Yleiset höpinät

Täällä on havahduttu synnytyksen läheisyyteen, kun lauantaina lähti limatulppa. Yritin surffailla netistä tietoa, miten lähellä synnytystä se yleensä irtoaa ja kuten arvata saattaa, tämäkin on yksilöllistä. Vaihtelee vissiin viikoista päiviin tai jopa tunteihin ennen h-hetkeä. Ylävatsalla supistelee lähes joka päivä, mutta ne supistukset ei ole kipeitä. Toivottavasti vauva pysyy masussa kasvamassa vielä pari viikkoa (nyt 36+5).
 
Mäkin muuten vahingossa eksyin maanantaina liivikauppaan ja ostin yhdet uudet imetysliivit. Ilma mitään rautoja ja kovikkeita. Sit ku tulin kotiin löysin kaapin perältä 4 kpl vanhoja. No tosin niistä vain kahdet on hyvät. Kahdet on sellaset puristavat. Ne hyvät on H&M, mikä on siis ihme ja ne kahdet joissa on topatut kupit ja kipeesti painavat raudat tuolla kyljissä ovat lindexistä. Niis H&M:n liiveissä on vain kaarituet.
 
Mä olen kanssa muutamat imetysliivit hommannut. Topattuja en todellakaan käytä, kun tissit on tällä hetkellä iso C, maidon tullessa iso D. Normaalisti pieni B, voi mun tissiparat :D Kaarituellisia voin käyttää mikäli liivit oikeesti istuu, mutta meiluummin kyllä käytän niitä kaikista kamalimpia seksintappajaliivejä. Käytössä ainakin mukavimmat. 
 
Voih, mun pitäis kans nyt saada sen verran aikaiseksi, että lähtisin rintsikkaostoksille! Muutamat ihan ok-kuntoiset imetysliivit mulla on esikoisen syntymän jäljiltä ja niitä olen käyttänyt jo nyt, kun ovat niin mukavan pehmeät ilman kaaritukia ja toppauksia. Mutta täytyy kyllä muutamat uudetkin hommata ja mikäköhän tuo kokokin taas mahtaa olla, kun maito nousee, viimeksi tosiaan oli aivan järkyttävä G-kuppi!! En kyllä muista, että ne olis niin isolta näyttäny, mut kyllä se pikkusen huvitti, kun myyjä toi vaan isompaa kokoa sovituskoppiin. Itse pyysin silloin aluksi jotain tupla-D:tä! :D Lindexiltä ostin viimeksi myös sellaisia imetystoppeja ja tykkäsin kovasti varsinkin täällä kotona pyöriessä. :)
 
Katusutariina: joo en mäkään muuten olis niitä topattuja hankkinu mutku mulla on valitettavasti näihin pieniin tisseihin jumalan lahjana saatu extraisot nännit, jotka paistaa läpi vaikka olis liivin suojuksetkin. Ja jotenkin olen tullu huomanneeksi et miehet menee ihan sekasin siitä jos nännit törröttää paidan läpi.... Eli muutenkin kaytän aina juuri samaisesta syystä topattuja liivejä. Eli ku lähen pois kotoa niin laitan ne kiristävät ja puristavat liivit mut kotoan käytän noita pehmeänpiä.
 
Minäkin täällä taas pitkästä aikaa kirjoittelen. Käyn kyllä lukemassa ahkerasti, mutta en ole itse oikein ehtinyt kirjoitella. Aika hiljaista täällä on viimeaikoina kyllä ollut, taitaa olla kaikilla viimehetken kiireitä.. Mulla tuo koulu on vielä pitänyt kiireisenä, mutta tästä pikkkuhiljaa alan hiukan rahoittua..

Moni on siis jo uskaltanut ostaa imetysliivejä. Mulle on jotkut sanoneet, ettei kannata etukäteen ostaa, kun ei tiedä sitä kokoa varmaksi. Teillä jo synnyttäneillä onkin varmaan käsitys siitä, mihin mittoihin rinnat paisuu Mä myös hyvin pienirintaisena olen onnistunut nyt kasvattamaan näitä jo kahdella kuppikoolla. Että mihinköhän ne tästä vielä paisuu...
Kyllä mun tekisi myös mieli jo käydä ostamassa imetysliivejä (tai siis olen jo ostanutkin H&M:ltä parit jotka ei varmaan kyllä mahdu sitten maidon noustua...), kun en usko ihan heti lähteväni mihinkään sovittelemaankaan.. Oletteko muuten käyttäneet sellaisia ns. luukkuliivejä vai tuosta keskeltä aukeavia? Mun terkkari suositteli noita jälkimmäisiä, mutta saakohan sellaisia enää mistään? En ole oikein vielä perehtynyt tähän asiaan..

