Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Puolikuu joo, eipä tässä enää yrityksen pitkittyessä ja ikää tullessa niin ole nirsoiltu vuodenajasta 😅 mutta näin ajattelin vuosia sitten kun esikoista yritettiin.

Olen täällä vähän valittanut aiemminkin Raskauskeijun OneStep ovisliuskoista. Ison kasan näitä tilasin ja nyt ajattelin että ihan omasta mielenkiinnosta ostan toisia (Pergcheck) testejä rinnalle jotta nään onko eroa. Ja minusta näissä on ihan hirveet erot 😅 😬 nämä on siis otettu samasta virtsanäytteestä. Toki ovat kuivuneita nyt mutta siis ero on omaan silmään tosi iso. Tuoreeltaan vielä isompi kun nuo OneStepit värjäytyy joksikin aikaa aika voimakkaasti punaiseksi ja tulkinta on vaikeaa eli käytännössä jonkinlaista kuivumista on odoteltava niiden kans ainakin itsellä. Pregchekit taas kohtuu nopsaan luettavissa selkeästi.

Liitteet

• IMG_1873.jpeg
    IMG_1873.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 51
@Puolikuu joo, eipä tässä enää yrityksen pitkittyessä ja ikää tullessa niin ole nirsoiltu vuodenajasta 😅 mutta näin ajattelin vuosia sitten kun esikoista yritettiin.

Olen täällä vähän valittanut aiemminkin Raskauskeijun OneStep ovisliuskoista. Ison kasan näitä tilasin ja nyt ajattelin että ihan omasta mielenkiinnosta ostan toisia (Pergcheck) testejä rinnalle jotta nään onko eroa. Ja minusta näissä on ihan hirveet erot 😅 😬 nämä on siis otettu samasta virtsanäytteestä. Toki ovat kuivuneita nyt mutta siis ero on omaan silmään tosi iso. Tuoreeltaan vielä isompi kun nuo OneStepit värjäytyy joksikin aikaa aika voimakkaasti punaiseksi ja tulkinta on vaikeaa eli käytännössä jonkinlaista kuivumista on odoteltava niiden kans ainakin itsellä. Pregchekit taas kohtuu nopsaan luettavissa selkeästi.
PC on ainoa millä saan edes ovista kiinni. En ole enää muita edes ostanut niin ei tarvitse tulkita ovista jälkikäteen, että milloin ne nyt lähtivät haalenemaan. 😅

Saattaa tulla tmi, mutta tänään haisi aamukakka sellaiselle menkkakakalle. 😅 Keittelin kupin, ettei töissä sotkeudu pöksyt, jos menkat päättääkin alkaa jo tänään dpo13.

@Pilkki24 mä taidan kans jatkossa käyttää vaan noita Pregchekejä.. nyt kun rinnakkain käytin OneStepin kans niin huomaa vielä selkeemmin eron näissä testeissä.

Oman ovistestin tulkitsin plussaksi sunnuntaina iltapäivästä ja olojen perusteella ovis oli eilen maanantaina. Tallettelut la ja su, eilen ei aikataulut natsanneet enää. Jospa riittäis, ainakin teoriassa pitäis kai olla ihan ok ajoitus. Terolutit ajattelin aloittaa huomenna illalla. Ja sitten vaan taas odotellaan. 😅

Piinapäivät sitten taas @MrsAmyP tsemppiä 👍🏻

Täällä kp24... Tänään vähän rintojen aristamista.. erilaisia tuntemuksia alavatsassa... Saapa huomata, tarkkaa tietoa oviksesta ei ole...luulisin että oli toissa viikonloppuna... Kp15-17 aikoihin, joten tallettelut tehty ajallaan...
Viime kierto oli 29 päivää... Että sunnuntaina tai maanantaina viimeistään kait taas selviää miten käy... 🤔

Täällä tänään kp1 😭 Noh kohta sitten taas pää pystyyn, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Kierto oli sitte nyt 26 päivää.... Noh eipä onneksi venynyt, eli oviskin tapahtui.. mut sit ehkä luteaali jäi vain 9-10 päivään... 🤔 Pitäisiköhän jaksaa kysyä loppukiertoon hormonitukea... Toki ehkä ekaksi pitäisi ihan vain varata ensikäynnille se aika yksityiselle... En tässä tunnetilassa kuitenkaan.. pitää rauhoittua ensin... 🙈

Muokattu viimeksi:
Täällä ovistestissä haalea viiva. Voi kun lähtisi vahvistumaan eikä katoaisi 🤞 tulisi taas sellainen olo, että voi tehdä jotain, eikä vain ajelehdi kurjuudessa. Kp 23, jos laskee kierron alkaneen keskenmenosta.
Ei vahvistunut, eilen ei näkynyt taaskaan mitään. Nyt yritän malttaa olla testaamatta, sama odottaa ekat kuukautiset ja alkaa miettiä sitten. Tulee vain pettynyt olo, kun tuijottele tyhjiä testejä.

