Yleistä jutustelua 💬

Aanuvuorosta selvitty, vähän kyllä oli heikkoja hetkiä ja yhdelle työparille piti kertoa ettei passittanut kotiin oksennustaudin pelosta.. 😅 Pomolle pitää rohkeasti vain mainita tässä lähiaikoina, että en ota niitä yövuoroja enää vastaan. Ajattelen, että parempi niin oman jaksamisen vuoksi. Työ jo valmiiksi fyysistä ja kuormittavaa 😣

Miten teidän muiden päivä meni? Itsellä muutoin hyvin, pahoinvointi tulee ja menee 😌
 
Mulla on oikeella puolella mahaa hiukan kova kohta jota jomottelee välillä ja kun makaa selälle tulee pientä painetta tms. 😖 Mikähän se on... Vasen puoli pehmeä. Tossa vähän navan alapuolella sivussa mahaa. Ei yhtään kasvata tätä luottamusta 😅
Se on ihan normaali, se on kohtu ja platsenta ja kaikki ne kasvavat osat 😁Minulla kolmannen raskauden aikana oli kova kohta melkein 3kk vain yhdellä puolella (kuin olin makuuasennossa) ja mitä enemmän vauva kasvoi, siten liikkui keskelle.
 
Muokattu viimeksi:
Aanuvuorosta selvitty, vähän kyllä oli heikkoja hetkiä ja yhdelle työparille piti kertoa ettei passittanut kotiin oksennustaudin pelosta.. 😅 Pomolle pitää rohkeasti vain mainita tässä lähiaikoina, että en ota niitä yövuoroja enää vastaan. Ajattelen, että parempi niin oman jaksamisen vuoksi. Työ jo valmiiksi fyysistä ja kuormittavaa 😣

Miten teidän muiden päivä meni? Itsellä muutoin hyvin, pahoinvointi tulee ja menee 😌

Ei minkälaista pahoinvointia, eikä väsymysta ei ole.
Nälkä ei vaivaa, tissit on väheseen kivuliat ja vatsassa menkkäkipuja ja se on siinä.
Joskus unohdan, että olen raskaana 😂
 
Aanuvuorosta selvitty, vähän kyllä oli heikkoja hetkiä ja yhdelle työparille piti kertoa ettei passittanut kotiin oksennustaudin pelosta.. 😅 Pomolle pitää rohkeasti vain mainita tässä lähiaikoina, että en ota niitä yövuoroja enää vastaan. Ajattelen, että parempi niin oman jaksamisen vuoksi. Työ jo valmiiksi fyysistä ja kuormittavaa 😣

Miten teidän muiden päivä meni? Itsellä muutoin hyvin, pahoinvointi tulee ja menee 😌
Tunnistan heikot hetket 😆 tänään aamun jälkee ihan ok olo. Ruoka ei maistu vielä.. toivottavasti huomenna😅

Hyvä idea tuo yövuorojen jättäminen, jos muutenkin jo fyysistä työtä. Pitäis itekki osata lepää nyt enemmän!
 
Taas aamu ihan järkky pahoinvointi. Miten ihmeessä saisin syötyä jotain?
En oo eilenkään pystynyt syömää kunnon ruokaa ollenkaa.🥴
 
Aanuvuorosta selvitty, vähän kyllä oli heikkoja hetkiä ja yhdelle työparille piti kertoa ettei passittanut kotiin oksennustaudin pelosta.. 😅 Pomolle pitää rohkeasti vain mainita tässä lähiaikoina, että en ota niitä yövuoroja enää vastaan. Ajattelen, että parempi niin oman jaksamisen vuoksi. Työ jo valmiiksi fyysistä ja kuormittavaa 😣

Miten teidän muiden päivä meni? Itsellä muutoin hyvin, pahoinvointi tulee ja menee 😌
Joo ehyvä että pystyt sanomaan jos yövuorot ei enää onnistu!
Oma päivä meni kyllä suht hyvin, yhdet päikkärit sain onneksi nukkua mutta ei muuten oireita:) mukavaa uutta päivää kaikille 🧡
 
