Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tänään (pp5/dpo10) tehty eka heikosti positiivinen testi sitten vuoden 2009 esikoisesta (jolloin tein tasan yhden testin ja sillä mentiin 🤯). Yritän hillitä innostusta, koska kovin alussahan tässä ollaan.. Voi kunpa tämä pysyisi! 🙏🏻🥹
View attachment 143062

@MrsAmyP täällä toinen hieman neuroottinen 😅 tilasin juuri lisää testejä ja todellakin testailen vähän väliä, jotta näen mihin suuntaan viiva kehittyy. Ja pari viikkonäytöllistäkin 😇🙈 Säilyyhän ne sit seuraaviin yrityksiin jos tämä jääkin kemialliseksi enkä ehdi tehdä.
Onnea! Toivottavasti pikkutyyppi pysyy sielläkin matkalla! 🤩

Tässä omat dpo19 rfsu ja pregcheck. Joo, tää testaaminen on täysin järjetöntä.

Liitteet

• IMG_2025.jpeg
    IMG_2025.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 55
Paljon onnea @MrsAmyP ja @Betta ❤️

Voisin kans hypätä taustalta mukaan. Meillä toisen yhteisen lapsen yritys alotettiin viime syystalvella ja aikalailla siitä lähtien tullut myös palstaa seurailtua. Alunperin ajattelin liittyä mukaan vasta raskausketjuun, mutta tässäpä sitä vieläkin ollaan. Pohjalla pari varhaista keskenmenoa ja ongelmana liian lyhyt luteaalivaihe, kuten niin monilla muillakin täällä. Terolutit eivät ainakaan kahdessa edeltävässä kierrossa auttaneet pitämään tiputteluvuotoa poissa, joten saapa nähdä miten nyt käy, kun annosta nostettiin. Dpo1 siis vasta menossa ja taas kerran pitkiä päiviä edessä, onneksi sentään edes pääsiäiskiireitä tiedossa🐣

Kovasti tsemppiä kiertojen säännöllistymisen odotteluun @Zebra ❤️ Mulla kesti myös semipitkään (melkein kaksi kk?) hormonikierukan poistamisen jälkeen ennen kuin munasarjat heräsi siinä määrin että säännöllinen kierto käynnistyi. Ehtiikö teillä tulemaan vuosi kierukan poistosta täyteen ennen kuin täytät neljäkymmentä? Ehkä sun tapauksessa ottaisin yhteyttä jo 6 kk:n yrittämisen jälkeen ellei plussaa oo kuulunut, riippuu varmaan alueesta mutta ymmärsin että ainakin joillakin alueilla siitä vuoden yritysajasta voidaan ehkä vähän joustaa jos hoitoikkuna muuten olisi sulkeutumassa, varsinkin jos on tiedossa kiertohäiriöitä tai vastaavaa. Mulle sanottiin että riittää jos prosessi ehtii käynnistymään ennen 40v ikärajaa, eli jos pääsee ensikäynnille ennen sitä se ehkä saattaisi riittää?
Anyways, toivottavasti seuraavat menkat tulee sit n. 4 viikon päästä normaalissa määrässä ellei vuoto nyt kerran tyrehdyttyään alkanut uudestaan. Tai sitten ei, jos osuu tähdet oikein hyvin kohdalleen ensi kierrossa 🌈

@MrsAmyP ei mitään anteeksipyydeltävää, jos tota alun epävarmuutta tuntuu hyvältä purkaa jonnekin tää on just hyvä paikka ❤️ Toivottavasti lähtevät vahvistumaan viikkojen kuluessa! Se tulee mitä on tullakseen ja täällä ainakin toivotaan että se olisi pieni kiemurteleva nyytti teille ensi talvena 🙏

Täällä ei kummempaa, nyt kp10 ja semisäännölliset tallettelut aloitettu vaikka ovis todennäköisesti tulossa vasta aikaisintaan viikon päästä.
@Yrttiteetä tekisi mieli Kiitos tsempeistä! ❤️ Ei oo täti palannut.

