Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Onnea @Lucy89 🧡
Ja tsemppiÀ piinailijoille ja meillekin joilla alkoi uusi kierto.

TÀÀllĂ€ jo kp8, kohta saa taas tikuttaa ovista.. ehkĂ€ aloitan vasta 12-13 pĂ€ivĂ€... 😁

Alkaa olla 5 vuotta aktiivisen yrityksen aloittamisesta... 2 vuotta ekasta plussasta... đŸ€”

StressiÀ on muutenkin ilmassa...
Sain nyt talviloma kunniaksi taas yhden asian to do -listalta pois. SitĂ€ toki pitÀÀ toisaalta jĂ€nnittÀÀ vielĂ€ toukokuulle, mutta enempÀÀ en voi tĂ€ssĂ€ vaiheessa tehdĂ€. Uhkaavat tehdĂ€ tuulivoimaa kodin vĂ€littömÀÀn lĂ€heisyyteen.. sitĂ€ vastaan on taisteltu kohta kolme vuotta... 🙄 Noh joo... Jospa se tĂ€stĂ€.

Ja toiseksi töissĂ€ pÀÀttyi ennen talvilomaa yt-neuvottelut.. tuloksia saadaan tietoon huomisesta eteenpĂ€in.... 😬 Omalla kohdalla ehkĂ€ työpiste vaihtuu ainakin osittain viereiseen kaupunkiin... EhkĂ€ vuoden pÀÀstĂ€.. mutta saapa huomata mitĂ€ ovat pÀÀttĂ€neet... Toisaalta en jĂ€nnitĂ€, kun ei sinĂ€llÀÀn haittaa.. mutta kyllĂ€ se silti mielessĂ€ pyörii...

Ja miehellĂ€ on töissĂ€ stressiĂ€... 🙈

Mutta jospa tĂ€ssĂ€ yrittĂ€isi vain keskittyĂ€ omaan hyvinvointiin, laihdutukseen ja pupuiluun... Niihin kahteen asiaan sentÀÀn voin vaikuttaa... 😁🙈

Onneksi oviksen pitĂ€isi olla just ennen työreissua... EdellisenĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€... đŸ€Ł Niin.. pitĂ€isi... Noh pitÀÀ pupuilla vkl ja sit ennen reissuun lĂ€htöÀ.. onneksi on vielĂ€ melkein 9 pĂ€ivÀÀ aikaa stressata sitĂ€kin 🙄😂

Muokattu viimeksi:
Kp1 pyörÀhtÀmÀssÀ kÀyntiin tÀÀllÀ pikkuhiljaa ja fiilikset sen mukaiset. AvantopÀivÀ tuli tÀnÀÀn hyvÀÀn saumaan.

Onneksi aurinko paistaa ☀ kevĂ€t on niin tervetullut
KyllĂ€ tuo aurinko vaan tekee niin hyvÀÀ mielelle. TÀÀllĂ€kin kaikenlaista stressiĂ€ pukkaa niin on kyllĂ€ lievittĂ€nyt sitĂ€, kun on saanut lapsen kanssa ulkoilla auringonpaisteessa. 😊

Aurinko tekee ihmeitĂ€ đŸ‘đŸ» itsekin tĂ€nÀÀn kĂ€vin auringonpaisteesta nauttimassa ja kĂ€velyllĂ€, oli kyllĂ€ liukasta... Voi ettĂ€ @MrsAmyP ! Olisi kyllĂ€ saanut teillĂ€kin jo tĂ€rpĂ€tĂ€!

