Yleinen keskustelu

@Lanaka kurja kuulla ja voimia 😢

Mulla yksi digi odottelee kaapissa ja otollisin testipäivä olisi perjantaina mutta se on perjantai 13. 😬 Eli ehkä kokeilen onnea jo torstaina tai sitten vasta lauantaina (itseni tuntien torstaina testaan ja jos ei ole vielä 3+ niin sitten on pakko ostaa lauantaille vielä uusi digi)

Mä rupesin kurkkimaan tänne viikko sitten, vaikken sillon vielä ensimmäistäkään testiä ollut tehnyt. Huomenna tosiaan tarkoitus tehä uus testi ja varovasti toivon viivan vahvistuneen. Toisaalta samalla vahvempi viiva lisää pelkoa siitä mikä tällä kertaa menee pieleen. Etenkin kun mitään selkeitä raskausoireita ei ole, edellisessä raskaudessa kun rinnat kipeytyivät jo heti alkuun.

Varovasti liityn mukaan ja koitan ajatella, että raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan 🙈 Takana yksi onnistunut raskaus 1/23, ja toisen yritys aloitettu 6/24. Sen jälkeen 3 kemiallista ja rypäleraskaus, josta seurasi yli puolen vuoden hcg-seuranta ja raskauskielto. Melkoiset pelkotunteet menossa tälläkin hetkellä siis, mutta viiva on hyvin vahvistunut onneksi 🫶🏼

Varasin tänään neuvolan kautta varhaisultran (rypäleraskauden vuoksi pääsen jatkossa aina neuvolan kautta ultraan) ja samalla katsottiin ensikäynnille aika. Terkka oli (taas) ihana, ja tarjosi vielä pari hcg-mittaustakin niin näkee, miten tasot kehittyy. Rypäleraskaus oli mulla vähän epätyypillinen, koska hcg nousi tavallista hitaammin. Yleensä niissä hcg saattaa huidella sadoissa tuhansissakin.

@Lanaka jos toissapäivältö ei oo vahvistunut, niin eihän se tarkoita vielä mitään? Hormonitaso vaihtelee päivän mittaan, samoin virtsa on eri vahvuista. Ei kuitenkaan ollut haalistunut?
Ei ollut haalistunut, mutta kai testien kahdessa päivässä pitäisi jo tummua. Tein myös yhden herkän testin, joka näytti aikalailla samalta kuin perjantainen 😔 Tosi huono fiilis joka tapauksessa, kun toisaalta pieni toivo vielä elää, mutta toisaalta siihen ei halua yhtään luottaa. Mutta testaan aamusta uusiksi, ei auta kuin odottaa 😓

Heipä hei! En ollut koko vau forumin olemassaoloa muistanut vuosikausiin, mutta nyt se tänään putkahti mieleen kun selaisin googlesta "raskaus viikko viikolta" sivuja.. ja jospa aktivoituisin hakemaan myös vertaistukea, lähinnä mielenterveyden kasassapysymiseen. Plussattu viiden lapsi tulevaksi 28.2 ja aavistin kyllä jo edellisenä iltana raskautuneeni, kun koko päivän oli töistä alkaen jo vihlonut iskias/si-nivel. Mutta siis meillä oli lapsiluku jo täynnä, poika -10, poika -17, poika -19 ja tyttö -22. Viimeisimmän synnytyksen (elektiivinen sektio) jälkeen lääkäriltäkään ei enää herunut mitään positiivista, vaan kehoittivat suorasanaisesesti olemaan enää raskautumatta, koska kohtu on niin ohentunut ja kulunut ettei enää ehkä kestä. No tässä sitä sit ollaan neljän vuoden jälkeen! :Weary Cat Face: hups heijaa miten tässä näin kävi, no toki tietoisella riskillä eletty, kun ehkäisyt sopii huonosti ja vielä huonommin. Mutta mittariin tulee tänä vuonna jo 40v niin vauvailut piti olla takanapäin olevaa elämää, kaikki pienet vaatteet ja tarvikkeet annettu eteenpäin ja nyt taas ollaan aloittamassa alusta 😅tosin mua pelottaa enemmän kuin ikinä ettei saada tätä nyyttiä syliin asti, koska mulla on jo ikää ja ylipainoa, kohtu huonossa kunnossa ja eihän tässä nyt enää viidettä kertaa voi kaikki mennä hyvin! Riskiraskaudeksi tämä kai muutenkin luokitellaan ja katsotaan minkälaiseen seurantaan sitä vielä joutuu/pääsee. Omakustanteisen varhaisultran varasin reilu parin viikon päähän ja neuvola on tasan kahden viikon päästä. Niitä tässä nyt odotellaan ja viikot on niin pitkiä odotella että kaikki menee hyvin. Sydämessä on tilaa vaikka kaikki muu onkin nyt ihan pientä kaaosta ja jännitystä ❤️

