Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me kerrotaan vasta kun näkyy. Viimeksi kerrottiin vk20 lapsille ja he kertoivat kelle halusivat. Mulla on jäänyt niin paha maku raskauden kertomisista kun ihmiset eivät osaa olla onnellisia toisten puolesta. Niin en välitä kertoa kenellekään vaan saan olla omassa onnellisuuden kuplassa

Me kerrotaan vasta kun näkyy. Viimeksi kerrottiin vk20 lapsille ja he kertoivat kelle halusivat. Mulla on jäänyt niin paha maku raskauden kertomisista kun ihmiset eivät osaa olla onnellisia toisten puolesta. Niin en välitä kertoa kenellekään vaan saan olla omassa onnellisuuden kuplassa
Ymmärrän! Mulla on jäänyt paha maku kertomisesta sillä tavalla että (vuosia sitten) eräs henkilö oli kertoillut uutisen eteenpäin minulta kysymättä (ja pitäisihän nyt ymmärtää että olisin halunnut vaikkapa ystävilleni kertoa uutisen itse). Nyt ei tälle henkilölle kerrota ollenkaan 😁

Mulla on ehkä jos miehen puolta ei lasketa, niin vajaa 10 ihmistä muutenkaan joiden kanssa jotenkin tekemisissä. Ja heistä 5 tietää jo. 🙈 Muille en kerro vielä ja osalle en tiedä noistakaan kerronko ollenkaan, esim siskolleni ja hänen kumppanilleen koska välimme ovat todella huonot. Ja laskin noihinkin vajaaseen kymmeneen niin sukulaiset. Todella suppea lähipiiri ja miehellä vielä suppeampi.

Sama juttu et ei tee mieli kertoa kun osa ei ymmärrä miksi meillä on monta lasta eikä onnittele. Ei tarvii pahoittaa mieltään kun ei kerro 🙈

Me ei myöskään kerrota, muuta kun ehkä mun äidille ennen kun näkyy. Muut huomatkoon sit kun huomaavat.

Kävin eilen ultrassa, edellisten kokemusten jälkeen tarkistettiin, että raskaus on kohdussa. Ja siellä se oli! Vielä ei kyl muuta näkynyt, kun viikkoja nyt vasta 5+.

Ostin eilen apteekista jonkun lääkkeettömän nenäsumutteen jonka pitäisi mun käsittääkseni sopia käyttää jos raskaana? Sisältää kai merivettä tai jotain sekä mentholia.. No toivoin siis auttavan koska puolet päivästä nenä aivan tukossa jo ennen kuin plussasin. 🤧 Kuitenkaan tuo sumute ei auta yhtään, ennemmin päinvastoin.. Nenä aivan tukossa ja sen lisäksi tuntuu että aivastelen vielä enemmän ja aivastelin muutenkin jo todella usein... 😭

Ostin eilen apteekista jonkun lääkkeettömän nenäsumutteen jonka pitäisi mun käsittääkseni sopia käyttää jos raskaana? Sisältää kai merivettä tai jotain sekä mentholia.. No toivoin siis auttavan koska puolet päivästä nenä aivan tukossa jo ennen kuin plussasin. 🤧 Kuitenkaan tuo sumute ei auta yhtään, ennemmin päinvastoin.. Nenä aivan tukossa ja sen lisäksi tuntuu että aivastelen vielä enemmän ja aivastelin muutenkin jo todella usein... 😭
Onpa harmi, että ei toimi 😩 Ootko koskaan käyttänyt nenäkannua? Voiskohan sillä huuhtelu avata paikkoja vähän? Mulla raskaudessa auttoi ainakin vähän, vaikka suurin syy tukkoutumiseen on toki limakalvojen paksuuntuminen, mutta kyllä se huuhtelu sai ainakin kaiken liikkeelle 😅

Onpa harmi, että ei toimi 😩 Ootko koskaan käyttänyt nenäkannua? Voiskohan sillä huuhtelu avata paikkoja vähän? Mulla raskaudessa auttoi ainakin vähän, vaikka suurin syy tukkoutumiseen on toki limakalvojen paksuuntuminen, mutta kyllä se huuhtelu sai ainakin kaiken liikkeelle 😅
Aijaa en kyllä ole kokeillut, saakohan niitä apteekista siis? Ja tosin isäni joskus sanonut että kannattaa kokeilla kun flunssassa olen ollut. 😅 Sitten taas isoäitini kun nenä tukossa kehottaa aina höyryhengittämään, eli keittää vettä kiehuvaksi ja sitä hengitellä. 🙈 En kyllä sitäkään ole kokeillut koskaan...

