Yleinen keskustelu

Kukkuu! Siirryin tammikuisilta tälle puolelle kun varhaisultrassa todettiinkin lasketuksi ajaksi 5.2., ja voi että mitenkä jännää ja ihanaa on kaikki kun ensimmäinen raskaus on kyseessä😍 myöskin omat synttärit olisi 8.2., voi että jos sattuisikin samalle päivälle🙈❤️
Se olisikin hienoa jos vauva syntyisi synttäripäivänä 😍

Mulla on kans ollut toispuoleiset kivut sillä puolella mistä ovuloin. Voiko liittyä siihen? Mulle tehtiin pakastealkionsiirto niin on tiedossa ajoituksen lisäksi juuri tuo puoli miltä ovuloin. Ja tänään todettiin, että on oikeassa paikassa. 🥰

Hmm jokohan sitä viitsis varata neuvolan. Ainakaan todistetusti ei ole mennyt kesken. En tiedä pitäiskö oottaa että 6+0 tulis täyteen, jos alkais vähän etoa. Nyt en oo varma onko mitään oloja. Nukahtelen töissä, mutta kotona on vauva joka herättelee niin voi johtua vain siitäkin.

@problemsolved varaa ihmeessä, niitä aikoja ei välttämättä ole helposti saatavana (riippuu varmasti paikkakunnasta). Mutta kaiken lisäksi on kesä. Mä olin heti testipäivänä yhteydessä ja oli vaan muutama vaihtoehto. Samalla kyllä jännitti, että miten kestän jos joudun sen ajan perumaan.

@Aureelia mukava kun liityit mukaan. Kyllä se vauva ottaa mitä tarvii, itsellä aiemmissa oksensin aamu 6 ilta 6 sen 4kk ja söin lähinnä jtn jäätelöä tms kun muu ei menny alas ja kaksi ihan normaalia kokoista lasta on tullu. Esikoisen kohalla onnistuin vielä saada painoa, mutta kuopuksen kohalla olin saman painonen synnytyksessä kuin ennen raskautta. Kurjin oli esikoisen kohalla se kun kaikki terveydenhuollossa motkotti mun painosta. Kuopuksen kohdalla si nätisti totesin heti alkuun, että ei vetele se sama rumpa niin se sitten menikin paremmin, vaikka ei ne vieläkään tyytyväisiä ollu.

Mulla otettiin neuvolassa joskus sillä käsiultralla, mu en muista syytä mu se laatu on tosiaan surkea. Muuten kävin molemmissa tosi monessa ulrassa koska oli "niin" pieniä. No ei ollu, mu se on si toinen tarina.

Toivon, että kaikilla ois kaikki hyvin❣️

Ja jaksamisia kaikille, jotka sai huonoa uutisia❤️‍🩹
Onpa ikävää, että sait kuulla niin paljon painon vähäisestä noususta. Vaikka itselläni oli pitkään sama tilanne, en kuullut asiasta kritiikkiä - todettiin vain että painon nousi raskauden puolivälin jälkeen on olennaisempaa. Toki suositeltiin lisäämään terveellisiä rasvoja kuten avokadoa ja pähkinöitä ruokavalioon, vaikkakaan niilläkään ei ollut mitään vaikutusta.

Minä varasin neuvola-ajan melkeinpä heti positiivisen testin jälkeen ja oikeille viikoille osui tasan yksi aika. Se olisi nyt sitten ensi viikon torstaina. Harmillisesti täälläpäin tarjotaan vain etäaikoja, olisin itse mieluummin mennyt paikan päälle.

Saa nähdä, miten mun kohdalla suhtautuvat sitten painoasioihin. Lisäksi vähän jännittää, että tuleeko palautetta mun vegaaniruokavaliosta..

Ensi viikon alussa gynekäynti, pois suljetaan kohdunulkoinen ja katsotaan vähän muutenkin mikä tilanne. Itsellä tosi pessimistinen olo, ja olo ettei pääty hyvin. Vaikka viivat vahvistunut testeissä niin että kontrolliviiva on 2x tummempi kuin testiviiva, ja digi näyttää 3+ raskaana. Mutta mitään oireita ei ole, tänään 5+0. Palailen palstalle takaisin, jos gyne käynti osoittaa että ollaan raskaana eikä esim kohdunulkoinen tai tuulimuna.

Itselläni toinen tulossa pienellä ikäerolla ja ensi neuvolakäynnin infot on vielä hyvin muistissa. Ja lähete seulontoihin kyllä varmasti järjestyy ensi viikollakin☺️

Muokattu viimeksi:
Jätän helmikuiset nyt taakseni ja joksikin aikaa koko palstan. Varhaisultrassa todettiin, että todennäköisesti kyseessä keskeytynyt keskenmeno. 6+2 loppunut kehitys🥺❤️‍🩹 toivon muille pelkkää hyvää, en enää lue viestejä, joten kiitos jo etukäteen myötätunnosta❤️

Mulla tulossa varhaisultra rv 7 ja eka neuvola sitten rv 8. Varasin molemmat heti kun plussasin, kun saahan ne sitten peruttua. 😊

Tiedättekö sen tunteen kun nälkä on kova mutta niin on väsykin?😅 kroppa on viime aikoina ollut ihan super väsynyt eikä nytkään millään haluaisi nousta sohvalta ylös vaan mielummin nukkua, mutta tietäähän sen että huono olo tulee jos ei uhmaa kropan käskyjä ja käppäile keittiöön🙈

Tiedättekö sen tunteen kun nälkä on kova mutta niin on väsykin?😅 kroppa on viime aikoina ollut ihan super väsynyt eikä nytkään millään haluaisi nousta sohvalta ylös vaan mielummin nukkua, mutta tietäähän sen että huono olo tulee jos ei uhmaa kropan käskyjä ja käppäile keittiöön🙈
Jep koko ajan nälkä ja väsy. Eikä voi miettiä muuta kuin vauvaa vaan 😄

Takaisin