Yleinen keskustelu

@kirppu_ ei ole vuoto vielä alkanut. Kaikilla odotan sitä kun edellisen kierron kemiallinenkin oli niin kipeä ja runsas vuoto.

@Pogo
Onpa harmi, jos sullakin meni kesken 😢 Täällä ihan kunnollista vuotoa jo neljättä päivää (normaalisti menkat kunnolla kaksi päivää). Otin nyt itteni pois tuolta listasta. Täällä tulee kohta 1 kk häistä, että tämä kyllä tärppäsi hyvin nopeasti, niin eipä sitä tiedä, jos tärppäisi varsin pian uudestaankin 🥹

Hormonit kyllä ihan sekasin, pala kurkussa ku mies lähti yöks töihin ku tuli ikävä😭🙈 ja neidille tänää käyny kaikkia kolhuja ja itku tullu moneen kertaan tietenki mun vahtivuorolla niin nyt ihan huono äiti olo ja oon varma, että toi lapsi pelkää mua😭😭

Heei! Keräsin rohkeuteni ja tein tilin+tulin nyt tänne, tein n. viikko sitten positiivisen testin. Meiän esikoinen ja eka yritys, joten oon edelleen vähän hämilläni ja en meinaa uskoa edelleenkään raskautta. Varsinkaan kun mulla ei oo juuri mitään oireita.. tulee pelko, että onko tuolla mahassa oikeesti ees mitään. Ainoastaan heräilen keskellä yötä, joka on melko raivostuttavaa ja mahassa ajoittain kipuja. Kiva päästä jakamaan ajatuksia 🤭

Tervetuloa @n4llekarkki ! Tuo on ihan normaalia! Tuo tunne tulee oleemaan siihen asti, että alkaa liikkeet tuntumaan ja ehkä, jos alkaa joku pahoinvointi🙈 itse odotan toista ja vaikka tietää jo mitä tapahtuu niin kyllä tuntuu siltä vielä ettei edes raskaana ole😂 varhaisultraki antaa hetkeksi sen tunteen et jotain tuolla on, mut sekin katoaa aika nopeesti😅

Hei! Täällä kans esikoista odottava. Yllättäen tuli positiivinen tulos. Pari vuotta ollut ehkäisy pois, mutta aina menkat vaan alkanu lopulta. Nyt outoa olo ollut siitä asti kun menkat olis pitäny alkaa. Mahassa ja selässä kipuilee välillä sekä huonoa oloa ajoittain. Oon tehny kaks positiivista testiä ja aattelin että odottelen vielä pari päivää kun teen vielä uudestaan.

Tervetuloa @n4llekarkki ! Tuo on ihan normaalia! Tuo tunne tulee oleemaan siihen asti, että alkaa liikkeet tuntumaan ja ehkä, jos alkaa joku pahoinvointi🙈 itse odotan toista ja vaikka tietää jo mitä tapahtuu niin kyllä tuntuu siltä vielä ettei edes raskaana ole😂 varhaisultraki antaa hetkeksi sen tunteen et jotain tuolla on, mut sekin katoaa aika nopeesti😅
Helpottavaa kuulla, että muillakin on samanlaisia fiiliksiä🙈 Pitää vaan mennä päivä kerrallaan. Sinänsä kiva, ettei oo oireita, oon jaksanut treenata ihan normaalisti!😊

Mulla on kyllä nyt niin voimakasta turvotusta, että näytän nyt jo selkeesti raskaana olevalta vaikka viikkoja vielä niin vähän😂 ja tietysti, kun ylihuomenna vasta 9kk synnytyksestä niin vaikka oon palautunu hyvin ni kyllähän paikat silti on paljon löysemmät. Mä en mitään treenaamista oo tehny, et ihan perus hyötyliikuntaa vaan

Näin järkyttävää unta, että menin vessaan ja sinne vaan holahti verta silleen, ku leffoissa aina lapsivedet menee niin mulla se oli verta😩 unessa vaan itkin ja huusin, mut sit yhtäkkiä joku sanoi mulle, että tollanen on normaalia tässä alussa, että joku hematooma sieltä vuotelee. Noh sit heräsin ja olin ihan ihmeissään, et miks mä tollasia unia nään ja sit vast hetken päästä muistin, että ainiin mähän oon taas raskaana😂😂