Sain testitulokset. Kaikki muut ok, mut mulla on piilevĂ€ endometrioosi ja sitĂ€ varten varmaan pitÀÀ ottaa semmonen piikki, joka vaikuttaa 4-5vk, eli siirto menis vasta toukokuulle, jos Ovumia on samaa mieltĂ€. Eli pitÀÀ kuivattaa se endo. Tosi kiva
 Mulla oli teininĂ€ hirveet menkkakivut ja sillon yks lÀÀkĂ€ri mÀÀrĂ€s mulle pillerit kipujen takia. Ja kyt kun oon ollu 9/21 ilman pillereitĂ€ niin ne kivut on kyllĂ€ tullu takaisin, mutta ei onneks ole niin kovia. Otan vĂ€lillĂ€ sĂ€rkylÀÀkkeen.
Mulla oli tĂ€nÀÀn lomapĂ€ivĂ€. Ihania lumirĂ€ttejĂ€ sataa taivaalta. đŸ€­ PitÀÀpĂ€ alkaa tutkimaan tĂ€tĂ€ piilevÀÀ endoa netistĂ€ 😂👍

TÀÀltĂ€pĂ€ ryömitÀÀn takaisin ketjuun rv11 keskenmenon jĂ€lkeen 💔 KĂ€vin yksityisellĂ€ lÀÀkĂ€rillĂ€ kun julkisella puolella ketÀÀn ei kiinnostanut, ja sain sieltĂ€ tsempit, ettĂ€ mahdollisuus onnistuneeseen raskauteen ja terveeseen lapseen on erittĂ€in hyvĂ€ tĂ€llĂ€ historialla. Sen voimin nyt sitten kierron palautumista odottamaan. En jotenkin edes oo sisĂ€istĂ€nyt, ettĂ€ taas ollaan tĂ€ssĂ€ pisteessĂ€.

@Lucy89 Paljon onnea! :Heavy Black Heart: Onko sulla millainen vointi nyt?

@Sandra84 Toivottavasti tosta endon hoitamisesta on hyötyÀ ja saatte sen jÀlkeen sitten pysyvÀn plussan!

@Puar Olen niin pahoillani menetyksestÀ! :Broken Heart:

TÀÀllÀ kierto vaan pitkittyy ja pitkittyy. Nyt mennÀÀn kp 60. :No Evil Monkey: Tossa viikko sitten oli ihan ovikseen viittaavia oireita, oisko silloin vielÀ voinut keho yrittÀÀ epÀtoivoisesti ovuloida..? VÀlillÀ jotain pientÀ menkkajomotusta on mutta ei muuten mitÀÀn menkkojen alkamiseen viittaavaa...

Sain testitulokset. Kaikki muut ok, mut mulla on piilevĂ€ endometrioosi ja sitĂ€ varten varmaan pitÀÀ ottaa semmonen piikki, joka vaikuttaa 4-5vk, eli siirto menis vasta toukokuulle, jos Ovumia on samaa mieltĂ€. Eli pitÀÀ kuivattaa se endo. Tosi kiva
 Mulla oli teininĂ€ hirveet menkkakivut ja sillon yks lÀÀkĂ€ri mÀÀrĂ€s mulle pillerit kipujen takia. Ja kyt kun oon ollu 9/21 ilman pillereitĂ€ niin ne kivut on kyllĂ€ tullu takaisin, mutta ei onneks ole niin kovia. Otan vĂ€lillĂ€ sĂ€rkylÀÀkkeen.
Mulla oli tĂ€nÀÀn lomapĂ€ivĂ€. Ihania lumirĂ€ttejĂ€ sataa taivaalta. đŸ€­ PitÀÀpĂ€ alkaa tutkimaan tĂ€tĂ€ piilevÀÀ endoa netistĂ€ 😂👍
IkĂ€vÀÀ, et endo se sieltĂ€ löytyi, toisaalta nyt sitĂ€ voidaan hoitaa. Onneksi toi kuivattelu on usein tehokas keino! Mun piti ihan miettiĂ€, et millainen on piilevĂ€ endo ja googlata se, enkuksi alkoikin tulla tietoa. Eli endo, jota ei oireiden puolesta/vĂ€hyydestĂ€ johtuen osattais epĂ€illĂ€. Tietty noi sun teininĂ€ kĂ€rsimĂ€t kivut antoi osviittaa, mut hĂ€mÀÀhĂ€n se, ettĂ€ nyt sun kivut on ollut pienemmĂ€t (onneks!). Plus sit tietysti haasteet raskautumisessa. Ekaks tuli mieleen endo joka ei nĂ€y ultrassa yms. mut eihĂ€n lĂ€heskÀÀn kaikki nĂ€y. Aina oppii uutta 😁

