Yleistä löpinää

No mä luulen, että on aika lähellä. Mä aloin melkeen itkee ennen kun rupesin lukee kommentteja.

Muokattu viimeksi:
No hyi, hyvän maun raja tommosessa kuuluis säilyttää! Ei tulis mielenkään näistä asioista huijata...

Kertokaa mitä mun kannattaa tehdä! En siis ymmärrä noista raskaus ajan tuista yhtään mitään eli siihenkin vähän apua. Ei tää vielä ajankohtainen, mutta tässä mietin! Elikkä mun työsopimus loppuu 1.7 päiväkodissa. Suurin osa uusista soppareista alkaa vasta elokuussa, jollon oon jo yli puoli välin en ehtisi olla töissä max.2-3kk. Mut sekin voi olla vähän vaikeeta varsinkin lastenhoitajana kun joutuu nostelemaa ja on aika fyysistä kun henkistä. Jos jään tollon 1.7 työttömäksi voinko jo hakea jotain tukia, jos voin niin mitä? Työkkärissä ne heittää mut heti johonkin duuniin koska meidän alalla on niin paljon töitä. Oon myös siis hakemassa aikuisopislelemaan, mutta lähiopetusta on niin vähän, että en ole oikeutettu edes opiskelutukiin. Neuvoja vinkkejä mistä saan vastauksen tähän asiaan?

Velvollinenhan olet työnantajalle kertomaan raskaudesta vasta kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa...eli ota uusi soppari vastaan jos saat..ja sitten jäät saikulle jos olo ei töissä oloa kestä. Itse olen päiväkodissa myöskin ollut töissä siis ennen esikoista, nyt siis olen vanhempainvapaalla. Ja sitte jos saisit työsopimuksen yli lasketunajan niin saisit vielä korotettua äitiysrahaa ensimmäiset kolme kuukautta - siis työnantaja on velvollinen maksamaan alussa erotuksen avustuksen ja palkan väliltä..eli minusta järkevin olla vielä kertomatta töissä ja yrittää saada uusi sopimus vielä..et tässä toimisi mitenkään väärin sillä ilmoitus velvollinen et ole vielä pitkään aikaan raskaudesta. Eikä kannata jättää töitä jatkamatta jos se on mahdollista sillä kuitenkin aina kaikki raskaudessa epävarmaa..en halua kuulostaa negatiiviselta mutta ainahan voi kaikkea sattua eli ei kannata vielä ajatella ettet halua uutta sopimusta ym raskauden vuoksi.

Tosiaan itse olin töissä viimeksi raskaana ollessa pienten ryhmässä ja sisälsi paljon nostelua..jäin sairaslomalle reipas kuukausi ennen äitiysloman alkua.

Kiitos, mutta en ole saamassa uutta sopimusta enkä halua edes jatkaa siellä koska olen niin kypsynyt koko työpaikkaan ja olen sanonut johtajalle epäsuorasti, että en tahdo täällä enää ollu tämän sopimuksen päätyttyä (olin jo monesti irtisanoutumassa kunnes ratkaisu keksittii) ja ollut tosi paljon ongelmia tuolla. Yritän nyt etsiä vakkari duunia elokuuksi alkavaksi jollon olisi raha vähän isompi. Mies kuitenkin on oppisopimuksella töissä eli palkka ei ole mitenkään huima. Mut pyydettiin iltapäiväkerho haastatteluu, mutta omatunto kolkutti. Olisin oikeasti halunu mennä, mutta ei enää soittanu takas vaikka lupas ja olin et ehkä mä en soita vaikka ip ois ollu niin kiva. Jos pääsen taas kaupungille niin ei oo mitään hätää. Luulen kuitenkin, että haluisin jäädä nyt ton sopparin jälkeen vaan kotiin valmistautumaan ja opiskelemaan (jos nyt hyvä tuuri kävis et pääsisin kouluun aikuispuolelle). Katsoo nyt!:) Pilvilinna mun kaveri on siis raskaana ja heitti semmosen vitsin liittyen rakenneultraa vaikka ei edes oo niin pitkällä. Mut koska sen kertoma juttu voi oikeasti tapahtua ja tapahtuu monille. Niin se ei ollu kiva aprilli pila ollenkaa.

Kauheeta, miten jotkut uskaltaa vitsailla. Onpa kiva jos oikeesti tapahtuukin mitä on ite "manaillut". :/

Toivottavasti pääset kouluun aikuispuolelle opiskelee! :) Valmistuisitko nyt syksyllä siis nykyisestä koulustasi?

Onnellinenko: Mä oon 23 ja mies 24, puoli vuotta ikäeroa meillä :D ehdin täyttää 24 ennen pikkukakkosen syntymä :)

Eikun pilvilinna nyt oon ihan töissä. Valmistuin viime keväänä lähihoitajaksi/lastenhoitajaksi nyt haluisin opiskella sosionomiks, et sit kun vauva on isompi pääsisin sit alan töihin. :) Päätettiin miehen kaa niin, että mä olisin 2v vauvan kaa kotona ja hän sit 1v. Halutaan, että lapsi saa mahdollisimman pitkää olla kotona vanhempiensa kanssa. Oon 21v täytän 22v ennen vauvan syntymää.:)

Muokattu viimeksi:
Niin jäi sanomatta että itse olen 24 tai no parin viikon päästä 25. Mieheni on minua puoli vuotta vanhempi.

Mulla ja miehellä siis melkein 3-vuotta ikäeroa. Yhdessä ollaan tallailtu kesällä jo seitsemän vuotta ja samalla tulee kaksi vuotta aviotakin täyteen :)

mä taidan olla vanhimmasta päästä täällä. Esikoinenkin on jo 7 vuotta. Mies on mua 4,5 vuotta nuorempi.

Onnea kaikille kanssa odottajille :) <3 ! Onko täällä ketään lähihoitajaa joka tekee työtä vanhusten parissa? Miten töissä menee? Milloin ajattelitte kertoa esimiehellenne raskaudesta?

Oon lähihoitaja, mutta päiväkodissa töissä. Mut oon itse tehnyt myös vanhusten kaa töitä. Suosittelen, että jos on jotain epidemioita kerrot heti! Mut niin kauan kun itse pystyt niin ei sun tarvii kerttoo kun lain mukaa vasta 2kk ennen äippälomalle lähtöä. Saat luultavasti myös varhaistetut äippäloman kun aika fyysistä ja rankkaa, mut se on yksilö kohtaista. Toivottavasti tää autto yhtään.:)

Varhaistettua ei sinällään kannata ottaa, koska lyhentää lapsen kanssa oloa loppupäästä, tai jos jää kotiin lastenhoidon tuelle niin sais pidempään vanhempainvapaa rahaa, joka on triplasti enemmän kuin lastenhoidontuki. Mieluummin saikkua lopusta. Niin tekee moni muukin hoitsu. Nimim. itsekin tein.

Takaisin