Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt sitä On jännityksellä tehty Ovulaatiotestejä, joista pitäisi näkyä lisäksi mahdolliset hedelmälliset päivät . Flo mukaan ke pitäisi olla Ovulaatio , mutta ihmettelen ettei testiin ole vielä tullut kuin matalan hedelmällisyyden symboli. No pitää olla kärsivällinen 😅
 
Jännittävää! @Lia87 🙏🏻 Tsemppiä sinne. Mä ymmärrän sen paniikin…
Mulla ikää 39, ei omia lapsia, bonuslapsi on.
Mä soitan varmaan huomenna lääkäriin, koska mun kierto ei ala. 6 vk ja huomenna 2pv menny keskenmenosta. 😒
Jotain positiivista: varasin jo verikokeen lapsettomuuspolin ekaa tapaamista varten. Aika sinne 6.11. Se on ihan kohta! 😍 Kaksi aikaa olen perunut, koska raskaus alkoi, mutta päättyivät… Jospa saataisiin apua. 🙏🏻
 
Jännittävää! @Lia87 🙏🏻 Tsemppiä sinne. Mä ymmärrän sen paniikin…
Mulla ikää 39, ei omia lapsia, bonuslapsi on.
Mä soitan varmaan huomenna lääkäriin, koska mun kierto ei ala. 6 vk ja huomenna 2pv menny keskenmenosta. 😒
Jotain positiivista: varasin jo verikokeen lapsettomuuspolin ekaa tapaamista varten. Aika sinne 6.11. Se on ihan kohta! 😍 Kaksi aikaa olen perunut, koska raskaus alkoi, mutta päättyivät… Jospa saataisiin apua. 🙏🏻
Kiitos tsempistä ! Ja osanotot keskenmenosta ❤️ ! Uskon, että tapaaminen lapsettomuuspolilla on avartava ja saa juuri asiantuntijan näkemyksiä ja neuvoja. Itse kun kävin silloin mittauksessa niin oli myös pieni keskustelu sitä ennen ja mun mielestä oli ihana keskustella sellaisen kanssa joka tietää hyvin asioista. Keskenmenon jälkeen varmasti hetki kestää kehon palautua , mutta muistan, että siskonikin tuli aika nopeasti sitten keskenmenon jälkeen raskaaksi . Meillä onkin sama tilanne ettei vielä ole omaa ja bonuslapsi On . Uskotaan ja toivotaan että pian saadaan kokea perheen lisäykset 🤩! Minkä ikäinen bonus muuten on? Minun on 9 v poika.
 
Kiitos tsempistä ! Ja osanotot keskenmenosta ❤️ ! Uskon, että tapaaminen lapsettomuuspolilla on avartava ja saa juuri asiantuntijan näkemyksiä ja neuvoja. Itse kun kävin silloin mittauksessa niin oli myös pieni keskustelu sitä ennen ja mun mielestä oli ihana keskustella sellaisen kanssa joka tietää hyvin asioista. Keskenmenon jälkeen varmasti hetki kestää kehon palautua , mutta muistan, että siskonikin tuli aika nopeasti sitten keskenmenon jälkeen raskaaksi . Meillä onkin sama tilanne ettei vielä ole omaa ja bonuslapsi On . Uskotaan ja toivotaan että pian saadaan kokea perheen lisäykset 🤩! Minkä ikäinen bonus muuten on? Minun on 9 v poika.
Mulla meni viimeksi 4vk km:n jälkeen, siks tää 6vk vähä ahdistaa. Nooo kyl se tästä.

Meil asustelee 12-vuotias tyttö, jolla on jo vähän sellasia murrosikäisen elkeitä jo. 😫 Mutta onneksi vielä on ihan lapsi. 😍 Tärkeä, mutta välillä pain in the ass, niinku varmaan kaikki muutkin melkein teinit. 😀🫣
Toivotaan nyt parasta ja ootan innolla sitä polin aikaa. Toki pelottaa, että saanko hoitoa vai joudutaanko meneen yksityiselle…. BMI-raja arveluttaa. Mun BMI ei ole tiukka 35, niinkun se kai pitäs olla. 🤨 Saapi nähdä. 😀 Kerron sit kun tiedän miten käy :)
Q10 ubikinon on käytössä ja mama vitamiinit, foolihappoo 1,2mg (koska ylipainoisten pitää syödä sitä enemmän), D-vitamiinit… välillä NAC kun muistan.
 
Pitkästä aikaa kurkistan taas tänne ”kotiin” 😆, ihanan paljon keskustelua!

@Sandra84 pahoittelut keskenmenoista! Jospa polilla jotain selviäisi! Itselläni arvioitiin aikoinaan että keltarauhanen ei käynnisty kunnolla ja raskaus meni sitten loppuun progetuella. Pysyvää plussaa sinulle toivom!

