Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis saatteko te tehtyä töitä? 😅😂 mä en millään malttais, kun mietin tätä raskautta ja kaikkea siihen liittyvää ja sit samalla on niin väsy, että tekis mieli vaan ottaa läppäri sänkyyn, mutta varmaan nukahtaisin 😅
Sama, onneksi tää viikko oli töiden osalta tosi kevyt, mutta silti on ollut pinnistelemistä töihin lähtemisen ja siellä olemisen kanssa. mietin missä kohtaa pitää kertoa pomolle raskaudesta jos en kohta jaksakaan samalla lailla:No Evil Monkey:

Toivotaan että nyt on kaikki hyvin samankaltaisuudesta huolimatta❤️

Mulla on mittausvälineenä Oura ja FF maksettu vuodeksi (oli joku tarjous), niin mietin että kai se on sama vaan seurailla😅😅 Ehkä ois ihan fiksua lopettaa, mutta ärsyttävää kun Ourasta ei saa sitä erikseen pois päältä ja eihän sitä sitten malta olla katsomatta… Ja mun insinööriaivot rakastaa tota Ouran dataa muuten, niin ei kokonaan raaskisi jättää pois kuitenkaan😂

Tässä mun käppyrä, suhteellisen selkeä myös ton leposykkeen nousu… Nyt on pieni tasomuutos lämmöissä, mutta jostain luin että näihin aikoihin (rv 6-9) progesteronin tuotanto siirtyy istukalle, mikä voi aiheuttaa laskua. Ehkä on sitten sitä.
Ymmärrän ton, että ei malta olla katsomatta! Mä luulen, että mäkin varmaan kurkin kellon statistiikkaa, mutta en sit vaan laittele niitä tonne FF:n.. tyhmästi just Samsungin kellot on tyyliin ainuita, joilla ei ole FF integraatiota.. jos ne tulis suoraan kuin Ourassa, varmaan tekisin samoin kuin sä 😅 Mulla kans toi vuoden maksettu! Mutta sen voi kans laittaa paussille, niin teen sen varmaan sit jos tää pysyy mukana ❤️

Ootteko muuten tehneet jo hankintoja raskautta tai vauvaa varten?

Ite ostin äitiysvaatteita... 😂 Aiemmissa kolmessakin raskaudessa oon tarvinnut niitä melko pian niin jotenkin kuvittelen että tää neljäs ei jää siinä suhteessa huonommaksi 🙈 Nyt jo turvottaa mahaa niin että jos pitäisin ihonmyötäistä paitaa niin moni kyllä arvaisi. Mulla on lyhyt selkä ja oon suht kapea niin maha mahtuu kasvamaan vain eteen 🥴

Mähän en ostanut ekassa raskaudessa yhtään raskausvaatteita 😅 Sain kaverilta pari raskausmekkoa, mitä sit käytin parilla viimesellä viikolla, kun säät lämpeni.

Saa nähä tuleeko tässä raskaudessa tarvetta ja missä kohtaa, kun käytin ekassa tosiaan normifarkkujakin vielä rv23 🙈 Ostan vasta sit kun tulee tarve. Tuplarattaita varmaan kattellaan keväänmällä. Muutenhan about kaikki jo löytyy esikoiselta säästettynä.

Mähän en ostanut ekassa raskaudessa yhtään raskausvaatteita 😅 Sain kaverilta pari raskausmekkoa, mitä sit käytin parilla viimesellä viikolla, kun säät lämpeni.

Saa nähä tuleeko tässä raskaudessa tarvetta ja missä kohtaa, kun käytin ekassa tosiaan normifarkkujakin vielä rv23 🙈 Ostan vasta sit kun tulee tarve. Tuplarattaita varmaan kattellaan keväänmällä. Muutenhan about kaikki jo löytyy esikoiselta säästettynä.
Herranen aika, mää aina ihmettelen miten toi on joillakin mahdollista kun itsellä on hyvin kaukana tosta 😂😳 Ootko sää pitkä tai onko sulla taaksepäin kallistunut kohtu? Mulla on lyhyt selkä ja oon muutenkin lyhyt ja kapea ja kohtu vielä eteenpäin kallistunut niin niin 😆

Hankintoja ei oo kyllä ehtiny ajatella😅😂 Meillä on aika paljon kaikkea edellisten jäljiltä😄 Jos nyt kahden pojan jälkeen tulis tyttö niin sit lähtis varmaan koko vauvan vaatekaappi vaihtoon 🫣😂 🎀 Äitiysvaatteita tuun varmasti tarvitsemaan jossain kohtaa..

Herranen aika, mää aina ihmettelen miten toi on joillakin mahdollista kun itsellä on hyvin kaukana tosta 😂😳 Ootko sää pitkä tai onko sulla taaksepäin kallistunut kohtu? Mulla on lyhyt selkä ja oon muutenkin lyhyt ja kapea ja kohtu vielä eteenpäin kallistunut niin niin 😆
Joo no pituutta on 177 cm ja ainakin synnytyksen yhteydessä kätilö jossain kohtaa mainitsi, että olis taaksepäin kallistunut kohtu eli hyvä yhdistelmä 😅

Täällä toista odotellaan, taustalla keskenmeno ja reilu parin vuoden yritys ennen esikoista. Nyt esikoinen vasta 11kk, joten nopea plussa yllätti positiivisesti tällä kertaa. Toivottavasti pieni pysyy matkassa loppuun asti. 🙏 Hankintoja ei juuri tarvitse tehdä, kun esikoiselta on kaikki säästössä. Ratas-asia vielä pohdinnassa, nykyisistä emmaljungista saisi adapetrilla muunnettua tuplat, että on kaksi istuinta peräkkäin.

