Oi että oli vaikea avata suuta tästä raskaudesta kun neuvolasta soitettiin. Jätin eilen soittopyynnön tytön rokotuskäyntiin liittyen ja hetki sitten soitettiin sieltä. Eka neuvola on 28.2. heti aamusta. Viikkoja silloin on 8+jotain.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kiitos lisätiedoista@Kuuttituutti Muut olikin jo vastailleet. Ei siis suoraan oo käynnistystuomio, jos ruokavaliolla pysyy arvot hallussa. Itellä pysyy ensin, sitten paasto alkaa kohoilemaan vaikka tekisin mitä ja lopulta oon joutunu pistämään insuliinia nyt jo kolmessa raskaudessa.
Varasin eilen neuvolan, 24.2. (8+2) on se ja lääkäri, jossa myös ultrataan on 28.2 (8+6).![]()
Miten mies onnistui ratkomisessa?:DView attachment 118797
Mä jatkan yksinäni höpinää täällä. Laitoin miehelle scrabblen kirjaimia ja käskin häntä ratkaisemaan. Saa nähdä kauanko menee että hoksaa.
Ei oo vielä onnistunut. Annoin lastenkin yrittää mutta ei nekään ole päässeet lähellekään.Miten mies onnistui ratkomisessa?:D
Mä itse ottaisin edes sen Panadolin kuin kärsin kuumeesta. Muutenkin oon joutunut käyttämään aika paljon erilaisia lääkkeitä niin yksi Panadol on pieni paha.Nonii .. poika sai tartutettua muhun kipeytensä
Muhun ei yleensä kovin helposti taudit tartu nii just nyt sit.. raskaus vissiinki heikentää muutenki vastustuskykyä.. näin jostain lukenu joskus. Kuumetta vain lievästi, mutta onkohan sikiön kannalta parempi vaihtoehto alentaa pienikin lämpöily vai välttää panadolia? Sen tiedän ,että jos korkeaksi nousee niin pitää alentaa lääkkeellä, mut mulla ny ollu vasta lievää. Mielellään kun ei mitään lääkkeitä napsis varsinkaan tässä alussa
Nenäki aiva tukos. Kysyin otrivin mentholin käytöstä raskausaikana niin siitäkin sain ristiriitaista vastausta. Apteekissa sanottiin ,että saa käyttää ,mutta netissä taas kiellettiin
Mulla vasta kuulemma neuvolassa katsotaan ultraan aika, olisin jo halunnut tietää milloin sinne pääsenKiitos lisätiedoistaPitää katsoa miten se itsellä kehittyy tai on kehittymättä.
Mä kävin varaamassa eilen neuvolan ja se on 22.2. (7+4) Ja neuvolalääkäri ultran kanssa 1.3. (8+4)Typerän neuvolan ”lasketaan la 28 päivän kierron mukaan” virallisissa papereissa näkyy laskettuna aikana 29.9. Mutta se kuulemma NT ultrassa sitten korjataan vastaamaan oikeaa.
Yleensä eka ultra on nt ultra silloin n. 12 viikolla mutta meillä saa jo kunnallisesti varhaisultranMulla vasta kuulemma neuvolassa katsotaan ultraan aika, olisin jo halunnut tietää milloin sinne pääsenilmeisesti siis aluekohtaista tämä?
Silleen täälläkin on, ekassa neuvolassa laittavat lähetteen ultraan ja sieltä tulee aika. Ei täällä mihinkään vairhaisultriin pääse tosta vaan kunnallisen kautta… Ei vaikka sanois, että kierto voi olla mitä vaan.Mulla vasta kuulemma neuvolassa katsotaan ultraan aika, olisin jo halunnut tietää milloin sinne pääsenilmeisesti siis aluekohtaista tämä?
Täällä lähete laitetaan eka neuvola käynnillä ja sen jälkeen ajan voi itse varata. Musta tuo käytäntö on hyvä niin on parempi mahis saada ultra itelle sopivaan aikaan. Jos se tulis vaan suoraan määrättynä niin ei välttämättä sopis kalenteriin. Mulla ainakin on sen verran täynnä töiden takia kalenteri nyt kevätkauden niin on ihan mahdotonta saada pikaisella aikataululla sovitettua kalenteriin mitään.Silleen täälläkin on, ekassa neuvolassa laittavat lähetteen ultraan ja sieltä tulee aika. Ei täällä mihinkään vairhaisultriin pääse tosta vaan kunnallisen kautta… Ei vaikka sanois, että kierto voi olla mitä vaan.![]()
Tuohan se oliskin kätevä, helpompi ihmisten saada aika sopimaan kalenteriin.Täällä lähete laitetaan eka neuvola käynnillä ja sen jälkeen ajan voi itse varata. Musta tuo käytäntö on hyvä niin on parempi mahis saada ultra itelle sopivaan aikaan. Jos se tulis vaan suoraan määrättynä niin ei välttämättä sopis kalenteriin. Mulla ainakin on sen verran täynnä töiden takia kalenteri nyt kevätkauden niin on ihan mahdotonta saada pikaisella aikataululla sovitettua kalenteriin mitään.
Mulla on yksi kkm taustalla syksyllä 2018. Lisäksi mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja ikää alkaa olla sen verran ettei todellakaan uskalla luottaa että kaikki menis hyvin. Pelko on mukana jatkuvasti mutta sen kanssa on vaan elettävä.Onko täällä kanssa eläjiä, joita jännittää raskaus, tai se että meneekö kesken.
Meillä meni tuossa viimevuonna syyskuun alussa kesken, tai lapsi ei jaksanu kohdussa elellä. Niin piti keskeyttää. Ja ehdin jo luopua toivosta, etten tule enää raskaaksi. No sitten plussasin testiin, kun kk myöhässä. Jotenkin hyvin onnellinen ja pelottava fiilis samaan aikaan. Tässä olen nyt sitten koittanut olla miettimättä, niinkun neuvolassa sanottiin![]()