Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä muuten on myös pakollista mennä neuvolaan alkuaikoina vähintään kerran yksin, kun siellä pidetään "kotiväkivalta-kysely" ja silloin kumppani ei saa olla paikalla. Näin ainakin meidän neuvolassa 😅
Kiinnostavaa! Varmasti fiksu käytäntö.

Meillä mies oli esikoisen nt ja rakenneultrassa mut ei missään muussa ultrassa (niitä oli yhteensä oli 10) eikä kenenkään muun lapsen ultrassa oo ollut. En oo kokenut tarpeelliseksi, jos tulis ongelmia tai lisätutkimuksia tarvittais niin sit olis eri juttu. Mulla mies on yrittäjä ja kaikki nää ultrat + neuvolat tarkoittaa isojen rahojen menettämistä ni ei senkää takia oo järkeä tulla mukaan. Ja kun on monta lasta niin ei saatais edes lapsia hoitoon käyntien ajaksi. Mä en senkää takia jaksa neuvolassa käydä kun aina pitää raahata vähintään yksi lapsi mukana ni eipä siitä käynnistä jää mitään käteen kun mukana on vauva, saati sit taapero joka ei oo minuuttiakaan paikallaan 😅 tästä syystä mittaan kotona verenpaineetkin silloin kun lapset nukkuu, kerran kokeiltiin neuvolassa kun oli taapero mukana ja mittauksen aikana hän meni repii sähköpöydän johtoa irti seinästä ni totesin et jatkan mittailua kotona 🤣🤣

Mä en kyllä tiedä haluanko kysyä miestä edes sinne ensi käynnille neuvolaan kun se on jo 4 viikon päästä. Jolloin 8+3 viikolla oon... En tiedä nimittäin onko siihenkään mennessä kulunut "tarpeeksi" raskautta jos nyt edes sinne asti päästään, niin että siitä voi puhua edes silloinkaan. 🙄 Jotenkin ne miehen puheet meni todella ihon alle. Yrittää sitten tässä ajatella positiivisesti kun toinen tommonen. Sinänsä outoa siksikin kun tähän mennessä ollut paljon positiivisempi pelkän yrityksenkin suhteen kuin mä mies siis. 😒 En tiedä mistä tuo johtuu hänen käytös...

Mietin jo miten pääsisin ennen sitä varhaisultraan jos menen siis.. Niin yksinään kun en ajokorttia omista. 🤔 Kaipa sitä bussilla olisi sitten pakko mennä? 🤷‍♀️

Mä soitin tänään neuvolaan, josta saatiinkin sitten automaattisesti varhaisultra raskauden keston määrittelyyn kun suoraan keskenmenosta tämä tosiaan tarttunut.🥹 Pari viikkoa odotellaan ultraan, että ollaan varmasti sellaisilla päivillä (19.11 n 7+5) että kesto on mahdollista määritellä, samalla saatiin eka neuvola-aika 28.11 joka tasan 9+0🫣

Pelottaa että varasin aikoja taas turhaan, mutta toisaalta omapahan nyt jotain konkreettista mitä kohti mennään😍 Ja meillä odotetaan esikoista ja mies on itse toivonut että pääsisi mukaan aina kun mahdollista, koska odotetaan kuitenkin yhteistä perheenjäsentä yhdessä❤️

Mua vähän ahdistaa alkaa varaamaan ensimmäisiä aikoja (ultra ja neuvola), jos joutuisikin perumaan niitä.. Vielä en ole varannut mitään, mutta varmasti nyt alkuviikosta tulee varattua🫣
Mä kanssa vitkuttelin, mutta nyt rohkenin soittaa kun viikonloppuna cb viikkotestin viikot nousivat 2-3😂 Mutta vaikka ahdisti ja jännitti soittaa, niin nyt kyllä mukava kun on jotain konkreettista mitä kohti mennään vaikka hirvittääkin🫣

Sori oon nyt hirveän synkällä päällä... Mutta ei ole oikein muutakaan paikkaa minne purkaa tätä oloa. 😮‍💨 Mitenhän tästä nyt sitten pitäisi edes iloita kun en miehellekkään voi mitään enään sanoa tähän liittyen... Terapeutinkin kanssa puhuin jo tänään, mutta se oli ennen tuota riitaa. En voi häneltäkään joka asiassa varsinkaan joka päivä pyytää uutta aikaa. Pitäisi olla iloinen jne.. Ei ole yhtään iloinen odottava olo. Lähinnä kauhulla odotan jos jatkuu niin mennä varhaisultraan yksin että mietin että turhaa varmaan mennä edes? 😟 Neuvolaakin odotan kauhulla sittenkin. Onneksi sentään testejä ei enään yhtään kiinnosta tehdä. Että ainakaan ei tuhlaannu rahaa niihin enään, en varmaan edes tuota vikaa viikkodigiä tee sittenkään. 🤷‍♀️

