Yleinen keskustelu

Helpottavaa kuulla, että muillakin on samanlaisia fiiliksiä🙈 Pitää vaan mennä päivä kerrallaan. Sinänsä kiva, ettei oo oireita, oon jaksanut treenata ihan normaalisti!😊
Mä kävin juuri tänään salilla ekaa kertaa positiivisen jälkeen ja sinänsä treeni kulki ok, mutta olipa syke korkealla ja toistot tuntui hapokkaalta! :No Evil Monkey: Aloitin tammikuussa salilla käynnin ja haluisin kyllä jatkaa käyntiä ihan loppuun asti jos se treenaus auttaisi sitten synnytyksessä myös, vähän olen jo googletellut että minkä verran kannattaa soveltaa missäkin vaiheessa vaikka onkin vielä aikaista! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Feronia Mäki oon huomannut, että sykkeet nousee normaalia helpommin.🙈 Oon kans yrittäny selvitellä, että mitä pitäis muuttaa treeneissä, mutta ainakin toistaseks meen vielä fiiliksen mukaan. Sit ku maha kasvaa ni ainaki suorat vatsat jää kyllä boikottiin. Kerran on porrastreeneissä plussan jälkeen sykkeet noussu kyl ihan maksimeihin... Nyt yritän vähän himmata, etten maksimisykkeille menis, maksimipainot jää myös raskauden jälkeiseen aikaan, sitten ehtii kyllä 😊 Pitää vaan malttaa... itellä niin normaali olo niin vähän vaikeeta aina muistaa ottaa rauhallisesti 🙈

Täällä myös esikoista toivotaan, spottasin että tällä sivulla ainakin @n4llekarkki ja @Poutapilvi1 samassa tilanteessa? :Smiling Face With Smiling Eyes:

Tämä oli jo YK13, huhtikuussa 2024 aloitettiin yritys ja puolen vuoden päästä marraskuussa selvisi että onkin PCOS, kun menin gynelle ihmettelemään pitkiä menkkoja. Silloin oli vielä suht säännölliset kierrot niin gyne sanoi että jatka yritystä, mutta tottakai heti sen jälkeen tuli kolme ovuloimatonta kiertoa putkeen ja kierrot vaan piteni pitenemistään... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kun tuli huhtikuussa vuosi täyteen yritystä, aloitettiin julkisella ensikäynnillä, mutta sanoivat että lähete naistenpolille menee syksyyn, joten marssin sitten yksityiselle hakemaan ensiapua. Ekasta letrozol-kierrosta jäi kysta joka vähän sekoitti toista letrokiertoa ja tuli kunnon 7 pv vuoto yhtäkkiä kesken kierron ennen ovista, ja ehdin jo vaipua epätoivoon että tuleeko tästä ikinä mitään. En tiedä oliko se vuoto menkat vai ei, joten en tiedä että oliko KP12 vai KP38 kun tuli selkeä ovisplussa, mutta niin se vaan näytti toimivan! Mulla yleensä alkaa menkat jo DPO10 mutta uskalsin tehdä testin jo DPO8 kun oli jomotellut alaselkää ja alavatsaa ja oli sellainen fiilis, että jos nyt kerrankin tekisi testin, ennen kuin menkat alkaa. Siitä tämä elämäni ensimmäinen haalea posi on nyt tullut! 🫣

Tänään on vasta DPO9 mutta näkyy selkeä viiva, yritän pitää vielä jalat maassa etten liikaa innostu, kun voihan olla että viikon sisään tulee täältä sitten kadottua jos menkat alkaakin, mutta pidän ainakin hetken kiinni tästä onnen tunteesta! :Smiling Face With Smiling Eyes: Jos ei pysykään mukana niin toivon mukaan ei tarvitse uudestaan odottaa 1 vuotta ja 4 kuukautta ennen seuraavaa positiivista! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta toivottavasti täällä huhtikuisissa pääsen jatkamaan loppuun saakka! :smiling face with heart-eyes:
Ja tervetuloa mukaan! Huh sulla on ollu jo pitkä matka tähän positiiviseen testiin, toivotaan että pieni pysyy matkassa 🥰🤞 Ja kyllä, esikoista odotan myös 🤩

Meille tulisi vähän yli 3vuoden ikäero ja se on kyllä ihan minimi ikäero🙈

Täällä myös esikoista toivotaan, spottasin että tällä sivulla ainakin @n4llekarkki ja @Poutapilvi1 samassa tilanteessa? :Smiling Face With Smiling Eyes:

