😕
 
Ihanaa Kaakkuri ❤️
Tsemppiä Minkki88, Beanen ja Sandra84! Jospa tää ois teidän kierto!

Mulla alkaa korona helpottamaan... Töissä olin keskiviikosta lähtien, vaikka ääni on edelleen painoksissa. Mutta kierto nyt on mitä on... En tiedä voisko olla joku tulehdus... Ku välillä alavatsaa kuumottaa ja tuntuu painetta ja sitten ei taas mitään... 🤦‍♀️ Mikä lie menkkojen aloitus yritys oli torstaina... 🤷‍♀️
Tänään katson työkalenterin kanssa paikallisten yksityisten gynegologien vapaat ajat ens viikolle.. järkihän tässä lähtee, kun ei tiedä mikä on homman nimi.. tais jäädä loppuvuodesta yritykset pois.. 🤦‍♀️
Toki mies ajattelee positiivisen kautta, että jotain ainakin yrittää tapahtua kun tulee kiertoon muutoksia.. 🤷
Ens vuoden puolella sitten pitää varata hoitoihin aikaa.. niin haluaisin esikoisen ennen kuin täytän 40v. Vielä ehtisi.. 😬
 
Takaisin
Top