@Puar no voihan 😒

@Kesäheinä85 😞😞 virtuaalinen halaus sinne! Teidän matka on ollut jo niin pitkä. Toivon että ensi kierto olisi teidän ❤️‍🩹

Onko täällä kukaan muu piinapäivillä?

Dpo 3. Tutut alavatsa jomot ja arkuus tisseissä. En uskalla toivoa mitään, nämä samat oireet on tuttuja aikaisemmistakin kierroista.
Varattiin matka lämpöön alkukesäksi. Pitkitettiin asiaa aiemmin, ajatuksella jos olisi tärpännyt.. kun nyt kuukaudet menee ilman mitään niin päädyttiin sit varaamaan. Talvi on ollut pitkä, töiden ja kemiallisen raskauden takia. Hyvä päästä pois hetkeksi.

@Kesäheinä85 pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta ❤️‍🩹 Mä oon miettinyt kans noita loppukierron hormonitasoja/lyhyen puoleista luteaalia mutta just nyt niin monta palikkaa ilmassa ettei pysty ottamaan koppia vielä yhdestä, ehkä sit kesällä/alkusyksystä jos ei siihen mennessä tärppää.

Ihanaa @Puar että siellä on matka odottamassa! Tekee varmasti hyvää talven jälkeen.

@MrsAmyP mulla taitaa olla dpo6 menossa, aika oireetonta on ollut niin piinailutkin on pysyneet etäällä. Onneksi viikonloppuna tulossa vieraita niin ei ehdi miettimään, ja sit ei oo enää pitkä aika loppuviikon testipäivään ellei menkat oo siihen mennessä alkaneet.

Kiitos ❤️

@Yrttiteetä tekisi mieli sepä.. sama homma täällä.. työreissuakin pukkaa reilun kuukauden päästä, kahdeksi viikoksi Saksaan.. sinällään mahtavaa, en vain järjestelyjen ja muun elämän seassa ole siitäkään ehtinyt oikein iloita.

Ja toisaalta, onhan tuota hurjat kaksi kertaa raskaus alkanut, joten ei kait tuo loppukiertokaan huono ole... Jos vaikka nyt olis ollut hedelmöittynyt, mutta kiinnittyminen ei onnistunut ja siksi alkoi vuoto 3 päivää edellistä aiemmin 🤔🤷🏻‍♀️ eihän näitä tiedä kun en aloita testaamista heti dpo8 vaan odottelen et menkat ei alkaiskaan... 🙈
PCOS, ylipaino ja ikä vaan hidastaa touhua... 🤔 Ja voihan iän takia olla huonot munasolut enää jäljellä.. kun PCOSstä huolimatta kierto on ollut viimeiset reilu 10 vuotta aika säännöllinen... 🙈
Ja eikös se muutenkin ole onnistumis mahdollisuudet kiertoa kohden jotain 20-30% luokkaa? Ei kovin isot... 🤔

Muokattu viimeksi:
Kiitos ❤️

@Yrttiteetä tekisi mieli sepä.. sama homma täällä.. työreissuakin pukkaa reilun kuukauden päästä, kahdeksi viikoksi Saksaan.. sinällään mahtavaa, en vain järjestelyjen ja muun elämän seassa ole siitäkään ehtinyt oikein iloita.
Saksa kuulostaa hyvältä näin keväällä, toivottavasti sulle osuu sopivan lämpimät säät! Liikaa hommaa vie kyllä ilon myös niistä asioista joista vähemmän stressaantuneena osaa nauttia.

Uskon kyllä että kaksi alkanutta raskautta on ehdottomasti positiivinen signaali, toivottavasti seuraavan vuoro koittaa pian 🌈

Täällä kp 24, mutta ei yritystä, koska…Keskiviikkona tuikkasin mahaan kauheen piikin kuivattaan mun piilevää endoo (laittaa munasarjat lepoon) ja 22.4. sama homma ja 30.4. 0-ultraan ja sit selvii että koska siirretään meidän ainoa alkio. Kuulemma vk 20-21 olis siirto. Eli joko oon kaverin häissä raskaana kesäkuussa tai en. 🙈
Alkioo ei oo testattu. Mietin, että pitääkö jo alkaa työstään ajatusta lahjasoluista… 😳 Ehkä ei vielä.