Tänään taas aika kamala työaamu.. Pahoinvointi ilmassa vahvasti, aamukahvi ei menny alas ja nyt päivästä alkoi flunssanoireet (palelu, lihassärky, kurkkua aristaa) ja eikun vähän aikasemmin kotiin. Kävin ostaa koronatestin ja nyt teen sen ja jännään onko siinä plussa vai ei (toivottavasti ei!) 😵 Että silleen taas tänään 🙈
 
Kotitestissä en onneks saanu vielä tulosta, nukahdin sohvalle peiton alle ja kamala pakotus jaloissa ja nivelissä, taitaa olla vaan flunssa nyt iskemässä 🤧 Ei ois tarvinnu kyllä
 
Täällä päivä menny nukkuessa ku olin yövuorossa viime yön. Oli kyl kauhee ajaa kotiin ku niin kauhee väsymys ja matkaa 35minuuttia, mut eipä tarvinnu sängyssä unta odotella et jotain hyvää täs raskaus väsymyksessäki. Välil joutunu yövuoron jälkeen odottamaan pari kolmeki tuntia et uni tullu :tears:
 
Täällä päivä menny nukkuessa ku olin yövuorossa viime yön. Oli kyl kauhee ajaa kotiin ku niin kauhee väsymys ja matkaa 35minuuttia, mut eipä tarvinnu sängyssä unta odotella et jotain hyvää täs raskaus väsymyksessäki. Välil joutunu yövuoron jälkeen odottamaan pari kolmeki tuntia et uni tullu :tears:
Komppaan kyllä miinuksena se ajomatka kotiin, itsellä kans lähes 40km yhteen suuntaan työmatkaa, niin meinaa olla raskaat vikat kilometrit 😂 Teetkö vain yötyötä?
 
Kotitestissä en onneks saanu vielä tulosta, nukahdin sohvalle peiton alle ja kamala pakotus jaloissa ja nivelissä, taitaa olla vaan flunssa nyt iskemässä 🤧 Ei ois tarvinnu kyllä
Oivoi😩
Se on levättävä sitten. Paranemisia 💕

Mulla tuntuu ettei pahoinvointi helpota kyl millään😄 ainaku syön tulee samantien vielä pahempi olo
 
Komppaan kyllä miinuksena se ajomatka kotiin, itsellä kans lähes 40km yhteen suuntaan työmatkaa, niin meinaa olla raskaat vikat kilometrit 😂 Teetkö vain yötyötä?
Olen nyt opintovapaalla ja tämän hetkinen harjoittelu on 3 vuorotyötä, samoin kuin seuraava. Sitte olis neuvolaharjoittelu sopivasti. :tears: Opiskelen siis sairaanhoitajaksi ja harkat enään tekemättä. Nyt ku muksu päättiki tulla elokuussa ni jää vielä 2 syventävää harkkaa tekemättä.

Oli ajatuksena suorittaa koulu ensi loppuun. Toki tiedettiin miehen kanssa et näin voi käydä ku ei oo ollu ehkäsyä käytössä, mut ajatus ollukki et tulee jos tullakseen ku ekaa tehtiin 9kk ja yritettiin saada toinen heti perään, mut ku ei hiukan yli vuoden jälkeen kuulunu ni aateltii et koulu nyt sit loppuun mun osalta. Mitenkää aktiivisesti ei olla yritetty ku kierto ja ovuloinnit menny välil mite sattuu ku itellä endometrioosi. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Oma vakityö on kahta vuoroo, toki nyt olis mahdollista tehdä pelkkää aamuvuoroo sairaanhoitajana ku opintopisteitä sen verran kasassa, ja todennäköisesti loppukeväästä palaanki siihen hommaan et saa vähän säästettyä :smiling-eyes:

Mutta ihanaa kun nyt päättiki tulla, kyllä ne opiskelut vielä hetken joutaa odottaa.:smiling-eyes:
 
Mä pelkään et mulla tulee kans kohta pahoinvointi, ainaki ekasta alko 6 viikolla ja kesti kyl sinne 13-14 viikoil asti. Oli kiva kesken potilas tilanteide juosta vessaan. Varmuudeks kuljin aina semmone oksupussi taskus jos ei ehikkää :rolling:
 
Tänään oli niin oireetonta että luulin kuvitelleeni koko jutun. Kunnes sitten töissä viimeisiä hommia tehdessä, aivan yhtäkkiä alkoi hirvee olo. Olo oli ku ois ilmapallon niellyt ja röyhtäilin ihan hirveesti😂 Tätä oli esikoisestakin, aivan järkyttävää röyhtäilyä🙈
 
Njääh täällä edelleen tosi lieviä, miltei olemattomia oireita. Ei väsymystä eikä pahoinvointia. Vähän suolisto sekaisin ja alavatsaa nipistelee/vihloo välillä hieman.
 
Olen nyt opintovapaalla ja tämän hetkinen harjoittelu on 3 vuorotyötä, samoin kuin seuraava. Sitte olis neuvolaharjoittelu sopivasti. :tears: Opiskelen siis sairaanhoitajaksi ja harkat enään tekemättä. Nyt ku muksu päättiki tulla elokuussa ni jää vielä 2 syventävää harkkaa tekemättä.

Oli ajatuksena suorittaa koulu ensi loppuun. Toki tiedettiin miehen kanssa et näin voi käydä ku ei oo ollu ehkäsyä käytössä, mut ajatus ollukki et tulee jos tullakseen ku ekaa tehtiin 9kk ja yritettiin saada toinen heti perään, mut ku ei hiukan yli vuoden jälkeen kuulunu ni aateltii et koulu nyt sit loppuun mun osalta. Mitenkää aktiivisesti ei olla yritetty ku kierto ja ovuloinnit menny välil mite sattuu ku itellä endometrioosi. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Oma vakityö on kahta vuoroo, toki nyt olis mahdollista tehdä pelkkää aamuvuoroo sairaanhoitajana ku opintopisteitä sen verran kasassa, ja todennäköisesti loppukeväästä palaanki siihen hommaan et saa vähän säästettyä :smiling-eyes:

Mutta ihanaa kun nyt päättiki tulla, kyllä ne opiskelut vielä hetken joutaa odottaa.:smiling-eyes:
Okei! No mut ihana tosiaan, että päätti pieni ilmoittaa nyt tulostaan vaikka koulu ei ihan ehtinyt päättyä 🤗
 
Mä pelkään et mulla tulee kans kohta pahoinvointi, ainaki ekasta alko 6 viikolla ja kesti kyl sinne 13-14 viikoil asti. Oli kiva kesken potilas tilanteide juosta vessaan. Varmuudeks kuljin aina semmone oksupussi taskus jos ei ehikkää :rolling:
Pitääkin muistaa toi oksennuspussi taskussa pitää 🤣
 
Huhhuh olin eilen pikkujouluissa. Join kaks alkoholitonta, eikä kukaan huomannu mitään. :Grinning Face With Smiling Eyes: sit vetosinki vuorotyön aiheuttamaan väsymykseen ja lähin kotiin:tears: onneks ei muita juhlia tiedossa, toiset peruuntu ku pari oli koronassa.

Onkos muilla pikkujouluja tulossa? :smiling-eyes:
 
Huhhuh olin eilen pikkujouluissa. Join kaks alkoholitonta, eikä kukaan huomannu mitään. :Grinning Face With Smiling Eyes: sit vetosinki vuorotyön aiheuttamaan väsymykseen ja lähin kotiin:tears: onneks ei muita juhlia tiedossa, toiset peruuntu ku pari oli koronassa.

Onkos muilla pikkujouluja tulossa? :smiling-eyes:
Hienosti 🤭
Meillä ei ole onneksi tulossa, jouluaatto ja näin graavilohen/kylmäsavulohen suurena ystävänä harmittelen etukäteen kun en voi niitä syödä 😭 Ja mitähän muuta joulupöydästä vielä kielletään..en edes ole tutkinut kaikkea 😌
 
Kerkesin onneksi pikkujoulut viettää ennen raskautta😊
Pitäis saada itsensä liikkeelle ja hoidella muutama asia ennen iltavuoroon lähtöä. Hyvin jaksaa töissä, mutta kyllä sitä on tavallista väsyneempi töiden jälkeen ja lösähdän vaan sohvalle enkä jaksaisi enää liikkua mihinkään😖
 
Takaisin
Top