Mulla on tosi runsaat, mut onneks vuoto kestää vaan 5 päivää ja runsaana 3 päivää. Mut on ärsyttävää!Onko täällä muita joilla runsaat tai pitkään kestävät menkat?
Kp 7 eikä loppua näy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla on tosi runsaat, mut onneks vuoto kestää vaan 5 päivää ja runsaana 3 päivää. Mut on ärsyttävää!Onko täällä muita joilla runsaat tai pitkään kestävät menkat?
Kp 7 eikä loppua näy
Hyvin samoihin asioihin itsekin kiinnitän huomiota, erityisesti tuohon ravintoon huomion kiinnittäminen on ollut syksystä lähtien itselläni prioriteetti. Erityisesti proteiinin saannissa itselläni tajusin ongelmia (naisen tulisi saada 20g/ateria proteiinia) sekä aterioiden säännöllisyydessä. Stressin vähentäminen myös tärkeää, mutta väkisinpä sitä aina vähän on.Mä oon koittanut nyt elintavoilla ja ravinnolla alottaa hormonitoiminnan tukemista. Tietoisesti tehdä enemmän hyvän mielen asioita, kun stressihormonit ilmeisesti tehokkaasti vähentää progesteronia. Lisätä unen määrää, enemmän ulkoilua, syödä säännöllisemmin ja monipuolisemmin (tää on ollu mulla retuperällä). Paino on ihan normaali, mutta sokerin määrää yritän nyt vähentää huomattavasti. Sokeri ja muut nopeat hiilarit ilmeisesti lisää estrogeenidominanssia, joka muuten alkaa yleistyä jo yli 35-vuotiailla. Ravintolisänä syön multivitan raskaus-monivitamiinia ja sen lisäks vielä erikseen magnesiumia.
Vois siis sanoa, että ihan täysin terveyden perusasioihin satsaan nyt huomattavasti enemmän. Juttua aiheesta löytyy esim. täältä ja täältä. Mulla on myös iltalukemisena nyt Kaisa Jaakkolan kirja Reipas, rakas raskaus.
Ja jos munarakkulan kaikki kehitysvaiheet kestää sen 3 kiertoa, niin täytyis tosiaan vaan jaksaa odottaa mahdollisia vaikutuksia.. Vaikeaa on, kun täytyis tapahtua kaikki heti
Kuopus syntyi vajaa pari vuotta sitten ja se raskaus alkoi ilman varsinaista yritystä ajatuksella tulee jos on tullakseen. Alotettiin samalla rentoudella myös tämä raskaushaave, mutta keskenmeno ja kemiallinen heti perään muistutti siitä, ettei tällä iällä välttämättä kaikki ihan niin helposti käy. Nyt kun siirryttiin yrittämällä yrittämään, ei tärpin tärppiä.
Hei! Aiemmin olen vain sivusta seurannut keskustelua, mutta tähän voisin vastata:D mulla alkoi raskaus 2023 syksyllä, kierto ennen raskautta oli 42-47pv. Positiivisen r testin tein rv3+6 kp51. Ei ole mulle siis normaali kierropituus, imetin silloin se varmasti vaikutti.Te jotka raskaana millasia teillä oli kierronpituudet? Voiko raskaakaksi tulla jo kierto on esim 32? Puhutaan että yli 35 ei yleensä ovulaatiota tapahdu
Mulla ei noin pitkiä menkkoja ole ollut mutta on ollut runsaita (varsinkin ennen raskauksia) ja kestänyt sen 5 pvä. Oli myös tosi kivuliaat. Raskauksien jälkeen menkkakivut helpottui mutta oviskivut paheni selkeästi.Onko täällä muita joilla runsaat tai pitkään kestävät menkat?
Kp 7 eikä loppua näy

Mulla myös endo ja vahvat hormonit käytössä joulukuuhun asti. Tammikuussa ultrattiin ja munasarjat olivat täysin lepotilassa. Yhdet menkat ollut nyt teroluteilla, jotta päästiin katsomaan tapahtuuko mitään ilman lääkkeitä.Heipä hei! Liityn jo nyt joukkoon, vaikka kierukka poistetaan ja lisähormonit lopetetaan vasta huhtikuun alussa. Olen 39v ja lapsi olisi ensimmäinen. Taustalla voimakasoireinen endo ja paljon muita sairauksia. Vähän epäuskoisin fiiliksin lähden tälle matkalle. Onko tässä järkeä ja onko mun edes mahdollista raskautua (enää tässä iässä)? Toisaalta katuisimme, jos emme edes yrittäisi. Vuosi sitten munasarjojen tilanne oli vielä ultrassa hyvä, nyt "yllätyksenä" näyttivät nukkuvilta. Toivottavasti hormoneiden lopetus saisi niihin vielä eloa.
Itse lopetin heti kun plussasin. Samoin lopetin Royal geleen. Jatkoin vain rautaa ja raskausvitamiinia.Mites kun täällä osalla tuota ubikinolia menee, niin missä vaiheessa lopetatte sen kun luin että ei raskaana oleville? Heti kun plus tulee vai?![]()
Hurjasti tsemppiä @Nukkelapsi! Toivottavasti kierto lähti käyntiin noilla avuilla. Miten sulla kävi endokipujen kanssa kun hormonit jäi pois?Mulla myös endo ja vahvat hormonit käytössä joulukuuhun asti. Tammikuussa ultrattiin ja munasarjat olivat täysin lepotilassa. Yhdet menkat ollut nyt teroluteilla, jotta päästiin katsomaan tapahtuuko mitään ilman lääkkeitä.
täytynee tutustua! Gelee royalen ja macan oon testannut, mutta ei ollu mun juttu. Mama-vitskuja syön, lisäksi extra foolihappoa ja d-vitamiinia, myös rautaa kun pitäisi ferritiini saada ylemmäs.
Torstaina ajattelin testailla ekan kerran.