Yleistä keskustelua aiheesta

Capitana

Puuhakas puhuja
Elokuunmammat 2015
Ajattelin luoda uuden ketjun, kun ei tunnu pulinatarpeeni osuvan mihinkään aloitukseen.

Huh, mikä päivä! Poika täytti tänään 3 ja tuota odottaessaan sai nukuttua yöllä 5,5 tuntia, joten samoihin meni äitinkin uni :sleep011 Koko päivä sukulaisia, makeita ruokia, kahvia ja tietenkään kukaan ei vielä tiedä masuasukista!! Oloja, närästystä, pissalla ravaamista, maha juimii jne ja pitää esittää reipasta! Onneksi lyhyet yöunet toimivat osittain selityksenä kun ei todellakaan ollut tarkoitus pläräyttää ilmoitusta suvulle pojan päivänä, saati näin alussa, 6+3. Nyt on paikalla enää äijäporukka, jotka kokoavat jotain lego moottoripyörää pojan kanssa ja minä saan istua hetken... mä olen niiiiiin valmis petiin!
 
Tuollaiset päivät on tosi raskaita.. :-/ Toivottavasti sulla on huomenna leppoisampi päivä! :-)

Täällä on mennyt tämä päivä pelkästään nukkuen, syöden ja neuloen, mutta hyvä näin välillä.. :-D
 
Hei, mielenkiinnosta kyselisin, onko täällä muilla käytössä jotain raskausappsejä?
Itse käytin ensin Ovia Fertilityä ja nyt plussan jälkeen Ovia Pregnancya. Mielestäni aivan huippusovelluksia. :D

Varsinkin tuo Pregnancy; sisältää huikeat määrät tietoa kielletyistä sekä sallituista ruoka- ja lääkeaineista. Lisäksi päivittäin tulee tietoa mitä alkiolle/sikiölle/vauvalle milloinkin tapahtuu (ruoansulatuselimistön/sormien/silmien/jne. muodostuminen).
Myös omia tuntemuksia, oireita, muistiinpanoja yms. voi laittaa ylös sovellukseen.

ImageUploadedByVau Foorumi1420526172.873722.jpg
 
Moikka! Mulla on tosi hyvä ohjelma raskaudesta! Se maksoi 3e mutta on tosi hyvä! Suomen kielellä, sieltä löytyy poikien ja tyttöjen nimiä, tietoa raskaudesta, joka päivälle ja joka viikolle tekstiä ja montako viikkoa jäljellä ja montako päivää ja montako minuuttia ja jopa sekuntia, suomen kielellä kaikki, tosi hyvä! :)
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    123.6 KB · Katsottu: 35
Oon kattonu tuota samaa sovellusta, mutta tuon ilmaisuuden takia päädyinkin Oviaan.
Paljon on kyllä tuota suomenkielistä monet kehunut, täytyy miettiä jos jossain vaiheessa itsekin sen lataisin :)
 
En oo ladannu mitää ohjelmaa vielä:-D
Ja kaikki mikkä ilmasia niin englannin kielisiä :-(
 
Ehkäpä tämä topic sopisi tänne. Onko täällä muita innokkaita käsityöharrastajia? Ennen plussaa innostuin neulomaan henkselihousut ja villatakin, ja nyt työn alla on toukkapussi (jota voimme käyttää sitten pari viikkoa synnytyksen jälkeen, kun pikkunen on esimerkiksi päikkäreillä)
 
Ma ajattelin kans pyytaa kaveria neulomaan sellasen toukkapussin, itella kun ei pysy puikot kadessa yhtaan. :)
 
Minä olisin innokas, mutta esikoinen nykyisin rajoittaa harrastusta, kun on liian innokas apulainen, eikä pitkään viihdy yksinään. Minun juttu on ompeleminen, neulominen ja ristipistotyöt :) Nyt on menossa ristipistotyö, jota väkerrän aina illalla, kun pikkuapulainen on mennyt nukkumaan!
 