Aijaa en kyllä ole kokeillut, saakohan niitä apteekista siis? Ja tosin isäni joskus sanonut että kannattaa kokeilla kun flunssassa olen ollut. 😅 Sitten taas isoäitini kun nenä tukossa kehottaa aina höyryhengittämään, eli keittää vettä kiehuvaksi ja sitä hengitellä. 🙈 En kyllä sitäkään ole kokeillut koskaan...
Mä luulen, että löytyis 😊 tommosta tarkoitan: https://www.yliopistonapteekki.fi/nenanhuuhtelukannu-sarvikuono-sininen-1-kpl-16921

Siinä voi kestää hetken, että löytää oikean tekniikan 😅 mun on itse pakko kokoajan pitää ääntä tai muuten menee nesteet kurkkuun 🤢

Mutta toi höyryhengittely on kans kivaa, se vaan tuntuu työläältä keitellä vettä ja sit koko naama on ihan kostea siitä höyrystä 🤣 nenäkannu aika nopea kun sen oppii🤞

Hyppään varovasti mukaan tänne keskusteluihin! Tänään tehty haaleat positiiviset ja nyt jännitetään vielä viivojen vahvistumista ennen kuin uskallan ihan listoille käydä itteni lisäämässä 🤞🏻 Ovulaatiosta laskettuna kaiketi vasta 3+2 menossa.

Yritetty ensimmäistä tässä kesäkuusta lähtien ja tänä aikana jo 2 kemiallista. Silti yllättävän toiveikas olo että josko tää olis nyt meidän kierto 🥹 Ei tässä muuta voi kun odotella ja toivoa parasta!

Hyppään myös mukaan keskusteluun! Aika varovaisin mielin tosin, sillä olen vasta selvinnyt kkm:n koettelemuksista, kun tämä seuraava alkoi ilmoittaa tulostaan. Ihana asia kylläkin, sillä toinen yhteinen lapsukainen on kovin toivottu. ❤️

Raskaudesta kerroin jo vanhemmilleni, lähimmille ystäville sekä yhdelle työkaverille. Ihanaa, kun saa puhua siitä avoimesti lähipiirin kanssa. 😊 Seuraavassa tiimipalaverissa varmaan kerron esihenkilölle ja muillekin lähityökavereille. Omille työntekijöille ja muulle työyhteisölle säästän tiedon kuitenkin vasta ”varmoille” viikoille.

Mä oon varannut varhaisultran vajaan kolmen viikon päähän. Meidän hyvinvointialueella neuvotaan ottamaan yhteyttä vasta rv 6-7 raskauden seurantaa varten ja saatankin käydä eka varhaisultrassa ennen kuin varailen mitään. 😊

Mulla tukkoisuus on raskausoire ja loppuu synnytykseen. Asiaa ei yhtää auta pöpökausi, siitepölyt + muut allergiat 🙈oon kokeillu nenäsuihkeita, nenäkannua tms, ei auta mikään.

Kivaa yrittää pärjätä 5 ja puolen tunnin yöunilla. 😴 Normaalisti nukun kyllä lähemmäs tai joskus yli 9 tuntia. Niin nämä vähät unet kyllä verottaa kun jatkunut ainakin viikon, varmaan enemmänkin ehkä jopa siitä kun plussa testin tein viime viikon maanantaina. 🥱 Vai olikohan jopa ennen sitä? En muista... Olisin mieluummin ottanut oireeksi jossa nukun paljon kuin päinvastaisen ettei saa unta paljoa ja nukahtaminenkin todella vaikeaa. Toki eihän oireita voi valita.. Jos tämä nyt voi edes raskaudesta johtua tämä unettomuus?

