Yleistä jutustelua 💬

Mä säilytän kaikki hedelmät jääkaapissa ja on paljon parempia kylminä. Myös smoothieta oon tehny pakastetuista marjoista ja hedelmistä.
Monta viikkoa oli himo aasialaiseen ruokaan ja eilen käytiin syömässä. Oli niiiin hyvää 😊
 
Mite tuntuu et mahalaukku ois pienentynyt, paljon pienemmästä ruokamäärästä tulee jo ähky.
Tänää kyl ollu iha sohva löhöily päivä, olin aamupäivällä koneella pelaamassa ja sit tuli ihan älyttömän vetelä ja huono olo ja sit oonkin viettäny sohvalla torkkuen ja piirrettyjä kahtoen päivää
 
Mitä te syötte? Mulla on koko ajan kauhee nälkä ja varmaankin pitäis alkaa laittaa ihan kunnon lounasta (leipä ei tunnu riittävän) mut ei oo oikein ideoita et mitä terveellistä, täyttävää ja helppoa tekis päivällä, illalla syödään aina isompi ateria. Oon syöny pahoinvointia vastaan hedelmiä ja myslipatukoita mut jälkimmäiset ois kyl hyvä korvata jollain ei-niin sokerisella.
 
Mitä te syötte? Mulla on koko ajan kauhee nälkä ja varmaankin pitäis alkaa laittaa ihan kunnon lounasta (leipä ei tunnu riittävän) mut ei oo oikein ideoita et mitä terveellistä, täyttävää ja helppoa tekis päivällä, illalla syödään aina isompi ateria. Oon syöny pahoinvointia vastaan hedelmiä ja myslipatukoita mut jälkimmäiset ois kyl hyvä korvata jollain ei-niin sokerisella.
Menisikö tortillat? Niihin saa täytteeksi miltei mitä vaan, joten voi ainakin vaihdella. Pastat on myös tosi nopeita lounasruokia kotona. Itse teen yleensä illalla isomman satsin jotain niin, että saan siitä ainakin seuraavan päivän lounaan töihin. Kaikki laatikot ja pataruuat toimii siinä. Keitot on myös nopeita tehdä ja niitä voi syödä pidempäänkin.

Itsekin oon kyllä miettinyt, että pitäisi kaivaa joku vaihtuva viikon ruokalista jostain, kun tuntuu välillä olevan pää ihan tyhjänä ideoista ja silti pitäis kaupasta jotain aineksia ostaa. Tänään mulla on listalla meksikonpata, jota en olekaan koskaan ennen tehnyt.
 
Mitä te syötte? Mulla on koko ajan kauhee nälkä ja varmaankin pitäis alkaa laittaa ihan kunnon lounasta (leipä ei tunnu riittävän) mut ei oo oikein ideoita et mitä terveellistä, täyttävää ja helppoa tekis päivällä, illalla syödään aina isompi ateria. Oon syöny pahoinvointia vastaan hedelmiä ja myslipatukoita mut jälkimmäiset ois kyl hyvä korvata jollain ei-niin sokerisella.
Mie ite pyrin syömää kaks lämmintä ateriaa. Valmistan päivälliseks isomman satsin, jota otan töihin sit evääksi lounaaksi mukaan. Ja ihan perus ruokia pinaattikeitto, kasvissosekeitto, makaronilaatikko, lasagne, makkarakastike, jauhelihakastike, kanakastike, broileripastavuoka, tonnikalapastavuoka, kanakasviwokki.... ja yms.
 
Syön kans kaks ihan lämmintä ruokaa
ja muutenki tasaisesti pitkin päivää 5 ateriaa. Oon päiväkodissa töissä nii siel on helppo sit syyä aamupalat ja välipalat myös ja kotona syön taaperon kanssa samaan aikaan.

Meillä kans ihan perusruokia. Nyt ollaan syöty viime aikoina kasvissosekeitto, kanakeitto, lohikeitto, jauhelihakastike, kanapasta, tortillat, uuniperunat eli ihan tämmöstä perus ruokaa. Mulla auttaa toi et syö tasaisesti, just kaikki välipalat myöski.
 
Mite tuntuu et mahalaukku ois pienentynyt, paljon pienemmästä ruokamäärästä tulee jo ähky.
Tänää kyl ollu iha sohva löhöily päivä, olin aamupäivällä koneella pelaamassa ja sit tuli ihan älyttömän vetelä ja huono olo ja sit oonkin viettäny sohvalla torkkuen ja piirrettyjä kahtoen päivää
Hei mulla tuntuu samalta! Hirvee nälkä mut ei pysty kauheesti syömää, kun tulee heti ihan täyteen.
 
Menisikö tortillat? Niihin saa täytteeksi miltei mitä vaan, joten voi ainakin vaihdella. Pastat on myös tosi nopeita lounasruokia kotona. Itse teen yleensä illalla isomman satsin jotain niin, että saan siitä ainakin seuraavan päivän lounaan töihin. Kaikki laatikot ja pataruuat toimii siinä. Keitot on myös nopeita tehdä ja niitä voi syödä pidempäänkin.

Itsekin oon kyllä miettinyt, että pitäisi kaivaa joku vaihtuva viikon ruokalista jostain, kun tuntuu välillä olevan pää ihan tyhjänä ideoista ja silti pitäis kaupasta jotain aineksia ostaa. Tänään mulla on listalla meksikonpata, jota en olekaan koskaan ennen tehnyt.
Kiitos ideoista! Täytyy varmaan alkaa tekee jotain listaa kyl ja just aina illalla tekis sellasen satsin et riittää, just esim. eiliseltä jäi hyvin viel lounaaksi ruokaa.
 
Mitä te syötte? Mulla on koko ajan kauhee nälkä ja varmaankin pitäis alkaa laittaa ihan kunnon lounasta (leipä ei tunnu riittävän) mut ei oo oikein ideoita et mitä terveellistä, täyttävää ja helppoa tekis päivällä, illalla syödään aina isompi ateria. Oon syöny pahoinvointia vastaan hedelmiä ja myslipatukoita mut jälkimmäiset ois kyl hyvä korvata jollain ei-niin sokerisella.
Itse teen iltaisin ruokaa seuraavalle päivälle (itselle evääksi lounaan ja kaikille ruokaa iltapäivälle.. joskus riittää myös seuraavalle päivälle.) Pääsen töistä klo 16 ja haen lapsen pk, ruoan on oltava valmis viimeistään 17, niin siksi tämä rytmi. Koululaiset saattavat syödä aiemmin. Tietysti jos mies on iltavuoroissa, niin voi tehdä aamulla ruokaa. Ihan perusruokia tehdään. Kanaa riisillä/perunalla/nuudeleilla, keittoja, lohikiusausta, pastoja yms… nyt lapsen toiveena olisi seuraavaksi linssicurry.
 
Kellään muulla jo vaatekriisi? Mulla on kun housut kiristää ja rintsikat hiertää mut en vielä jotenkin uskaltaisi äitiyshousuja ostaa kun eihän sitä mahaa nyt vielä oikeestaan ole. Vai kannattaisko vaan? Ponnari napinlävessä helpotti kyl jo oloa. Tänään oon koittanu löytää kaupoista sopivia rintsikoita mut vielä ei oo tullu vastaan ja kauheen kalliitakaan ei haluais ostaa kun varmaan nää tissit tästä vielä kasvaa😫
 
Kellään muulla jo vaatekriisi? Mulla on kun housut kiristää ja rintsikat hiertää mut en vielä jotenkin uskaltaisi äitiyshousuja ostaa kun eihän sitä mahaa nyt vielä oikeestaan ole. Vai kannattaisko vaan? Ponnari napinlävessä helpotti kyl jo oloa. Tänään oon koittanu löytää kaupoista sopivia rintsikoita mut vielä ei oo tullu vastaan ja kauheen kalliitakaan ei haluais ostaa kun varmaan nää tissit tästä vielä kasvaa😫

Mä luovutin ja tilasin äitiyslegginsit 😂 kun ei mee tosiaan kans enää nappi kiinni farkuista. Käytän niin vähän mitään "parempia" kamppeita, kun aina kollareissa ja hupparissa, niin en ainakaan vielä viitsinyt farkkuja ostaa. Meen sitten noilla legginseillä ja pidemmällä paidalla jos tarvii jotain siistimpää vaatetta. Rintsikoita ei oo vielä tarvinnut uusia, kun käytän muutenkin pelkkiä urheilurintsikoita.

Siskoltani sain kyllä yhdet äitiysfarkut ja paidan, kokeilin sitä paitaa ja totesin että tän kun pistää päälle niin eipä jää enää paljon epäilystä mistä on kyse 😄
 
Kellään muulla jo vaatekriisi? Mulla on kun housut kiristää ja rintsikat hiertää mut en vielä jotenkin uskaltaisi äitiyshousuja ostaa kun eihän sitä mahaa nyt vielä oikeestaan ole. Vai kannattaisko vaan? Ponnari napinlävessä helpotti kyl jo oloa. Tänään oon koittanu löytää kaupoista sopivia rintsikoita mut vielä ei oo tullu vastaan ja kauheen kalliitakaan ei haluais ostaa kun varmaan nää tissit tästä vielä kasvaa😫
Äitiyshousut vaan ostamaan ja hyvin voi ostaa jo esim imetysliivit, niissä on joustoa vaikka vielä tissit kasvaiskin. Voi olla että loppuvaiheessa tarvii isommat liivit mutta sitten taas myöhemmin ne pienemmät voi tulla taas käyttöön.
 
Itse kans lindexin imetysliiveissä kuljen päivät, pitää varmaan ostaa uusia kun nää esikoisen ajalta alkaa olla jo niin hyvin käytetyt 😂 Tavan rintaliivit on kyl ehdoton ei 😬 Ja eikun äitiyshousuja ostamaan, itsellä legginsit päivittäin käytössä👍🏻☺️
 
Okei, eli kyllä mäkin taidan ne äitiyshousut vaan ostaa😁 On muuten ihanaa kun nyt alkaa huomaamaan et se masu kasvaa, eihän se näy mut just housuista huomaa ja tunnen semmosta painetta alavatsassa. Ootan innolla kevättä ja sellasia kelejä et voi pitää jotain mekkoja vaik en ookaan ees mekkoihmisiä, ajattelen vaan et se masu näyttäis kivalta mekossa😊
 
Minä oisin halunnu mennä naimisiin raskaana. Meillä oli ihan pienet häät, vaan molempien vanhemmat ja sisarukset oli kutsuttu. Halusin saman sukunimen ku vauvalle tulee ja puoliso halusi vauvalle oman sukunimensä. Joten minä olin ilmoittanu takarajaksi naimisiin menolle vauvan ristiäiset. Mut minusta ois ollu ihanaa olla siinä häämekossa maha isona. 🥰 Sit tuli tietysti pahin korona vaihe ja häihin ois saanu kutsua vaan 7 vierasta, joten siirrettiin niitä.

Mutta ollaa suunniteltu et pidetään kesällä ystäville jotku hääjuhlat. Siis ihan maailman rennoimmat, omalla pihalla grillaten tms. Niin nyt suunnittelin et jos viirataan niitä loppukesään ni nythän minä sit voin olla siinä mekossa maha isona 🤭
 
Hei täytyy lisätä vielä naimisiin meno mahan kanssa haaveeseen. Mulla ei siis ollu mitää valkoista häämekkoa, vaan semmonen punainen pitsimekko. Ihan normi kaupasta hankittu. Et sitä voi käyttää uudelleen jos pidetään ne kesäjuhlat. Ehkä en valkoisissa hääunelmasssa grillaisi. 🤣
 
Yritin käydä vaatekaupoissa etsimässä äitiysvaatteita, kun alkaa olla pakko ostaa töihin ja julkisille paikoille kelpaavat housut, mutta olipa vaikea löytää mitään. Yhdestä lastenvaateliikkeestä löytyi muutama housuvaihtoehto! :Grimacing Face:
 
Yritin käydä vaatekaupoissa etsimässä äitiysvaatteita, kun alkaa olla pakko ostaa töihin ja julkisille paikoille kelpaavat housut, mutta olipa vaikea löytää mitään. Yhdestä lastenvaateliikkeestä löytyi muutama housuvaihtoehto! :Grimacing Face:
Joo oon kans ymmärtänyt et niitä on super huonosti liikkeissä. Ostin ite torista ja sain tutuilta. Torissa minusta on jonkun verran ollu ja ihan kirpparilla myös saattaa olla, jos siellä tykkää pyöriä.
 
Takaisin
Top