Oon myös tässä miettiny, et miks tää esikoinen on nyt koko ajan mussa kiinni ja kauheen kärttynen koko ajan. Meillä just tuli hampaat läpi mitä on tehny niin se ei voi olla syy ja eroahdistuksestaki just päästiin. Noh sit näin videon missä sanottii, et vauvat/lapset aistii uuden raskauden, ku äidin hormonit muuttuu🙈 löyty sit siihenki selitys

Oon myös tässä miettiny, et miks tää esikoinen on nyt koko ajan mussa kiinni ja kauheen kärttynen koko ajan. Meillä just tuli hampaat läpi mitä on tehny niin se ei voi olla syy ja eroahdistuksestaki just päästiin. Noh sit näin videon missä sanottii, et vauvat/lapset aistii uuden raskauden, ku äidin hormonit muuttuu🙈 löyty sit siihenki selitys
Ahaa no se sit selittää täälläkin kärttyilyn🤦🏼‍♀️😂 luulin, että tekis VIHDOIN hampaita mut ei niitä näy vieläkään🫠 eli taitaa siis vaistota vain uuden raskauden.

Ahaa no se sit selittää täälläkin kärttyilyn🤦🏼‍♀️😂 luulin, että tekis VIHDOIN hampaita mut ei niitä näy vieläkään🫠 eli taitaa siis vaistota vain uuden raskauden.
Joo siis meillä tää on erilaista ku sillon ku hampaita tulee. Sillon viihtyy yleensä ihan yksinään leikkimässä ja ajottain tulee sitä kärttyilyy ja läheisyyden kaipuuta, mut nyt se on lähes 24/7😮‍💨

Hei,huomasin täällä tämän keskustelun😊Voisin tulla mukaan juttelemaan. Mulla la todennäköisesti 3.4 ja toinen lapsi❤️
Esikoinen syntynyt maaliskuussa 2024. Yllärinä tuli että raskauduin heti ekasta kierrosta,esikoista yritettiin melkeen vuosi🙈 Mietin et hyvä aloittaa jo tälleen etukäteen yritys😅 Vähän oli ehkä jopa shokki et tulee vaan 2v ikäeroa....mutta nyt kun on sulatellut asiaa niin sehän on ihana ikäero🥰💗 Onnellinen että raskauduin, koska stressi vähän hiipi välillä kun mietti saadaanko ikinä toista kun ekassa meni suht kauan.

Oireista sen verran että esikoista odottaessa en kärsinyt mistään pahoinvoinnista vaan oikein kukoistin alkuraskauden😆No nyt tässä toisessa alkoi just vko 7 alussa pahoinvointi aamulla ja kerran päivässä oksennus....tosi väsynyt olo ja etova. Nyt eilen oli jo parempi olo ja tänään myös parempi! Toivon että tää jää tähän muutamaan päivään🙏😅Työt olen nimittäin aloittamassa ihan kohta enkä haluaisi siellä oksennella! 🙈

Jos joku haluaa jotain vinkkejä pahoinvointiin niin itsellä toimi nää:
-Aamulla heti kun herää juo mustikkamehua lasillinen, vaikka sängyssä vielä pötkötellessä
-Ihan vähän vettä kerrallaan
-appelsiinimehua pitkin päivää
-Lemppari karkkeja napsin välillä kun tuntui että huono olo ottaa vallan(kun ruokaa ei voinut edes katsoa🤢)
-Suolakeksit
-Mehujäätelö

Hei,huomasin täällä tämän keskustelun😊Voisin tulla mukaan juttelemaan. Mulla la todennäköisesti 3.4 ja toinen lapsi❤️
Esikoinen syntynyt maaliskuussa 2024. Yllärinä tuli että raskauduin heti ekasta kierrosta,esikoista yritettiin melkeen vuosi🙈 Mietin et hyvä aloittaa jo tälleen etukäteen yritys😅 Vähän oli ehkä jopa shokki et tulee vaan 2v ikäeroa....mutta nyt kun on sulatellut asiaa niin sehän on ihana ikäero🥰💗 Onnellinen että raskauduin, koska stressi vähän hiipi välillä kun mietti saadaanko ikinä toista kun ekassa meni suht kauan.
Hauska homma, meillä kanssa toinen lapsi tuloillaan pienellä ikäerolla, tärppäs kans ekasta yrityksestä ja vielä sama laskettu aika! 😂🤩😁 ...ja älä muuten ihmettele et mä poksuttelen toistaseks noi täydet raskausviikot aina lauantaisin - se tuntu kultaiselta keskitieltä, kun eri raskauslaskurit anto jostain syystä eri tuloksia (+/- pvä) raskauden kestolle 🤷😅

Joo siis meillä tää on erilaista ku sillon ku hampaita tulee. Sillon viihtyy yleensä ihan yksinään leikkimässä ja ajottain tulee sitä kärttyilyy ja läheisyyden kaipuuta, mut nyt se on lähes 24/7😮‍💨
Juu mää en tiiä miten kiukkuais hampaita ku neiti vähä reilu 10kk ei oo tehny vielä yhtään hammasta😂 mut täälläkin ollut melkein 24/7 kiukkua muutaman päivän eikä ole kyllä Liljalle yhtään ominaista.