MĂ€ pidĂ€n peukkuja pystyssĂ€, et endoa saadaan kuivateltua hyvin ja sit siirron onnistumismahiksetkin kasvaa đŸ€žđŸ»đŸ‘đŸ»

@Puar Olen pahoillani 💔 Voimia.

@Piisku Onnea! 😍

Hiiviskelen myös takaisin kuumeilemaan. Joulukuussa kĂ€vin ottamassa kierukan pois ja helmikuussa plussasin. Mutta eihĂ€n se sitten ollut normaali raskaus. 😔 VielĂ€ on epĂ€selvÀÀ ettĂ€ oliko se alkuraskauden keskenmeno, tuulimuna vai mitĂ€. KĂ€vin eilen kaavinnassa ja siitĂ€ lĂ€hti patologille tutkittavaksi nĂ€yte, vastaukset saadaan parin viikon pÀÀstĂ€. Aika voimaton fiilis tĂ€llĂ€ hetkellĂ€, fyysisesti ja psyykkisesti. ❀‍đŸ©č
Toivottavasti saadaan kierron verran vetÀÀ henkeĂ€ ja sitten taas uuteen yritykseenâŁïž kaikki riippuu niin siitĂ€ patologin vastauksesta.

TÀÀllÀ kp18 ja oli ensikÀynti lapsettomuuspolille. Kaikki periaatteessa pitÀis olla kunnossa tÀllÀ kertaa, kilppariarvot kontrolloidaan kyllÀ vielÀ, joten eteenpÀin. Suunnitelma on nyt heti lÀhteÀ siitÀ, mikÀ viimeks toimi, eli inseminaatiolla. Jos kilpparit ok, niin pÀÀstÀÀn heti ens kierrosta aloittamaan! Olin varautunut a) huonoihin uutisiin, b) jonottamaan hoitoa x.

IkĂ€vÀÀ, et endo se sieltĂ€ löytyi, toisaalta nyt sitĂ€ voidaan hoitaa. Onneksi toi kuivattelu on usein tehokas keino! Mun piti ihan miettiĂ€, et millainen on piilevĂ€ endo ja googlata se, enkuksi alkoikin tulla tietoa. Eli endo, jota ei oireiden puolesta/vĂ€hyydestĂ€ johtuen osattais epĂ€illĂ€. Tietty noi sun teininĂ€ kĂ€rsimĂ€t kivut antoi osviittaa, mut hĂ€mÀÀhĂ€n se, ettĂ€ nyt sun kivut on ollut pienemmĂ€t (onneks!). Plus sit tietysti haasteet raskautumisessa. Ekaks tuli mieleen endo joka ei nĂ€y ultrassa yms. mut eihĂ€n lĂ€heskÀÀn kaikki nĂ€y. Aina oppii uutta 😁

MĂ€ pidĂ€n peukkuja pystyssĂ€, et endoa saadaan kuivateltua hyvin ja sit siirron onnistumismahiksetkin kasvaa đŸ€žđŸ»đŸ‘đŸ»
Kiitos! Mun siis piti kans googlailla ja mĂ€ uskalsin sitĂ€ varovasti epĂ€illĂ€. TÀÀ saattaa selittÀÀ paljon. Varmaan pitĂ€isi lĂ€hettÀÀ jo tÀÀ tieto etukĂ€teen lÀÀkĂ€rille. Maanantaina pÀÀstÀÀn jutteleen
 Nyt mun tuntemuksille on selitys! đŸ™đŸ» Eiku vaan sit piikkiĂ€ mahaan ja menoks
 Kai se on joku ihan kamala piikki (procren)
 🙈

