Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka, täällä uusi kirjoittelija. 🥹
Takana 5 km/kkm joten aika varovaisesti liikenteessä, nyt kuitenkin lugey tukilääkkeenä. 🙏 tänään kp 4+3 ja yksityisellä perjantaina kuvattu (4+1) 9,7mm limakalvo, ja tosiaan luget 200+200mg a/i sekä miniasa. 2vkon päästö uusi ultra. Nyt on närästys ollut melkein viikon läsnä sekä rintojen kiristys, nyt vaan toivotaan että pikkane olis kyydissä. 🥹🙏

Takana 5 km/kkm joten aika varovaisesti liikenteessä, nyt kuitenkin lugey tukilääkkeenä. 🙏 tänään kp 4+3 ja yksityisellä perjantaina kuvattu (4+1) 9,7mm limakalvo, ja tosiaan luget 200+200mg a/i sekä miniasa. 2vkon päästö uusi ultra. Nyt on närästys ollut melkein viikon läsnä sekä rintojen kiristys, nyt vaan toivotaan että pikkane olis kyydissä. 🥹🙏
Paljon tsemppiä ja toivottavasti jatkuu 💝

Tosi hyvä, että luget tukena nyt ja läheistä seurantaa ultralla 🌈 mulla kans cyclot, ne tuo kyllä mielenrauhaa ainakin vähän menetystaustalla 😊 toivotaan, että tämä pieni pysyy matkassa loppuun asti 🥰

Nyt kun kuntosali mainittu, niin onko teillä muilla aiemmin synnyttäneillä, jotka salilla käytte, ilmennyt että keskivartalo, erityisesti selkä olis ollut tosi heikko ja helposti kipeytyvä vielä kuukausia synnytyksen jälkeen?

Mun tausta siis se, että mä olen aina liikkunut aktiivisesti, mutta itse enemmän aerobisten lajien ystävä. Salia kyllä tehnyt myös, mutta mitään maksimipainoja en ole koskaan tykännyt tehdä. Silti lihaskunto ollut hyvä. Aloitin salia uudestaan n 8kk synnytyksestä ja ihan super kevyillä painoilla, käytännössä taljaa 10kg painolla yms. No, selkä sanoi itsensä irti sitten saman tein ja nyt koko syksyn sitä koittanut kuntouttaa. Mutta se rutina mikä siitä kuuluu on ihan mahdoton😵‍💫 kävin ekaa kertaa ikinä kiropraktikolla, ja aika mega-luokan lukot löysi monesta paikkaa. Hän päätteli että raskausaika = löystyneet nivelet + vauvan kanniskelu monta kuukautta saanut nikamien väliset siteet kroonisesti kipeytymään, eli ne nyt siellä reistaa ja sattuu. Nyt olen siinä pisteessä, että esim. yhden selkäliikkeen teko lattialla on työn ja tuskan takana. Mutta millä kuntouttaa noita nivelsiteitä😮‍💨 Kiropraktikko suositteli useampaa käyntiä, ehkä pitäisi käydä vielä kertaalleen. Mutta hänenkin ohje oli se, ettei mitään liikuntaa saa tehdä, josta selkä ärtyy🤨 No hänen käyntinsä jälkeen pelkkä kävely tuntui, kuin olisi synnäriltä taas lähtenyt🥲

Tämä räntti nyt siksi, kun aina puhutaan kuinka lantionpohja + vatsalihakset erkautuu jne, mutta tosi vähän annetaan huomiota selälle. Kun fyssarilla kävin lantionpohjaa tsekkaamassa kesällä, hän ultratessa tokaisi, ettei mun vatsan kunnosta uskoisi mun synnyttäneen. Niin täydellisesti oli palautunut. Näköjään selkä sitten otti tuplasti osumaa😵

Kadotin punaisen langan.. niin että löytyykö kohtalotovereita ja kuinka saitte selän kuntoon? 🫣😅

Tervetuloa ja PALJON vauvaliimaa pikkuiselle✨🫶🏻✨

Täälläkin yksi kesäkuisen odottaja liittyy joukkoon! 😊 LA olisi menkoista laskettuna 8.6 ja tämän päiväisessä varhaisultrassa pikkuinen vastasi rv 7+3 eli ultran antama LA olisi 5.6.

Mulla on ihan kamala pahoinvointi ja 3 lasta ennestään, mutta yritän pystyä aina välillä lukaisemaan tätä foorumia! 💕 Tämä on ollut itselle aina hyvä vertaistuki 😊

Onko joku päässyt tänään salaiseen ryhmään? Ihmettelin kun omaa pyyntöä ei ole hyväksytty.

Katrein mitä salaista ryhmää tarkoitat, tai siis täällä vai missä? 🥹

Viikko sitten hcg oli 60 ja nyt 480 eli noususuunnassa, huomenna gyne soittelee jatkoista ja ena viikolla uus hcg🙏
Joo täällä tuo kesäkuisten salainen ryhmä, sitä tarkoitin

Välillä onkin ollut puhetta niistä äitiysvitamiineista, mutta oliko kukaan löytänyt mitään kohtuu pientä ja ei semmoista kielellä jo vähän sulamaan alkavaa pahanmakuista? 😬 edellisessä raskaudessa oli ihan kaameaa oksennella sitä vitamiinisulaa sit ja tuntui monivitamiini vain pahentavankin pahoinvointia 🫣 nyt oon syönyt vielä normi monivitamiineja pienellä annoksella, mutta sen a-vitamiinin vuoksi vaan tää purkki loppuun ja pitäis jotain muuta keksiä. Tai ehkä otan vaan folaatit ja d-vitskut erillisinä, jos ei hyviä tuotteita tuu esille 😊

Välillä onkin ollut puhetta niistä äitiysvitamiineista, mutta oliko kukaan löytänyt mitään kohtuu pientä ja ei semmoista kielellä jo vähän sulamaan alkavaa pahanmakuista? 😬 edellisessä raskaudessa oli ihan kaameaa oksennella sitä vitamiinisulaa sit ja tuntui monivitamiini vain pahentavankin pahoinvointia 🫣 nyt oon syönyt vielä normi monivitamiineja pienellä annoksella, mutta sen a-vitamiinin vuoksi vaan tää purkki loppuun ja pitäis jotain muuta keksiä. Tai ehkä otan vaan folaatit ja d-vitskut erillisinä, jos ei hyviä tuotteita tuu esille 😊
Oon syönyt ihan apteekista orionpharman äitiys ja imetysvitamiinia. Ei haise eikä maistu eikä sula. En nyt koosta osaa sanoa onko pieni. Tommonen keskikokonen puikula😅. Mäkin inhoon niitä maistuvia ja haisevia. Meinaa ökkö tulla ilman raskauttakin😬. Ja en pysty itse syömään vitamiineja tyhjään mahaan. Tai teen siis niin että otan ennen syömistä. Mulla rupeaa muuten närästämään tosi pahasti ilmankin raskautta. Ei varmaan se optimaalisin tapa toki🙄

Takaisin