Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla pysyy jotenkuten pää kasassa sillä ajatuksella että keskiviikkona on varhaisultra. Muuten oisin itekin soittamassa neuvolaan että voiko katsoa taas mitä on hcg. Ei auta enää tehdä testejäkään kun näyttää jo niin räikeää viivaa. Välillä on oireita, välillä ei. Rinnat on suurentuneet ja arat koko ajan mutta muut oireet tulee ja menee. Mitään kunnon oksentelua tai etovaa oloa ei oo ollut vielä lainkaan. Toki pitäisi nauttia siitä nyt 😂🙈

Käykö täällä kukaan muu salilla säännöllisesti? Ootteko mukauttaneet treeniohjelmaa? Ite käyn yleensä 2-4 x/viikko mutta nyt ollut pitkittynyttä flunssaa niin jäänyt vähemmälle. Tänään ajattelin kuitenkin taas mennä kun on terveempi olo. Oon tiputtanut painoja varsinkin raskaimmissa liikkeissä kuten maastavedossa ja kyykyssä, en vaan uskalla tehdä aiemmilla painoilla. Yläkroppaa treenaan melkein normaalisti.
Mulla kanssa ens viikolla vu ja jännittää! :Grinning Face With Smiling Eyes: Sen verran kyllä on oireita, että ihme, jos siellä ei salamatkustajaa mukana ole! Mutta jännittää silti, kuten kaikkia. Oireet tai oireettomuus kun eivät oikeasti kerro yhtään mitään.

Mä oon kanssa punttimimmi, mutta nyt täytyy kyllä sanoa, että tää väsymys ja lisälyönnit ovat olleet jotakin sellaista alkuraskaudessa, että pakko on ollut jättää reenit tekemättä. Oon siis viimeksi käynyt salilla aikalailla päivälleen kuukausi sitten. En oo ottanut asiasta sen enempää stressiä, lenkeillä oon käynyt ihan normaalisti. Painojen kanssa kyllä varmasti tulee tehtyä noin, että niitä tiputtaa ainakin alakropan osalta, ei uskalla mitään jalkamaksimeja vetää.

Oon tehny treeniä vähän kevyemmillä painoilla kun takana kans flunssaputki. Oon käyny kaks kertaa viikkoon treenaamassa koko kropan mut nyt sekin on jäänyt vähemmälle väsymyksen takia. Jospa pian löytyis tähän taas rutiini, kun liikunta on tässä arjessa henkireikä. Lenkeille en taas ole saanut itseäni raahattua, kun mukavuudenhalu ajaa sen yli 😅 mietin että pitäis ottaa tavoitteeksi käydä juoksemassa vain se 2-3kilsaa, koska sekin olis jotain peruskunnon ylläpitämiseksi.

Itse en oo super aktiivinen, mutta nyt aloittanut ihan raskauden takia enemmän liikkumaan. Pitkistä kävelylenkeistä toki olen aina pitänyt. Yritän 3 - 4 kertaa viikossa treenata jaksamisen mukaan hyötyliikunnan lisäksi.

Mä aloin eilen etsimään pojalle nimeä 🤭 Oon selannu vaikka ja mitä listoja kahden edellisen pojan kohdalla ja myös ennen tätä raskautta, mutta en vaan löydä enää yhtään kivaa pojan etunimeä 😳 Tää on ehkä ainoa syy miksi toivon tyttöä, koska mulla on niin ihania tytön nimiä ja harmittaa et ne jää käyttämättä😅 mutta kyllä poikakolmikko ois tosi ihana😍

Viimeksi en uskaltanut alkaa tehdä hankintoja kuin vasta rakenneultran jälkeen. Nyt listalla olisi vaan tuplarattaiden runko ja uusi sänky taaperolle.
Mikä tuplarattaiden runko on hankinnassa? 😊 itse pähkäilen että ostaako tuplarungon vai adapterin, että istuimet on peräkkäin.

