Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt pääsin ketjun loppuun lukemaan. ☺️ Onko lähes kaikki jo siellä salaisella puolella? Mä en oo vielä uskaltautunut itseäni listaan lisäämään, odotan ensi viikkoon. Neuvolatouhun katsoin hyvinvointialueen sovelluksesta ja näköjään näytti olevan puhelinajat varattavissa, toki oli niin harvakseltaan ja huonoihin aikoihin töiden puolesta, että meni parin viikon päähän se. Esikoisen odotusaikana viitisen vuotta sitten neuvolassa katsottiin ultralla ensikäynnillä. Saapa nähdä, onko sitä palvelua enää tarjolla.

@Evea Höh, onko vatsa kovalla vai muuten vain kerää ilmaa? Mulla veti joka toinen päivä vatsaa jumiin dpo3 eteenpäin jonnekin dpo12 tienoille, mut sen jälkeen on onneksi toiminut ihan ok. Auttaisiko kuitulisä jo tässä vaiheessa, esim. Pegorion?

@Kali Mitäs mies nyt tänä päivänä tuumailee? Kurjaa, jos on ollut niin varovainen ja sitä myöten ei niin mukana jutussa. Eikö se siitä ajan kanssa. 🙏 Hyvillä viikoilla olet jo kuitenkin.

@Minne Kyllä mä kans mietin, että kuinkahan moni laskee 1+1, kun aikalailla jo masu pullottaa... Ei ole niin mahdottoman hyvin naamioivia juhlavempia asuja, mutta kokeilin eilen, että kun on musta mekko ja päällä neulejakku, niin kyllä se aika hyvin ehkä verhoutuu.. Jos joku kehtaa kysyä, että oletkos paksuna, niin voin sitten esittää loukkaantunutta. 😂
On mies onneksi jo vähän paremmalla tuulella asian suhteen. Ainakin oli jo viime viikolla menossa varhais ultraan kun viime viikolla sen varasin. 🤣 Sitten selitin että parin viikon päästä vasta eli nyt ensi viikon perjantaina.

Eikä kaikki siellä salaisella puolella taida vielä olla? On meitä siellä muutamia kyllä jo. 😄

Nyt pääsin ketjun loppuun lukemaan. ☺️ Onko lähes kaikki jo siellä salaisella puolella? Mä en oo vielä uskaltautunut itseäni listaan lisäämään, odotan ensi viikkoon. Neuvolatouhun katsoin hyvinvointialueen sovelluksesta ja näköjään näytti olevan puhelinajat varattavissa, toki oli niin harvakseltaan ja huonoihin aikoihin töiden puolesta, että meni parin viikon päähän se. Esikoisen odotusaikana viitisen vuotta sitten neuvolassa katsottiin ultralla ensikäynnillä. Saapa nähdä, onko sitä palvelua enää tarjolla.

@Evea Höh, onko vatsa kovalla vai muuten vain kerää ilmaa? Mulla veti joka toinen päivä vatsaa jumiin dpo3 eteenpäin jonnekin dpo12 tienoille, mut sen jälkeen on onneksi toiminut ihan ok. Auttaisiko kuitulisä jo tässä vaiheessa, esim. Pegorion?

@Kali Mitäs mies nyt tänä päivänä tuumailee? Kurjaa, jos on ollut niin varovainen ja sitä myöten ei niin mukana jutussa. Eikö se siitä ajan kanssa. 🙏 Hyvillä viikoilla olet jo kuitenkin.

@Minne Kyllä mä kans mietin, että kuinkahan moni laskee 1+1, kun aikalailla jo masu pullottaa... Ei ole niin mahdottoman hyvin naamioivia juhlavempia asuja, mutta kokeilin eilen, että kun on musta mekko ja päällä neulejakku, niin kyllä se aika hyvin ehkä verhoutuu.. Jos joku kehtaa kysyä, että oletkos paksuna, niin voin sitten esittää loukkaantunutta. 😂
En oo ainakaan minä salaisella puolella vielä 😊

Mulla on suhteellisen säännöllinen kierto, noin 28-32 päivää. Tää kierto mistä nyt tää plussa tuli, niin oletan että olis ollut noin 30 päivää. 🤔
Niinkin tärkeä kysymys, että laskisinko viikot tällä hetkellä sen 28 päivän mukaan, mitä varmaan terveydenhuoltokin tällä hetkellä käyttää, ennenkö on käyty ekassa ultrassa. 🤔 Eli tänään vois olla 5+2 viimeisistä kuukautisista, mutta sitte taas 5+0 oletettavan kierron mukaan. 😅 Ja siis oikeesti eihän sillä oo edes väliä tässä vaiheessa, mutta sitte taas kuitenkin on. 🫶🏻🤭