Mähän siis söin Mirenan lisäksi vielä vahvoja endon hoitoon tarkoitettuja keltarauhaspillereitäkin, kun ei kierukka yksistään pitäny endokipuja tarpeeksi kurissa, et sen suhteen mietin et kierron käynnistymisessä ja tasaantumisessa voi kestää normaalia pidempään. Ja 6 kk kuluttua kehoitettiin ottaa jo yhteyttä jos ei tärppää juurikin tuon endon takia. Kai se 6 kk muuten lasketaan siitä hormoneiden poisjätöstä suoraan? Eikä siitä kun kierto on alkanut ja/tai tasoittunut? Ei minusta sanottu mitään muuta ku 6 kk niin pakkohan se siitä on olla. 🙈

Tässä on nyt about 9 kk aikaa ennen kuin se maaginen ikä tulee täyteen. Ajattelin et kai täällä Varsinais-Suomessa varmaan jonoakin on (tietääkö joku paljonko?), niin siksi meinasin et aika hitsin hilkulle tulee menemään. En sit älynnyt tältä yksityiseltä gynelta tiedustella, et kattooko ne täällä päin vähän sen perusteella et tolla tulee ikä vastaan et napataan se tosta, vai jonottaako kaikki samalla lailla. Huojentavaa kuulla, et mahdollisesti me vielä tarvittaessa ehkä ehdittäiskin julkiselle.

@Betta Onnea plussasta! ❤️

Täällä tänään (pp5/dpo10) tehty eka heikosti positiivinen testi sitten vuoden 2009 esikoisesta (jolloin tein tasan yhden testin ja sillä mentiin 🤯). Yritän hillitä innostusta, koska kovin alussahan tässä ollaan.. Voi kunpa tämä pysyisi! 🙏🏻🥹
View attachment 143062

@MrsAmyP täällä toinen hieman neuroottinen 😅 tilasin juuri lisää testejä ja todellakin testailen vähän väliä, jotta näen mihin suuntaan viiva kehittyy. Ja pari viikkonäytöllistäkin 😇🙈 Säilyyhän ne sit seuraaviin yrityksiin jos tämä jääkin kemialliseksi enkä ehdi tehdä.
Tuo on jo selkeä DPO 10 tikuksi! Onnea ja pidetään peukkuja että siitä vahvistuu! :smiling face with heart-eyes:

@Yrttiteetä tekisi mieli Kiitos tsempeistä! ❤️ Ei oo täti palannut.

Mähän siis söin Mirenan lisäksi vielä vahvoja endon hoitoon tarkoitettuja keltarauhaspillereitäkin, kun ei kierukka yksistään pitäny endokipuja tarpeeksi kurissa, et sen suhteen mietin et kierron käynnistymisessä ja tasaantumisessa voi kestää normaalia pidempään. Ja 6 kk kuluttua kehoitettiin ottaa jo yhteyttä jos ei tärppää juurikin tuon endon takia. Kai se 6 kk muuten lasketaan siitä hormoneiden poisjätöstä suoraan? Eikä siitä kun kierto on alkanut ja/tai tasoittunut? Ei minusta sanottu mitään muuta ku 6 kk niin pakkohan se siitä on olla. 🙈

Tässä on nyt about 9 kk aikaa ennen kuin se maaginen ikä tulee täyteen. Ajattelin et kai täällä Varsinais-Suomessa varmaan jonoakin on (tietääkö joku paljonko?), niin siksi meinasin et aika hitsin hilkulle tulee menemään. En sit älynnyt tältä yksityiseltä gynelta tiedustella, et kattooko ne täällä päin vähän sen perusteella et tolla tulee ikä vastaan et napataan se tosta, vai jonottaako kaikki samalla lailla. Huojentavaa kuulla, et mahdollisesti me vielä tarvittaessa ehkä ehdittäiskin julkiselle.

@Betta Onnea plussasta! ❤️
Mä kävin alkuvuodesta gynellä ja hän laski tän hormoniwn poisjättämisestä. Täällä toinen endotar.

Mukava, että tänne tulee uusia nimiä. Toivottavasti teillä ei mene täällä yhtä kauan mitä mulla... 🤔 Miehen kanssa just eilen puhuttiin, että aika kauan on tahkottu... 🙈 Mutta onneksi kohtuu hyvä fiilis vielä kummallakin.