Meilläkin aika vähän hankintoja. Tuplarattaat löytyy jo ja kaikki tarvikkeet tallella. Kesävaatetta ei ole noin pienelle. Ja auto pitää vaihtaa🤣. Pitäsköhän tällekin aiheelle tehdä oma ketju🤔

Meilläkin lähtee auto vaihtoon, uutta etsitään kuumeisesti! Farkku on siis ennestään ja vauva kyllä mahtuisi kyytiin, mutta auto on jo 20 v. vanha, niin pakko päivittää uudempaan ja turvallisempaan. Yhtään mitään hankintoja vauvalle ei ole tehty, eli niiden hamstraaminen alkaa sitten todennäköisesti ensi vuoden puolella. :smiling-eyes: Ei olla uskallettu hommata mitään, kun kaikki niin epävarmaa ja alussa. Onneksi aikaa on vaikka muille jakaa. Mun vanhemmat haluavat ostaa ainakin vaunut, joten se heille sallittakoon! :Smiling Face With Open Mouth

Meilläkin aika vähän hankintoja. Tuplarattaat löytyy jo ja kaikki tarvikkeet tallella. Kesävaatetta ei ole noin pienelle. Ja auto pitää vaihtaa🤣. Pitäsköhän tällekin aiheelle tehdä oma ketju🤔
Ainiiiiiin, ehdin jo unohtaa autohankinnan 😨 Mihinköhän autoon mahtuu kolme istuinta 🤔 ei olla vielä testattu nykyiseen mutta epäilen et siihen mahtuu

Ainiiiiiin, ehdin jo unohtaa autohankinnan 😨 Mihinköhän autoon mahtuu kolme istuinta 🤔 ei olla vielä testattu nykyiseen mutta epäilen et siihen mahtuu
Meillä ei ainakaan mahdu. Näitä malleja ei ole kai kovin montaa joissa takapenkki on riittävän leveä😅 Mikä teillä on jos siihen mahtuu?

Meillä pitäs vaihtaa auto.. tarvis takapenkille saada kaukalo, taaperon istuin ja koroke. Tuntuu ku etsisi neulaa heinäsuovasta 😮‍💨

Monella muullakin autoasiat siis mielessä! Meillä olis suunnitelmissa hankkia eka auto, niin helpottuu sit vauvavuonna kaupassa käymiset, kyläilyt ym. Mitään hankintoja ei oo vielä tehty, kun koko vauvauutisen sulattelu on meneillään. Lähipiiristä saadaan varmasti onneksi kaikenlaista :smiling-eyes: Sitä ennen pitäisi oikeastaan tehdä aika iso tavaroiden karsimiskierros, koska asutaan vielä toistaiseksi aika pienessä asunnossa. Onneksi vauva ei paljoa tilaa vie :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Meilläkin todennäköisesti alkaa tavaroiden karsiminen isolla kädellä. Pitäisi myydä ainakin juoksumatto ja koiran harjauspöytä pois, että huoneeseen mahtuisi jotain järkevää. :tears: Kumpaakaan ei ole siis käytetty hyvään toviin, joten vievät vaan turhaan tilaa. Meillä on iso rivarineliö, jonne kyllä vauva mahtuu jos toinenkin, mutta ongelmana on lähinnä se, että yksi huone on pyhitettävä miehen työhuoneeksi.

Mulla pysyy jotenkuten pää kasassa sillä ajatuksella että keskiviikkona on varhaisultra. Muuten oisin itekin soittamassa neuvolaan että voiko katsoa taas mitä on hcg. Ei auta enää tehdä testejäkään kun näyttää jo niin räikeää viivaa. Välillä on oireita, välillä ei. Rinnat on suurentuneet ja arat koko ajan mutta muut oireet tulee ja menee. Mitään kunnon oksentelua tai etovaa oloa ei oo ollut vielä lainkaan. Toki pitäisi nauttia siitä nyt 😂🙈

Käykö täällä kukaan muu salilla säännöllisesti? Ootteko mukauttaneet treeniohjelmaa? Ite käyn yleensä 2-4 x/viikko mutta nyt ollut pitkittynyttä flunssaa niin jäänyt vähemmälle. Tänään ajattelin kuitenkin taas mennä kun on terveempi olo. Oon tiputtanut painoja varsinkin raskaimmissa liikkeissä kuten maastavedossa ja kyykyssä, en vaan uskalla tehdä aiemmilla painoilla. Yläkroppaa treenaan melkein normaalisti.
Mä käyn salilla 1-2 krt vk ja teen fiiliksen mukaan. Viimeksi kävin aika loppuun asti siellä. Keskivartalolle osuvat liikkeet mietin ja tutkin tarkkaan ja painoja laskin myös. Nyt ajattelin käydä pyytämässä saliohjelman äitiysfyssarilta 3kk jälkeen.