Mulla on suhteellisen säännöllinen kierto, noin 28-32 päivää. Tää kierto mistä nyt tää plussa tuli, niin oletan että olis ollut noin 30 päivää. 🤔
Niinkin tärkeä kysymys, että laskisinko viikot tällä hetkellä sen 28 päivän mukaan, mitä varmaan terveydenhuoltokin tällä hetkellä käyttää, ennenkö on käyty ekassa ultrassa. 🤔 Eli tänään vois olla 5+2 viimeisistä kuukautisista, mutta sitte taas 5+0 oletettavan kierron mukaan. 😅 Ja siis oikeesti eihän sillä oo edes väliä tässä vaiheessa, mutta sitte taas kuitenkin on. 🫶🏻🤭
Mä laskin itse 27 päivän kierron mukaan joka ollut monta kuukautta nyt se 27 päivää, jolloin olisi 6+1 sen mukaan laskettuna ja sitä pitänyt oletuksena. Jos tosin 28 päivän mukaan niin olisi 6+0. Sitten voin myös ovulaatiosta laskea jolloin olisi 5+6 kai? En ole varma miten ovulaatiosta tarkalleen lasketaan... Itsekkin siis miettinyt minkä mukaan laskisi. 😅

Ehkä siis menisin sillä mikä kierto ollut viime aikoina? 🤔

Mä laskin itse 27 päivän kierron mukaan joka ollut monta kuukautta nyt se 27 päivää, jolloin olisi 6+1 sen mukaan laskettuna ja sitä pitänyt oletuksena. Jos tosin 28 päivän mukaan niin olisi 6+0. Sitten voin myös ovulaatiosta laskea jolloin olisi 5+6 kai? En ole varma miten ovulaatiosta tarkalleen lasketaan... Itsekkin siis miettinyt minkä mukaan laskisi. 😅

Ehkä siis menisin sillä mikä kierto ollut viime aikoina? 🤔
Mulla on muutama kierto ollu tässä normaalia pidempi kun on ollut niitä kemiallisia jotka on pidentänyt sit parilla päivällä, mutta tuota 30 päivää veikkaisin. Ja siis oikeesti tässä vaiheessa sillä nyt ei oo niin väliä ja sehän toivottavasti jossain vaiheessa sit tarkentuu. 😅 Mutta laskin muutamalla laskurilla ja kaikki antaa eri päivät. 🙈

Mulla on muutama kierto ollu tässä normaalia pidempi kun on ollut niitä kemiallisia jotka on pidentänyt sit parilla päivällä, mutta tuota 30 päivää veikkaisin. Ja siis oikeesti tässä vaiheessa sillä nyt ei oo niin väliä ja sehän toivottavasti jossain vaiheessa sit tarkentuu. 😅 Mutta laskin muutamalla laskurilla ja kaikki antaa eri päivät. 🙈
Juu mulla sama, että laskurit antaa moni ihan eri päivää, pari sovellustakin mitä kokeilin antoi eri... 😂

Mäkin aattelin, et mun viikkojen vaihtumispäivä ois perjantai mutta PAS:issa annetun lasketunajan ja oviksen mukaan se onkin keskiviikko eli 2 päivää aiempi ku mitä luulin, mutta siis ei mitään haittaa 😃 parempi olla vähän edessä kuin et ois menny taaksepäin 😃

Mutta pidän nyt tän 5+1 niin on puolivälistä 5+0 ja 5+2 .🤣
Mulla keväällä kohdunulkoinen oireili ekaa kertaa näin kun menkat oli viikon myöhässä. En toki sitä vielä silloin tiennyt et se oli ku. Nyt ei onneksi oo mitään sellaisia tuntemuksia.
Tää oli muuten eka aamu etten tehnyt testejä! 😬 Heti meinaa tulla semmonen, oonkohan sittenkään raskaana fiilis. 🙈

Mustakin on vähintään huvittavaa kuinka kaikkialla samoilla spekseillä tulee viikot eri tavalla laskettuna!
Abouttiarallaa viikot riittää meikäläiselle 😅🙌🏻

Upeaa oli nähä itellä testiviivojen vahvistuminen. Kyllä, sitä todella on raskaana ❤️🌈🌈

Mutta pidän nyt tän 5+1 niin on puolivälistä 5+0 ja 5+2 .🤣
Mulla keväällä kohdunulkoinen oireili ekaa kertaa näin kun menkat oli viikon myöhässä. En toki sitä vielä silloin tiennyt et se oli ku. Nyt ei onneksi oo mitään sellaisia tuntemuksia.
Tää oli muuten eka aamu etten tehnyt testejä! 😬 Heti meinaa tulla semmonen, oonkohan sittenkään raskaana fiilis. 🙈
Millaisia tuntemuksia siitä tuli?

