Mites teidän kaverit on suhtautuneet raskauteen? Meillä pääasiassa hyvin mutta mulla muutama läheisin ystävä on sinkku tai ei muuten oo lastensaanti ajankohtaista. Nyt kun mä oon raskaana saa aika paljon kuulla komnentteja: "ite en haluis muuttaa elämääni ja luopua esim. Salikäynneistä", tai "en kyl haluis lapsia nyt, haluun keskittyä uraan/opiskeluun".
Samat ihmiset on viel hetki sitten toivoneet saavansa lapsia alle 30v. Jne. Tuntuu et nyt kun joku toinen onkin raskaana niin heille tullut joku ihme "kieltoreaktio" tyyliin "en mä ees lapsia haluiskaan" nyt kun asia ei esim. Parisuhteen puuttuessa ois ees mahollinenkaan heille juuri nyt.
Onko muut huomanneet samaa?
Jotenkin tommoset kommentit tuntuu ikäviltä, ihan kun eivät vous vaan aidosti olla iloisia tousen puolesta ja myöntää että ous se kiva itsekin noitä lapsia saada. Ja en nyt tarkoita sellasia ihmisiä jotka ei oukeestikaan lapsia toivo vaan semmosia jotka on aiemmin niistä toiveista kuitenkin puhuneet
Samat ihmiset on viel hetki sitten toivoneet saavansa lapsia alle 30v. Jne. Tuntuu et nyt kun joku toinen onkin raskaana niin heille tullut joku ihme "kieltoreaktio" tyyliin "en mä ees lapsia haluiskaan" nyt kun asia ei esim. Parisuhteen puuttuessa ois ees mahollinenkaan heille juuri nyt.
Onko muut huomanneet samaa?
Jotenkin tommoset kommentit tuntuu ikäviltä, ihan kun eivät vous vaan aidosti olla iloisia tousen puolesta ja myöntää että ous se kiva itsekin noitä lapsia saada. Ja en nyt tarkoita sellasia ihmisiä jotka ei oukeestikaan lapsia toivo vaan semmosia jotka on aiemmin niistä toiveista kuitenkin puhuneet

Hyvät ystävät pysyvät, kun itsekin jaksaa panostaa niihin ihmissuhteisiin :)
Pelkkä ajatus siitä, että vauva-arjen keskeltä on mahdollisuus lähteä pariksi tunniksi ihan vaan vaikka kahvittelemaan tyttöjen kanssa, auttaa varmasti jaksamaan. Uskon olevan parempi äitikin, kun joskus saan viettää vähän aikaa aikuisessa seurassa :) Vauva ja iskäkin saavat sitten viettää kahden keskistä aikaa ilman mun valvovaa silmää, joka kuitenkin vahtaa, onko vaipan teipit oikeassa asennossa