Perjantaina oli melko tumma viiva ovistestissä... Eilen oli melkein tasavahvat viivat ovistestissä.. mutta ei vielä... 🤷🏻‍♀️ Tiedä sitten olisiko aamulla ollut tasavahvat.. jos jo on haalenemassa... toisaalta pe iltana oli ehkä vähän ovistuntemuksia... Onneksi on jaksettu touhuta to iltana ja eilen, niin pitäisi olla mahkuja... Ja teen kyllä vielä tälle päivää testin ja tarvittaessa huomennakin... Että vielä voi olla tiivistä rakkautta luvassa 🤭🙈
Tosin jos ovisplussa on vasta tulossa, niin menee päivän tai kaksi myöhemmäksi mitä viime kierrossa... 🙈 Eli taas sinne kp19-20 tienoille.. ja sittenhän luteaali voi jäädä turhan lyhyeksi kun kierto on nyt aika kauan ollut 26-29 päivää... 🤦‍♀️ Jos ei onnistu nytkään ja kierto ei venyy, et luteaali on lyhyt.. niin pakkohan se käydä kysymässä vaikka letrozoleja oviksen aikaistamiseen... Tai sit koittaa saada työstressiä vähemmäksi 🤪

Tein ovistestin vähän aikaisemmin tänään, mutta selkeästi haalea, enää puolet eilisestä jos sitäkään... Eli saattoi olla huippu jo perjantaina... Joten pitäisi taas olla kohdillaan... Jos laskee perjantaista niin nythän olis sitten jo dpo1 🤭😁
Eilen illalla oli jo nännit arat... Et jos se ovis olisi jo oikeasti tapahtunut pe iltana, kun oli niitä tuntemuksiakin alavatsassa🙏🏻
Nyt sit pitää malttaa olla seuraamatta tuntemuksia 🤪🙈 jos sitten vapun jälkeen testailis... Jos ei menkat ala.. vappuna ei viitsi kun on vieraita.. toki vois jollakin varhaisella ehkä ennen vappua kokeilla... 😁🙈

Muokattu viimeksi:
Jotenkin nämä kierrot toistaa itseään ja nyt on jotenkin tosi vahvasti olo ettei taaskaan kyllä napannut. Odotan vain vuotoa, jotta voin yrittää saada aukkariaikaa mahdollisimman pian. Aina se pieni toivonkipinä on, mutta kyllä se joka kuukausi vain himmenee mitä pidemmälle tätä projektia kestää.

Hah tässä huomasin, että eihän mun tartte yli vapun odottaa, vaan voihan minä jo ennen vappua testata 😁🤪 ihmeellinen viikkovilli menossa.. 😅 pääsiäisen jälkeen to/pe akselilla voi olla menkkojen oletettu alkuaika, niin silloinhan voi jo hyvin dpo12-14 testailla... Ei ole pakko vapun yli odottaa 🙈

@Pilkki24 teitkö testiä vielä vai odotteletko vain menkkoja?

Mites @MrsAmyP ja @Betta ?

@Kesäheinä85 mie oon niin kujalla aina päivistä, että luulin pääsiäisenkin ensin olevan maaliskuun puolessa välissä. 😅

Kyllä mie varmaan uitan testiä huomenna, mutta aika varma olen ettei tärpännyt. Treenit kulkivat ihan tosi tahmeasti eilen ja se vaikuttaa liittyvän hormonidippiin mikä taas tarkottaisi ettei ole napannut tälläkään kertaa. Samoin sellainen kevyt pms-masis on taas täällä ja naama kukkii. Molemmat miulla vahvoja merkkejä hormonitasojen laskusta.

@Kesäheinä85 tässä mun testisarjaan jatkoa. Siniset pregchekit otettu dpo 17,19 ja tänään dpo21. Alhaalla vanhin ja päällä uusin tältä aamulta.

Punaiset rfsut otettu dpo 12-21.
Mua helpottaa henkisesti nyt nähdä, että viiva on vahvistunut. Se luo uskoa, vaikka tiedän ettei takaa mitään.

Eilen aamulla oli eka pvä kun en testannut. Muutoin olen testannut joka hiton päivä alkaen dpo9. Joka kerran kun käyn vessassa, pelottaa tuleeko paperiin verta. Nää päivät on olleet raastavia.