l.a. on 7.11. Ja tänään viikkoja 5+2. Onneksi alkuoireet ei ole vielä pahoin nostanut päätään.

Ei ollut haalistunut, mutta kai testien kahdessa päivässä pitäisi jo tummua. Tein myös yhden herkän testin, joka näytti aikalailla samalta kuin perjantainen 😔 Tosi huono fiilis joka tapauksessa, kun toisaalta pieni toivo vielä elää, mutta toisaalta siihen ei halua yhtään luottaa. Mutta testaan aamusta uusiksi, ei auta kuin odottaa 😓
Mulla elää sun kanssa vielä toivo 🥰 Mutta ymmärrän huolen! 🥺

Hei, minä varovasti liityn myös mukaan marraskuisiin. Meillä 1,5 v luomuyritys ei tuottanut minkäänlaisia tuloksia. Nyt alkaa kuitenkin näyttää siltä, että ekasta hoitokierrosta ja inseminaatiosta saatiin plussa. Näin pitkälle ei olla aiemmin päästy, joten en osaa yhtään arvioida, onko vielä jotain haasteita tiedossa vai menisikö kaikki tästä eteenpäin hyvin.

Vaikka tuntuu vielä aika epätodelliselta, olo on kuitenkin rauhallinen ja luottavainen. Raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan. Joka tapauksessa tämä on edistystä.

Mille raskausviikolle ootte muuten saanut ekan neuvola-ajan, te jotka ootte niitä jo varaillut? Vai onkohan siinä joku standardi, kaikille sama 🤔

Vähän jännittää, kun varmuudella joudun olla töistä pois neuvola-ajan, ei ole aikoja mun työajan ulkopuolella. Pitää varmaan esihenkilölle heti kertoa mistä kyse, jos haluaa palkallisena saada poissaolon. Ja jos pyytäisin palkatonta siihen, niin varmasti eh kysyisi et mitä varten tarvitset palkatonta (koska esim. minkään kampaaja-ajan vuoksi sitä ei myönnettäisi). Itse haluaisin pitää raskauden salaisuutena vähän pidempään!
Mä olisin halunnut ekan käynnin mahdollisimman myöhään, muttakun soitin neuvolaan niin täti oli heti sitä mieltä että mahdollisimman aikaisin kun on riskiraskaus. Kai siitä sit lähtee lähetteet heti HUS:iin tarkempiin kontrolleihin 🤔 oikeasti olisin hyvin voinut skipata koko ekan neuvolakäynnin kun se on omasta mielestä ehkä vähän turha 😅

Heipä hei! En ollut koko vau forumin olemassaoloa muistanut vuosikausiin, mutta nyt se tänään putkahti mieleen kun selaisin googlesta "raskaus viikko viikolta" sivuja.. ja jospa aktivoituisin hakemaan myös vertaistukea, lähinnä mielenterveyden kasassapysymiseen. Plussattu viiden lapsi tulevaksi 28.2 ja aavistin kyllä jo edellisenä iltana raskautuneeni, kun koko päivän oli töistä alkaen jo vihlonut iskias/si-nivel. Mutta siis meillä oli lapsiluku jo täynnä, poika -10, poika -17, poika -19 ja tyttö -22. Viimeisimmän synnytyksen (elektiivinen sektio) jälkeen lääkäriltäkään ei enää herunut mitään positiivista, vaan kehoittivat suorasanaisesesti olemaan enää raskautumatta, koska kohtu on niin ohentunut ja kulunut ettei enää ehkä kestä. No tässä sitä sit ollaan neljän vuoden jälkeen! :Weary Cat Face: hups heijaa miten tässä näin kävi, no toki tietoisella riskillä eletty, kun ehkäisyt sopii huonosti ja vielä huonommin. Mutta mittariin tulee tänä vuonna jo 40v niin vauvailut piti olla takanapäin olevaa elämää, kaikki pienet vaatteet ja tarvikkeet annettu eteenpäin ja nyt taas ollaan aloittamassa alusta 😅tosin mua pelottaa enemmän kuin ikinä ettei saada tätä nyyttiä syliin asti, koska mulla on jo ikää ja ylipainoa, kohtu huonossa kunnossa ja eihän tässä nyt enää viidettä kertaa voi kaikki mennä hyvin! Riskiraskaudeksi tämä kai muutenkin luokitellaan ja katsotaan minkälaiseen seurantaan sitä vielä joutuu/pääsee. Omakustanteisen varhaisultran varasin reilu parin viikon päähän ja neuvola on tasan kahden viikon päästä. Niitä tässä nyt odotellaan ja viikot on niin pitkiä odotella että kaikki menee hyvin. Sydämessä on tilaa vaikka kaikki muu onkin nyt ihan pientä kaaosta ja jännitystä ❤️