Hirrveen vaikeita asioita. 😆 Mä oon laskenut ovulaatiosta niin, et dpo15 = 4+1, koska se olisi ollut uuden kierron eka päivä. Jos olisi 28 päivän kierto ja ovulaatio kp14, niin silloinhan olisi juuri noin että kp29=dpo15=4+1. Mut oliko niin, et neuvolassa lasketaan aina edellisten kuukautisten mukaan, vaikka olisi ovulaatio testattu? Ja tarkentuu ultrissa.. Näin muistelen jostain lukeneeni..

Pikkujoulut lusittu ja en nyt keksinyt tai esittänyt mitään verukkeita. Otin bussimatkalla mukin ja kiertävän viinipullon, muka kaadoin lasiin. Oli niin pimeä bussi, että ei sitä kukaan nähnyt, mitä lasissa on. Ruuan kanssa otin vähän viiniä, jota en juonut. Vaihdoin lasin vastapäätä istuvan lähimmän työkaverini kanssa sopivan hetken tullen - hänelle kerroin plussasta töissä kahden kesken. Drinkkilipuilla sain holittomia mojitoja, joku vähän kyseli, että saiko niillä mojitonkin.. Sanoin vain, että ei. Koska olisin sen voinut ostaakin, ei se kuulunut lippujen valikoimaan. 😆 Sit yks mies mulle haki aidon baaritiskillä, kun halusi tarjota. Sen sujautin toiselle työkaverille verukkeella, etten jaksa enää kolmatta samanlaista. 😂 Takaisin tullessa piti vielä livahtaa omalle autolle, ennen kuin kukaan ehtii tajuta tai kysellä. 😂🙈 Ei sitä känniset ihmiset kaikkea hoksaa ja itsellä oli olo kuin vakoojalla seuraten touhua selvinpäin. 😂 Yks toisen osaston tyyppi bussissa kyseli, millä meen kotiin, kun asuu samalla suunnalla. Sanoin, että mulla on kyyti ja yksi mahtuu mukaan, jos ei muita oo tulossa.. Niin sille paljastin sit autolle mennessä, että mä oon ite kuski. Kysyi vain, et jaa, onko sulla aikaista menoa aamulla ja sanoin, että joo, sekä krapulaa kestää aina puoli viikkoa. Se riitti selitykseksi. 🤭 Ja hän on vielä tällä hetkellä eri toimipisteessä, niin asia jää tältä erää siihen. Huh, olipas ikimuistoinen ilta kaikkinensa! 😅

Oli itselläkin huvittava ilta eilen. Miehellä oli eilen vapaapäivä oli ostanut itselleen juotavaa (alkoholia taisi olla rommia). Oli jotenkin todella huvittavaa seurata vierestä selvinpäin vaikka ei hän nyt edes puolia juonut 0,5 l pullosta että selkeästi nousi hänellä päähän jo se pieni määrä.. 🤣 En ennen ole huomannut tuollaisia kun itsekkin juonut jos hän juonut. 🙈 Harvoin ollut missään humalaisten ihmisten kanssa ilman että itsekkin vähän juonut. 😂

Millaisia tuntemuksia siitä tuli?
Sillon ku tuli ekaa kertaa, niin yhtäkkiä alkoi kova vatsakipu, en meinannut pystyä kävellä kunnolla, autosta nouseminen oli hankalaa. Olin siis töissä, vuoron loppupuolella kun tuo kipu ekaa kertaa iski. Säteili peräsuolen alueelle. 😬 Ja muistaakseni tuli myös vertakin. Tuo kohtaus meni levolla ja särkylääkkeillä ohi. Sen jälkeen niitä tuli vielä muutama ja kolmas johti sit leikkaukseen. 😏

Sillon ku tuli ekaa kertaa, niin yhtäkkiä alkoi kova vatsakipu, en meinannut pystyä kävellä kunnolla, autosta nouseminen oli hankalaa. Olin siis töissä, vuoron loppupuolella kun tuo kipu ekaa kertaa iski. Säteili peräsuolen alueelle. 😬 Ja muistaakseni tuli myös vertakin. Tuo kohtaus meni levolla ja särkylääkkeillä ohi. Sen jälkeen niitä tuli vielä muutama ja kolmas johti sit leikkaukseen. 😏
Hurjaa hommaa! Itse oon arponut mun alusta asti ilmeinneden vuotojen syytä.

Ei vitsit, hormonien nousuko tekee tämän olon, että pinnaa kiristää ja tekisi mieli raivota vain koko ajan? 🤯 Oon onneksi saanut hillittyä itseni pääosin. Nälkä tulee myös aivan jäätävänä ja korostaa tuota tuntemusta. Ja väsyttää... 😴

Takaisin