Liitteet

• IMG_2069.jpeg
    IMG_2069.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 46
@Kesäheinä85 tässä mun testisarjaan jatkoa. Siniset pregchekit otettu dpo 17,19 ja tänään dpo21. Alhaalla vanhin ja päällä uusin tältä aamulta.

Punaiset rfsut otettu dpo 12-21.
Mua helpottaa henkisesti nyt nähdä, että viiva on vahvistunut. Se luo uskoa, vaikka tiedän ettei takaa mitään.

Eilen aamulla oli eka pvä kun en testannut. Muutoin olen testannut joka hiton päivä alkaen dpo9. Joka kerran kun käyn vessassa, pelottaa tuleeko paperiin verta. Nää päivät on olleet raastavia.
Hyvin on viivat tummuneet. :smiling face with heart-eyes: Mullakin helpotti kyllä henkisesti aina nähdä, että testi on edelleen samanlainen plussa tai kun viivat lähes kirkuivat punaisena siinä tikussa lopulta. Ennen testien tekemisen lopettamista, alkoi itsellä jo vähän naurattaakin se oma homma, mutta kun sillä kerta sai mielenrauhan aina hetkeksi, niin miksipä ei sitten tehnyt niitä ja fiilistellyt.
Itse tsekkailen edelleen vessassa käydessä paperin ettei tule verta. Sen verta "neuroottiseksi" jäin alkuraskaudesta ja menettämisen pelko on kokoajan. Jossakin kohtaa senkin hyväksyi tietyissä rajoissa "uudeksi normaaliksi", että verta saattaa pieniä määriä tulla, kunhan se pysyy kivuttomana ja pienissä määrissä.

Hyvin on viivat tummuneet. :smiling face with heart-eyes: Mullakin helpotti kyllä henkisesti aina nähdä, että testi on edelleen samanlainen plussa tai kun viivat lähes kirkuivat punaisena siinä tikussa lopulta. Ennen testien tekemisen lopettamista, alkoi itsellä jo vähän naurattaakin se oma homma, mutta kun sillä kerta sai mielenrauhan aina hetkeksi, niin miksipä ei sitten tehnyt niitä ja fiilistellyt.
Itse tsekkailen edelleen vessassa käydessä paperin ettei tule verta. Sen verta "neuroottiseksi" jäin alkuraskaudesta ja menettämisen pelko on kokoajan. Jossakin kohtaa senkin hyväksyi tietyissä rajoissa "uudeksi normaaliksi", että verta saattaa pieniä määriä tulla, kunhan se pysyy kivuttomana ja pienissä määrissä.

Minä yritän itseäni psyykata, että lopettaisin tai ainakin harventaisin testien tekoa lähiaikoina. Varaan kyllä varhaisultraan ajan heti kun se on järkevää, todennäköisesti vappuviikolle eli jo kahden viikon päähän. Kääk! 😳

@StarStrike mulla myös pyörii mielessä kaikki mahdolliset riskit ikään liittyen. Tulemme käymään myös NIPT testissä. En tiedä onko tämä liian henkilökohtainen kysymys, mutta haluatko jakaa onko neuvolassa teillä käyty läpi riskejä jotenkin tai nt-seulan yhteydessä? Minkälaisia fiiliksiä jäi?

Minä yritän itseäni psyykata, että lopettaisin tai ainakin harventaisin testien tekoa lähiaikoina. Varaan kyllä varhaisultraan ajan heti kun se on järkevää, todennäköisesti vappuviikolle eli jo kahden viikon päähän. Kääk! 😳

@StarStrike mulla myös pyörii mielessä kaikki mahdolliset riskit ikään liittyen. Tulemme käymään myös NIPT testissä. En tiedä onko tämä liian henkilökohtainen kysymys, mutta haluatko jakaa onko neuvolassa teillä käyty läpi riskejä jotenkin tai nt-seulan yhteydessä? Minkälaisia fiiliksiä jäi?
Täällä kans kamppaillaan epäuskon ja onnentunteen välillä. Tänään 6+1 ja olen tehnyt testejä 1-2kpl viikossa mielenrauhan vuoksi vaikka oireitakin on melko paljon 🥴.

