Yleinen keskustelu

Mäkin oon tehnyt näin että täytin vahingossa paljon korkeammat kuin oli tarkoitus mutta ei tullut kuitenkaan sanomista kun oli kuitenkin pienet pisteet 😅 Itseä vaan alkoi kuumottamaan kun tajusin 🥹

Kun tämän raskauden kyselyjä täytin neuvolaa varten, niin meinasi jossain kohtaa kans käydä kömmähdys, kun olikin järjestys vastauksissa vaihtunut kesken kyselyä ja sitä vaan naputti menemään. 🤣 meillä siis nämä pystyy keusotella täyttämään valmiiksi heidän app:issaan. Siellä sellainen aika hieno raskauspolku-sivu missä paljon tietoa ja näkee oman raskauden edistymisen.

Pistin neuvolaan juuri viestiä, et oon raskaana kunnes toisin todistetaan. Samaan viestiin ymppäsin jo useemman kysymyksen miten menetellään minkäkin asian suhteen tässä raskaudessa. Viimeks mulla oli niin raju radi heti alusta lähtien, et olivat sisätautipolilla vahvasti sitä mieltä et taustalla on diagnosoimaton kakkostyypin diabetes. Ei tosin ollu, raskauden jälkeinen sokerirasitus anto ihan puhtaat paperit. Vaan nyt on taas verensokerimittari aktiivisessa käytössä, pari paastoarvoa jo ylittynyt tässä muutamassa päivässä, joten saas nähä kuinka pian joutuu insuliineilla taas leikkimään. Niitä on onneks jääkaapissa valmiina useempi paketti jos tai luultavasti kun tarvii taas neulatyynyksi ruveta.

Pistin neuvolaan juuri viestiä, et oon raskaana kunnes toisin todistetaan. Samaan viestiin ymppäsin jo useemman kysymyksen miten menetellään minkäkin asian suhteen tässä raskaudessa. Viimeks mulla oli niin raju radi heti alusta lähtien, et olivat sisätautipolilla vahvasti sitä mieltä et taustalla on diagnosoimaton kakkostyypin diabetes. Ei tosin ollu, raskauden jälkeinen sokerirasitus anto ihan puhtaat paperit. Vaan nyt on taas verensokerimittari aktiivisessa käytössä, pari paastoarvoa jo ylittynyt tässä muutamassa päivässä, joten saas nähä kuinka pian joutuu insuliineilla taas leikkimään. Niitä on onneks jääkaapissa valmiina useempi paketti jos tai luultavasti kun tarvii taas neulatyynyksi ruveta.
Mulla on ollut edellisissä kolmessa ruokavaliohoitoinen radi, ekasta en koskaan "joutunut" rasitukseen. Eka ja toka kyllä olivatkin sirpukoita 3,5kg syntyessään, nr 3 oli 4kg ja nr 4 oli 3,9kg. Mulla on kauheita traumoja siihen sokerirasituslitkuun ja sen myötä vadelmiin ylipäätään, melkein tekisi mieli skipata rasitus ja mittailla kans vaan aktiivisesti vapaaehtoisesti sokereita 🙄

Mulla on ollut edellisissä kolmessa ruokavaliohoitoinen radi, ekasta en koskaan "joutunut" rasitukseen. Eka ja toka kyllä olivatkin sirpukoita 3,5kg syntyessään, nr 3 oli 4kg ja nr 4 oli 3,9kg. Mulla on kauheita traumoja siihen sokerirasituslitkuun ja sen myötä vadelmiin ylipäätään, melkein tekisi mieli skipata rasitus ja mittailla kans vaan aktiivisesti vapaaehtoisesti sokereita 🙄
Sillon kun oli raskaana sokerirasituksessa se litku maistui musta hyvältä. Samaa ei voi sanoa raskauden jälkeen tehdyn rasituksen kohdalla, sillon se maistui karseelta 😅

Mulla kans yökötti se ällömakea vadelmalitku eikä tuu valittua vadelmalimua tai -mehua sen vuoksi herkästi..

@Aapertti kurjan kuuloinen tausta sulla siellä. 😪 Kiva, et pääsette nyt neuvolan kautta sitten ultraan. ❤️

@emsu86 Toivotaan, et kohtu kestää raskauden siellä! Varmasti on sydämessä tilaa viel uudelle pienelle. 🥰

Omia kuulumisia:
Ei kuulu viel hirveesti mitään. 😅 Oireet tosi minimissä, snadia etomista välillä, mut siinäpä se oikeestaan. Ei oo ees tissit kipeytyneet, höh. Noh. Viikot vasta 4+2 ni kyllä ne oireet ehtii vielä tulla. 😁

Keskenmenneessä kun tuli käytyä neuvolassa, ni olihan se eka käynti oikeesti tosi turha. 😅 Joulukuussa siel kävin, ni tylsältä tuntuu mennä taas, mut kai se mentävä on. Pitääköhän käydä verinäytteetkin uudestaan antamassa? Jos nyt jotain kivaa, ni toivottavasti mies pääsee mukaan. Viimeksi oli kipeänä.

