Yleinen keskustelu

Mä haluan pitää tän raskauden niin pitkään salassa ku pystyn🙈 ajatus olis et marraskuussa ku on esikoisen 1v synttärit ni kerrotaan kaikille😅

Mulla oli jo esikoisen aikaan tukalaa odottaa nt ultran yli et kerrottiin kaikille😄

Mä hyppään nyt myös mukaan keskusteluun. Testi näytti positiivista jo reilu viikko sitten, mutta olo ei tunnu yhtään siltä, että olisin raskaana enkä sitä koko aikaa edes muista 😂 Sinällään siinä ei ole mitään erikoista, että kuopusta (mulla siis kaksi lasta ennestään) odottaessakaan ei muistaakseni ollut mitään oireita ennen kuin joskus 6+ viikolla.

Pidetään raskaus joka tapauksessa salaisuutena nt-ultraan saakka (mikäli se vain onnistuu ja kaikki menee muutenkin hyvin). Työpaikalla oon kertonut molemmissa aiemmissa raskauksissa julkisesti asiasta vasta rakenneultran jälkeen. Varsinkin ekalla kerralla vatsa kasvoi sen verran maltillisesti, että ei tehnyt kauhean tiukkaa, toisella kerralla olin niin paljon etänä töissä, että se auttoi asiaa. Katsotaan, kuinka nyt kolmannen kohdalla käy.

Voiskos joku kärsiä tän ekan puolikkaan mun puolesta? Kun tää olo näyttää pahenevan tätä kyytiä niin luulen että olen jo ens viikolla nesteytettävänä. Tänään oon saanu syötyä vain puolikkaan leivän, puoli kuppia kahvia ja kanavartaasta neljäsosan. Mitään ei tee mieli eikä mitään pysty syömään.

Mulla etova olo katosi ja ei kauheesti tunnu et olis raskaana ellei tätä kaameeta väsymystä lasketa ja sitä et hormonit ihan sekasin😑 esikoisella kaatu tänään kasassa olleet vaunut päälle kun yritti nousta niitä vasten… onneks selkäpuolelle eikä mitää isompaa tapahtunu vaikka painavat vaunut onki… mut olin kyllä ihan pois itestäni vaikka normaalist handlaan aika rauhassa näitä asioita. Ja niin kauhee yksinäisyyden tunne koko ajan… tai on sitä varmaan jo ollu ennestäänki, mut nyt kaikki tuntuu todella suurelta ja vähän hämmentää. Esikoisesta ei ollut ihan näin pahaa hormonimyllerrystä, kun vast synnytyksen jälkeen muutaman viikon.

Muokattu viimeksi:
@Metsämarjana ootko testannut onko vahvistunut testi? Aina kovakaan vuorot ei merkkaan keskenmenoa. Valitettavan usein kyllä niin on. Pahoittelut jos on km.

Mä ehkä vähän piristyin kun otin päivällä primperanin ja sain vähän syötyä. Ei se määrä lähelläkään normaalia ole mutta kyllä sillä jotenkin pärjää kunhan ei viikkotolkulla kestä. Muutenkin on sellainen kestokrapula. Ihan jatkuva huono olo mihin ei auta yhtään mikään.

Pakko huomenna olla johonkin lääkäriin yhteydessä kun en mä tässä kunnossa jaksa edes ajatella töitä. Vielä pitäis 2 viikkoa jaksaa mutta ei puhettakaan jos ei jotain lääkitystä saa.

Päätin tilata raskauskeijulta lisää testejä kun haluan nähdä viikkotestissä sen 3+.

Kerroin eilen mun siskolle ja yhdelle ystävälleni raskaudesta viestillä 😃 molemmat asuvat kaukana niin kasvokkain kertominen tuskin tulisi ihan piakkoin ajankohtaiseksi. Muulle perheelle ajattelin kertoa kun nähdään 😃 vaikka raskaus onkin ihan alussa ja mitä vaan voi käydä, niin uskon että avoimuus on kuitenkin hyväksi. Esikoisen raskautta salailin kaksi kuukautta ja jälkikäteen ajateltuna se aika tuntui aika raskaalta, ja lopulta kertomisen kynnys kasvoi kasvamistaan.

