Mulla nyt ei muuta kokemusta ole itsellä, vain tieto siitä, miten äiti multa aikoinaan sen tutin otti pois, kerrasta poikki vaan, tutti pois roskiin (en vissiin ollut näkemässä tuota toimenpidettä), parina yönä olin kitissyt tutin perään, mutta sitten se unohtui. En tiedä, toimisiko se muillakin, ehkä riippuu siitä, miten kiintynyt vauva on tuttiin ja miten tarpeelliseksi kokee sen itselleen. Saattaisi olla hankaliakin seurauksia siitä, jos yhtäkkiä sitä tuttia vaan ei olisikaan saatavilla. Jotkuthan leikkaa sen kumi/silikoniosan irti, eli se itse tutti ei tavallaan katoa mihinkään, mutta sitä ei voi enää syödä, en tiedä millainen se keino sitten olisi. Joku taas on vienyt tutit metsään kauriiden vauvoille lapsen kanssa, ja käynyt vaivihkaa sitten keräämässä ne mättäältä pois, ja mennyt vaikka seuraavana päivänä lapsen kanssa katsomaan, että joo, kyllä menivät tarpeeseen kun äitikauris on käynyt ne hakemassa.
Peukalosta vieroittaminen onkin sitten varmaan haastavaa, kun se kulkee tosiaan aina mukana. Onko se sitten vaan niin, että peukku vaan otetaan lapsen suusta pois kun se sinne hakeutuu? En tiedä. Katsotaan nyt, minkälaiseksi meillä sitten kehittyy tuo peukkuasia, muuttuuko se vielä tässä sitten ajan mennessä eteen päin, vai jääkö itsestään vaan pois sitten ne vähätkin peukun suuhun menot ajan kanssa.