En nyt varsinaisesti mikään käsityö-ihminen ole, mutta paljon tulee käsillä värkättyä kaikkea. Tai ainakin yritettyä! :grin
Tässä kuvassa tästä puuttuu napit, mutta tämmöisen pussukan kudoin meidän kolmoselle, kun mulla oli viime huhtikuun lopulla laskettu aika. Ajattelin, että ihan tuolla pärjätään se kevät ja kylmempinä päivinä kesälläkin, etten ostanut erikseen mitään haalaria. Tuossa oli takana reikä turvakaukalon haararemmiä varten ja etupuolelta se remmi tuli nappien välistä. Ohjeita löysin netistä ja jostain käsityölehdestä, mutta niitä ohjeitahan en ymmärtänyt ollenkaan, kaikki lyhenteet ja käännöt yms oli mulle ihan täyttä hepreaa! mulle riitti vain mitat ja itse sitten sovelsin. :grin tuli molemmat puolet kudottua kahteen kertaan, ennen kuin onnistui... :grin

2014-03-28-17-19-22-jpg.1717
 
Ninetsu, vautsi kuinka hieno!! Pikkuinen on helppo myös laittaa pussukkaan lekottelemaan, kun lapsen voi kätevästi etupuolelta laittaa sisään. Ei tarvitse pujotella tai muuta :)
 
kiitos. :) tykkäsin kyllä itsekin tuosta tosi paljon, sinne oli helppo laittaa vauva sisään. tein sen koon 62-68cm ohjeilla. meille povattiin isoa vauvaa (ja edellisetkin lapset olivat syntyessään 4-kiloisia), niin ajattelin ettei se aivan heti jää pieneksi tuon kokoisena. ja poikahan oli sitten syntyessään 4,3kg ja 53cm. olihan se aluksi iso, mua nauratti laitoksella, kun pikku raasu jouduttiin laittamaan äidin kutomaan jätti-pussukkaan, hihat piti kääriä ja jalkopäässä oli 10-15cm tyhjää tilaa. :grin mutta äkkiä se sitten kuitenkin jäi pieneksi, ettei se oikeasti ollut yhtään liian suuri. :)

toinen vaihtoehto mulla olisi ollut kudottu "peitto-pussukka" turvakaukaloon, josta tulisi ne remmit läpi. vauvan olisi saanut laittaa sinne, vyöt kiinni ja kääntää peitto vauvan päälle ja napilla kiinni. mutta ajattelin sitten, että kun meillä on pyöräkärry ja löysin netistä siihen vauvan kaukalon, niin sitten sinne pyöräkärryn kyytiin pitäisi olla kuitenkin tuommoinen pussukka tai haalari, niin päädyin tekemään tuommoisen pussukan. se kuitenkin passasi molempiin, auton turvakaukaloon sekä pyöräkärryn kaukaloon. :)
 
Kirjoitan tähän kun en muutakaan keksi! Suokaa anteeksi jos ei sovi tähän ketjuun :)
Onko suunnitelmissa luoda mitään fb ryhmää elokuisille odottajille? Ois kiva saada vertaistukea ja "reaaliaikaista" seuraa, en osaa edes kovin hyvin käyttää tätä sovellusta :D
Ja muutenkin ois mukava keskustella omana itsenään samanhenkisten odottajien ja äitien kanssa :)
 
Onko kenelläkään vieläkään tietoa äitispakkauden tilanteesta? Jostakin olin lukevinani että tänä vuonna ei tulisi ollenkaan uutta äitiyspakkausta?
 
Tulee se, julkaistaan tässä helmikuun aikana yleensä vasta. Google osasi kertoa, et haalari tulee 2015 pakkaukseen Reimalta, mut muutoin on vielä odotettavaa et tietää mistä muut kamppeet toimitetaan ja miltä pakkaus sisältöineen näyttää.
 
Mä näen ihan hirvittävästi unia. Useita yön aikana, eivätkä ne ole läheskään aina mitään mukavia, mutta hyvin toden tuntuisia. Nytkin heräsin uneen, jossa entiseltä koulukaverilta oli kuollut kaksi vaimoa ja lapsi. Ahdistavaa miettiä tuollaisia nyt keskellä yötä. Jospa vielä saisi nukuttua.
 
Takaisin
Top