Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Milloin ootte ajatellut kertoa raskaudesta muille? ❤️ Mies kertoi jo yhdelle kaverillensa. Mietittiin, että kerrottaisiin mun äidille tällä viikolla ja isoimmille lapsille jo... Vähän jännittää, jos raskaus menisikin kesken. Mun äiti on iäisyyden jo odottanut, josko tekisin toisen lapsen, ni en oikein malttaisi odottaa kertomista. 🙈 Isot lapsetkin ehkä ymmärtäisivät.
Minä oon muutamille tosi luotettaville ihmisille sanonut, joista tiedän etteivät kerro kenellekään. He on sellaisia ihmisiä, joilta saan myös tukea, jos ei menekään kaikki loppuun asti hyvin.

Kyllä mulla itsellä on jo pieni halu kertoa. Varmasti ainakin kovempi halu tulee kun huomenna käydään varhaisultrassa ja jos kaikki on ok 🙈 Mieshän ei haluais kertoa ku tyyliin ensi keväänä vasta, mutta ollaan puhuttu että lähimmille ihmisille kyllä jouluna viimeistään kerrotaan.

Milloin ootte ajatellut kertoa raskaudesta muille? ❤️ Mies kertoi jo yhdelle kaverillensa. Mietittiin, että kerrottaisiin mun äidille tällä viikolla ja isoimmille lapsille jo... Vähän jännittää, jos raskaus menisikin kesken. Mun äiti on iäisyyden jo odottanut, josko tekisin toisen lapsen, ni en oikein malttaisi odottaa kertomista. 🙈 Isot lapsetkin ehkä ymmärtäisivät.
Mä oon jo kertonut kaikille kelle haluan plus yhdelle jolle en halunnut kertoa ja kadun että kerroin kun sain vain paskaa niskaan omalta siskolta jolle kerroin. 😵 Mies ei oo kellekkään itse kertonut, omalta puoleltaan siis. Meinasi kuulemma odottaa helmikuulle... 😂

Kerrotaan vasta kun alkaa näkymään ehkä joskus 20vk. Haluan pysyä omassa onnellisuuden kuplassa ilman muitten mielipiteitä.

Me ollaan kerrottu plussasta aika avoimesti, toki muistutettu et on vielä tosi varhaista. Ollaan oltu avoimia myös mun kumppanin sairastumisesta ja siitä johtuen myös meidän lapsettomuushoidoista. Luotan kyllä että läheiset ovat tukena vaikka menisi kesken tai muuta kamalaa tapahtuisi.

Töissä en ole kertonut enkä myöskään aio kertoa ennen rakenneultraa, ellei jostain syystä ole ihan pakko. En keksi nopeasti mikä se pakko olisi mutta kuitenkin.

Me ollaan kerrottu muutamille ystäville just kans varotellen. Kysessä ystäviä jotka tietää meidän yrityksestä ja muutenkin on haluttu heidän kans keskustella avoimesti näistä asioista.

Muuten ajateltiin kertoa sitten varmaan perheille ja muille tammi-helmikuussa, kunhan eka kolmannes on takana.

Milloin ootte ajatellut kertoa raskaudesta muille? ❤️ Mies kertoi jo yhdelle kaverillensa. Mietittiin, että kerrottaisiin mun äidille tällä viikolla ja isoimmille lapsille jo... Vähän jännittää, jos raskaus menisikin kesken. Mun äiti on iäisyyden jo odottanut, josko tekisin toisen lapsen, ni en oikein malttaisi odottaa kertomista. 🙈 Isot lapsetkin ehkä ymmärtäisivät

Tää on meidän ensimmäinen, oon muutenkin ekaa kertaa raskaana ja ikää jo 38v, niin halutaan odottaa ainaki eka kolmannes ennen ku kerrotaan perheille (vanhemmat ja sisarukset). Yhdelle ystävälle kerroin jo, koska jos asiat ei mene hyvin niin on ainakin joku jonka kanssa puhua. Muille ystäville ja läheisimmälle työkaverille saatan kertoa varhaisultran jälkeen, jos siellä kaikki ok.

Kovasti toki polttelis itelläki kertoa jo useammalle, etenkin oma perhe yllättää, kun ovat varmaan ajatelleet ettei me haluta lapsia 🙈

Meillä muutama läheinen ystävä tietää, muut ei. Omalle perheelle ajattelin kertoa rv12 ultran jälkeen. Töissä yritän venyttää rakenneultran jälkeen, jos vatsa pysyy piilossa. 🥲

Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille. Niin ja oon kertonut parille läheiselle (työ)kaverille ja mies on kertonut parhaalle ystävälleen. Tammikuussa sit kerrotaan tuleville isosisaruksille ja muutamalle sukulaiselle. Töissä kerron ainakin esihenkilöille sitten joskus tammi-helmikuussa.. Ja varmaan sit muillekin siinä aika pian, en osaa kuitenkaan salata. 😅

Mä oon ehtinyt kertoa kahdelle läheiselle ystävälle, puoliso yhdelle. Ja sit vähän yllättäen tuli tällä viikolla töissä niin hirvee pahoinvointikohtaus, et tulin kertoneeksi vaikkei vielä todellakaan pitänyt 😅 Meillä kyllä läheinen tiimi ja tietävät myös aiemmasta keskenmenosta. Helpottaahan se, kun ei tarvii piilotella huonovointisuutta. Muillekin ystäville kerron sitä mukaa kun heitä näen, etenkin sit varhaisultran jälkeen. Tää on iso ja merkittävä asia elämässä riippumatta siitä, mitä ultrassa selviää, ja ehdottomasti koen tärkeäksi jakaa sen läheisten kanssa ❤️

