Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Alkoi heti herättyään ärsytys taas tosin nukkumaankin mennessä olin todella ärsyyntynyt. Heräsin noin puoli 6 jo että ehkä johtuu siitä kun en vieläkään puoli 8 mennessä ole nukahtanut uudestaan että siitäkin voi tämä ärsytys johtua. Ja ahdistaakin kun ärsyttää niin paljon ja ärsyttää kun ahdistaa.Enkä voi ahdistukseenkaan edes ottaa enään määrättyä lääkettä joka auttaisi ehkä nukkumaankin jos ottaisin isomman annoksen. Kun sitä ei saisi raskaana ollessa käyttää ollenkaan, neuvolasta varmistin niin sanoivat sieltä että juu ei saa syödä sitä lääkettä raskaana ollessaan. Ehkä pitää kysyä sopiiko mikään, jos ei niin ei helvetti.
Ahdistun siis todella helposti...
lisäksi aloin syömään ferrion -rautaa 2 tablettia kerralla kun ferritiini oli laskenut melkosen reippaasti vajaassa vuodessa vaikka en ole edes mitenkään älyttömästi vuotanut kierukan ansiosta. Josko se pysyis vähän paremmin nyt tässä raskaudessa.Tänään tuli nukuttua kolmen tunnin päiväunet... Vähän väsytti..Tuntuu myös että illalla yötä kohti tämä flunssainen/tukkoinen olo pahenee entisestään. Niin päivällä tai iltapäivällä paljon helpommin saa nukutuksi.
Nähtävästi vajaa 100 viestiä enään salaiseen ryhmään.![]()
Joo niillä on chat ja puhelinpalvelu. Itse oon chat käyttänyt ja se on ainakin ollut tosi nopea.Mä kyllä ärsyynnyn ihan typeristä asioista nyt.Esim tähän mennessä voiton kyllä vei kun mies käänsi kanavan, tv:tä kun katsoi ja samassa huoneessa mulla tietokonepöytä ja olin siinä koneella. Niin en tykkää masterchef australia ohjelmasta, mutta normaalisti pystyn ignooramaan sen jos tulee esim siitä mainos vastaan tv:tä katsellessa. Ja mies siis katsoi sitä sivusilmällä hetken, käänsin tietokonetuolia ja sanoin että vaihda kanavaa koska en jaksa kuulla tuota australialaista aksenttia. Se jotenkin kävi tosi pahasti hermoille niin paljon että käskin miehen vaihtaa kanavaa.
//Onko tuo muuten tuo teratologinen tietopalvelu vain mahdollista tarkistaa lääkkeitä sieltä yhteydenotolla? Luulin että se on nettisivu.![]()
Aijaa luulin että se oli sellainen että voi itse tarkistaa joka olisi ollut itselle paljon helpompaa ja kätevämpää.Joo niillä on chat ja puhelinpalvelu. Itse oon chat käyttänyt ja se on ainakin ollut tosi nopea.
Mutta sanoivat että hyvä kun aloin jo hyvissä ajoin varaamaan, koska aikoja on kuulemma huonosti. 10.12. (9+0) olisi sit eka neuvola. Jos tää pikkupapu pysyy siihen asti mukana
Tästä oli keskustelua täällä aiemmin. Mä varaan vasta varhaisultran jälkeen kun en haluu neuvolaan mennä jos onkin keskenmeno yms.Missä vaiheessa varasitte neuvola-aikoja? Itsehän tuossa ja tomerasti kilautin neuvolaan, vaikka ei ole vielä edes kuukautiset varsinaisesti myöhässäMutta sanoivat että hyvä kun aloin jo hyvissä ajoin varaamaan, koska aikoja on kuulemma huonosti. 10.12. (9+0) olisi sit eka neuvola. Jos tää pikkupapu pysyy siihen asti mukana
![]()
Ite varasin myös heti virallisena testipäivänä koska sitä klinikalta suositeltiin juuri tuon ajan saamiseksi, ja meidän lähineuvolassa ei ollutkaan aikoja tarjolla ennen 9+5Missä vaiheessa varasitte neuvola-aikoja? Itsehän tuossa ja tomerasti kilautin neuvolaan, vaikka ei ole vielä edes kuukautiset varsinaisesti myöhässäMutta sanoivat että hyvä kun aloin jo hyvissä ajoin varaamaan, koska aikoja on kuulemma huonosti. 10.12. (9+0) olisi sit eka neuvola. Jos tää pikkupapu pysyy siihen asti mukana
![]()
Yleensä ootan et menkat myöhässä ennen ku soitan. Nyt soitin nuoremman lapsen asioissa ja kerroin samalla plussasta. Plussasin heti keskenmenon jälkeen joten tarkkaa tietoa kestosta ei ole. Sovittiin että soitan uudestaan marraskuun puolessa välissä. Ja marraskuun lopussa tai joulukuun alussa ultrataan raskaus vk n.8. Tämä oli minun toive että raskaus olisi vk8 koska aikasemmat jotka Menneet kesken ovat olleet 6-7vk kun ovat kesken Menneet.Missä vaiheessa varasitte neuvola-aikoja? Itsehän tuossa ja tomerasti kilautin neuvolaan, vaikka ei ole vielä edes kuukautiset varsinaisesti myöhässäMutta sanoivat että hyvä kun aloin jo hyvissä ajoin varaamaan, koska aikoja on kuulemma huonosti. 10.12. (9+0) olisi sit eka neuvola. Jos tää pikkupapu pysyy siihen asti mukana
![]()
Mä varasin neuvolan viime viikolla kun sain siihen viikkodigiin tuloksen 2-3. Mietin että ootteko ottaneet kumppania sinne mukaan ekalle neuvolakäynnille? Mulle sanottiin että jos vaan pääsee niin olisi kyllä parempi.
Tuli riita miehen kanssa tänään, terapeutti kehotti avautumaan perjantaisista fiiliksistä. No kuuntelin häntä ja avauduin miehelle joka oli iso virhe... En muista miten keskustelu täysin meni, ahdistuin siitä todella paljon, mutta päättyi siihen että mies sanoi nyt on aivan liian aikaista miettiä koko raskautta edes, saati iloita siitä vielä. Loukkaannuin kyllä siitä ja totesin no ei meidän tästä tarvitse sitten puhua enään.Tapahtui pari tuntia sitten ja olen ollut siitä asti hiljaa, tosin mies myös. Meinasin vielä tänään kysyä pitäisikö varhaisultra varata mutta enpä taida. Menen vaikka yksin bussilla jota en aluksi todellakaan halunnut tehdä, jos haluan mennä varhaisultraan siis. Ja jollei siis mene kesken myöskään ennen niitä viikkoja..
![]()