Tämä oli jo YK13, huhtikuussa 2024 aloitettiin yritys ja puolen vuoden päästä marraskuussa selvisi että onkin PCOS, kun menin gynelle ihmettelemään pitkiä menkkoja. Silloin oli vielä suht säännölliset kierrot niin gyne sanoi että jatka yritystä, mutta tottakai heti sen jälkeen tuli kolme ovuloimatonta kiertoa putkeen ja kierrot vaan piteni pitenemistään... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kun tuli huhtikuussa vuosi täyteen yritystä, aloitettiin julkisella ensikäynnillä, mutta sanoivat että lähete naistenpolille menee syksyyn, joten marssin sitten yksityiselle hakemaan ensiapua. Ekasta letrozol-kierrosta jäi kysta joka vähän sekoitti toista letrokiertoa ja tuli kunnon 7 pv vuoto yhtäkkiä kesken kierron ennen ovista, ja ehdin jo vaipua epätoivoon että tuleeko tästä ikinä mitään. En tiedä oliko se vuoto menkat vai ei, joten en tiedä että oliko KP12 vai KP38 kun tuli selkeä ovisplussa, mutta niin se vaan näytti toimivan! Mulla yleensä alkaa menkat jo DPO10 mutta uskalsin tehdä testin jo DPO8 kun oli jomotellut alaselkää ja alavatsaa ja oli sellainen fiilis, että jos nyt kerrankin tekisi testin, ennen kuin menkat alkaa. Siitä tämä elämäni ensimmäinen haalea posi on nyt tullut! 🫣

Tänään on vasta DPO9 mutta näkyy selkeä viiva, yritän pitää vielä jalat maassa etten liikaa innostu, kun voihan olla että viikon sisään tulee täältä sitten kadottua jos menkat alkaakin, mutta pidän ainakin hetken kiinni tästä onnen tunteesta! :Smiling Face With Smiling Eyes: Jos ei pysykään mukana niin toivon mukaan ei tarvitse uudestaan odottaa 1 vuotta ja 4 kuukautta ennen seuraavaa positiivista! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta toivottavasti täällä huhtikuisissa pääsen jatkamaan loppuun saakka! :smiling face with heart-eyes:
Kiitos kun kerroit sun tarinan! Mahtavaa että saitte apua ja sen kautta positiivisen testin. Saat ehdottomasti tuntea nyt onnen tunnetta🥰. Tsemppiä!

Meillä tulee 2,5 vuoden ikäero. Olimme alunperin ajatellut alkaa yrittää toista kun esikoinen on täyttänyt vuoden. Sitten päätimmekin järjestää häät ja sen jälkeen vasta. 2,5 vuotta ikäeroa tuntuu ainakin nyt ihan sopivalta!

Näin järkyttävää unta, että menin vessaan ja sinne vaan holahti verta silleen, ku leffoissa aina lapsivedet menee niin mulla se oli verta😩 unessa vaan itkin ja huusin, mut sit yhtäkkiä joku sanoi mulle, että tollanen on normaalia tässä alussa, että joku hematooma sieltä vuotelee. Noh sit heräsin ja olin ihan ihmeissään, et miks mä tollasia unia nään ja sit vast hetken päästä muistin, että ainiin mähän oon taas raskaana😂😂
Nyt mä vuorostani juuri heräsin siihen kun näin unta että tuli vaan hirveesti verta, ettei ollut epäilystäkään että sen on pakko olla mennyt kesken. 😱 Olisin halunnut pidempään nukkua mutta olihan sitä pakko käydä vessassa heti. Ei ollut verta ja testin viiva vahvistui! Huh! Nyt yritän jatkaa torkkuja 🙈

Nyt mä vuorostani juuri heräsin siihen kun näin unta että tuli vaan hirveesti verta, ettei ollut epäilystäkään että sen on pakko olla mennyt kesken. 😱 Olisin halunnut pidempään nukkua mutta olihan sitä pakko käydä vessassa heti. Ei ollut verta ja testin viiva vahvistui! Huh! Nyt yritän jatkaa torkkuja 🙈
Voispa itekki jatkaa unia😴 täällä on nyt kuukauden herätty 6 aamulla ja alkaa pikkusen painamaan nää aamuherätykset😮‍💨

Meillä tulee ikäeroa 1,5v. Vähän jännittää, mutta monen mukaan helppo ikäero. Minulla ja siskolla on 1v ja 4kk ja olin kuulemma ollut loistava isosisko ja halunnut paljon hoitaa pikkusiskoa❤️ uskon näin olevan Liljankin kohdalla, kun hän niin jo nyt on kiinnostunut muista pienistä ja nukkea hoivaa kauheena🥹
Alunperin ajattelimme 2v olevan optimi ikäero, mutta ei otettu ollenkaan ehkäsyä käyttöön synnytyksen jälkeen, ku aateltiin että jos seuraavassakin kestää sen 2vuotta niinku esikoisesta. Noh yllätys oli suuri kun tulinkin jo toisesta kierrosta raskaaksi🤭
Hyvä näin lopen🫶🏼