Kiitos! Mun siis piti kans googlailla ja mĂ€ uskalsin sitĂ€ varovasti epĂ€illĂ€. TÀÀ saattaa selittÀÀ paljon. Varmaan pitĂ€isi lĂ€hettÀÀ jo tÀÀ tieto etukĂ€teen lÀÀkĂ€rille. Maanantaina pÀÀstÀÀn jutteleen
 Nyt mun tuntemuksille on selitys! đŸ™đŸ» Eiku vaan sit piikkiĂ€ mahaan ja menoks
 Kai se on joku ihan kamala piikki (procren)
 🙈
EipĂ€ noi piikit ikinĂ€ kivoja ole 😬 Jotain napapiikkejĂ€ oon joutunut itelleni joskus laittamaan, oli aluksi vaikeaa, mut siihenkin tottui. Voiskohan sitĂ€ opettaa miehen antamaan ne? En tiiĂ€ helpottaisiko se yhtÀÀn? 😁

EipĂ€ noi piikit ikinĂ€ kivoja ole 😬 Jotain napapiikkejĂ€ oon joutunut itelleni joskus laittamaan, oli aluksi vaikeaa, mut siihenkin tottui. Voiskohan sitĂ€ opettaa miehen antamaan ne? En tiiĂ€ helpottaisiko se yhtÀÀn? 😁
Ei đŸ€Ł mĂ€ laitoin lopulta esim. Ivf-hoidossa menopuria itse kun se oli helpompaa. Vaadin vaan miestĂ€ puristaan mun ihoo ettĂ€ se ei tuntunu pahalta 😆 Menopur oli ok, mut esim. joku progesteroni-tuki piikkinĂ€ oli kauhee, kun se piikki oli paksu :(

Testasin tÀnÀÀn keskenmenon jÀlkeen raskaustestin. Keskenmenosta 11 pÀivÀÀ ja pÀivÀpissasta ihan haalea haamu, eli hyvÀltÀ nÀyttÀÀ. En tiedÀ olisiko niin toiveikas, ettÀ alkaisi jo parin pÀivÀn pÀÀstÀ testailemaan ovulaatiota. KyllÀstyttÀÀ ja ahdistaa taas olla tÀssÀ, mutta syli on niin tyhjÀ, ettÀ aloitetaan kyllÀ saman tien taas yrittÀminen.

Ei đŸ€Ł mĂ€ laitoin lopulta esim. Ivf-hoidossa menopuria itse kun se oli helpompaa. Vaadin vaan miestĂ€ puristaan mun ihoo ettĂ€ se ei tuntunu pahalta 😆 Menopur oli ok, mut esim. joku progesteroni-tuki piikkinĂ€ oli kauhee, kun se piikki oli paksu :(
Fyremadel (ja sen rinnakkainen) oli kanssa ihan hirvee kun se aine vielÀ kirveli pistettÀessÀ. Ihokin punoitti ihan kunnolla vaikka kuinka hitaasti ja oikeassa kulmassa yritti pistÀÀ. Navan ympÀrys nÀytti munasolukerÀyksen koittaessa ihan mukiloidulta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mutta jos ei nyt hirveÀsti pelottelisi enempÀÀ niin onneksi sentÀÀn pakastealkion siirroissa ei tarvitse enÀÀ pistellÀ niin paljoa. Toivoin siirtoa luonnolliseen kiertoon, mutta kyllÀhÀn se lÀÀkÀri silti heitti Ovitrellen mulle. No onneksi se on helppo pistÀÀ, se hinta lÀhinnÀ kirpaisi. :No Evil Monkey:

TÀÀllÀ siis nyt alkio kyydissÀ ja piinailua pitkÀlti ensi viikkoon, kunnes saa testata. Aattelin kyllÀ testata ekan kerran jo alkuviikosta. :Speak No Evil Monkey: Aika vÀhÀoireista on ollut. VÀlillÀ vÀhÀn alavatsatuntemuksia (voi olla suolisto), suolisto-oireita ja vielÀ alkanut flunssa, jonka takia nenÀ koko ajan tukossa. Ei siis mitÀÀn erityisen selkeitÀ oireita ainakaan vielÀ. EdellisestÀ oli jostain syystÀ ihan varma fiilis ettÀ nyt onnistui.