Neuvolatädin nimestä päätellen on joku mummo nyt.. Toivottavasti on mukava. Edeltävän oli tosi nuori nainen, mut vaikutti kuitenkin kivalta. En haluaisi mitään nipottajamummoa, sori nyt vaan. 😅

Varhaisultraa kovasti mietin että milloin kannattaisi mennä 🤔 Esikoisesta käytiin 6+6 ja syke näkyi hyvin. Kuopuksesta käytiin kun piti olla menkkojen mukaan 7+2 mutta olikin vissiin ollut ovulaatio paljon myöhemmin kun vasta melkein kolme viikkoa myöhemmin näkyi syke ja vastasi 8+2. Nyt kyllä tiedän tarkemmin ja ovulaatio on voinut olla muutaman päivän myöhemmin korkeintaan 🤔 Haluisin ennen neuvolaa mutta itselle sopivia aikoja ei löydy niin hyvin ja toisaalta haluaisin mahdollisimman paljon viikkoja 😅

Mä oon mitannut itse. Se yks sokeri rasitus riitti.
Olin vähä yllättynyt kun mun viime raskaudessa todettiin radi. Koska mulla ylittyi yks arvo just ja just. Oltiin käyty syömässä buffassa jälkkäriks vedin järkyttävän määrän herkkuja. En tiedä olisko siitä ruoka överistä selvinnyt kukaan puhtailla mittauksilla 🤣

Meillä on tytöllä neuvola torstaina ja varmaan siinä samalla varaan ajan.
Jännittää kun ollaan just muutettu ja neuvola vaihtunut. Edellisessä oli niin ihana tyyppi et en tiedä voiko parempaa saada❤️

Mäki yritän saada nyt vaa viestejä kasaan. Mä en muista yhtään miten menee ku on hoidot alla. Muistaakseni sillonku on virallinen testipäivä ni ne ohjeistaa jatkon. Esikoisesta mul oli ensin varhaisultra ja sitten neuvola käynti❤️ vielä 3 päivää viralliseen testipäivään. Aika menee niin hitaasti että tuntuu että on jo vuos siitä ku tein ekan testin eikä vielä edes olla virallisessa testipäivässä 🙈

@Aapertti kurjan kuuloinen tausta sulla siellä. 😪 Kiva, et pääsette nyt neuvolan kautta sitten ultraan. ❤️

@emsu86 Toivotaan, et kohtu kestää raskauden siellä! Varmasti on sydämessä tilaa viel uudelle pienelle. 🥰

Omia kuulumisia:
Ei kuulu viel hirveesti mitään. 😅 Oireet tosi minimissä, snadia etomista välillä, mut siinäpä se oikeestaan. Ei oo ees tissit kipeytyneet, höh. Noh. Viikot vasta 4+2 ni kyllä ne oireet ehtii vielä tulla. 😁

Keskenmenneessä kun tuli käytyä neuvolassa, ni olihan se eka käynti oikeesti tosi turha. 😅 Joulukuussa siel kävin, ni tylsältä tuntuu mennä taas, mut kai se mentävä on. Pitääköhän käydä verinäytteetkin uudestaan antamassa? Jos nyt jotain kivaa, ni toivottavasti mies pääsee mukaan. Viimeksi oli kipeänä.

Neuvolatädin nimestä päätellen on joku mummo nyt.. Toivottavasti on mukava. Edeltävän oli tosi nuori nainen, mut vaikutti kuitenkin kivalta. En haluaisi mitään nipottajamummoa, sori nyt vaan. 😅
Sen voi myös vaihtaa jos ei nappaa 👌 mä oon kaks kertaa vaihtanut neuvola työntekijän toki siitä syystä et se oli mun tosi hankalan exän yks parhaista kavereista.
Vaikka ihana ihminen ja tunnettiin niin ei vaan tuntunut luontevalta hänelle jutella 😊

Mäki yritän saada nyt vaa viestejä kasaan. Mä en muista yhtään miten menee ku on hoidot alla. Muistaakseni sillonku on virallinen testipäivä ni ne ohjeistaa jatkon. Esikoisesta mul oli ensin varhaisultra ja sitten neuvola käynti❤️ vielä 3 päivää viralliseen testipäivään. Aika menee niin hitaasti että tuntuu että on jo vuos siitä ku tein ekan testin eikä vielä edes olla virallisessa testipäivässä 🙈
Viestejä kasaan täälläkin. Mä kun ilmoitin testipäivän tuloksesta, annettiin polilta varhaisultra-aika (mulla 7+6 silloin) ja sanoi, että voin olla neuvolaan yhteydessä oman päätöksen mukaan joko heti tai ultran jälkeen.

Mullakin oli aamuisten laskujen mukaan kahta viestiä vaille 30 jo kasassa 🤣 oon siis tykittänyt viestejä.. nyt siis enää viimeistä viestiä vaille tänään, joten eiköhän sitä olla salaisessa huomenna tai viimeistään loppuviikosta 😅

Mä kävin eilen HCG-mittauksessa, ja tulos oli 378 ja dpo 17. Kai ihan normaali 🤔 Huomenna sitten uusiksi.

Me ollaan muutettu 1,5v sitten toiseen kaupunkiin, ja oon tavannut meidän uuden terkan vain kerran esikoisen neuvolassa. Mutta koska näitä alkuraskauksia nyt on aina monta tässä ollut, niin ollaan kyllä viestitelty, ja vaikuttaa todella mukavalta tyypiltä. Jospa tällä kertaa päästäis tapaamaankin.

Muokattu viimeksi:
Meillä on neuvola 8+2, jos nyt sinne asti päästään. 🙏 Itselle on tärkeää, että puoliso pääsee mukaan.

Takaisin