Mikä tuplarattaiden runko on hankinnassa? 😊 itse pähkäilen että ostaako tuplarungon vai adapterin, että istuimet on peräkkäin.
Mulla on cybexiin koppa, istuin ja adapterit niin mietin cybex gazellea. Sitä kun voi sitten yksinäänkin työnnellä myöhemmin.

Mä aloin eilen etsimään pojalle nimeä 🤭 Oon selannu vaikka ja mitä listoja kahden edellisen pojan kohdalla ja myös ennen tätä raskautta, mutta en vaan löydä enää yhtään kivaa pojan etunimeä 😳 Tää on ehkä ainoa syy miksi toivon tyttöä, koska mulla on niin ihania tytön nimiä ja harmittaa et ne jää käyttämättä😅 mutta kyllä poikakolmikko ois tosi ihana😍
Mulla oli ekassa raskaudessa tytöille ihania nimiä valmiina. Sit piti keksiä pojalle nimi. No nyt on sit ihana pojan nimi valmiina että kyllä sen pojan pitää tulla 😍😅

Meillä ei ainakaan mahdu. Näitä malleja ei ole kai kovin montaa joissa takapenkki on riittävän leveä😅 Mikä teillä on jos siihen mahtuu?
Kirjoitin epäselvästi. Tarkoitin, että ei olla vielä kokeiltu, mut oon aika varma että ei mahdu kolmea. 😅 Meillä on tesla model y.

Mulla todettiin tänään kohdunulkoinen raskaus, joten poistun täältä 😢 tsemppiä ja tarrasukkia kaikille ❣️
Oon tosi pahoillani 💔 kävin itse läpi saman kesäkuussa, tiedän kuinka hirveää se on 😞😩 jos haluat jutella muidenkin samassa tilanteessa olleiden kanssa, on täällä oma salainen ryhmä menetysten kokeneille 💔 iso osaanotto ❤️

Mä oon kans miettinyt tota treenailua @Lorelai .. en kyllä treenaa painavien painojen kanssa, mutta aika tiukkoja pilates/shapes/yms treenejä pienillä painoilla teen salilla.. eniten mietityttänyt vatsalihakset, kun niitä tehdään melkeen kokoajan ja sama myös vatsallaan makuu, kun tekee selkää ja pakaroita.. se pieni alkio on toki yhä suojassa, mutta missä vaiheessa pitäis rauhoittaa 🫣 aloitin "kunnon" treenaamisen taas tauon jälkeen nyt syksyllä, ihan hyvä peruskunto toki, mutta en silti halua rehkiä liikaa niin, että se voisi vaikuttaa raskauteen. Käyn kans uimassa, sitä onneksi pystyy jatkaa, kunhan ei tuu tulehduksia 😊

Yritän jatkaa kotona edelleen youtube pilatesta plus koiran kaa lenkkeily mut tuntuu et ne mitä pysty aiemmin tekee helposti hapottaa ja hengästyttää 😄
Liekö koira ikävöiny ku oltiin reissussa vai aistii raskauden. Istahdin alas niin liimautu muhun ihan täysin yleensä pysyttelee kyllä omissa oloissa ku tulee kuuma tms 😍

Huomasin kyllä että on vähän eri meininki tehdä salilla treeniä, syke nousee ihan vähästä tosi paljon, tein sumomaastavetoa mulle tosi kevyillä painoilla niin tuli rytmihäiriöitä 🙈 Mulla niitä välillä muutenkin. Joutu sitten pitämään normaalia pitempiä taukoja sarjojen välissä.

Mulla on jo nyt ikävä olo olla mahallaan, mää meen omien tuntemusten mukaan ja jos ei tunnu hyvältä niin en tee. Pilates varmasti hyvää treeniä muuten kyllä. Pitää itekin kehitellä hyviä keskivartalotreenejä 😊

Ahdistaako teitä painonnousu? Mulla noussut raskaana ollessa paino aina aika helposti ja toistaiseksi jotenkuten lähtenytkin sitten kyllä imetyksen myötä yms. mutta silti tiedän että tympäsee jos pääsen uusille kymmenluvuille. Vaikka ei sillä oo mitään merkitystä. Ehtii sitä laihduttaa sitte synnytyksen ja imetyksen jälkeen. Toki turha nostaa painoja herkkuja syömällä.

Takaisin