Yleinen keskustelu

Hain tosi hyvää työtä vanhalta paikkakunnalta. Mulla on pieni fiilis, että voisin päästä työhaastatteluun. Hakupäivä menee umpeen huomenna. Alkuviikosta varmaan soittelevat haastatteluihin. Olisi ideaali hoitaa neuvolat samalla, mutta ei taida onnistua kun haastattelut on varmaan aika nopeasti.
Hain tätä työtä ennen raskautumisen tietoa ja ehdin jo sitä fiilistellä. Nyt on sellainen fiilis että en tiedä kehtaisinko ottaa sitä edes vastaan. Vaikuttaa varmaan itsevarmuuteen haastattelussa. Mutta olisi sellainen työ mikä itse kiinnostaa ja mielellään palaisin siihen piankin lapsen saannin jälkeen. Ja palkka tosi kova mun tasolle.
Onko muilla epäselviä työkuvioita?

Hain tosi hyvää työtä vanhalta paikkakunnalta. Mulla on pieni fiilis, että voisin päästä työhaastatteluun. Hakupäivä menee umpeen huomenna. Alkuviikosta varmaan soittelevat haastatteluihin. Olisi ideaali hoitaa neuvolat samalla, mutta ei taida onnistua kun haastattelut on varmaan aika nopeasti.
Hain tätä työtä ennen raskautumisen tietoa ja ehdin jo sitä fiilistellä. Nyt on sellainen fiilis että en tiedä kehtaisinko ottaa sitä edes vastaan. Vaikuttaa varmaan itsevarmuuteen haastattelussa. Mutta olisi sellainen työ mikä itse kiinnostaa ja mielellään palaisin siihen piankin lapsen saannin jälkeen. Ja palkka tosi kova mun tasolle.
Tottakai kehtaat ottaa vastaan! Ei raskaana olemisen tai perhevapaiden pitäis mitenkään vaikuttaa työkuvioihin mun mielestä😊

Mullakin alkamassa uusi työ, jota hakiessa ja vastaan ottaessa en ollut vielä raskaana. Ja hyvillä mielin meen sinne, vaikka voi olla että pitää nopeestikin ilmottaa raskaudesta. Voisin kyllä hyvin hakea ja ottaa vastaan työn vaikka tietäisin olevani raskaana☺️

Milloin aiotte olla yhteydessä neuvolaan vai joko ootte olleet?😊
Olen ollut ja saatiin aika varattua. Mies on työmatkalla silloin eikä vaikuta olevan aikaa mihin siirtää, niin menenpä sitten neuvolaan yksin. Harmittaa kun on meidän esikoinen jota odotan mutta ei voi mitään.

Tottakai kehtaat ottaa vastaan! Ei raskaana olemisen tai perhevapaiden pitäis mitenkään vaikuttaa työkuvioihin mun mielestä😊

Mullakin alkamassa uusi työ, jota hakiessa ja vastaan ottaessa en ollut vielä raskaana. Ja hyvillä mielin meen sinne, vaikka voi olla että pitää nopeestikin ilmottaa raskaudesta. Voisin kyllä hyvin hakea ja ottaa vastaan työn vaikka tietäisin olevani raskaana☺️
Komppaan @Selah täysin tätä @Mustikkamaa n kommenttia, ehdottamasti kehtaat jos se vain on sitä mitä haluat! Peukut pystyyn että pääset haastatteluun ja saisit paikan, tsemppiä ❣️

Tottakai kokeilet mahdollisuuksia! Mä oon kans vähän silleen jalka oven välissä, että jos tulee hyvä paikka vastaan niin haen kyllä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mulla on parikin kollegaa, jotka on pari kuukautta alottamisen jälkeen ilmottaneet jäävänsä lähiaikoina äitiyslomalle. Hyvin otettu täällä ainakin uutiset vastaan, oon vielä miesvaltasella alalla teollisuudessa, jossa välillä kaikki on vähän jähmeetä.

Pidetään sulle peukkuja:Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Mulla myös miesvaltainen ala niin olen aina tottunut todistelemaan ettei naiseus ole hidaste. Tää hakemani työ on kyllä vähän eri alaa.
Ehkä näillä tsempeillä uskallan asennoitua tähän oikein, kiitos! 🥰 Jos nyt edes mitään yhteydenottoa tulee.

Ja tsemppiä myös muille aiheen kanssa palloileville!

@Selah Pidetään peukkuja, että nappaa työpaikan suhteen!

Ite oon vielä opiskelija ja mulla on tässä vielä harkkoja tulossa kevään aikana. Vähän jännittää ne, kun niistä ei oikein saisi kauheasti olla pois, kun on niin vaikea korvata. Tarkoitus olisi myös valmistua loppukeväästä, joten siinä vaiheessa se työnhakukin sitten on ajankohtaista. Elättelen toivetta, että löytäisin jonkun oman alan lyhyen kesätyön, jonka vielä pystyisin kunnialla tekeen loppuun ja sitten voiskin jäädä vapaalle. Mutta saa nähdä, miten käy, eihän näitä pysty suunnittelemaan. Jos saisinkin jonkun vakkarimman paikan / tulisi hyvä duuni vastaan niin ehdottomasti kyllä hakisin, vaikka olisin jo pidemmälläkin raskaana. :smiling-eyes:

Onko ketään toista joka ei halua että edes hampaista otetaan röntgenkuvaa raskaana? Itse en halua että sikiö altistuu säteilylle yhtään. Varmaan ihan turha pelko, että sikiöön vaikuttaisi jotenkin, mutta onpahan kuitenkin.