Sori oon nyt hirveän synkällä päällä... Mutta ei ole oikein muutakaan paikkaa minne purkaa tätä oloa. 😮‍💨 Mitenhän tästä nyt sitten pitäisi edes iloita kun en miehellekkään voi mitään enään sanoa tähän liittyen... Terapeutinkin kanssa puhuin jo tänään, mutta se oli ennen tuota riitaa. En voi häneltäkään joka asiassa varsinkaan joka päivä pyytää uutta aikaa. Pitäisi olla iloinen jne.. Ei ole yhtään iloinen odottava olo. Lähinnä kauhulla odotan jos jatkuu niin mennä varhaisultraan yksin että mietin että turhaa varmaan mennä edes? 😟 Neuvolaakin odotan kauhulla sittenkin. Onneksi sentään testejä ei enään yhtään kiinnosta tehdä. Että ainakaan ei tuhlaannu rahaa niihin enään, en varmaan edes tuota vikaa viikkodigiä tee sittenkään. 🤷‍♀️
Ei tarvii olla joka hetki iloinen, tosi ok että tulee myös muita tunteita. Iso juttuhan tämä on, ja teillä vielä takana niin monta kertaa pettymystä et ei ihme et on tosi vaikea olla optimistinen ja uskoa et tämä voisi kantaa. Toivottavasti saatte riidan sovittua, ja sun mieskin alkaa pikkuhiljaa uskoa raskauteen ja innostua siitä. ❤️‍🩹

Ei tarvii olla joka hetki iloinen, tosi ok että tulee myös muita tunteita. Iso juttuhan tämä on, ja teillä vielä takana niin monta kertaa pettymystä et ei ihme et on tosi vaikea olla optimistinen ja uskoa et tämä voisi kantaa. Toivottavasti saatte riidan sovittua, ja sun mieskin alkaa pikkuhiljaa uskoa raskauteen ja innostua siitä. ❤️‍🩹
Juu mietin vaan miksi oli vielä yritysaikana niin positiivinen, ymmärrän että pettymyksistä tuo varmasti kumpuaa mutta outoa vaan kuten sanoin vielä oli positiivinen kun yritettiin. 😫 Niin tuo äkkikäännös positiivisuudessa jotenkin outoa...

Mutta ainakin 500 viestiä täynnä täällä! Ja vähän ylikin jo! 👀

Huomenta! Onpas täällä aktiivinen meininki ☺️ Täällä mukaan ilmoittautuu yksi tänään plussannut. Mitään en oikein uskalla vielä toivoa, koska kaikenlaista historiaa on, mutta iloitsen nyt silti tästä päivästä 💗🌈 Suunnitelmana olis ylihuomenna testata uudelleen ja katsoa, olisko viiva vahvistunut. Jos joo, niin varaan ajan varhaisultraan. Pääsispä jouluna kertomaan lähipiirille hyvät uutiset 🥹

Meillä mies käy nt-ja rakenne ultran. Muuten ei olla tarpeelliseksi nähty et miehen tarviis olla mukana. Viime raskaudessa isommat lapset tuli mukaan johonkin neuvolaan kun ultrattiin ja kuunneltiin syke🥰 meillä on ihan mahtava neuvolaihminen ja jutellaan muistakin asioista kuin neuvola asioista ja aina ottaa vakavasti huolet joita kerrotaan.

Jos nyt oikeen tuolta luin niin viestejä pitää kerryttää itselläkin hetki tänne että pääsee mukaan salaiseen ryhmään, mulla ei taida 30 olla vielä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mut äkkiäkös ne kertyy.

Me ollaan tosi läheisissä väleissä miehen vanhempien kanssa ja kerrotiin niille melkeen heti kun positiiivinen testi tuli. (Jos menee kesken niin ei sitte tarvi sitäkään miehen kanssa keskenään surra..) Ne on kyllä luotettavia ja eivät kerro eteenpäin, meni miten meni. Muulle lähipiirille kerrotaan kaiketi joulun aikaan, esim. tuleville isosisaruksille. En varmaan pidemmälle malta pitää salassa.

Me ei kumpikaan käytetä alkoholia niin tuo alkoholin juomattomuuden takia paljastuminen ei tuota ongelmaa, mutta ymmärrän tilanteen, pikkujoulut ynnä muut voi olla haasteellinen keplotella läpi huomaamattomasti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin