Yleistä höpinää

Te joilla ennestään myös lapsia, milloin ootte ajatellu kertovan vauvasta? Mietittittiin, että kerrottais ekan ultran jälkeen jos sinne asti selvitään ja kaikki on siellä ok.

Elän taas tätä vaihetta, kun ”odotan” vain milloin menee kesken tai että ultrassa sitten todetaan menneen kesken. Ärsyttävää.
 
Meilläkin tulee 99% varmasti olemaan syyskuinen. Tai ihme olisi, jos ei perinteiset radi, korkea rr ja hepatoosi tässä raskaudessa iskisi, niinkun aina. 🙈 Neljä edellistä on käynnistetty rv 37-38 välillä.
 
Te joilla ennestään myös lapsia, milloin ootte ajatellu kertovan vauvasta? Mietittittiin, että kerrottais ekan ultran jälkeen jos sinne asti selvitään ja kaikki on siellä ok.

Elän taas tätä vaihetta, kun ”odotan” vain milloin menee kesken tai että ultrassa sitten todetaan menneen kesken. Ärsyttävää.
Kerrotaan vasta ultran jälkeen läheisille. Täällä lääkäri ultraa n. 10 viikolla, joko sen jälkeen tai np-ultran jälkeen. Somea en jaksa enää kauhistuttaa tällä tiedolla, sitten vasta kun vauva on syntynyt. 😅
 
Kerrotaan vasta ultran jälkeen läheisille. Täällä lääkäri ultraa n. 10 viikolla, joko sen jälkeen tai np-ultran jälkeen. Somea en jaksa enää kauhistuttaa tällä tiedolla, sitten vasta kun vauva on syntynyt. 😅
Ei meilläkään tiiä kuin kaksi mun läheistä ystävää, joiden kanssa voi sitten jakaa myös jos kesken menee. Mies tuskin on kelleen sanonut.

Vanhemmille sitten ultran jälkeen. Esikoisesta juorusin heti, kun plussa tuli omille vanhemmille. Nyt toistaiseksi vielä raaskinut olla hiljaa.
 
Meilläkin tulee 99% varmasti olemaan syyskuinen. Tai ihme olisi, jos ei perinteiset radi, korkea rr ja hepatoosi tässä raskaudessa iskisi, niinkun aina. 🙈 Neljä edellistä on käynnistetty rv 37-38 välillä.
Hölmö ensiodottaja täällä hei, käynnistetäänkö radista aina? Oon aika sata varma että se radi sieltä napsahtaa. Mulla oli viimisistä labroissa nyt joulukuussa paastosokeri 0,1 yli paastoarvon ja pääsen nyt raskaudesta juomaan sen pitkin kahdesti, kiitos sukurasituksen.
 
Ei meilläkään tiiä kuin kaksi mun läheistä ystävää, joiden kanssa voi sitten jakaa myös jos kesken menee. Mies tuskin on kelleen sanonut.

Vanhemmille sitten ultran jälkeen. Esikoisesta juorusin heti, kun plussa tuli omille vanhemmille. Nyt toistaiseksi vielä raaskinut olla hiljaa.
Mun isä tietää sekä muutama mun ystävä jotka on olleet ihan korvaamattomia tässä keskenmenon ja yrityksen aikana. Mies haluaa pitää omalta puolelta vielä omana tietonaan 😊 kun on esikoisesta kyse niin haluaisi jo huutaa koko maailmalle 😅
 
Kerrotaan vasta ultran jälkeen läheisille. Täällä lääkäri ultraa n. 10 viikolla, joko sen jälkeen tai np-ultran jälkeen. Somea en jaksa enää kauhistuttaa tällä tiedolla, sitten vasta kun vauva on syntynyt. 😅
Mä ajattelin julkaista somessa vasta tyyliin kuvan vauvan jalkapohjasta. Mitä sitä suotta järkyttää aiemmin.
 
Mä ajattelin julkaista somessa vasta tyyliin kuvan vauvan jalkapohjasta. Mitä sitä suotta järkyttää aiemmin.
Me mentiin syksyllä naimisiin joten ärsyttää jo valmiiksi kun kaikki sanoo ” mä tiesin” kun kerrotaan raskaudesta vaikka oikeesti eihän ne oo voineet tietää😅
 
Me mentiin syksyllä naimisiin joten ärsyttää jo valmiiksi kun kaikki sanoo ” mä tiesin” kun kerrotaan raskaudesta vaikka oikeesti eihän ne oo voineet tietää😅
Kai se on niin yhteiskuntaan iskostettu ajatus, et naiset on heti häiden jälkeen vatsa pystyssä 🙈 meillä oli anoppi epäillyt, etten työn takia halua lapsia, kun sitä ei alkanut häiden jälkeen kuulua
 
Hölmö ensiodottaja täällä hei, käynnistetäänkö radista aina? Oon aika sata varma että se radi sieltä napsahtaa. Mulla oli viimisistä labroissa nyt joulukuussa paastosokeri 0,1 yli paastoarvon ja pääsen nyt raskaudesta juomaan sen pitkin kahdesti, kiitos sukurasituksen.
Ei, mulla pamahti esikoisesta samalla arvolla radi diagnoosi. Olin kyllä näreissäni.
Mittailin kotona aikani, sokereis ei koskaan ikinä ollu mitään heittoa, vaikka oisin syöny just karkkipussin.

