Yleistä höpinää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Agnés
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hohhoijjaa, nyt kun pääsin siitä yrjötaudista eroon, niin alkoi tulemaan näköhäiriöitä ja sahalaitoja. :eek: Soitin terveysneuvontaan ja kysyin, miten paljon saa syödä paracetamolia. Nappasin sen gramman ja tunniksi pötköttelemään pimeään. Helpotti, mutta pahoinvointi jäi. Nyt sit en taaskaan tiiä onko tää raskauspahoinvointia vai migreenistä johtuvaa. Mutta oikeesti pääsi jo itku, kun oon monta päivää maannu sen mahataudin takia ja sitte tää migreeni päälle! Alaselkä ja lantio niin kipeet makaamisesta ettei yölläkään tuu nukkumisesta mitään. On se nyt perhana. :( Toivottavasti mun sairastelut on nyt vähäks aikaa tässä, ihan pelkästä pahoinvoinnistakin on tarpeeksi harmia. Vali vali.

Mullakin Mimmus aina raskaana migreeni jossa näkähäiriö mukana, varsinkin kun oon odottanut tyttöjä ;)
en kyllä muista oliko pojilla ollenkaan. Vitsi sitä säikähti eka kerran mutta kun heti ottaa lääkkeen niin menee kyl ohi. Mä otin kyllä buranaakin. Kuitenkin niin harvoin, tyyliin 2-3 kertaa.

tsemppiä :)

Oho, tyttöä! :o :D Mulla ei oo kyllä kertaakaan poikien raskauksissa ollu migreeniä. ;) Arvelin käydä työterveydessä kysymässä lääkeasiaa, jos nää rupee toistumaan.

Ihanaa, kun tuolla alussamuutkin puhui, että mitä useampi raskaus sitä enemmän siitä on huolissaan. Siltä nimittäin täälläkin tuntuu :happy119
Pelkään just tuota kuinka hitaasti tämä kuukausi tulee nyt menemään. Onneksi on pitkiä työviikkojakin luvassa, niin toivonmukaan ei hirveästi ehdi tätä hitaasti kuluvaa aikaa ajattelemaan. Jospa sitä viikon tai parin päästä uskaltaisi jo neuvolaan soitella. Jotenkin vielä niin epäuskoinen olo, että sitä vain odottaa kuukautisten alkavan :wideyed:

Mulla myös, esikoisesta en osannut huolehtia mistään, nyt on koko ajan huoli pinnassa. Jos ei tunnu oireita niin heti paniikki.

Kyllä on ihanaa, kun on muitakin jotka huolehtii :happy119
Itsestä tuntuu, että edelliset raskaudet on painuneet jo ihan totaalisesti unholaan. Onneksi tuli pidettyä molemmista raskauksissa päiväkirjaa ja niin ajattelin nytkin tehdä. Voi sitten joskus vertailla ja katsoa millaisia eroavaisuuksia ja yhtäläisyyksiä raskauksissa oli :)

Muumuulle ja Amparolle lämpimiä ajatuksia. Ei tässä oikein mitään osaa sanoa.

Yritän täällä löytää huomiseksi töihin jotain vaatetta. Kaikki housut puristaa ja kaikki mekot on niin ihonmyötäisiä ettei niitä kehtaa tämän turvotuksen kanssa pukea. Vasta 5+4 ja vatsa on älytön pallo. Yön aikana tasoittuu ja sitten taas iltapäivää kohden alkaa turvota.

Argh, mua ärsyttää. Heräsin tänään neljältä, vaikka olis saanu nukkua kuuteen ihan rauhassa. No ompahan nyt talon vessat ja kylppäri/sauna siivottu ennen töihin menoa. Taitaa uni taas ensi yönä tulla ihan ajallaan. Onkohan tää aikaisin heräily joku raskausoire vai onko musta tullut vihdoin aikuinen, ku en enään ole niin aamu uninen kuin ennen :D

Oire se ainakin mulla on. Oon normaalisti todella aamu-uninen, en herää millään ensimmäiseen herätykseen vaan torkutan ainakin kaksi kertaa. Nyt oon tikkana ylhäällä ennen herätystä

Mulla tuli eilen taas alavatsakipuja ja alkoi pelottaa, vaikka olenkin lukenut että ne on ihan normaaleja. Yöllä ei mitään ja nyt aamulla ne näköjään taas alkoivat :eek:

Kamomilla. Juu normaalia on et on jomotuksia ja vihlontaa.. Toivottavasti ne on sulla ihan normi kohdun kasvua,tsemppiä..

Olin viikonlopon ihan normi 7 tunnin työpäivät mut voi luoja kun kroppa oli aivan puhki ja vieläkin tuntuu jaloissa. Normaalisti ton pituset ei tunnu missään..

Mulla ainakin tässä raskaudessa on paljon enemmän tuntemuksia mahassa kuin kahdessa aiemmassa. Luulen sen ainakin osittain johtuvan siitä, että kakkonen tuli lopulta sektiolla. Yhdessä vaiheessa oli ihan pelottavan paljon kipuja muutamana yönä, mut onneks meni ohi eikä enää oo ollu.

Mulla tuli eka lapsi sektiolla mut nyt eikä edellisessä kesken menneessä sektion jälkeisessä ollu kummemmin tuntemuksia. Ihan ensimmäisessä raskaudessa joka myös meni kesken taas oli semmoisia kovia vihlauksia.

Tosin nyt on vasta 4+3 eli vielä voi tulla

Menisittekö papa kokeeseen alkuraskauden aikana? Mulle tuli joukkoseulontakutsu ja nyt mietin menenkö, oon ymmärtänyt, että mitään haittaa siitä ei pitäisi olla, mutta silti tuntuu, etten uskalla mennä...

Takaisin