Voispa itekki jatkaa unia😴 täällä on nyt kuukauden herätty 6 aamulla ja alkaa pikkusen painamaan nää aamuherätykset😮‍💨
En saanut nukuttua torkkuja enempää kun olin aika totaalisesti herännyt ton unen jälkeen 🙈 Eilen en malttanut nukkua kun olin niin innoissani ja tänään en malttanut nukkua kun olin niin huolissani mutta ehkä tänään illalla jo nukuttaa! 🤣

Se on varmasti niin lapsista kiinni myös miltä se ikäero tuntuu🙂Sitä kun ei voi ikinä tietää etukäteen millaiset kemiat sisaruksilla kehittyy ja miten esikoinen reagoi uuteen vauvaan. Oli se ikäero pieni tai vähän isompi.

Apua, onneksi noi teidän unet on vaan unia!!🙈Mä näin unta toissa yönä että saatiin kaksoset😆Toivottavasti ei ole enneuni...huh se vasta oliskin shokki.
Mitäs muuten ootte mieltä huhtikuusta ajankohtana vauvan syntyä? Mä olin vähän haaveillut et tää toinen olis tullu syksyllä, kun esikoinen on jo kevään lapsi😁Kevät oli kyllä ihanaa aikaa saada vauva mun mielestä, kun alkoi tulla valoisaa ja pääsi heti ulkoilee🥰Sit seuraavana kesänä sopivasti jo kävelee.

Meillä kulkee suvussa kaksosia niin meillä se vois olla mahdollistaki😅
Ja oon innoissani et tää toinen tulee huhtikuussa, kun esikoinen synty marraskuussa niin koko kesä meni raskaana ja oli tukalaa ja sit oli talvi niin oli niin vaikee pukea lasta🙈 nyt saa vaan kölliä kotona talven ja sit ku vauva syntyy niin ei tarvi pukea miljoonaa kerrosta👌🏼😂

Mitäs muuten ootte mieltä huhtikuusta ajankohtana vauvan syntyä? Mä olin vähän haaveillut et tää toinen olis tullu syksyllä, kun esikoinen on jo kevään lapsi😁Kevät oli kyllä ihanaa aikaa saada vauva mun mielestä, kun alkoi tulla valoisaa ja pääsi heti ulkoilee🥰Sit seuraavana kesänä sopivasti jo kävelee.
Mä olen aiemmin lueskellut siitä että ihan loppuvuoden lapsilla on vähän kirittävää kun onhan siinä aika iso ikäero tammikuussa ja joulukuussa syntyneiden välillä, niin siksi toivoin että ei ihan jouluvauvaa tulisi, vaikka tottakai niin pitkän yrityksen jälkeen olisin lämpimästi toivottanut tervetulleeksi joulunyytin. ♥️ Ja itse olen syntynyt keskellä kesää heinäkuussa, se on ollut lapsena masentavaa kun yleensä kukaan kaveri ei ole päässyt synttäreille ja toki aikuisenakin on kavereilla lomat silloin ja kaikki ties missä, vaikka toki sitä ei enää kolmekymppisenä samalla tavalla juhlikaan. Eli nyt tuntuu tuo huhtikuu tosi sopivalta, on alkuvuodesta mutta ei keskellä kesää ja sää olisi sopiva kun pikkuhiljaa menisi kesää kohti! 😊 Pääsiäinen sitten voi välillä osua kohdalle mutta se ei ole hirveän iso ongelma! 🤣

Mä koen kanssa alkukevään parhaaksi mahdolliseksi syntymäajaksi. Päivät ovat pitenemään/valoistumaan päin ja sää lämpenee 😍 mukavasti pari kuukautta aikaa pesiytyä sisällä vauvan kaa ja kesällä vauva jo sopivan ikäinen kaikkeen touhuiluun kodin ulkopuolellakin 😊 esikoisen kohdalla 3kk jälkeen tuli itselle semmonen olo, et haluaa vauvan kaa ihmisten ilmoille, vauvakerhoihin ym.

