Yleistä höpinää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pogo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi että oli vaikea avata suuta tästä raskaudesta kun neuvolasta soitettiin. Jätin eilen soittopyynnön tytön rokotuskäyntiin liittyen ja hetki sitten soitettiin sieltä. Eka neuvola on 28.2. heti aamusta. Viikkoja silloin on 8+jotain.

@Kuuttituutti Muut olikin jo vastailleet. Ei siis suoraan oo käynnistystuomio, jos ruokavaliolla pysyy arvot hallussa. Itellä pysyy ensin, sitten paasto alkaa kohoilemaan vaikka tekisin mitä ja lopulta oon joutunu pistämään insuliinia nyt jo kolmessa raskaudessa.

Varasin eilen neuvolan, 24.2. (8+2) on se ja lääkäri, jossa myös ultrataan on 28.2 (8+6). 🤩
Kiitos lisätiedoista 😊 Pitää katsoa miten se itsellä kehittyy tai on kehittymättä.

Mä kävin varaamassa eilen neuvolan ja se on 22.2. (7+4) Ja neuvolalääkäri ultran kanssa 1.3. (8+4)Typerän neuvolan ”lasketaan la 28 päivän kierron mukaan” virallisissa papereissa näkyy laskettuna aikana 29.9. Mutta se kuulemma NT ultrassa sitten korjataan vastaamaan oikeaa.

Miten mies onnistui ratkomisessa?:D
Ei oo vielä onnistunut. Annoin lastenkin yrittää mutta ei nekään ole päässeet lähellekään.

Mietin jo että yrittäisin saada ystävänpäivänä sen ar ultran ja sen jälkeen antaisin kortin miehelle. Mulla on ajatuksena että jokainen lapsista värittäis yhden sydämen ja ne liimattais kortille. Lisäksi siihen tulis kaksi isompaa sydäntä ja yksi tähti. Tästä tulokkaasta olis kans yksi sydän. En tiedä tajuaisko mies sitä. Osaisiko tuo laskea. Tähti tulis yhdestä keskenmenosta.

Onko muille käynyt vastaavaa kun minulle…
Näin siis muutama päivä ennen positiivista raskaustestiä unta, että olin raskaana.😁 Unessa minulla oli testi kädessä ,jossa näkyi 2 punaista viivaa ja sitten se uni loppui.
Kai joku alitajunnan toive.. mutta hassu yhteensattuma.

Moi! Pitkään sivusta seuranneena loin minäkin nyt nimimerkin, että pääsen mukaan keskusteluun. Oon 40v, ennestään 7- ja 2-vuotiaat lapset. Lisäksi taustalla 1 km viikolla 10+ v. 2018 ja viime vuoden loppupuolella geneettinen keskeytys sikiön 18-trisomian vuoksi viikolla 12.😢 Viimeisin keskeytys oli henkisesti erittäin raskas, sillä toive kolmannesta lapsesta on kova. Ikää on valitettavasti jo sen verran, että jo raskaaksi tuleminen saati lapsen saaminen syliin asti tuntuu melko etäiseltä ajatukselta.

Yllättäen tulin raskaaksi jo toisesta kierrosta keskeytyksen jälkeen ja nyt menossa viikolla 5+3. Huoli raskaudesta ja siitä, onko tämä ylipäätään totta, on luonnollisesti hirveän kova. Jotenkin sitä pitäis vaan yrittää luottaa siihen, että asiat vois mennä hyvinkin😅

Puhuitte tosta raskauden kertomisesta läheisille/someen. Meillä esikoisesta kerrottiin heti varhaisultran jälkeen läheisille, töissä kerroin ennen niskaturvotusultraa kun jäin saikulle verenvuodon takia. Someen julkaistiin rakenneultran jälkeen, siihen asti oli jäätävä menetyksen pelko läsnä niiden verenvuotojen takia. Kun oli kkm, kerroin töissä vähän ennen nt-ultraa sillä meillä alkoi yt-neuvottelut. Läheisille oli tarkoitus kertoa nt-ultran jälkeen. Samalla viikolla hakeuduin kuitenkin lääkäriin liioitellen pientä vuotoa jota oli, silloin todettiin kkm liki kuukausi sitten (heti varhaisultran jälkeen oli mennyt kesken). Sit olikin kurjaa kertoa vauvauutisten sijaan, että meillä oli keskenmeno. Sen jaoin somessakin, koska oli mm. kavereita joille olin raskaudesta kertonut ja moni varmasti odotti meille pikkukakkosta, en halunnut yhtäkään kyselyä siitä. Sit ku kuopus sai alkunsa, niin omalle äidille kerroin varhaisultran jälkeen, muille varmaan vasta toisen varhaisultran jälkeen.