Oireista sen verran että esikoista odottaessa en kärsinyt mistään pahoinvoinnista vaan oikein kukoistin alkuraskauden😆No nyt tässä toisessa alkoi just vko 7 alussa pahoinvointi aamulla ja kerran päivässä oksennus....tosi väsynyt olo ja etova. Nyt eilen oli jo parempi olo ja tänään myös parempi! Toivon että tää jää tähän muutamaan päivään🙏😅Työt olen nimittäin aloittamassa ihan kohta enkä haluaisi siellä oksennella! 🙈
Täällä kans tulossa about 1,5v ikäero ja ekasta kierrosta tärppäs synnytyksen jälkeen🙈
Mä söin esikoisen aikana pahoinvointii aamulla heti sängyssä hapankorppua😂se autto ja sit päivisin kirpeitä hedelmäkarkkeja🙈

Hei kiva kun on muita joilla myös pieni ikäero tulossa😊Mitä itse ootte mieltä siitä? Meillä kyllä aika perus toi 2v, mutta jotenkin olin ajatellut että 2,5-3 v olis aika optimaalinen. En nyt sit tiedä onko puolella vuodella ihan kauheen isoa merkitystä sitten kuitenkaan🤔Esikoinen aloittaa nyt syksyllä päiväkodin ja hyvä että kerkeää siellä rauhassa aloittaa.Jatkaa kyllä siellä sitten vaikka vauva tuleekin😊

Täällä myös esikoista toivotaan, spottasin että tällä sivulla ainakin @n4llekarkki ja @Poutapilvi1 samassa tilanteessa? :Smiling Face With Smiling Eyes:

Tämä oli jo YK13, huhtikuussa 2024 aloitettiin yritys ja puolen vuoden päästä marraskuussa selvisi että onkin PCOS, kun menin gynelle ihmettelemään pitkiä menkkoja. Silloin oli vielä suht säännölliset kierrot niin gyne sanoi että jatka yritystä, mutta tottakai heti sen jälkeen tuli kolme ovuloimatonta kiertoa putkeen ja kierrot vaan piteni pitenemistään... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kun tuli huhtikuussa vuosi täyteen yritystä, aloitettiin julkisella ensikäynnillä, mutta sanoivat että lähete naistenpolille menee syksyyn, joten marssin sitten yksityiselle hakemaan ensiapua. Ekasta letrozol-kierrosta jäi kysta joka vähän sekoitti toista letrokiertoa ja tuli kunnon 7 pv vuoto yhtäkkiä kesken kierron ennen ovista, ja ehdin jo vaipua epätoivoon että tuleeko tästä ikinä mitään. En tiedä oliko se vuoto menkat vai ei, joten en tiedä että oliko KP12 vai KP38 kun tuli selkeä ovisplussa, mutta niin se vaan näytti toimivan! Mulla yleensä alkaa menkat jo DPO10 mutta uskalsin tehdä testin jo DPO8 kun oli jomotellut alaselkää ja alavatsaa ja oli sellainen fiilis, että jos nyt kerrankin tekisi testin, ennen kuin menkat alkaa. Siitä tämä elämäni ensimmäinen haalea posi on nyt tullut! 🫣

Tänään on vasta DPO9 mutta näkyy selkeä viiva, yritän pitää vielä jalat maassa etten liikaa innostu, kun voihan olla että viikon sisään tulee täältä sitten kadottua jos menkat alkaakin, mutta pidän ainakin hetken kiinni tästä onnen tunteesta! :Smiling Face With Smiling Eyes: Jos ei pysykään mukana niin toivon mukaan ei tarvitse uudestaan odottaa 1 vuotta ja 4 kuukautta ennen seuraavaa positiivista! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta toivottavasti täällä huhtikuisissa pääsen jatkamaan loppuun saakka! :smiling face with heart-eyes:

Takaisin