Äh mua tas stressaa kun ei ole oireita 😫 Yöllä olin ihan varma että ei mun sisällä kehity mitään 😥 Illalla katsoin jotain keskenmenojuttuja. Mitenköhän sitä jaksaisi odottaa tuonne varhaisultraan asti 3 viikkoa... Pitääkö pyytää neuvolasta hcg-testiä ensi viikolla että onko tasot kohdillaan... Varmaan täytyy, jos se hetken auttaisi... 🤔 Viikkotestin tekoakaan en varmaan jaksa odottaa ensi viikon loppuun asti. Oon tehnyt ainoastaan 2 testiä tähän mennessä, haamu ja raskaana 1-2vk tuloksilla 🤔

Viimeksi oli kaikkia kolotuksia, särkyjä ja huimausta ja pahoinvointia 2 tunnin välein ja nyt oireita ehkä kerran päivässä.

Äh mua tas stressaa kun ei ole oireita 😫 Yöllä olin ihan varma että ei mun sisällä kehity mitään 😥 Illalla katsoin jotain keskenmenojuttuja. Mitenköhän sitä jaksaisi odottaa tuonne varhaisultraan asti 3 viikkoa... Pitääkö pyytää neuvolasta hcg-testiä ensi viikolla että onko tasot kohdillaan... Varmaan täytyy, jos se hetken auttaisi... 🤔 Viikkotestin tekoakaan en varmaan jaksa odottaa ensi viikon loppuun asti. Oon tehnyt ainoastaan 2 testiä tähän mennessä, haamu ja raskaana 1-2vk tuloksilla 🤔
Kannattaa pyytää ainakin pari hCG-mittausta, että näkee, miten taso nousee. :smiling-eyes: Jos eivät suostu lähetettä labraan tekemään, niin voi toki käydä myös omakustanteisesti. Itse tässä juuri olen pohtinut, että pitäisikö just in case käydä omakustanteisesti mittauttamassa rauta-arvot. Oon siis koko ajan syönyt rautaa, mutta silti mietityttää, että mikä tän hetkinen varaston tilanne.

Ite ostin äitiysvaatteita... 😂 Aiemmissa kolmessakin raskaudessa oon tarvinnut niitä melko pian niin jotenkin kuvittelen että tää neljäs ei jää siinä suhteessa huonommaksi 🙈 Nyt jo turvottaa mahaa niin että jos pitäisin ihonmyötäistä paitaa niin moni kyllä arvaisi. Mulla on lyhyt selkä ja oon suht kapea niin maha mahtuu kasvamaan vain eteen 🥴
Viimeksi en uskaltanut alkaa tehdä hankintoja kuin vasta rakenneultran jälkeen. Nyt listalla olisi vaan tuplarattaiden runko ja uusi sänky taaperolle.

Kannattaa pyytää ainakin pari hCG-mittausta, että näkee, miten taso nousee. :smiling-eyes: Jos eivät suostu lähetettä labraan tekemään, niin voi toki käydä myös omakustanteisesti. Itse tässä juuri olen pohtinut, että pitäisikö just in case käydä omakustanteisesti mittauttamassa rauta-arvot. Oon siis koko ajan syönyt rautaa, mutta silti mietityttää, että mikä tän hetkinen varaston tilanne.
Joo täytyy varmaan maanantaina soitella jos viikkonäyttöön ei tule 3+ tai ole isompia oireita. Viimeksi ainakin pääsi testiin kun valitti että ei uskalla luottaa olevansa raskaana.

Mulla pysyy jotenkuten pää kasassa sillä ajatuksella että keskiviikkona on varhaisultra. Muuten oisin itekin soittamassa neuvolaan että voiko katsoa taas mitä on hcg. Ei auta enää tehdä testejäkään kun näyttää jo niin räikeää viivaa. Välillä on oireita, välillä ei. Rinnat on suurentuneet ja arat koko ajan mutta muut oireet tulee ja menee. Mitään kunnon oksentelua tai etovaa oloa ei oo ollut vielä lainkaan. Toki pitäisi nauttia siitä nyt 😂🙈

Käykö täällä kukaan muu salilla säännöllisesti? Ootteko mukauttaneet treeniohjelmaa? Ite käyn yleensä 2-4 x/viikko mutta nyt ollut pitkittynyttä flunssaa niin jäänyt vähemmälle. Tänään ajattelin kuitenkin taas mennä kun on terveempi olo. Oon tiputtanut painoja varsinkin raskaimmissa liikkeissä kuten maastavedossa ja kyykyssä, en vaan uskalla tehdä aiemmilla painoilla. Yläkroppaa treenaan melkein normaalisti.

Takaisin