Nyt en tiiä mitä tässä tekis 😁 Olen aina plussatessa kertonut asiasta jollekin kaverille, mut nyt vähän jännittää mitä kaikki tuumaa kun ois "jo kolmas". Moni kyllä siitä haaveesta tietääkin. Töihin en ainakaan tietoa haluu vielä, jos vasta sitten kun sinne palailee takaisin hoitovapaalta toukokuussa 😅

Tää ei varsinaisesti ole oire mutta voi liittyä myös raskauteen. Mulla tuli oikea pohje törkeän kipeäksi eilen ja ajattelin sen olevan jostain lihaksista johtuva. Kokeilin kylmägeeliä ja kaikkea mahdollista mutta ei se helpota ollenkaan. Huomenna on pakko kysyä työterveyteen aikaa jos tuolla onkin laskimotukos. Mulla ei koskaan ole ollut sellaista niin en tiedä miltä se vois tuntua.

Nonii .. poika sai tartutettua muhun kipeytensä🙄
Muhun ei yleensä kovin helposti taudit tartu nii just nyt sit.. raskaus vissiinki heikentää muutenki vastustuskykyä.. näin jostain lukenu joskus. Kuumetta vain lievästi, mutta onkohan sikiön kannalta parempi vaihtoehto alentaa pienikin lämpöily vai välttää panadolia? Sen tiedän ,että jos korkeaksi nousee niin pitää alentaa lääkkeellä, mut mulla ny ollu vasta lievää. Mielellään kun ei mitään lääkkeitä napsis varsinkaan tässä alussa☹️
Nenäki aiva tukos. Kysyin otrivin mentholin käytöstä raskausaikana niin siitäkin sain ristiriitaista vastausta. Apteekissa sanottiin ,että saa käyttää ,mutta netissä taas kiellettiin

Nonii .. poika sai tartutettua muhun kipeytensä🙄
Muhun ei yleensä kovin helposti taudit tartu nii just nyt sit.. raskaus vissiinki heikentää muutenki vastustuskykyä.. näin jostain lukenu joskus. Kuumetta vain lievästi, mutta onkohan sikiön kannalta parempi vaihtoehto alentaa pienikin lämpöily vai välttää panadolia? Sen tiedän ,että jos korkeaksi nousee niin pitää alentaa lääkkeellä, mut mulla ny ollu vasta lievää. Mielellään kun ei mitään lääkkeitä napsis varsinkaan tässä alussa☹️
Nenäki aiva tukos. Kysyin otrivin mentholin käytöstä raskausaikana niin siitäkin sain ristiriitaista vastausta. Apteekissa sanottiin ,että saa käyttää ,mutta netissä taas kiellettiin
Mä itse ottaisin edes sen Panadolin kuin kärsin kuumeesta. Muutenkin oon joutunut käyttämään aika paljon erilaisia lääkkeitä niin yksi Panadol on pieni paha.

@Tiitu90 mäkin ottaisin panadolia jos olo vaatii! Se on kuitenkin sallittu läpi raskauden.

Kiitos lisätiedoista 😊 Pitää katsoa miten se itsellä kehittyy tai on kehittymättä.

Mä kävin varaamassa eilen neuvolan ja se on 22.2. (7+4) Ja neuvolalääkäri ultran kanssa 1.3. (8+4)Typerän neuvolan ”lasketaan la 28 päivän kierron mukaan” virallisissa papereissa näkyy laskettuna aikana 29.9. Mutta se kuulemma NT ultrassa sitten korjataan vastaamaan oikeaa.
Mulla vasta kuulemma neuvolassa katsotaan ultraan aika, olisin jo halunnut tietää milloin sinne pääsen😁ilmeisesti siis aluekohtaista tämä?

