Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei vaan kaikille, täällä tuore ensimmäistä kertaa "plussaaja". Vielä on vähän epätodellinen olo, että voiko oikeasti olla raskaana. Aikaisemmin en ole yrittänyt raskautua, nyt mieheni kanssa ensimmäisellä kierrolla "tärppäsi". Ainakin testin mukaan, varmistusta haetaan varmaankin parin viikon päästä varhaisultrasta, koska neuvolaan en pääse vasta kuin 5 viikon päästä.. Päässä pyörii kaikenlaista, perhetoive kuitenkin ollut jo pitkään molemmilla.

Voi itku, mulla alkoi tulla vähän vuotoa. Tänään kuukautisten olisi pitänyt kyllä kierron mukaan alkaa ja luin, että valekuukautiset on yleinen oire, mutta silti hermostuttaa. Lähdin töistäkin etäpäivälle loppuajaksi seurailemaan tilannetta. 😞

Voi itku, mulla alkoi tulla vähän vuotoa. Tänään kuukautisten olisi pitänyt kyllä kierron mukaan alkaa ja luin, että valekuukautiset on yleinen oire, mutta silti hermostuttaa. Lähdin töistäkin etäpäivälle loppuajaksi seurailemaan tilannetta. 😞
Toivotaan, että olisi vain "kiinnitysvuotoja". :red-heart:

Voi kurjuus 😔 Toivotaan kovasti, että kaikki on kunnossa ❤️❤️❤️

@AstarteDream Pari kertaa on nyt vuodellut mullakin, eihän se kovin luottavaiseksi oloa tee! Toivottavasti siellä (ja täällä) selvitään säikähdyksellä.

Ostin työmatkalla marketista testin ja viiva oli kyllä tummunut. Ja oireetkaan ei oo hävinnyt. Mut oon tietenkin skeptinen että asiat olisi normaalilla mallilla, jotain lienee vikana. 🤨

@AstarteDream Pari kertaa on nyt vuodellut mullakin, eihän se kovin luottavaiseksi oloa tee! Toivottavasti siellä (ja täällä) selvitään säikähdyksellä.

Ostin työmatkalla marketista testin ja viiva oli kyllä tummunut. Ja oireetkaan ei oo hävinnyt. Mut oon tietenkin skeptinen että asiat olisi normaalilla mallilla, jotain lienee vikana. 🤨
Toivotaan näin! ❤️ Mun käly soitti mulle vielä ja sanoi, ettei kannata heittää kirvestä kaivoon, sillä hänellä on ollut vuotoa alussa ja hänen siskollaan monta viikkoa. Hän sanoikin, että nyt yritän vaan lepäillä viikonlopun ja teen testin sit maanantaina.

Muokattu viimeksi:
Toivotaan näin! ❤️ Mun käly soitti mulle vielä ja sanoi, ettei kannata heittää kirvestä kaivoon, sillä hänellä on ollut vuotoa alussa ja hänen siskollaan monta viikkoa. Hän sanoikin, että nyt yritän vaan lepäillä viikonlopun ja teen testin sit maanantaina.
Juu minäkin ajattelin että paras vain lepäillä viikonloppu ja ottaa ihan levollisin mielin☺

Mulla tuli nyt aamulla pyyhkiessä taas ruskeaa vuotta paperiin, molemmilla vessassa käynneillä. Soittaisin neuvolaan jos ei olisi viikonloppu. 🙂

Nukuin 10 tunnin yöunet, yhden heräämisen/vessassakäynnin taktiikalla. Olo on kyllä sinänsä virkeä. Googletin että keskenmenossa ei kai noi raskaustestit kerro tilanteen etenemistä, turhaan niitä tehdä (?). Mä olen siis selvinnyt tähän astisesta elämästä ilman keskenmenoja ja raskausajan komplikaatioita/vuotoja. Kipuja ei ole vaan jotain 'tuntemuksia'/jomotuksia. Edellisessä raskaudessa oli alkuvaiheessa paljon vahvempia (repäisy)kipuja ja kaikki meni hyvin. Nyt on hyvin lieviä siihen verrattuna, mut tää vuotelu on uutta. Se voi tarkottaa niin monta asiaa. 🧐

Muokattu viimeksi:
Mulla tuli nyt aamulla pyyhkiessä taas ruskeaa vuotta paperiin, molemmilla vessassa käyn meillä. Soittaisin neuvolaan jos ei olisi viikonloppu. 😅
Tuleeko vähän vain? Jotenkin vois ajatella jos ei kauheasti tule että ei vielä hätää ja jos sulla testitkin tummuu. Olisiko sulla kuukautiset yleensä tähän aikaan?

Muokattu viimeksi:
Mulla tuli nyt aamulla pyyhkiessä taas ruskeaa vuotta paperiin, molemmilla vessassa käynneillä. Soittaisin neuvolaan jos ei olisi viikonloppu. 🙂