Ja ihanaa kun täältäkin lähtee porukkaa odottaviin, onnea vielä kerran @Beanen ja @Nepeta Cataria (paras nikki muuten! ☺️)

Ja tsempit oviksen odottelijoille ja piinailijoille! Itse kuulun nyt piinailijoiden joukkoon, viime kuussa oli hailakka kemiallinen melkein olemattomilla oireilla, nyt dpo 5 ja sellainen olo että ehkä tärppäsi (vähän niinkuin tässä vaiheessa mitään voisi tuntea). Ainakin tällä kertaa vihdoin talletteluajoituskeijut olivat suosiollisia. 😁
 
Hei! 😊

Varovasti liityn mukaan joukkoonne.
Itsellä ikää 36v ja yksi lapsi on ennestään, koululainen. Reilun vuoden ollut nyt suhteessa itseäni muutaman vuoden nuoremman miehen kanssa ja asutaan erillään, elämäntilanteet on hyvin erilaiset, mutta vauvakuume nostelee itselläni päätään. Nyt pohdinnassa aloitetaanko yrittäminen, vai lähdenkö rohkeasti itsellisenä naisena kokeilemaan hoitoihin pääsyä. Ensimmäisen lapsen saaminenkin oli suoranainen ihme, vaikka ikää silloin oli reilusti alle 30v. Sitä edeltävästi vuosien yrittelyt ja pari keskenmenoakin. Tiedän, että aikani voi olla lopussa, mutta eilen kävin ostamassa ovistestejä ja sekä eilen, että tänään ovistesteihin sain selkeät viivat, ei kuitenkaan yhtä punaiset ku kontrolliviiva. Mutta kyllä tää toivoa antaa, niin toivon ettei vielä ole liian myöhäistä. Raskautumista vaikeuttamassa endometrioosi ja adenomyoosi. Kierto kohtuu säännöllinen edelleen 27-29 päivää. Täällä nyt siis kp14/~28, lähinnä tutkin jo ennakkoon kehoni toimintaa.

Jännityksellä seuraan ketjua ja ilmoittelen, kunhan omat asiat nytkähtää eteenpäin. Toivottavasti ette aja minua pois vaikka en ihan ”perinteinen” vauvahaaveilija vielä olekaan. 🤭

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille! 🌸
 
Tulenpas tännekin ketjuun kertomaan että tärppi tuli yk 6, eli parhaillaan menossa 4+2. 🤩🥰 Nyt vaan päivä kerrallaan.

Kävin tässä tärppikierrossa gynellä tarkastuttamassa onko kaikki hyvin (myös iästäni johtuen), ja oli kuulemma oikein mainiosti. Antraalifollikkeleiden määrä omaan korvaan (5+3) oli kyllä laskenut jo tosi reippaasti kolmen vuoden takaisesta (muistaakseni 8+9 tms), mutta jos nyt vaan tämä pysyy kyydissä niin meillä on lapsiluku täynnä ja saa jättää nämä pohdinnat historiaan.

Pikaista tärppiä kaikille ja tsemppiä omiin tilanteisiin! ❤️

Päivitys tähänkin ketjuun omasta tilanteesta, eli valitettavasti tämä raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin vajaa pari viikkoa sitten. Tuolloin olisi pitänyt olla viikkoja 18+2 mutta vauva oli ollut kuollut jo pitkään, veikkaan että ainakin jostain 17+ jotain viikoilta.

Fyysisesti voin jo hyvin, henkisessä puolessa riittää tekemistä vielä pitkään. Uutta yritystä harkitaan kun on akuutein suruaika ohi.
 
Päivitys tähänkin ketjuun omasta tilanteesta, eli valitettavasti tämä raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin vajaa pari viikkoa sitten. Tuolloin olisi pitänyt olla viikkoja 18+2 mutta vauva oli ollut kuollut jo pitkään, veikkaan että ainakin jostain 17+ jotain viikoilta.

Fyysisesti voin jo hyvin, henkisessä puolessa riittää tekemistä vielä pitkään. Uutta yritystä harkitaan kun on akuutein suruaika ohi.
Otan osaa❤️
 
Jännittävää! @Lia87 🙏🏻 Tsemppiä sinne. Mä ymmärrän sen paniikin…
Mulla ikää 39, ei omia lapsia, bonuslapsi on.
Mä soitan varmaan huomenna lääkäriin, koska mun kierto ei ala. 6 vk ja huomenna 2pv menny keskenmenosta. 😒
Jotain positiivista: varasin jo verikokeen lapsettomuuspolin ekaa tapaamista varten. Aika sinne 6.11. Se on ihan kohta! 😍 Kaksi aikaa olen perunut, koska raskaus alkoi, mutta päättyivät… Jospa saataisiin apua. 🙏🏻
Tähän tuli muutos! Kierto vihdoin alkoi! Meinasin jo tehdä raskaustestin (oletus nega) ja soittaa sit lääkäriin. Kyllä helpotti oloa. 😅
 
Päivitys tähänkin ketjuun omasta tilanteesta, eli valitettavasti tämä raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin vajaa pari viikkoa sitten. Tuolloin olisi pitänyt olla viikkoja 18+2 mutta vauva oli ollut kuollut jo pitkään, veikkaan että ainakin jostain 17+ jotain viikoilta.