Koska arvoissa ym ei mitää nii ei mitää tarvetta käynnistää.
 
Kerrotaan muille vasta ensimmäisen ultran jälkeen .. näin toimittu 2:ssa edellisessäkin raskaudessa.
 
Te joilla ennestään myös lapsia, milloin ootte ajatellu kertovan vauvasta? Mietittittiin, että kerrottais ekan ultran jälkeen jos sinne asti selvitään ja kaikki on siellä ok.

Elän taas tätä vaihetta, kun ”odotan” vain milloin menee kesken tai että ultrassa sitten todetaan menneen kesken. Ärsyttävää.
Minä odotin np-ultran omille vanhemmilleni ja miehen vanhemmille kerrottiin vasta juuri rakenneultraa ennen. En pitänyt mitään kiirettä siis. Samalla kaavalla taitaa nytkin mennä. Joskus sitten kun tiedän että pikkutyypillä on kaikki hyvin. Suomeen taidan laittaa vasta kastejuhlasta kuvan.
Hölmö ensiodottaja täällä hei, käynnistetäänkö radista aina? Oon aika sata varma että se radi sieltä napsahtaa. Mulla oli viimisistä labroissa nyt joulukuussa paastosokeri 0,1 yli paastoarvon ja pääsen nyt raskaudesta juomaan sen pitkin kahdesti, kiitos sukurasituksen.
Minulla oli viime raskaudess radi ja ei käynnistetty. Minulla paastoarvo huiteli jossain tähdissä, mutta sain homman kuntoon ruokavaliolla.
 
Mua oikeasti pelottaa miten tää etenee lähinnä työpaikalla. Siellä on yksi mieskollega, joka on laukonut mulle törkeyksiä ja käpälöiny mun mahaa raskauksien aikaan. Nyt kun palasin töihin äippälomalta marraskuussa niin tää tuli silittämään mun läskejä ja totesi että täällä kasvaa joku. Joskus varmaan pari vuotta sitten tää samainen tyyppi laukoi mulle, että on tainnut rouvalle ruoka maistua. Mulla oli silloin kortisonikuuri menossa ja turvotus sen mukainen. Juu mä tiedän että mulla on edellisen raskauden kaikki kilot vielä jemmassa. Ei se siltikään oikeuta laukomaan mitä sylki suuhun tuo.
Käsittämätöntä, että tämmöstä on vielä nykyaikana!! Ihan törkeetä käytöstä aikuiselta ihmiseltä, roskiin tuommoset tyypit. Minulta on kaksi kertaa töissä teini kysynyt, että olenko raskaana (en silloin ollut), mutta silloin taustalla ei ollut ilkeilyä ja riitti, kun juteltiin ettei ole kohteliasta kysyä, kun siinä tulee samalla kommentoitua toisen mahaa isoksi.

Mulle iski nyt virtsatietulehdus ja se huolestuttaa. Näitä on ollut siis usein ennenkin ja sain päivystyksestä antibiootit, jotka sopii raskaana olevalle. Harmittaa myös, kun just pääsi vähän yli stressistä ja nyt sit taas jännittää, että mitäköhän seurauksia tällä nyt sitten on. Ei taida ensiodottajalla olla stressitöntä päivää?
 
Minulla ollut myös virtsatulehduksia edellisessä raskaudessa. Ei hätää. Se on totta ,että ensiodottaja stressaa kaikkea mahdollista ,mutta kyllä ne pelot siitä hälvenee, kun viikot lisääntyy👍🏼
 
Minulla ollut myös virtsatulehduksia edellisessä raskaudessa. Ei hätää. Se on totta ,että ensiodottaja stressaa kaikkea mahdollista ,mutta kyllä ne pelot siitä hälvenee, kun viikot lisääntyy👍🏼
Tietyt pelot hälvenee mutta uusia tulee tilalle. Eikä sen mun kokemuksella koske vain niitä ekaa odottavia vaan ihan kaikkia.

Mä mietin joka raskaudessa enemmän ja enemmän voiko kaikki mennä loppuun asti hyvin kun kuitenkin alla on jo 6 hyvin mennyttä raskautta ja synnytystä. Tilastollisesti on todennäköisempää että jotain sattuu mitä enemmän on raskauksia alla.

Mulla on sattunut jo tähän mennessä ties mitä. Eka synnytys käynnistyi valtavalla verenvuodolla. Kolmannella ja neljännellä oli napanuora kaulan ympärillä. Viidennellä oli napanuora kaksi kertaa kaulan ympärillä, solmu napanuorassa ja kalvokiinnitteinen napanuora. Lisäksi mä jäin seulonnoissa kiinni ja otettiin NIPT. Kuudennella oli niin lyhyt napanuora että se piti katkaista heti syntymän jälkeen.
 
@Kuuttituutti Muut olikin jo vastailleet. Ei siis suoraan oo käynnistystuomio, jos ruokavaliolla pysyy arvot hallussa. Itellä pysyy ensin, sitten paasto alkaa kohoilemaan vaikka tekisin mitä ja lopulta oon joutunu pistämään insuliinia nyt jo kolmessa raskaudessa.

Varasin eilen neuvolan, 24.2. (8+2) on se ja lääkäri, jossa myös ultrataan on 28.2 (8+6). 🤩
 
Takaisin
Top