Mä oon kertonu kahdelle ystävälle ja mun serkulle ja tietty miehelle😂 koska heitä nään eniten ni olis vaikee pitää salassa, mut mietin tässä vielä, et pystynkö pitämään marraskuuhun asti salassa vai kerronko sitte nt-ultran jälkeen🤔 vähän harmittaa, kun halutaan pyytää miehen serkku kummiksi ja hän pitää 30v synttärikahvittelut 31.8. niin olis ollut aika mahtava lahja antaa kortti, missä pyydetään kummiksi🥹 hän ei oo vielä kenenkään kummi, vaikka heidän suvussa melkeempä kaikki on jo jonkun kummi.

Meillä tietää about koko lähiperhe ja pari ystävää😂 haluan heille kertoa myös keskenmenosta, jos niin huonosti kävisi.
Esikoisesta odotettiin kahta siskoa lukuunottamatta varhaisultraan asti. Julkisesti kerrottiin rakenneultran jälkeen, nyt ehkä nt-ultran jälkeen.

Mä jätin neuvolan puhelin palveluun soitto pyynnön. Mulla kun on se biologinen migreenin estolääke joka pitäis taas huomenna pistää. Ja lisäksi mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Lisäksi mä mietin sitä että miten ne laskee tän raskauden keston kun alla on se kemiallinen ja heti sen tyhjennys vuodon jälkeen raskauduin.

Mä jätin neuvolan puhelin palveluun soitto pyynnön. Mulla kun on se biologinen migreenin estolääke joka pitäis taas huomenna pistää. Ja lisäksi mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Lisäksi mä mietin sitä että miten ne laskee tän raskauden keston kun alla on se kemiallinen ja heti sen tyhjennys vuodon jälkeen raskauduin.
Kemiallisen vuoto lasketaan kai iha perus menkoiksi. Näin ainakin minulla parin kemiallisen jälkeen ennen esikoista.

En saanut neuvolasta HCG labroja vaan piti soittaa terveysasemalla. Sieltä sain kaksi lähetettä joista ekaa oon menossa antamaan nyt ja toka otetaan perjantaina. Ei ois muuten saanut mutta ihan mun mielenrauhan takia tehtiin lähete. Se on pieni hinta siitä että mun pää pysyy kasassa.

Jatkan yksinpuhelua. Sain kahdelta eri lääkäriltä kannanoton siihen mun biologiseen migreenin estolääkkeeseen. Toinen lääkäri oli ihan tavallinen terveysaseman ja toinen oli mua pidempään hoitanut migreeniin erikoistunut neurologi. Molempien kanta oli se, että koska tuota lääkettä ei ole tutkittu raskaana olevilla niin mä en voi sitä käyttää. On siis pärjättävä kokonaan ilman estolääkkeitä tai otettava sellaiset käyttöön mitkä ei ole mulla aiemminkaan auttaneet. Ja täsmälääkkeenä voin ottaa vain sitä heikommin tehoavaa. Voi olla tuskaiset kuukaudet jos tulee samanlainen tilanne kuin ennen biologisen lääkkeen aloitusta. Silloin mulla oli kuukaudessa noin 20 migreenipäivää.

Ahdistaaa kun maaliskuussa kp32 alkoi kemiallisesta vuoto nii nyt vaan odottaa sitä kiertopäivää ja toivoo ettei vuoto alkais ja viivat vahvistuis🥲 tänään siis kp28

@Metsämarjana ootko testannut onko vahvistunut testi? Aina kovakaan vuorot ei merkkaan keskenmenoa. Valitettavan usein kyllä niin on. Pahoittelut jos on km.

Mä ehkä vähän piristyin kun otin päivällä primperanin ja sain vähän syötyä. Ei se määrä lähelläkään normaalia ole mutta kyllä sillä jotenkin pärjää kunhan ei viikkotolkulla kestä. Muutenkin on sellainen kestokrapula. Ihan jatkuva huono olo mihin ei auta yhtään mikään.

Pakko huomenna olla johonkin lääkäriin yhteydessä kun en mä tässä kunnossa jaksa edes ajatella töitä. Vielä pitäis 2 viikkoa jaksaa mutta ei puhettakaan jos ei jotain lääkitystä saa.

Päätin tilata raskauskeijulta lisää testejä kun haluan nähdä viikkotestissä sen 3+.
Tsemppiä toivottavasti saat lääkäriltä helpotusta!!
Mulla myös yksi viikkotesti odottelee että näkisi sen 3+.

Tää on ihan tuskaa odottaa sitä HCG tulosta tältä päivältä. Mulle sanottiin että se tulee illan aikana mutta eipä ole tullut. Toivottavasti hoitaja ei merkannut sitä tulosta viivästetyksi.

Takaisin