Mä oon kertonut parille läheiselle (työ)kaverille. Puoliso ei kenellekään. Samalla haluisin hirveesti kertoa kaikille, mutta oon niin huono tukeutumaan kehenkään, etten haluis joutua kellekään kertomaan huonoja uutisia. Vaikka kai siitä tuesta hyötyäkin vois tarvittaessa olla. Haluisin oottaa tokalle kolmannekselle, mut samalla haluisin kovasti kertoa kummankin perheille jouluna.. varhaisultran jälkeen saatan kertoa muutamalle ystävälle, jos ultrassa kaikki hyvin🤔

Mä kerroin heti mun ystävälle, jonka kanssa ollaan jaettu kaikki aikaisemmat keskenmenot ja raskaudet yms. Äidille kerroin viime viikolla, kun koin etten halua häneltä salata. Ajattelin lähipiirille muuten kertoa jouluna jonkinnäköisen lahjan muodossa🥰

Mäkin nyt ehkä uskallan liittyä myös tänne keskusteluihin. 🫣 Nyt menkoista laskettuna rv 5+2. Plussasin oletettavan dpo 10 aikaan aika vahvankin plussan joka sitten vahvistui pikku hiljaa. Vuotoja oli myös oletettujen kuukautisten alkupäivästä eteenpäin aina enemmän ja vähemmän. Nyt vielä jotain vanhaa ja vähäistä. Se säikäytti alkuun mutta jotenkin yritän olla nyt realisti kun on jo toisesta lapsesta kyse, vaikka ennen esikoista on myös km taustaa. Sain neuvolasta hcg mittauksen. Arvot oli matalat mutta silti ihan viitteissä ja onneksi tuplaantuivat normaalisti. Joten niissä ei mitään häikkää. Ensi viikolla pääsen vielä naisten pelin kautta ultraan, tarkistellaan sijaintia ja mistä vuoto saattaisi tulla. Itse jopa veikkailen että olisko aluksi ollut kaks kyytiläistä. Esikoisen raskaus oli tosi vähäoireinen ja sillon ei koskaan mitattu hcg arvoja, joten vois olettaa että ne mulla vaan myös on matalammasta päästä ja siksi oireet maltilliset. 😅 Toivottavasti joku on kyydissä ja kaikki menee hyvin.

Mahdollisimman myöhään haluaisin kertoa, ihan vaan että jos sattuukin jotain.

Harmittavaisesti kyllä joulupöydässä kaikki suurimmat herkut kiellettyjen listalla, että luulenpa että pääsee helpommalla kun kertoo kuin että yrittäisi jotain tekosyitä keksiä, miksei mäti uppoa.

Muokattu viimeksi:
Yritän tässä arvuutella olisiko vu parempi varata 6+2 vai 8+2? Olen matkoilla juuri tuon rv8, joten 7+ jää välistä. 8+2 menee tosi lähelle joulua, joten jos jotain on vialla menee juhlat kyllä ohi, toisaalta oltaisiin aika kivoilla viikoilla jo. 6+2 sitten taas tietäisi, että tuulimunat yms. pitäisi saada nopeasti selville, mutta aikaa nt-ultraan sitten on...

Sitten vielä kolmas vaihtoehto, voiko siellä käydä kahdesti? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Vai ärsyttääkö ultra itsessään alkiota jotenkin?

Yritän tässä arvuutella olisiko vu parempi varata 6+2 vai 8+2? Olen matkoilla juuri tuon rv8, joten 7+ jää välistä. 8+2 menee tosi lähelle joulua, joten jos jotain on vialla menee juhlat kyllä ohi, toisaalta oltaisiin aika kivoilla viikoilla jo. 6+2 sitten taas tietäisi, että tuulimunat yms. pitäisi saada nopeasti selville, mutta aikaa nt-ultraan sitten on...

Sitten vielä kolmas vaihtoehto, voiko siellä käydä kahdesti? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Vai ärsyttääkö ultra itsessään alkiota jotenkin?
Ei ainakaan mun käsittääkseni ultra ärsytä alkiota mitenkään, en ole ainakaan kuullut mitään sellaista, että jos varaa on niin voihan siellä varhaisultrassa käydä vaikka joka viikko tai päivä. 😅

Kuinka varma olet sun viikoista? Voiko olla heittoa? Toi 6+2 on vähän siinä rajalla, että jos ovis ollutkin vähän myöhemmin, vois olla että syke ei näy. Mutta jos oot varma viikoista, niin kyllä tuolloin näkyy jo syke 😊

Ultrat ei ärsytä alkiota, eli hyvin voi käydä niin usein kuin lompakko kestää tai saa aikoja 😊❤️

Kuinka varma olet sun viikoista? Voiko olla heittoa? Toi 6+2 on vähän siinä rajalla, että jos ovis ollutkin vähän myöhemmin, vois olla että syke ei näy. Mutta jos oot varma viikoista, niin kyllä tuolloin näkyy jo syke 😊

Ultrat ei ärsytä alkiota, eli hyvin voi käydä niin usein kuin lompakko kestää tai saa aikoja 😊❤️
Kiitos Jolinda! Ovis tikuteltu Clearbluella, mutta tietysti siinä on se 12-36 tunnin ikkuna, eli aika tiukille mentäisiin.

Kiitos Jolinda! Ovis tikuteltu Clearbluella, mutta tietysti siinä on se 12-36 tunnin ikkuna, eli aika tiukille mentäisiin.
Kuulostaa järkevältä, että varasit 7+2 🙏 siinä ei pienestä heitosta oo enää mitään haittaa 😊

Takaisin