l.a. on 7.11. Ja tänään viikkoja 5+2. Onneksi alkuoireet ei ole vielä pahoin nostanut päätään.
Tervetuloa mukaan 🥰 Aina se lapsi on yhtä rakas, vaikka oiskin vähän yllätys 🤭

Tervetuloa mukaan 🥰 Aina se lapsi on yhtä rakas, vaikka oiskin vähän yllätys 🤭
Kyllä. Mulla ei kyllä oikeastaan muuta juuri olekaan 🤣(mm. edellisestä katosi kierukka omin päin) mutta siis ekat tunnit meni lauantaina vähän shokissa, mut sen jälkeen sitä huomaa vain rakastavansa ja odottavansa sekä pelkää ettei kaikki menekään hyvin. ❤️ päivä kerrallaan ja yritän luottaa että kyllä se elämä kantaa ❤️

Mä taidan sittenkin kanssa jo varailla neuvola-aikaa, vaikka ensin meinasin vasta varhaisultran jälkeen. Täälläkin kun ajat on kortilla, niin voi olla vähän paremmin sit valinnanvaraa, jos on aikasemmin liikkeellä.

Viime raskaudesta muistan, että aika turha käynti oli kyllä munkin mielestä toi eka. Parhaiten siitä käynnistä mieleen jöi, kun oli mies mukana, ja repeiltiin, kun th jotenkin ilmaisi huolensa mun alkoholinköytöstä. Olin vahingossa täytellut johonkin ennakkokyselyyn huolestuttavat pisteet, oikeesti kun juon lasin viiniä ehkä kerran puolessa vuodessa.

Jaa meni sit väärän keskestelun alle mun flunssat, mut ehkä sekin lasketaan kolmeenkymmeneen viestiin. Tänään siis edelleen saikulla, jäätävää räkätautia pukkaa. Kauppaan pitäis kuitenkin raahautua, koska valitettavasti kotihommista ja arjesta ei voi ottaa saikkua 😅 no tänään varmaan lapset pääsee kaikki päikkyihin ja kouluihin, eilen mulla oli kuopus myös kotona kun oli aamusta vähän yskänen, nyt hän nukkunut hyvin kyllä.

Mä taidan sittenkin kanssa jo varailla neuvola-aikaa, vaikka ensin meinasin vasta varhaisultran jälkeen. Täälläkin kun ajat on kortilla, niin voi olla vähän paremmin sit valinnanvaraa, jos on aikasemmin liikkeellä.

Viime raskaudesta muistan, että aika turha käynti oli kyllä munkin mielestä toi eka. Parhaiten siitä käynnistä mieleen jöi, kun oli mies mukana, ja repeiltiin, kun th jotenkin ilmaisi huolensa mun alkoholinköytöstä. Olin vahingossa täytellut johonkin ennakkokyselyyn huolestuttavat pisteet, oikeesti kun juon lasin viiniä ehkä kerran puolessa vuodessa.
Mäkin oon tehnyt näin että täytin vahingossa paljon korkeammat kuin oli tarkoitus mutta ei tullut kuitenkaan sanomista kun oli kuitenkin pienet pisteet 😅 Itseä vaan alkoi kuumottamaan kun tajusin 🥹

Takaisin