Nyt kun kuntosali mainittu, niin onko teillä muilla aiemmin synnyttäneillä, jotka salilla käytte, ilmennyt että keskivartalo, erityisesti selkä olis ollut tosi heikko ja helposti kipeytyvä vielä kuukausia synnytyksen jälkeen?
Mun tausta siis se, että mä olen aina liikkunut aktiivisesti, mutta itse enemmän aerobisten lajien ystävä. Salia kyllä tehnyt myös, mutta mitään maksimipainoja en ole koskaan tykännyt tehdä. Silti lihaskunto ollut hyvä. Aloitin salia uudestaan n 8kk synnytyksestä ja ihan super kevyillä painoilla, käytännössä taljaa 10kg painolla yms. No, selkä sanoi itsensä irti sitten saman tein ja nyt koko syksyn sitä koittanut kuntouttaa. Mutta se rutina mikä siitä kuuluu on ihan mahdoton

kävin ekaa kertaa ikinä kiropraktikolla, ja aika mega-luokan lukot löysi monesta paikkaa. Hän päätteli että raskausaika = löystyneet nivelet + vauvan kanniskelu monta kuukautta saanut nikamien väliset siteet kroonisesti kipeytymään, eli ne nyt siellä reistaa ja sattuu. Nyt olen siinä pisteessä, että esim. yhden selkäliikkeen teko lattialla on työn ja tuskan takana. Mutta millä kuntouttaa noita nivelsiteitä

Kiropraktikko suositteli useampaa käyntiä, ehkä pitäisi käydä vielä kertaalleen. Mutta hänenkin ohje oli se, ettei mitään liikuntaa saa tehdä, josta selkä ärtyy

No hänen käyntinsä jälkeen pelkkä kävely tuntui, kuin olisi synnäriltä taas lähtenyt
Tämä räntti nyt siksi, kun aina puhutaan kuinka lantionpohja + vatsalihakset erkautuu jne, mutta tosi vähän annetaan huomiota selälle. Kun fyssarilla kävin lantionpohjaa tsekkaamassa kesällä, hän ultratessa tokaisi, ettei mun vatsan kunnosta uskoisi mun synnyttäneen. Niin täydellisesti oli palautunut. Näköjään selkä sitten otti tuplasti osumaa
Kadotin punaisen langan.. niin että löytyykö kohtalotovereita ja kuinka saitte selän kuntoon?