Täällä kp 24, mutta ei yritystä, koska…Keskiviikkona tuikkasin mahaan kauheen piikin kuivattaan mun piilevää endoo (laittaa munasarjat lepoon) ja 22.4. sama homma ja 30.4. 0-ultraan ja sit selvii että koska siirretään meidän ainoa alkio. Kuulemma vk 20-21 olis siirto. Eli joko oon kaverin häissä raskaana kesäkuussa tai en. 🙈
Alkioo ei oo testattu. Mietin, että pitääkö jo alkaa työstään ajatusta lahjasoluista… 😳 Ehkä ei vielä.
Ihan mielenkiinnosta, mikä etu tuosta munasarjojen lepoon laittamisesta on? Ovatko ne jotenkin yliaktiiviset endon takia ilman tuota lääkepiikkiä? Tsemppiä alkionsiirtoon. :red-heart:

Ihan mielenkiinnosta, mikä etu tuosta munasarjojen lepoon laittamisesta on? Ovatko ne jotenkin yliaktiiviset endon takia ilman tuota lääkepiikkiä? Tsemppiä alkionsiirtoon. :red-heart:
”Endometroosia hoidetaan hormonivalmisteilla tai kirurgisesti. Kivun hoitoon käytetään lääkkeitä, jotka vähentävät munasarjojen estrogeenin eritystä.
Hormonilääkityksessä pyritään vuodottomuuteen, jolloin endometrioosipesäkkeet pienenevät. Lääkehoitona ovat tulehduskipulääkkeet, yhdistelmäehkäisypillerit sekä kuukautiset estävät hormonihoidot, kuten kierukka. Pitkäaikaiseen hoitoon sopivat e-pillerien tavoin progestiinit, jotka estävät munarakkulan kasvun.

Joillekin tehoaa leikkaus. Leikkaushoidolla pyritään poistamaan endometrioosipesäkkeet. Lapsettomuuspotilaiden keskivaikean tai vaikean endometrioositaudin leikkaushoito parantaa raskausmahdollisuutta...” lähde: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...puja-ja-lapsettomuutta-syy-tuntematon/6918754

En olis osannu selittää. :) En oo terveydenhuoltoalan ihminen, niin en ihan kaikkeen edes tiedä vastauksia tai osaa selittää 🤭

Kiitos, vielä noin 1,5kk siirtoon jos kaikki menee hyvin 😍

Täällä 38v (syksymmällä 39v) kuumeilija. Mulla on kaks lasta (12v ja 9v) aiemmasta liitosta. Mun nykyisellä kumppanilla ei ole lapsia ja nyt on n. puoli vuotta oltu ilman ehkäisyä. Tänään kp30 ja aiemmat kierrot ollut sen 30pv viimeiset 3kk ja arvatkaa vaan onko mun aivot ihan jumissa mahdollisen raskauden takia😅.

Huomenna ois ajatus tehdä testi aamulla jos ei oo menkat alkanut siihen mennessä 🥹. Jännitys on valtava.

Ei vahvistunut, eilen ei näkynyt taaskaan mitään. Nyt yritän malttaa olla testaamatta, sama odottaa ekat kuukautiset ja alkaa miettiä sitten. Tulee vain pettynyt olo, kun tuijottele tyhjiä testejä.
En malttanut olla testaamatta, ihan täysin negatiivinen ovisttesti. Kp 29. 😞 Tuntuu ekstra kurjalta, kun olisi viime syksyisen vauvan laskettu aika, ja elämä on mennyt vaan surkeammaksi.

Täällä 38v (syksymmällä 39v) kuumeilija. Mulla on kaks lasta (12v ja 9v) aiemmasta liitosta. Mun nykyisellä kumppanilla ei ole lapsia ja nyt on n. puoli vuotta oltu ilman ehkäisyä. Tänään kp30 ja aiemmat kierrot ollut sen 30pv viimeiset 3kk ja arvatkaa vaan onko mun aivot ihan jumissa mahdollisen raskauden takia😅.

Huomenna ois ajatus tehdä testi aamulla jos ei oo menkat alkanut siihen mennessä 🥹. Jännitys on valtava.
Ja plussa sieltä tuli 🤩😍❤️ huh, nyt toivotaan että pysyy matkassa ❤️❤️

Takaisin