Nukuin 10 tunnin yöunet, yhden heräämisen/vessassakäynnin taktiikalla. Olo on kyllä sinänsä virkeä. Googletin että keskenmenossa ei kai noi raskaustestit kerro tilanteen etenemistä, turhaan niitä tehdä (?). Mä olen siis selvinnyt tähän astisesta elämästä ilman keskenmenoja ja raskausajan komplikaatioita/vuotoja. Kipuja ei ole vaan jotain 'tuntemuksia'/jomotuksia. Edellisessä raskaudessa oli alkuvaiheessa paljon vahvempia (repäisy)kipuja ja kaikki meni hyvin. Nyt on hyvin lieviä siihen verrattuna, mut tää vuotelu on uutta. Se voi tarkottaa niin monta asiaa. 🧐
No mulla kokemusta 1 keskenmenosta ja kolmesta kemiallisesta. Joissa keskenmenossa vain testasin parina päivänä ja luotin siihen niin siitä en voi sanoa miten testit käyttäytyi. Mutta kemiallisissa niin testit alkoivat haalistumaan ennen vuodon alkua josta osasin sitä epäilläkkin että varmaan jotain pielessä. Ja siis ennen alkoivat jo haalistumaan kuin mitään muuta kuin valkovuotoa tuli, että kemiallisissa jos ennen 6+0 viikkoja on kemiallinen kyseessä näin mulle on sanottu. Siis mun pointti on jos testit näyttää plussaa vielä niin uskoisin vuodon olevan normaalia raskauteen kuuluvaa?? 🤔 Toki en varmaksi voi sanoa, mutta omasta kokemuksesta kemiallisissa varsinkin jos kuukautiset ei myöhässä vielä niin viivat haalistuneet jo ennen kuin minkäänlaista vuotoa, itse varmaan tekisin testin. Toivottavasti siis ei ole merkki mistään huonosta! ❤️

No mulla kokemusta 1 keskenmenosta ja kolmesta kemiallisesta. Joissa keskenmenossa vain testasin parina päivänä ja luotin siihen niin siitä en voi sanoa miten testit käyttäytyi. Mutta kemiallisissa niin testit alkoivat haalistumaan ennen vuodon alkua josta osasin sitä epäilläkkin että varmaan jotain pielessä. Ja siis ennen alkoivat jo haalistumaan kuin mitään muuta kuin valkovuotoa tuli, että kemiallisissa jos ennen 6+0 viikkoja on kemiallinen kyseessä näin mulle on sanottu. Siis mun pointti on jos testit näyttää plussaa vielä niin uskoisin vuodon olevan normaalia raskauteen kuuluvaa?? 🤔 Toki en varmaksi voi sanoa, mutta omasta kokemuksesta kemiallisissa varsinkin jos kuukautiset ei myöhässä vielä niin viivat haalistuneet jo ennen kuin minkäänlaista vuotoa, itse varmaan tekisin testin. Toivottavasti siis ei ole merkki mistään huonosta! ❤️
Kiitos tästä kokemuksen jakamisesta! Testiviivat on tummuneet päivä päivältä, vaikka oon tehnyt vain yhden aamupissasta. Tänään en oo testiä tehnyt mutta varmasti päädyn tekemään.. 😅

Mulla on ollut yksi kemiallinen, ja siinä oli kyllä ihan todella haaleat viivat, jotka eivät vahvistuneet. Keskenmenon kohdalla puolestaan raskausoireet jatkui pitkään sen jälkeen, kun alkio oli jo menehtynyt. En tajunnut silloin tietenkään tehdä testiä, mut luulen että ei ois näkynyt siinä, ainakaan kovin nopeasti. Että nää on vähän tämmösiä. Pieni vuoto on käsittääkseni yllättävän yleinen vaiva. Toivotaan parasta 🤞❤️

Miten voitte @AstarteDream ja @Evea ? ❤️ ootte täällä kovasti mielessä.
Täällä oon suht levollisin mielin. Vuoto on muuttunut ruskeaksi eli tyrehtymään päin. Lueskelin vielä Duodecimin sivuja alkuraskauden vuodosta ja mun oire vaikuttaisi tältä:
  • Niukka alkuraskauden verenvuoto ajankohtana, jolloin kuukautisvuodon pitäisi alkaa (”valekuukautiset”), on tavallinen oire. Sitä esiintyy joka neljännellä naisella.
Mulla ei vaan ennen ole ollut tätä, joten olin aika järkyttynyt. Mun kohtu pikemminkin pitää kaiken sisällään - hyvässä ja pahassa - kun hedelmöitys on tapahtunut. Esikoisenkin syntyi vasta rv 42+2 kiireellisellä sektiolla, kun ensin oltiin käynnistetty neljä päivää. Ei mitään poikkeavia vuotoja missään vaiheessa raskautta. Kkm tilanteessa ei ollut muita merkkejä kuin hieman laimentaneet oireet, ja meni käytännössä kolme kuukautta ennen kuin kohtu tyhjeni lopulta hysteroskopiassa. Nyt sit onkin yllättäen ”valekuukautiset”, mutta sen voisi ehkä laittaa vielä keskenmenon jälkeisten hormonivaihteluiden piikkiin. Sori, tuli kunnon analyysi, mutta tällaisia huomaa pohtivansa. 😅

Toki vielä vähän jännittää se keskenmenon mahdollisuuskin. Pitänee laittaa neuvola-chattiin maanantaina kyselyä.

Mulla Yks kkm 7+4 joka huomattiin +8vk ja km 6+5 joka huomattiin ja tuli ulos vasta 9-10vk. Välissä yks onnistunut raskaus ja kaikissa kolmessa oireet Alko plussan aikoihin ja loppu +8vk myös onnistuneessa raskaudessa. Kkm oireena oli vain seksin jälkeen veristä pyyhkiessä. Ja km hanat aukesi yhtäkkiä vk9 ja vuodin niinkuin kuukautiset ois ollu. Et niitä keskenmenojaki taitaa olla niin erilaisia🤷‍♀️ onnistuneissa raskauksissa en oo vuotanut yhtään missään vaiheessa.

Takaisin