Meillä esikoinen syntynyt siis marraskuussa ja olihan se pimeys ja vaatteiden tumppaus päälle ihan hanurista. Oli viel alkuun sen verran kovat pakkaset, et piti odottaa useampi viikko ennen kuin pääs esim. vaunuttelee. Ja totta toikin, et onhan lapsien kehityksessä hurjia eroja samana vuonna syntyneissä riippuen onko alku- vai loppuvuoden lapsi 🤷

Se riippuu kyllä tosiaan paljon yksilöistä, että mikä ikäero sopii keillekin. Meillä on lasten ikäero 2v 10kk ja kiitin onneani, että ikäero ei ollut siinä kahden vuoden paikkeilla. Esikoisella oli aivan kaamea uhmaikä ja unitaantuma 2-2,5v iässä ja en olisi kyllä selvinnyt, jos siinä samassa sopassa oli ollut vielä vastasyntynyt 😂 Mutta sitten taas toi kaksi vuotta on hyvin yleinen ikäero sisaruksilla ja toisilla se toimii 🤷‍♀️

Nyt olisi sitten tulossa vielä pykälää pidempi eli 3v 2kk, niin saa nähdä, kuinka sujuu.

Se on varmasti niin lapsista kiinni myös miltä se ikäero tuntuu🙂Sitä kun ei voi ikinä tietää etukäteen millaiset kemiat sisaruksilla kehittyy ja miten esikoinen reagoi uuteen vauvaan. Oli se ikäero pieni tai vähän isompi.

Apua, onneksi noi teidän unet on vaan unia!!🙈Mä näin unta toissa yönä että saatiin kaksoset😆Toivottavasti ei ole enneuni...huh se vasta oliskin shokki.
Mun mielestä paras mahdollinen aika syntyä😍 ihanaa ku on jo niin valoisaa ja mää saan älyttömästi siitä valosta ja pitenevistä päivistä energiaa joka vuosi!
Ainut harmi on ettei saa olla kesällä raskaana, koska nautin siitä niin paljon esikoisen raskaudessa, kun hän syntyi syyskuussa.

Se riippuu kyllä tosiaan paljon yksilöistä, että mikä ikäero sopii keillekin. Meillä on lasten ikäero 2v 10kk ja kiitin onneani, että ikäero ei ollut siinä kahden vuoden paikkeilla. Esikoisella oli aivan kaamea uhmaikä ja unitaantuma 2-2,5v iässä ja en olisi kyllä selvinnyt, jos siinä samassa sopassa oli ollut vielä vastasyntynyt 😂 Mutta sitten taas toi kaksi vuotta on hyvin yleinen ikäero sisaruksilla ja toisilla se toimii 🤷‍♀️

Nyt olisi sitten tulossa vielä pykälää pidempi eli 3v 2kk, niin saa nähdä, kuinka sujuu.
Kääk toivon että meillä ei just tuu siihen 2v aikaan mitään pahaa uhmaa tai muuta🙊Mutta toisaalta nopeesti kuitenkin menee kaikki vaiheet ohi lapsilla ja sit tulee joku uusi😅 Se ihan pikkulapsi aika on sit toisaalta ohikiitävä aika, että isompina sit on kivaa kun on suht saman ikäisten jutut molemmilla.

Tuosta huhtikuusta syntymäkuukautena, oon samaa mieltä että valoisuus on kyllä se mahtava voimavara silloin🙏ja pukemisen helppous! Itseä vähän harmittaa etten saa kokea kesällä raskautta, ajatuksissa olisi ihana keikkua ison vatsan kanssa tuolla kesämekossa😍Mutta siinä myös helteet voi olla tooosi tukalat silloin ja kuinka kivaa sitä oliskaan juosta 2v perässä kesähelteellä ison mahan kanssa😆Voi olla että mielikuvat on ruusuiset☺️

Kääk toivon että meillä ei just tuu siihen 2v aikaan mitään pahaa uhmaa tai muuta🙊Mutta toisaalta nopeesti kuitenkin menee kaikki vaiheet ohi lapsilla ja sit tulee joku uusi😅 Se ihan pikkulapsi aika on sit toisaalta ohikiitävä aika, että isompina sit on kivaa kun on suht saman ikäisten jutut molemmilla.
Meidän kuopuksella ei sitten taas ollut siinä tasan kaksivuotiaana mitään erityisen pahaa vaihetta, uhmakin iski pahemmin vasta tässä kesällä (hän on syntynyt tammikuussa), että riippuu tosiaan niin paljon lapsista. Sen takia en usko, että mikään ikäero on kaikille optimaalinen ja toisaalta jokaisessa ikäerossa on omat haasteensa ja ihanuutensa.

Meillä tulisi lapsille ikäeroa todella reippaasti. Esikoinen on jo aikuinen ja toinen lapsikin jo yläkoululainen, eli oikein kunnon "iltatähti" olisi tämä pieni 💛

Ajattelen samaa kuin monet jo edellä, että huhtikuu syntymäkuukautena olisi ihana juuri kevään, lisääntyvän valoisuuden ja lähestyvän kesän näkökulmasta. Nykyisistä toinen on syntynyt talvella, toinen kesällä, niin kevätvauva olisi uusi juttu ❤️

Takaisin