Fyysisesti oon paremmassa kunnossa kuin esim. 11-vuotta sitten esikoista odottaessa mut silti sitä epäilee. Varsinkin kun taustalla vaikea PCOS ja kumpikin aiempi lapsi sai alkunsa lapsettomuuspolin tuella ja nyt oon raskaana puolen vuoden yrittämisen jälkeen luomuna 😅🫠. Ei pysy pää perässä vaikka kuinka yrittää rationaalisesti ajatella!

Meille tehtiin myös tuo NIPT. Siinä oli perusteena ainakin ikä. Mehän käytiin miehen kanssa myös lapsettomuusklinikalla teettämässä tutkimuksia, niin siellä jo käytiin erinäisiä riskejä läpi. Lisäksi neuvolassa ja äippäpolilla on ikään liittyviä riskejä raskautumisen ja raskauden kannalta käyty lävitse. Itsestä tuntui, että jossakin vaiheessa alkoi olla jo hieman liikaa ne ikään liittyvät kommentit, kun oli niin moneen kertaan kuullut sen ettei ole enää mikään keskiverto odottajan ikäinen. Raskauden edetessä ne kommentit ainakin neuvolassa onkin vähentyneet. Ne oli itsestä jotenkin semmoinen inhottava muistutus kokoajan itselle, joka jo valmiiksi sen ikänsä tietää ja tietää myös siihen liittyvät riskit. Niitä ei vain kaipaa kokoajan muistutettavan itselle, vaan on ollut kiva käydä neuvolassa ja äippäpolilla niitä käyntejä kun on saanut ikäänkuin sivuuttaa sen asian raskaana ollessa ja kohdeltu kuin muitakin raskaana olevia. En tiedä osasinko kiteyttää tuon ajatukseni. Mielestäni riskit on hyvä tiedostaa, että sikiöllä VOI olla jotain, mutta aivan hyvin voi olla olemattakin ja raskaus voi sujua tosi hienosti, eikä ikä siinä näy mitenkään; ei raskauden aikana, ei synnytyksessä eikä vauvallakaan mitenkään. Voin kertoa, että ainakin minä osaan stressata jo ihan tarpeeksi kaikkea ilman mitään buustausta. Mies on muutaman kerran ollut vähän tuohtunutkin, kun on käyty jossain, niin sen jälkeen sillä on ollut kestettävänä hysteerinen nainen kotona. Monta kertaa hän on todennut, että "miksi niiden pitää pelotella sut aina tuohon tilaan kaikella".

Nyt kun raskaus on pidemmällä, NIPT oli ok jne., niin olen huomannut, että vähemmän mietin itse niitä riskejä. Ehkä enemmän yritän pysyä tässä hetkessä ja ajatella niin, että suureellisemmin murehtii jos tulee murehdittavaa. Jatkuva stressikään ei ole vauvalle hyväksi. Ja ompa tässä ollut muita stressaamisen aiheita kyllä. (verenvuotoa, antibioottikuureja, koiran sairastuminen, sykkeiden metsästystä koti-dopplerilla yms. :No Evil Monkey: )

Heippa, oon täällä taustalla lukenut enemmän kommentteja, jotain piinailuja tullut laitettua, mutta muuten seuraillut. Ikää alkaa jo olemaan ja amh-kokeissa käyty kun olen pohtinut hoitojen mahdollisuutta (tuloksena matala amh-taso). Yksi keskenmeno takana, mutta muuten sanoisin, että olen ennemminkin myöhään tähän vanhemmuuteen herännyt, elämäntilanteestakin johtuen. Ehkä johtuen siitäkin, että seuraa kiertoa tarkemmin, niin olen herännyt siihen, että ennen suht tasainen 27-28pvä kierto on alkanut vaihtelemaan varsinkin keskenmenon jälkeen ja on nykyään 27-31 päivää, eli ovulaatio vaihtelee aika paljon. Mulla on suht pitkä luteaali 15-16 päivää. Onko muilla kokemusta tälläisesta? Omat mahdollisuudet vanhemmuuteen tuntuu aika heikoilta tällä hetkellä..

Takaisin