@Kali mulla unettomuutta kesti 2 viikkoa, nyt ehkä vähän helpottanut. Edelleen yöheräilyä mutta nukahdan helpommin uudelleen. Toivottavasti sinullakin alkaisi helpottaa!🌈

@Kali mulla kans unettomuutta varmaan dpo5-nyt.. nyt on ehkä vähän helpottanut, mutta heräily ja sängyssä pyöriminen jatkuu kyllä. Taitaa olla aika yleinen raskausoire ja ainakin mun maassa siihen löytyy raskaanakin lääkkeitä, joita saa syödä, ja jotka helpottanut ainakin mulla nukkumista edes vähän. En oo tässä raskaudessa niitä aloittanut, mutta edellisissä oli pakko kun unettomuus oli niin pahaa monta kuukautta.

Mäkin hyppään uutena mukaan! Tekis mieli kertoa jo kaikille, vaikka pelottaaki et menee kesken. Aattelin kyl lähimmille ystäville ja perheelle kertoa vu jälkeen heti tai jos tulee sopiva hetki niin saatan sanoa jo aiemmin.😊 muille sit paljastetaan vasta vähän myöhemmin, varmaan nt-ultran jälkeen joka taitaa mennä harmillisesti joulun jälkeen johonkin uuden vuoden aikoihin. Olis kyl kiva jos pääsis käymään siellä vielä kuitenki tämän vuoden puolella! Mulla jouluaattona 11+4 niin täälläpäin ei ilmeisesti tehdä sitä ultraa vielä sillon vaan vasta 12+0 alkaen.

@Kali mulla kans unettomuutta varmaan dpo5-nyt.. nyt on ehkä vähän helpottanut, mutta heräily ja sängyssä pyöriminen jatkuu kyllä. Taitaa olla aika yleinen raskausoire ja ainakin mun maassa siihen löytyy raskaanakin lääkkeitä, joita saa syödä, ja jotka helpottanut ainakin mulla nukkumista edes vähän. En oo tässä raskaudessa niitä aloittanut, mutta edellisissä oli pakko kun unettomuus oli niin pahaa monta kuukautta.
Saikohan täällä keskustella lääkkeistä 🤔 No mut kuitenkin onko antaa vinkkejä lääkkeistä? Mä en oo saanut mitään kautta raskaana lääkkeitä nukkumiseen vaikka on jo muutenkin pahoja univaikeuksia. Ärsyttää et jossain homma toimii ja jossain ei 😫

Saikohan täällä keskustella lääkkeistä 🤔 No mut kuitenkin onko antaa vinkkejä lääkkeistä? Mä en oo saanut mitään kautta raskaana lääkkeitä nukkumiseen vaikka on jo muutenkin pahoja univaikeuksia. Ärsyttää et jossain homma toimii ja jossain ei 😫
En usko, että siitä on kieltoja, kun on raskauteen liittyviä ja reseptilääkkeitä, viimeiseksi aina lääkäri kuitenkin päättää ja määrää ne lääkkeet 😊

Mulla lergigan ollut unettomuuteen raskaana ja imettäessä 😊 en tiedä onko sitä Suomessa tosin, mutta varmaan jotain samantapaista on 😊 Se auttaa nukahtamaan uudestaan, jos heräilee yöllä.
Myös Xonveaa, jota käytetään pahoinvointiin on käytetty ilmeisesti unettomuuteen, se pääsee mulla testiin tänään 😊 se otetaan iltaisin, koska sillä väsyttävä vaikutus.

En usko, että siitä on kieltoja, kun on raskauteen liittyviä ja reseptilääkkeitä, viimeiseksi aina lääkäri kuitenkin päättää ja määrää ne lääkkeet 😊

Mulla lergigan ollut unettomuuteen raskaana ja imettäessä 😊 en tiedä onko sitä Suomessa tosin, mutta varmaan jotain samantapaista on 😊 Se auttaa nukahtamaan uudestaan, jos heräilee yöllä.
Myös Xonveaa, jota käytetään pahoinvointiin on käytetty ilmeisesti unettomuuteen, se pääsee mulla testiin tänään 😊 se otetaan iltaisin, koska sillä väsyttävä vaikutus.
Ei oo ilmeisesti täällä saatavilla, on hyvin harvinainen Suomessa. En oo itsekää koskaan edes kuullut tosta. Xonvea mulla oli viime raskaudessa, en valitettavasti saanut sitä apua unettomuuteen 😩 ja söin niitä aamuin illoin.

Takaisin