Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sain monta päivää sitten sellaisen vahvan olon, että oon raskaana ja silloin samalla tunteen, että on poika 😅 kirjoitin sen ylös itselleni, niin muistan sit katsoa oliko oikein. Meidän menetetty pieni oli poika, niin tuntuisi ihanalta, jos meille nyt tulisi elävä poika ❤️ mutta tyttö olisi kans ihana, itselläni vaan siskoja, niin jotenkin tytöt tuntuu luontaisemmilta 😊 tähän mennessä mun tunteet edellisistä raskauksista on olleet oikein monesta asiasta, sukupuolifiilikset ja moni muukin tosi outo yksityiskohta, niin luulen vahvasti, että tää vois olla poika 🩵

Moikka! Minäkin uskaltaudun nyt kirjoittamaan tänne, vajaan viikon jo keskustelua seurannut :) tosiaan kuukautisten piti alkaa viikko sitten sovellusten mukaan, toki luulen ovulaation olleen myöhemmin tässä kierrossa. Kuukautisten oletettua päivänä tein negatiivisen testin, jossa kyllä luulin jotain näkeväni, mutta oletin sen olevan harhaa. 😅 Keskiviikkona alkoi ruskea, niukka vuoto, välillä vähän punertavaa seassa. Tän oudon vuodon takia tein uuden testin lauantaina, jossa jo selkeä vaikkakin haalea viiva. Nyt tehdyt useamman testin ja viiva vahvistunut, vaikka ei vielä tasavahva olekaan 😬 joten hieman vielä jännitystä ilmassa vaikka jotenkin sisäisesti hyvä fiilis tästä! Taustalla siis 2022 kkm.

Joo jännitystä ilmassa täälläkin kun ensimmäisen lapsen yritys ei sujunut niin hyvin ja äidillä paljon keskenmenoja. Minulla ei ole vielä ollut ja toivon ettei tulisikaan, mutta stressaan niistä silti.

Minulla tuli haamuviiva dpo 10-13 mutta Clearbluhun tuli raskaana vk 1-2. Odottelen ensi viikkoa että teen toisen viikkotestin, että onko arvot nousussa, että voisi vähän hengähtää 🙏

Tervetuloa @Viliina ja @Suvike, onnea plussasta! 💗

Meillä miehen kans puhuttu että tyttö ja poika ois molemmat ihania joten ei juurikaan toivota erikseen kumpaakaan sukupuolta. Mies laittelee autoja harrastuksekseen niin hän sanoi että ihan yhtälailla sit tyttö voi tulla hänen kanssaan autohommiin sit mukaan 😂🥰

Kahden pojan jälkeen olis totta kai kiva saada kokea tytön kasvattaminen mutta poikien kanssa päässy kyllä helpolla 🙈😁
Rv-kaimalle vahva sama tähänkin 😂

Mulla on kyllä tytärpuoli 16v, mut sellainen omilla geeneillä varustettu, jonka saa kaikkine vaiheineen kasvattaa olis kiva. Voi sit itse kokea olevansa vastuussa kaikista vaikeuksista myös 🤣

Mulla on 3 siskoa ja äiti aikalailla yh niin oh lord voin kuvitella 😂 miehen puolella sit taas vaan veljiä.

Mää en oikein tiedä kumpi olisi kivempi😃 ois kiva kyllä saada molemmat! Vaikka ensin nyt tyttö ja sit myöhemmin vielä poika☺️

Onko muuten kellään tietoa, oikeuttaako ovulaatioinduktiohoidot varhaisultraan vai koskeeko se vaan rankempia hoitoja?☺️ Ei tullut koskaan lääkäreiden kanssa puhuttua siitä että mitä tehdään jos tulee plussa😂

ilmoittelen polille ja neuvolaan vasta ensi viikolla että oon raskaana, jos ei mene sitä ennen kesken, eli toki asia selviää sitten😁

Onko muuten kellään tietoa, oikeuttaako ovulaatioinduktiohoidot varhaisultraan vai koskeeko se vaan rankempia hoitoja?☺️ Ei tullut koskaan lääkäreiden kanssa puhuttua siitä että mitä tehdään jos tulee plussa😂

ilmoittelen polille ja neuvolaan vasta ensi viikolla että oon raskaana, jos ei mene sitä ennen kesken, eli toki asia selviää sitten😁
Mulla ei oo tästä tietoa, kun mentiin suoraan syvään päätyyn eli IVF:ään. 😅

Ainakin Husissa pääsi aiemmin varhaisultraan, oli hoito mikä tahansa.