Fyysisesti voin jo hyvin, henkisessä puolessa riittää tekemistä vielä pitkään. Uutta yritystä harkitaan kun on akuutein suruaika ohi.
Osanotot ❤️😭
 
Tähän tuli muutos! Kierto vihdoin alkoi! Meinasin jo tehdä raskaustestin (oletus nega) ja soittaa sit lääkäriin. Kyllä helpotti oloa. 😅
Ihana juttu 😍! No niin eli nyt pääsee sitten ovulaatiota odottelemaan ☺️!
Mulle tuli eilen sitten aamulla kunnon hymynaama eli Ovulaatio merkki. Talletus tehtiin eilen illalla. Vähän jännittää sekin että menee aikaa siinä sellainen 20h ovis plussasta kun on työtä ja muuta arjen askaretta mutta ei se kai haittaa 😅 jännittävää
 
Mulla meni viimeksi 4vk km:n jälkeen, siks tää 6vk vähä ahdistaa. Nooo kyl se tästä.

Meil asustelee 12-vuotias tyttö, jolla on jo vähän sellasia murrosikäisen elkeitä jo. 😫 Mutta onneksi vielä on ihan lapsi. 😍 Tärkeä, mutta välillä pain in the ass, niinku varmaan kaikki muutkin melkein teinit. 😀🫣
Toivotaan nyt parasta ja ootan innolla sitä polin aikaa. Toki pelottaa, että saanko hoitoa vai joudutaanko meneen yksityiselle…. BMI-raja arveluttaa. Mun BMI ei ole tiukka 35, niinkun se kai pitäs olla. 🤨 Saapi nähdä. 😀 Kerron sit kun tiedän miten käy :)
Q10 ubikinon on käytössä ja mama vitamiinit, foolihappoo 1,2mg (koska ylipainoisten pitää syödä sitä enemmän), D-vitamiinit… välillä NAC kun muistan.
Olisiko sellainen Unikinon hyvää myös . :o ? Itse ostin sellaista kuningatar Mehiläisuutetta ja tietty foolihappo ja rauta lisä käytössä ☺️
 
Olisiko sellainen Unikinon hyvää myös . :eek: ? Itse ostin sellaista kuningatar Mehiläisuutetta ja tietty foolihappo ja rauta lisä käytössä ☺️
”Joissakin tutkimuksissa on havaittu, että ubikinoni saattaa parantaa hedelmällisyyttä sekä miehillä että naisilla parantamalla siittiöiden liikkuvuutta ja vähentämällä munasarjojen ikääntymistä.”
Oiva apteekin mukaan ja tästä varmaan löytyy jostakin ketjusta lisätietoa:)
 
Täällä kans ääni Q10 ubikinonille, se on just hyvä tuote ikääntyvälle parille boostaamaan hedelmällisyyttä ja noin yleensäkin lisäämään energiaa. Minä käytin ubikinonia yritysaikana, nyt rvk8+3 menossa. :smiling-eyes: Miehellä valmiste jäi käyttöön ja minäkin jatkan kunhan herkkä alkuraskaus on ohitse.
 
Täällä kans ääni Q10 ubikinonille, se on just hyvä tuote ikääntyvälle parille boostaamaan hedelmällisyyttä ja noin yleensäkin lisäämään energiaa. Minä käytin ubikinonia yritysaikana, nyt rvk8+3 menossa. :smiling-eyes: Miehellä valmiste jäi käyttöön ja minäkin jatkan kunhan herkkä alkuraskaus on ohitse.
Mä inspiroiduin tästä ja hommasin kapselit kans yritykseen, mies on jopa mua vanhempi joten alan syöttämään hänellekin 😅 Jospa se auttais vanhusten sukusoluja vielä sinnittelemään!
 
Mä tilasin Raskauskeijulta noita testejä, ovis- ja raskaustestit, mutta myös FSH-testin. Se mittaa, että onko hedelmällisyys vähentynyt/alkaako vaihdevuodet. Ainakin tuli haalea viiva, joka on negatiivinen. Mutta se ei oikeastaan kerrokaan mitään hedelmällisyydestä, niinkuin luulin. Tai kertoo se nyt sen, että ei ilmeisesti ole mitään ennenaikaisia vaihdevuosia.
Pitää alkaa testaileen ajoissa ovistakin… toki nyt vasta kp4… En ihan vielä. Onneks mies lähti nyt työmatkalle, eikä oviksen aikaan. On siellä vaan pari päivää. 👍
 
Takaisin
Top