Yleinen keskustelu

Pitäiskö tehdä oireista ihan oma ketju?
Mulla oireina nenän tukkoisuus, päänsärky, tosi kipeät rinnat, alavatsakivut, nyt alkaa olla huono olo, mielialan vaihtelut, itkuherkkyys, syke korkeampi kuin normaalisti, finnejä/näppylöitä ja hiukset rasvoittuu. Pitkä lista ja nää on vakio mulla aina raskaana 😅

Millaisia oireita teillä muilla on vai onko vielä mitään? Itseä mietityttää kun ei mulla oikein mitään muuta ole kuin menkkajomotukset😅 rinnatkaa ei oo aiemmista raskauksista poiketen yhtään arat, ihan löllöt vaan😂
Mulla ei oo mitään oireita, mutta koska kahessa edellisessäkään ei ollut niin en sen perusteella huolestu. 😊

Välillä tuntuu että olen ihan oireeton tai oireet "häviää" ja sitten niitä taas tulee, esim tänä aamuna vuoti verta vähän nenästä. Välillä kohonneempi ruumiinlämpötila, nenän tukkoisuus, pulssi oli noussut...

Mullakin on tosi vähäisiä oireita ainakin toistaiseksi. Menkkamaista aaltoilevaa jomottelua on ollut oikeastaan jo oviksen jälkeen, nyt huomattavasti vähentynyt tuosta. Tisseissä ei toistaiseksi mitään muutoksia, ei aristelua eikä turvottelua ole vielä tullut. Edellisessä raskaudessa muistaakseni tämä oire tuli vasta viikoilla 5-6 ja sittenhän ne vasta olikin pinkeet 😅 Kahvi ei oikein meinaa upota (entisenä suurkuluttajana uutta) ja ajoittain on lievää ja ohimenevää kuvotuksen tunnetta. Ai niin ja tämä väsymys 🫠

Mulla alkoi äsken kauppareissulla yhtäkkiä kamala alaselkäkipu, pelästyin ja sanoin miehelle, että haluan nopeasti kotiin. Nyt kipu hellittänyt, mutta en tiedä miksi takaraivossa on koko ajan, jo plusssaamisesta asti ollut ajatus, että tämä ei tule päättymään hyvin. Tätä on toivonut niin pitkään ja nyt sellainen olo, että tämä onni voi loppua millä hetkellä hyvänsä. Kumpa voisi ottaa vähän rennommin.

Mulla alkoi äsken kauppareissulla yhtäkkiä kamala alaselkäkipu, pelästyin ja sanoin miehelle, että haluan nopeasti kotiin. Nyt kipu hellittänyt, mutta en tiedä miksi takaraivossa on koko ajan, jo plusssaamisesta asti ollut ajatus, että tämä ei tule päättymään hyvin. Tätä on toivonut niin pitkään ja nyt sellainen olo, että tämä onni voi loppua millä hetkellä hyvänsä. Kumpa voisi ottaa vähän rennommin.

Ymmärrettävä huoli🥺❤️‍🩹 Tosi kliseistä, mutta todennäköisesti harmitonta. Rennosti ottaminen on kyllä vaikeeta🫠

Mä oon taipuvainen miettimään samanlaisia 🫠 Yritän aina vaan muistuttaa itseäni että ne on pelkoja eikä niillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Voimia noiden ajatusten kanssa❤️‍🩹 ja todennäkösesti tosiaan on ihan vaan jotain asiaan kuuluvaa. On silti tosi ymmärrettävää, että huolestuttaa.

Pystyn myös samaistumaan tosi hyvin! Mua ahdistanut nyt jo monta päivää ja joka päivä millon mistäkin nousee ajatus, ettei kaikki voi olla hyvin. Samanlaista mulla oli esikoisen raskaudessa melkein loppuun asti, vaikka onneks aina tiettyjen merkkipaalujen (varhaisultra x2, nt-ultra, liikkeet tuntuu, rakenneultra) jälkeen helpotti vähän. Silti mulla oli koko raskauden sellanen olo, etten usko että saadaan vauva ennenkun oon synnyttänyt ja vauva on mulla sylissä. Se on tosi raskasta❤️‍🩹 Ite pääsin neuvolan kautta sillon juttelemaan mun peloista, suosittelen kysymään mahdollisuutta tähän jossain vaiheessa jos tuntuu että vois auttaa😊

Enää 12 viestiä😎 Tai 11 tän jälkeen

Kiva päästä salaisiin mukaan heti alusta! Edellisessä oli LA kuun viiminen päivä, niin yllättäen olin myös vikojen joukossa mukana siellä😅

Kiva päästä salaisiin mukaan heti alusta! Edellisessä oli LA kuun viiminen päivä, niin yllättäen olin myös vikojen joukossa mukana siellä😅
Sama täällä😅 meidän helmikuisesta tulikin maaliskuinen niin nyt jännä olla ekojen joukossa!

Mulla on 3x ollut sama juttu raskaudessa, kyllä muuten tuntuu pitkältä odotella ultraa yms kun muut on 4vko edellä 😅 toki nytkin jos kaikki menee hyvin niin syntyy varmasti jo elokuun puolella.

Tänään on mullakin sellainen päivä että oireita on epäilyttävän vähän ja ei millään malttaisi odottaa että a) suurin km-riski olisi takanapäin ja b) pääsisi varhaisultraan näkemään että onko sykettä, onko oikeassa paikassa ja kasvaako siellä joku 😄

Täällähän on jo yli 500 viestiä ja päästään kohta salaiseen höpöttelemään 🤩

Meillä koko perhe ollut kipeänä ja vie kyllä voimat kun on muutenkin väsynyt 🫩
Miten tässä jaksaa odottaa kaksi viikkoa ja varhaisultraa, jännittää niin kovasti onko siellä mitään.

Takaisin