Yleinen keskustelu

Onko täällä kellään Oura käytössä? Seuraotteko vielä lämpöä? Mä seuraan vaikkei varmaan kannattaisi 😅 Huomaa taas miten unen laatu laskenut raskauden myötä, syvä uni hyvin vähäistä, syke koholla ja hengitystiheys noussut.

Mulla🙈 Ja joo ois varmaan fiksuinta lopettaa, mutta ei malta kun muuten tykkään sen datasta. Tosi harmi et ei saa pelkästään lämpötilan mittausta kytkettyä pois, itellä ei ainakaan riitä itsekuri olla kattomatta sitä😅

Onko täällä kellään Oura käytössä? Seuraotteko vielä lämpöä? Mä seuraan vaikkei varmaan kannattaisi 😅 Huomaa taas miten unen laatu laskenut raskauden myötä, syvä uni hyvin vähäistä, syke koholla ja hengitystiheys noussut.
Mä lopetin jo lokakuussa kemiallisen jälkeen, kun meni aika obsessoituneeksi sen statsien seurailu. Ihanan vapauttavaa nukkua yönsä ilman että tietää kuinka monta tuntia ja minuuttia on tarkalleen sen mukaan nukkunut ja voi jotenkin kuunnella omaa oloa ja jaksamista paremmin 😅 plus vapautuu paljon aikaa muulle kun ei tarvii joka päivä verrata omaa lämpökäyrää muiden käyriin ja analysoida että mitä tämä nyt oikein tarkoittaa.

Mä lopetin jo lokakuussa kemiallisen jälkeen, kun meni aika obsessoituneeksi sen statsien seurailu. Ihanan vapauttavaa nukkua yönsä ilman että tietää kuinka monta tuntia ja minuuttia on tarkalleen sen mukaan nukkunut ja voi jotenkin kuunnella omaa oloa ja jaksamista paremmin 😅 plus vapautuu paljon aikaa muulle kun ei tarvii joka päivä verrata omaa lämpökäyrää muiden käyriin ja analysoida että mitä tämä nyt oikein tarkoittaa.
Fiksu päätös 😅 mä en pysty luopumaan 🤭 jossain vaiheessa olin muutama vko vai kk ilman (en ollut raskaana tai edes yrittänyt raskautta silloin) mut sit alkoi taas kiinnostaa lukemat 😅

Hei täällä näkyy joissain keskusteluissa paljon uusia nimimerkkejä, tervetuloa!🥰 Onnea kaikille plussista, kiva kun jengi kasvaa🤗

Nyt uskallan tulla jo tänne kirjoittelemaan 🤩 Pieni varoitus että olette saaneet ryhmäänne aktiivisen maratonkirjoittajan. Joko salainen ryhmä on aktiivisena?

Lueskelin nämä ketjut läpi toissapäivänä kun tein ekat positiiviset, mutten vielä uskaltanut alkaa kirjoittelemaan tai reagoimaan ulkopuolisena. Mutta nyt siirryn tänne "sisäpuolelle". Raskaus oli niin odotettu että en meinaa kestää tätä lupaa fiilistellä! 🥰

Mulla olisi tänään hieroja niin saa nähdä miten välttää olla vatsamakuulla rintojen arkuuden kanssa 😅 Onneksi kylkimakuu on aina vaihtoehto.

Hieroja kuulostaa kyllä hyvältä! 🤩 Toivottavasti saat nauttia siitä ihan normaalisti 💫
Kiitos 😊 Mun on työn takia pakko käydä säännöllisesti hierojalla kun alkaa sekamuotoset migreenit/jännityspäänsäryt muuten vaivaamaan. Nyt raskauden aikana on mulla miggeen tehokkain lääke muutenkin pannassa (tulehduskipulääke) niin yritän ennaltaehkäistä minkä pystyn. Mulla kun ne tuppaa menemään kausittain että kerran kun alkaa voi kipu jatkua päivittäisenä pitempään 🫠

Mä varasin ensikäynnin muistaakseni muutama päivä plussan jälkeen, eli joskus 3+4 tai 3+5. Toivoisin kyllä, että sais yhdistettyä esikoisen perjantaiseen käyntiin, kun oikeestaan haluun vaan lähetteet labroihin ja ultraan. Muu on niin tuttua kun just olin raskaana esikoisesta😂 Ja haluisin päästä esim varaamaan ultran mahdollisimman pian, kun ilmeisesti HUS alueella kauhee ruuhka ollut niihin ja vaikea löytää aikoja.

Hei vain kaikki! Täällä tosiaan yksi uusista, varovaisesti olen liittynyt keskusteluihin mukaan. Esikoista odotetaan, kaikki on uutta ja ihmeellistä (ja vähän myös pelottavaa). 😄

Mä olin innokkaasti jo tänään yhteyksissä neuvolaan, tosin sain sieltä vain tekstarin, että hoitaja soittelee ensi viikon perjantaina ja tekee alkuhaastattelun ja sit varataan aika samalla. :Relieved Face:

Esikoisella olisi 2v neuvola tulossa . Jos saataisiin samaan terveyskeskuskäyntiin. Kun asutaan ulkomailla ja kirjat vanhalla kotipaikalla. En tiedä miten ne saisi ne sopimaan jos on eri neuvolan osastot, että pystyykö katsomaan yhtäaikaa molempien kalenterit. Varmaan jos tarpeeksi kauas on valmis ottamaan ajat, pitäisi siis varmaan jo alkaa soittelemaan.

Onkohan äitiysneuvolaan ok ottaa mukaan 2v? En haluaisi järjestellä hoitojuttuja kun tulisi kysymyksiä, joihin en vielä halua vastata 😅 Muistelisin sen olevan aika nopeaa ja nyt kun edellisistä käynneistä ei ole aikaa niin varman vielä nopeampaa 🤷🏼‍♀️

Esikoisella olisi 2v neuvola tulossa . Jos saataisiin samaan terveyskeskuskäyntiin. Kun asutaan ulkomailla ja kirjat vanhalla kotipaikalla. En tiedä miten ne saisi ne sopimaan jos on eri neuvolan osastot, että pystyykö katsomaan yhtäaikaa molempien kalenterit. Varmaan jos tarpeeksi kauas on valmis ottamaan ajat, pitäisi siis varmaan jo alkaa soittelemaan.

Onkohan äitiysneuvolaan ok ottaa mukaan 2v? En haluaisi järjestellä hoitojuttuja kun tulisi kysymyksiä, joihin en vielä halua vastata 😅 Muistelisin sen olevan aika nopeaa ja nyt kun edellisistä käynneistä ei ole aikaa niin varman vielä nopeampaa 🤷🏼‍♀️
Tuntuisi että voi ottaa, kun eihän siellä edes tehdä muuta kuin jutellaan😊

Kyllä niihin voi lapsen ottaa, en oo koskaan päässyt sen jälkeen yksin äitiysneuvolaan kun toka syntyi 😂

Takaisin