Tervetuloa uusille! 😍

Mulla ei ole oikeastaan väliä kumpi meille tulee. Kaksi tyttöä siis ennestään, joten poika voisi olla siinä mielessä mielenkiintoinen, mutta silti oon varma että tulee tyttö. Mullahan oli tässä yrityskierrossa jännä että tavallaan tiesin ennen plussaa että oon raskaana. Aiemmissa kahdessa kierrossa olin varma että en ole. Ja lisäksi mulla tuli tytön nimi mieleen. En ole aiemmin edes miettinyt tätä nimeä. Ja oon jopa häntä välillä miettinyt sillä nimellä. Miehellekin tämä nimi on kai ok. Pitää vielä keskustella. Eli katotaan meneekö tämä intuitio ihan metsään😂. Mutta vähän vastaava kävi kakkosta yrittäessä. Joten taikausko elää vahvasti🤭

Täällä oli ehkä jo lisäravinteista juttua, mutta jos oot syönyt enemmän lisäravinteita, etkä pelkkää mama/foolihappoa, miten oot raskaana jatkanut?

Mähän yritystä varten oon ollut kunnon pillerihaukka 😅 donaferty, mama, rauta, b, magnesium, d, e ja paria muuta, jotka nyt plussaan lopetin.. Ajattelin jatkaa donafertyn juomista siihen asti että ne loppuu, kunhan ei lisää pahoinvointia 😅 mutta muista en oikeen tiedä.. rautaa varmasti hyvä jatkaa ja sit D ja magnesium.. mutta ehkä loput vitamiinit saa nyt jäädä mama-vitamiinin haltuun..

Mulla maman lisänä magnesium, kalsium ja D-vitamiinin yhdistelmätabletti. Ja omegaa. Rautaa kans mietin, uskaltaisko alkaa omin päin syömään lisänä jo kun aiemmin ferrit romahti.

Tervetuloa uusille! 😍

Mulla ei ole oikeastaan väliä kumpi meille tulee. Kaksi tyttöä siis ennestään, joten poika voisi olla siinä mielessä mielenkiintoinen, mutta silti oon varma että tulee tyttö. Mullahan oli tässä yrityskierrossa jännä että tavallaan tiesin ennen plussaa että oon raskaana. Aiemmissa kahdessa kierrossa olin varma että en ole. Ja lisäksi mulla tuli tytön nimi mieleen. En ole aiemmin edes miettinyt tätä nimeä. Ja oon jopa häntä välillä miettinyt sillä nimellä. Miehellekin tämä nimi on kai ok. Pitää vielä keskustella. Eli katotaan meneekö tämä intuitio ihan metsään😂. Mutta vähän vastaava kävi kakkosta yrittäessä. Joten taikausko elää vahvasti🤭
Mulla taas oli nimi mielessä ja kesällä tuntui että tämän niminen poika on seuraava. Ja sitten tein plussan tämän nimen nimipäivän aikoihin niin mieskin uskoi että tämän niminen on tulossa vaikkei ensin halunnut sitä nimeä 😍

Mulla maman lisänä magnesium, kalsium ja D-vitamiinin yhdistelmätabletti. Ja omegaa. Rautaa kans mietin, uskaltaisko alkaa omin päin syömään lisänä jo kun aiemmin ferrit romahti.
Ajattelin alkaa kohta syömään myös rautaa etukäteen kun aiemmin söin sitä kaksi vuotta ja arvot vasta alkoi olla ok.

Mä syön mamavitamiinin lisäksi 50 mikrogrammaa D:tä, 100 mg rautaa, omegaa sekä C-vitamiinia raudan kanssa ja maitohappobakteeria, koska oon atoopikko ja allergikko. Yritän tehdä kaikkeni, ettei periytyisi vauvalle ainakaan yhtä hankalana.

Takaisin