Evanelille peukut pystyssÀ!

TÀÀllĂ€ toiveikkaana aloittelin jo ovulaation tikuttamisen, mutta eihĂ€n siinĂ€ vielĂ€ ollut edes hĂ€ivĂ€hdystĂ€kÀÀn viivasta
 EhkĂ€ ylihuomenna sit uus yritys, et joko nĂ€kyy jotain.

TÀÀllÀ on tÀnÀÀn kp2 eli eilen vihdoin alkoi vuoto pitkÀn kierron pÀÀtteeksi. Ollaan miehen kanssa nyt kuitenkin juteltu tÀstÀ vauvahaaveesta ja hÀn haluaa nyt lopettaa yrittÀmisen. SyitÀ on monia, ja ihan ymmÀrrettÀviÀ kyllÀ. Itselle ne ei kuitenkaan ole sellaisia, joiden vuoksi tÀstÀ vauvahaaveesta luopuisin. Nyt ei auta muu kuin laittaa yrittÀminen jÀihin ja jatkaa keskusteluja. TÀmÀ viikonloppu on kyllÀ mennyt tosi surullisissa ja itkuisissa tunnelmissa mutta toivottavasti ensi viikko on jo valoisampi, kun hormonit vÀhÀn tasoittuu. Oon toki onnellinen siinÀ suhteessa, ettÀ meillÀ on jo kaksi ihanaa poikaa ja heihin aion nyt keskittyÀ. :red-heart:

Toivon teille kaikilla kovasti plussatuulia ja jÀÀn taka-alalle seurailemaan. :Hugging Face:

TsemppiĂ€ piinailuun @Evanel đŸ™đŸ»
Ja @Puar hyviĂ€ tikutteluja đŸ‘đŸ»
Ja @Lissu ehkĂ€ hyvĂ€ pitÀÀ taukoa ja keskustella, kyllĂ€ asiat selviÀÀ ja löydĂ€tte toivottavasti yhteisen ratkaisun 🧡

Itse testasin nyt vain kahtena pĂ€ivĂ€nĂ€ ovista... TöissĂ€ on ollut niin kiirettĂ€ ja aivot tĂ€ynnĂ€ asioita niin unohdin ostaa lisÀÀ testejĂ€ 😂
No nyt on kp15, eilen jo ovislimoja, joten otettiin illasta ilo irti.. huomenna ajateltiin taas jaksaa ja sit ehkĂ€ vielĂ€ keskiviikkona.. toki voisin huomenna ehkĂ€ muistaa hakea testejĂ€ niin voisin sitte testata.. ei tartte stressata tuleeko lh huippua vai ei... TĂ€ssĂ€ kohta 5 vuotta testaillut eikĂ€ sitĂ€ aina tuu.. niin melkein enempi stressaa ottaa taukoa testeistĂ€ đŸ€”đŸ™ˆ

Mutta jospa se tĂ€stĂ€.. vielĂ€ en ole jutellut hoitoihin lĂ€hdöstĂ€kÀÀn.. vielĂ€ on liikaa muuttujia.. just tĂ€nÀÀn autettiin ystĂ€vÀÀ muutossa kun heille tuli ero, ovat olleet melkein yhtĂ€ kauan yhdessĂ€ kuin me.. jotenkin on mietityttĂ€nyt meitĂ€ molempia paljon viime aikoina tĂ€mĂ€kin.. ei riitĂ€ voimavarat nyt jĂ€nnittÀÀ hoitoihin lĂ€htöÀ, mutta kyllĂ€ asiat tĂ€stĂ€ selviÀÀ taas 😊

Takaisin