Harmi vaan että jonotin raskauksien välissä vuoden hammaslääkäri aikaa ja just tulin raskaaksi kun aika olisi. Siis kieltäydyin viime raskaudenaikana räntgenistä (hoitajalla) ja tarkoitus oli että sitten hammaslääkärillä otetaan. Raskaaksitulo ei tietenkään harmita vaan älyttömät jonot.

Toki jos ihan pakko olisi kuvata, se olisi asia erikseen..

Täällä iski joku flunssa, epäilen että korona kun lähipiirissä ovat sitä testanneet positiiviseksi 😪 onneksi vielä ainakin lieviä oireita. Sairastin esikoisen raskaudessa koronan myös tälleen ihan alkuraskaudessa😅 silloin se kyllä stressasi tosi paljon kun ei oikein vielä tiedetty millaisia vaikutuksia voi olla

Olen ollut ja saatiin aika varattua. Mies on työmatkalla silloin eikä vaikuta olevan aikaa mihin siirtää, niin menenpä sitten neuvolaan yksin. Harmittaa kun on meidän esikoinen jota odotan mutta ei voi mitään.
Voi ei, sympatiat sulle ❤️ iteki odotan esikoista ja mies oli viime vuonna reissuhommissa, mutta onneks ne työt on nyt ohi ja ois ollut ihan hirveetä jos ois siellä edelleen eikä pääsis osallistumaan ekaan ultraan ja muutenki pelkästään jo tää alku olis ollut raskasta jos ei ois ollu kotona.

Täällä iski joku flunssa, epäilen että korona kun lähipiirissä ovat sitä testanneet positiiviseksi 😪 onneksi vielä ainakin lieviä oireita. Sairastin esikoisen raskaudessa koronan myös tälleen ihan alkuraskaudessa😅 silloin se kyllä stressasi tosi paljon kun ei oikein vielä tiedetty millaisia vaikutuksia voi olla
Pikaista paranemista! ❤️ Tää talvi on kyllä ollut taas sellaista tautien kulta-aikaa, että ite toivon et omalta kohdalta taudit on jo sairastettu ettei tarvis nyt sairastua ja stressata miten vaikuttaa raskauteen.

Pikaista paranemista! ❤️ Tää talvi on kyllä ollut taas sellaista tautien kulta-aikaa, että ite toivon et omalta kohdalta taudit on jo sairastettu ettei tarvis nyt sairastua ja stressata miten vaikuttaa raskauteen.
Kiitos❤️ nyt tuntuu kyllä liikkuvan kaikki mahdolliset taudit!

Miten toi laskettu aika lasketaan kun netissä kaikki sovellukset antaa 14.9., mutta neuvolaan kun soitin niin sanottiin 13.9.? Ja käytättekö sitä neuvolan antamaan laskettua aikaa "virallisena" vai kuinka?

Miten toi laskettu aika lasketaan kun netissä kaikki sovellukset antaa 14.9., mutta neuvolaan kun soitin niin sanottiin 13.9.? Ja käytättekö sitä neuvolan antamaan laskettua aikaa "virallisena" vai kuinka?

Mä lasken ainakin tällä hetkellä oviksesta, sehän tarkentuu ilmeisesti sitten ultrien mukaan myöhemmin :)

Mä lasken ainakin tällä hetkellä oviksesta, sehän tarkentuu ilmeisesti sitten ultrien mukaan myöhemmin :)
Tiedossa on varmana ainoastaan edellisten kuukautisten alkamispäivä, mutta hedelmöityksestä ei tietoa koska ollaan oltu aika aktiivisia joulun aikaan ja ilman stressiä jätetty ovulaation seuraaminen tekemättä 😅

Onko ketään toista joka ei halua että edes hampaista otetaan röntgenkuvaa raskaana? Itse en halua että sikiö altistuu säteilylle yhtään. Varmaan ihan turha pelko, että sikiöön vaikuttaisi jotenkin, mutta onpahan kuitenkin.

Harmi vaan että jonotin raskauksien välissä vuoden hammaslääkäri aikaa ja just tulin raskaaksi kun aika olisi. Siis kieltäydyin viime raskaudenaikana räntgenistä (hoitajalla) ja tarkoitus oli että sitten hammaslääkärillä otetaan. Raskaaksitulo ei tietenkään harmita vaan älyttömät jonot.

Toki jos ihan pakko olisi kuvata, se olisi asia erikseen..

Neuvola laskee suoraan edellisten kuukautisten alkamispäivästä eikä huomioi kuukautiskiertoa. Jos heittää ultrassa yli muutaman päivän niin muuttavat. Menen tolla neuvolan antamalla 😊

4-5% lapsista syntyy laskettuna päivänä, eli tarkalla päivällä ei periaatteessa "ole mitään väliä". Mutta onhan se toki kiva tietää sellaisena maalina. Ja ihmeen tarkkaa touhua se oli ekassa raskaudessa kun ultrien arviot osui juurikin kuukautisista laskettuun päivään.

Mutta siis se LA voi elää matkan aikana. Neuvola ei kuitenkaan alkuperäistä päivää päivitä pienestä uudelleenarviosta.

Takaisin