Mulla on edelleen sairaalakassi pakkaamatta ja nyt on tullut myös sellanen viimehetken paniikki, että onkohan mulla nyt varmasti kaikki tarvittavat tavarat ja tarpeeksi pikkuiselle vaatteita ja ja.. No onneksi tässä on vielä aikaa käydä kaupungilla pyörimässä. Nyt olisi oikeasti aikaa vähän jo alkaa rentoutumaan, tosin sitä ei taida kovin pitkään kestää
 
Suurin osa taitaa olla siirtynyt tonne facebookin puolelle :D 

Ja juu, Eemi03, ymmärrän ihan täysin :DDD Mulla kun on normaalisti ne B:t niin sillon kyllä käytän topattuja tai vähintäänkin kaarituettuja. Maitohinkkien kanssa jätän kaikki ylimääräset pois kun ovat ilmankin ihan järjettömän kokoset.. :)
 
Kävin nyt tänään ostamassa niitä imetysliivejä ja löysin täältä Tampereelta aivan loistavan kaupan tähän tarkoitukseen: Bella Bambina, joka on Lakalaivassa. En tiedä kauanko ko. kauppa on treella ollut, mutta jo esikoisen aikana huomasin, että tuntui olevan aika kiven alla imetysliivien löytäminen ja siksi olenkin nyt niin tyytyväinen löytöihini! Tämä liiketila tosin oli aika pieni ja täynnä tavaraa, johtuen varmaankin siitä, että taitaa ensisijaisesti olla nettikauppa. Mutta tosiaankin, täällä oli valikoimaa niin eri malleista, valmistajista ja väreistä, vaikka kuinka paljon ja oli tietysti mukava, kun sai sovittaa päällensä ennen ostopäätöstä (toisin kuin tilatessa jostain). Nyt voin kyllä kokemani perusteella suositella ihan kaikille mammoille tällaisia Bravado Seamless -merkkisiä. Ovat aivan ihanan tuntuiset ja pehmeät päällä ja silti tukevat. (+näissä on vielä kasvunvaraakin, kun ovat joustavaa materiaalia ja hakasissa oli reilusti säätövaraa.) Vähän niin kuin hyvät sporttirintsikat, mutta sata kertaa pehmeämmät. Itse tykkään jo aikaisemmalla kokemuksella näistä "luukkumalleista", joista Beijaflorkin vähän mielipiteitä kyseli... Ostin sitten vielä toiset samalla kertaa, ne Boob -merkkiset ja myös tällaiset pehmeät. Oih, oon niin tyytyväinen! :)
 
Vähän alakuloiset fiilikset tässä kun on toisen koiran kanssa ollut harmeja. Oli tossa viikonloppuna parin tunnin karkureissulla, onneksi saatiin takaisin kunnossa. Mutta reissullaan on syönyt ilmeisesti jotain sopimatonta kun nyt sitten paska lentää... Huominen vielä katotaan kun ei ole huonovointinen mutta kaipa tossa tarvii eläinlääkärissä kääntyä. Olin niin kiitollinen silloin ihmisille, jotka ton karkurin kuulemma kiinni on ottanut ja toimittanut löytöihmisille, mutta nyt keljuttaa kun kuvittelen että ovat tietenkin houkutelleet sen luokseen jollain aivan käsittämättömällä ruualla mikä nyt raastaa sisuskaluja... grrrr. Helkkarin kivaa myös juosta aika raskaana ulkona näillä pakkasilla ties mihin aikaan tai nousta aamuyöstä siivoamaan lattioita... Pitäis varmaan vaan ottaa tää heräämis- ja sonnansiivoustreeninä sitä arkea varten, joka alkaa pian. No, kai tää tästä. Huomenna sentään neuvolalääkäri ja tilannekatsaus niin saa tietoa vauvelista piristykseksi.
 
Takaisin
Top