Mulla vasta kuulemma neuvolassa katsotaan ultraan aika, olisin jo halunnut tietää milloin sinne pääsen😁ilmeisesti siis aluekohtaista tämä?
Yleensä eka ultra on nt ultra silloin n. 12 viikolla mutta meillä saa jo kunnallisesti varhaisultran 😊

Silleen täälläkin on, ekassa neuvolassa laittavat lähetteen ultraan ja sieltä tulee aika. Ei täällä mihinkään vairhaisultriin pääse tosta vaan kunnallisen kautta… Ei vaikka sanois, että kierto voi olla mitä vaan. 😂

Silleen täälläkin on, ekassa neuvolassa laittavat lähetteen ultraan ja sieltä tulee aika. Ei täällä mihinkään vairhaisultriin pääse tosta vaan kunnallisen kautta… Ei vaikka sanois, että kierto voi olla mitä vaan. 😂
Täällä lähete laitetaan eka neuvola käynnillä ja sen jälkeen ajan voi itse varata. Musta tuo käytäntö on hyvä niin on parempi mahis saada ultra itelle sopivaan aikaan. Jos se tulis vaan suoraan määrättynä niin ei välttämättä sopis kalenteriin. Mulla ainakin on sen verran täynnä töiden takia kalenteri nyt kevätkauden niin on ihan mahdotonta saada pikaisella aikataululla sovitettua kalenteriin mitään.

Täällä lähete laitetaan eka neuvola käynnillä ja sen jälkeen ajan voi itse varata. Musta tuo käytäntö on hyvä niin on parempi mahis saada ultra itelle sopivaan aikaan. Jos se tulis vaan suoraan määrättynä niin ei välttämättä sopis kalenteriin. Mulla ainakin on sen verran täynnä töiden takia kalenteri nyt kevätkauden niin on ihan mahdotonta saada pikaisella aikataululla sovitettua kalenteriin mitään.
Tuohan se oliskin kätevä, helpompi ihmisten saada aika sopimaan kalenteriin.
Ihan tyhmä tämä, että neuvolasta lähetä ja kotiin tulee paperilla varattu aika.. Saahan sen toki siirrettyä jos ei sovi mutta helpoin luulis olevan, kun sais suoraan itse varattua.

Onko täällä kanssa eläjiä, joita jännittää raskaus, tai se että meneekö kesken.
Meillä meni tuossa viimevuonna syyskuun alussa kesken, tai lapsi ei jaksanu kohdussa elellä. Niin piti keskeyttää. Ja ehdin jo luopua toivosta, etten tule enää raskaaksi. No sitten plussasin testiin, kun kk myöhässä. Jotenkin hyvin onnellinen ja pelottava fiilis samaan aikaan. Tässä olen nyt sitten koittanut olla miettimättä, niinkun neuvolassa sanottiin 😃

Onko täällä kanssa eläjiä, joita jännittää raskaus, tai se että meneekö kesken.
Meillä meni tuossa viimevuonna syyskuun alussa kesken, tai lapsi ei jaksanu kohdussa elellä. Niin piti keskeyttää. Ja ehdin jo luopua toivosta, etten tule enää raskaaksi. No sitten plussasin testiin, kun kk myöhässä. Jotenkin hyvin onnellinen ja pelottava fiilis samaan aikaan. Tässä olen nyt sitten koittanut olla miettimättä, niinkun neuvolassa sanottiin 😃
Mulla on yksi kkm taustalla syksyllä 2018. Lisäksi mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja ikää alkaa olla sen verran ettei todellakaan uskalla luottaa että kaikki menis hyvin. Pelko on mukana jatkuvasti mutta sen kanssa on vaan elettävä.

Täällä ultrataan siinä ensimmäisellä lääkärikäynnillä, joka on yleensä n. 10 viikolla, mulla oli nyt varattuna 8+6. Neuvolasta lähtee lähete np-ultraan, joka saadaan itse varata.

@Pogo Mullakin kilpirauhasen vajaatoiminta, aimmissa raskauksissa ei oo vielä tätä ollut. Nostin jo annosta sen 25mikrog ohjeen mukaan. Sydän tykyttää kokoaika niin hirveesti, että en tiedä onko siellä arvot pielessä + tää raskaus joka vilkastuttaa aina mun sydäntä. 😅

Meillä tulee nt-ultraan kans aika postitse ekan neuvolakäynnin jälkeen. Rakenneultran kanssa sama juttu, aika tulee joskus postissa. Vähän typerää sinällään, kun ois helpompi ite varata sopiva aika kuin sit taas soitella perään aikaa vaihtaakseen.

Takaisin